المساعد الشخصي الرقمي

إعلانات : طبيبي | طبيبي | طبيبي | طبيبي | مشاهدة النسخة كاملة : شلة المنتظرات ( أطفال الأنابيب ، والحقن المجهري )

الصفحات : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:44 PM
مشكورة يا نور

على الراي

انا انتظر مشورتكم خواتي

جود
12-07-2009, 03:34 PM
ليلى الحياه ...سوري والله ماانتبهت لسؤالك

حبيبتي من رآي ..انك ماتدخلي احد في حيااتك ....صدقيني لودخلتي احد راح يعاند اكثر واكثر ..... انا مجربه ...لما اناقش زوجي ويعصب علي ..ويقول .. مافيه علاج ويقول خلاص طفشت سنين وحنا نتعالج فلووسنا راحت ..وقسم بالله تقفل الدنيا بوجهي ..واقعد ابكي :cry:....لدرجه اني اقوول خلاص طلقني وابرجع بيت اهلي

وانسى الموضوع فتره ....وارجع اناقشه ...واحس انه يتجاوب معاي

يارب تهدي ازواجنا وترزقنا بالذريه الصالحه
يارب تكوووون اخر عمليه لي .................وربي يابنات كل ماقرب الوقت بديت اخاااف
احس انه خلاص العمليه السادسه ..يارب تفرحني ومايجئ شهر رمضان الا واحنا حوامل:cry:

زينه3
12-07-2009, 04:53 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شاخباركم ياحلوات

انجي الله يتمم لك حملك بخير يارب بس انتي باي شهر الان
وعادي الام الدوره باشهر الحمل وممكن تستمر لاخر شهر حتى ممكن الواحده تشوف افرازات مصاحبه للالام

ام بيادر وبوسه الله يرزقكم كل التحبوه يارب ومايحركم من ضنا
بوسه طمنينا ان شاء الله ماجتك الدوره

مشتاقه لاتهتمين ولاتنحبطين لان الله اذا اراد شئ انما يقول له كن فيكون والله كريم
واستعيني بالصبر والصلاة

رنين العبرة
12-07-2009, 08:12 PM
ليلى الحمدللة على السلامة والله اشتقنا لج بالنسبة لموضوعج اشوف انه مالة داعي تدخلين احد ما تدرين يمكن الامور تتعقد لان الزوج ياخذ الامور من جهة ثانية وبدل ما تحلونها بتدخلون في متاهات انتم في غنى عنها وبنهاية كل واحدة مننا لها وجة نظر

جوود هلا وسهلا فيج اشتقنا لج والله

رهينة ربي ييسرها لها ويفرح قلبها وقلب زوجها بعد اسبوعين بظبط

مشتاااقة وينج صار لي كم يوم ما اشووف لج رد عسى ما شر

ساندرا وانتي وينج بعد اليوم

نور حبيبتي وين وصلتي انتي وزجك في المناقشات ياشين الرجال لو دخل في عنااااد يعطيج ظهرة ويخليج تاكلين في نفسج لين تنامين

engyahmad
12-07-2009, 11:21 PM
شاخباركم ياحلوات

وعادي الام الدوره باشهر الحمل وممكن تستمر لاخر شهر حتى ممكن الواحده تشوف افرازات مصاحبه للالام

مشتاقه لاتهتمين ولاتنحبطين لان الله اذا اراد شئ انما يقول له كن فيكون والله كريم
واستعيني بالصبر والصلاة
حبيبتى الله يجزاككى خير على الدعوة الحلوة وربنا يفرح قلبك يارب

انا الان الحمد لله فى الاسبوع الاول من الشهر الثالث. والام الدورة دى بتجينى لو نمت على الجنب اليمين فترة طويلة ولو قعدت كتير وفعلا معاها افرازات بيضا ربنا يهون لانى دخلت فى مرحلة الغثيان الدائم وحتى الماى لا اشربها الا نادرا ربنا يعدى الايام على خير دعواتكم جميعا وربنا يرزق كل مشتاق وكل محروم اامين

بوسة البسبوسة
13-07-2009, 07:25 AM
شاخباركم ياحلوات

واستعيني بالصبر والصلاة
زينة حبيبتي عاملة ايه وايه اخبارك :rolleyes: وازاي اولادك صحيح هما فيهم بنات ؟؟؟؟ ربنا يخليهوملك وتفرحي بيهم عرايس وعرسان :) انا الحمد لله بخير والدورة لسة مجتنيش بس هي الطبيعي بتاعها انها بتتأخر انتي عارفة دي مرة فضلت متأخرة لمدة 3 شهور كاملين عارفة يعني ايه 3 شهور :cry: طبعا بقي عايشة حلم الحمل وفي الاخر الدودو شرفت :cry: والحمد لله لدرجة ان انا مش بعرف احسبلها حاجة امتي جت وامتي هتيجي لو تعرفي تحسبي معايا يبقي عداكي العيب وأزح :p :D انا اخر دورة جتلي بتاريخ 17/6 مش عارفة المفروض تيجي تاني امتي ;)

رهينة القيود
13-07-2009, 02:23 PM
هلا بنات الحمد لله رجعت الاجنه امس;)

رجعوا لي 3 اجنه من الدرجه الاولى والله اني مبسوطه وخايفه في نفس الوقت

بس بقول لكم احس بالم في جنوبي كليتي يعني ما اقدر اتنفس :eek: ولا اقدر انبطح

وبطني صار كبيرcs: واحس مشدود:confused:

بنات :cry: قول لي شنو اسوي

رهينة القيود
13-07-2009, 02:27 PM
نسيت اسئلكم

الدكتور ما كتب لي مثبتات وقال لي بس داومي على الادويه اللي عطاني يوم السحب

كانت ابر وتحاميل وحبوب ومسكن وانا قراءت النشرات مو مكتوب عليها انها مثبتات

عادي ولا شنو السالفه

راضية
13-07-2009, 09:24 PM
سامحونى يا بنات انا نفسيتى تعبانه اوى واخر يوم كنت معاكم اتخنقت خناقة جامدة اوى مع جوزى ولولا الساعة كانت 3 الفجر كنت رحت عند امى ولحد دلوقتى متخاصمين دخلت قبل كده علشان اكلامكم لاقيته قعد جنب الكمبيوتر ويقولى بتعملى ايه انتى بتحكى مع مين على النت المهم الله يعينا على اللى احنا فيه والله مش عارفه القيها منين ولا منين اساسا كل ما بيقرب ميعاد العملية بحس قلبى بينقبض وابقى مش عايزه اعملها واقول يعنى هيحصل ايه هتفشل زى كل مرة استغفر الله العظيم انا حتى المرتين اللى فاتوا الدكاتره مش بيهون عليهم يجمدولى اجنه هى مرة وخلاص والباقى يرجعوا يقوللى مش هينفع يتجمد انا اسفة يا بنات بس بجد مش عايزه انقل لكم الاحباط اللى عندى لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

مشتاقة لعفو ربي
13-07-2009, 09:31 PM
الف سلامة عليكى يا ساندرا قلبى معاكى .. وحاسة بكل كلمة بتقوليها و ربنا يهون عليكى اللى انتى فيه .. بس هقولك على حاجة حتى لو كنتى محبطة ومش متفاءلة هل قدامك حل تانى تعمليه ؟ الانسان لما يعيش حلم لازم يبذل اقصى جهد عشان يحققه وربنا سبحانه وتعالى بيساعد الانسان اللى بيساعد نفسه صح ؟ اعملى اللى عليكى و سيبى الباقى على ربنا سبحانه وتعالى وبلاش تفكرى فى الفشل لان اى طفل بيجى الدنيا دى بساعة وميعاد ربنا وحده هو اللى بيحدده فاعملى اللى عليكى وكونى متفاءلة زى ما علمنا رسول الله صلى الله عليه و سلم .. ادعى ربنا وانتى فى الحالة دى وتيقنى من الاجابة وباذن الله احنا داخلين على شهر رمضان يعنى دى فرصة للدعاء والعبادة عظيمة جداااااااااااااا يعنى توكلى على الله وباذن الله عمليتك المرادى تنجح وربنا يعوض صبرك خيرك ويرزقك من فضله سبحانه عنده كتييييييييييييييير

مشتاقة لعفو ربي
13-07-2009, 09:36 PM
رهينة

الف مبروك ترجيع الاجنة ويارب يثبتهم ليكى ويتم عليكى تعبك وصبرك على خير يارب و يجى عليكى رمضان وانتى حااامل ويرزقك ويرزقنا جميعا يارب بالذرية الطيبة المباركة يااااااااااارب

رنين

يسلملى سؤالك عنى وتسلميلى يارب .. معلش انا غبت بس حاسة ان نفسيتى تعبانة من اخر مرة روحت فيها للدكتورة وربنا كريم .. انتى عاملة ايه ؟؟ يارب تكونى بخير وتكون كل امورك كويسة

ليلى

حمد لله على السلامة و نورتينا ويارب يفرح قلبك عن قريب يرب وانا من رايى بلاش تدخلى حد بينك و بين زوجك واصبرى عليه شوية و هو باذن الله هيوافق وربنا يارب يرزقكم بالذرية الصالحة يارب

جود

اخبارك ايه ؟ يارب تكونى بخير وصحة وربنا يارب يعينك انتى والجميع على العملية ويارب بالبشرى الطيبة وبالولد الصالح آآآمين

زينه3
13-07-2009, 10:17 PM
انجي الله يتمم لك بخير واخر طفل عندي كان وحامي مثل وحامك وكان غريب يعني الماء صعب اشربه الى ان بقيت اشرب ماء من حنفية الحمام وكنت اشوفها لذيذه اما حنفية المطبخ فمستحيل اشرب منها
والله غريب

بوسه معلش اصبري وان الله مع الصابرين اذا صبرو
طيب ليش ماتسوي تحليل حمل ممكن الله فارجها وانتي ماتدرين

وعندي بنتين الحمد لله وولدين

رنين العبرة
13-07-2009, 11:56 PM
رهينة مبروك حبيبتي ول اتخافي الادوية مثل ما هي مافيها تغيير ابدا استمري عليهم لين يوم التحليل حتى لو نزل عليكي دم استعمليهم ل اتوقفينهم ابدا تمام حبيبتي

ساندرا حبيبتي اش هالكلاااااام هونيها وتهون حبيبتي وما يصير الا كل الخير كلنا مقبلين على عمليات وما ندري نجاحها من فشلها لكن ربج كريم وما ينسى عبااادة وانتي اذا شفتي زوجج متنرفز لا تزعلي وتتنرفزي معاه خليكي هادية عشان الامور تاخذ مجراها وبعد ما يهدى كلمية بهدوء ترى الرجال صغير مثل اليهال كلمه تعالية وكلمة توطية

مشتاااقة وحشتيني والله يالغالية وسلامات وما تشوفي شر ان شاء الله كيف الدراسة معاااج

وباقي البنات حابة اسلم عليكم وحدة وحدة واعرف اخباركم الي مسافرين والي حاضرين

ليلى الحياة
14-07-2009, 12:03 AM
رنين
كويس لقيت احد

ليلى الحياة
14-07-2009, 12:04 AM
ايش مسويه رنين واخبار الجوا عندكم مغبرصح

انا منقطع الماي عندي من كم يوام

وزوجي طفشان

من الصباح يحاول يصلحونه ويمكن الحين جاب العمال

رنين العبرة
14-07-2009, 12:49 AM
ليلى سوري يالغلا ما شفتج لمن دخلتي

حتى انا متمللة ابي من يسولف معاي

اي صح الجو غبار وقرف عندناااا

كل شي ينقطع الا الماي احسها صعبة اتخيل نفسي بدون ماي وكيف الحين صلحتوه او ارسل لك من عندي

بوسة البسبوسة
14-07-2009, 07:15 AM
زينة انا صابرة والحمد لله بس هستني شوية وبعدين اعمل التحليل يعني اسبوع كدة ولا اسبوعين والله ييسر

بوسة البسبوسة
14-07-2009, 10:45 PM
بنات فين رحتوا

engyahmad
14-07-2009, 11:12 PM
بسبوسة اذيك ياقمر انا متابعة اخر اخبارك انشالله تكونى حامل يااااااارب ويفرح قلبك يا سكرة
بس صحيح يابوسة الناس فين الموضوع نام ليه كدة والله قلقت عليهم انشاللة يكونو بخير يارب

engyahmad
14-07-2009, 11:16 PM
انجي الله يتمم لك بخير واخر طفل عندي كان وحامي مثل وحامك وكان غريب يعني الماء صعب اشربه الى ان بقيت اشرب ماء من حنفية الحمام وكنت اشوفها لذيذه اما حنفية المطبخ فمستحيل اشرب منها
والله غريب

بوسه معلش اصبري وان الله مع الصابرين اذا صبرو
طيب ليش ماتسوي تحليل حمل ممكن الله فارجها وانتي ماتدرين

وعندي بنتين الحمد لله وولدين
غريبة فعلا حكاية حنفية الحمام دى بس انا بقا فى الكويت يعنى اللى نازل من الحنفيات شئ بيغلى والشاطر يستحمله على البشرة مش يشربه؟
انا مشكلتى انى اساسا طول عمرى مابشرب الا القليييييل جدا من الماء ودايما الماء يعملى مغص بس حاليا بحاول اشرب مرة كدة ولا مرتين فى اليوم مش اكتر وانا عارفة انو ضرورى للحمل اشرب كتير بس مش قادرة ربنا يستر بقا مش بايدى

nour_79
15-07-2009, 03:09 AM
فين البنات :eek:
لعل المانع خير
المنتدى مهجور ولا ايه :confused:

مشتاقة لعفو ربي
15-07-2009, 08:04 AM
انجى و بسبوسة و زينة وكل البنات

صباح الخير عليكم

وحشتونى اوى بجد واسفة للغياب من اخر مرة كنت عند الدكتورة وانا نفسيتى تعبانة شوية بس دلوقتى الحمد لله بقيت تماااااااااام

انجى

شدى حيلك عايزين همة قوية وباذن الله شهور الوحم تعدى على خير ياااااااااارب وربنا يارب يسهلك حملك ويثبتلك جنينك وتفرحى بيه وبعياله وتبقى تيتا انجى ان شاء الله وياكلوكى ال**ادى بايديهم هههههههههههههه:d

بسبوسة

ربنا يارب يرزقك الذرية الصالحة قريبا يارب ويفرح قلبك .. هيا محتاجة صبر ربنا يقدرنا ونصبر ويؤجرنا خير .. ان شاء الله يجى شهر رمضان علينا وكلنا حوااااااااااامل بس منشربشى المية من حنفية الحمام زى زينة هههههههههههههه

زينة

عاملة ايه يا قمراية ؟ بجد وحمك غريب سبحان الله .. ربنا يارب يخليلك بناتك و اولادك ويجعلهم الذرية الصالحة الطيبة البارة بيكم ياااارب

بوسة البسبوسة
15-07-2009, 09:58 AM
يا صباح النور علي البنات الحلوات
اخيرا ظهرتوا
انجي
رنا يخليك يا عسل علي الدعوة الحلوة وان شاء الله تعدي شهور وحمك علي خير ومش الناس ليه مش بتظهر وتتطمنا عليهم شكلهم زهقوا مننا
مشتاقة
حبيبتي انا دايما اقول لنفسي ما ضاقت الا لما فرجت الحمد لله علي كل حال وخير الدكتورة قالت لك ايه.
هوبا
فينك وحشتنينا
راجية
كفاية تقل علينا بقي
لولو
فينك ليه مش منورانا
يلا بقي سلام

رهينة القيود
15-07-2009, 10:21 AM
فعلا المنتدى صار مهجور وممل

كنت عشمي فيكم بتنقضي فترة الارجاع وما بحس بس مع الاسف

مو لاقيه احد حتى اسالف وياه

اشتقت لكم يا بنات

nour_79
15-07-2009, 10:31 AM
رهينة
انا موجودة بلاش تزعلى

nour_79
15-07-2009, 10:37 AM
كيفك رهينة

رهينة القيود
15-07-2009, 10:37 AM
اهلين نور

شخبارك شخبار زوجك مع العلاج؟

والله طفشت من المنتدى دائما فاضي

nour_79
15-07-2009, 10:40 AM
انا بخير
انتى اخبارك ايه
و الاجنة اخبارهم ايه
ان شاء الله يثبتوا الثلاثة
و تيجبى لنا احلى 3 توائم بالف صحة ان شاء الله

رهينة القيود
15-07-2009, 10:44 AM
الحمد لله الاجنه بخير

بس والله تعبانه مره دائما احس بالام الدورة

وظهري وبطني يالموني

وخايفه وقلقه الله يسهل الامور يا رب

والله يسمع منك واجيب تؤائم لان حلم حياتي

nour_79
15-07-2009, 10:47 AM
ان شاء الله تيجبى توائم جميل سليم معافى

nour_79
15-07-2009, 10:50 AM
استمرى على قراءة سورة يس

رهينة القيود
15-07-2009, 10:53 AM
ان شاء الله

بس مو عارفه احس يراودني احساس غريب

مره فرح ومره حزن صاير مزاجي متغلب وحالتي النفسيه مو اوكي

nour_79
15-07-2009, 10:56 AM
استهدى بالله ان شاء الله حامل

رهينة القيود
15-07-2009, 11:00 AM
ان شاء الله اكون حااااااااااااااااااااااااامل يا رب

لا تنسيني بالدعاء

nour_79
15-07-2009, 11:01 AM
احنا فى ايام مباركة والدعاء فيها مستجاب
اكثرى من الدعاء والاستغفار
و ان شاء الله تكونى حامل ونفرح بيكى كلنا

nour_79
15-07-2009, 11:05 AM
والله يا رهينة انا ما انساكى من اول ما بداءتى العلاج
وانا ادعى لكى ربنا يفرح قلبك و يرزقك بالذرية الصالحة ان شاء الله
بحق اذان الفجر المبارك معلش انا لسه عندى الفجر

رهينة القيود
15-07-2009, 11:05 AM
نور شخبار المشتاقه لعفو ربي

بعده مشغوله بالدراستها الله يوفقها يارب

واحنا فعلا في ايام مباركه والدعاء مستجاب

الله يطعمنا ولا يحرمنا يا رب

انا وجميع خواتي في المنتدى

nour_79
15-07-2009, 11:12 AM
اعتقد هى لسه مشغولة بدراستها ربنا يهدى جوزها ويفضل معاها ومش ينزل مصر و يسيبها لوحدها

nour_79
15-07-2009, 11:50 AM
رهينة حبيبتى
ربنا يثبت اجنتك يارب ونفرح بيكى ان شاء الله
معلش انا هسيبك عشان اصلى الفجر وانام الساعة عندى 5 الفجر
و ان شاء الله ادعى لكى بثبات الاجنة يلا سلام واشوفك بكرة اقصد النهاردة بعد الظهر بتوقيت السعودية

رنين العبرة
15-07-2009, 12:34 PM
مرحبااااااااااا يا بنااات

انا ادخل ما القى احد اطلع اقول اقعد بروحي شسوي

المهم شخباركم

حنين الامل
15-07-2009, 12:49 PM
الله يوفقكم جميع ويرزقكم بالذرية الصالحة
الله كريم ما يعطي الصابرين الا خيرا

ليلى الحياة
15-07-2009, 03:11 PM
اخباركم بنات

نور رهينه رنين صح المنتدى فاضي

انا ادخل استنى حد يدخل ما القى احد

وان لقيت بعد طوال انتظار يجيني شغل واطر اني اطلع

رهينة القيود
15-07-2009, 04:01 PM
مرحبااااااااااا يا بنااات

انا ادخل ما القى احد اطلع اقول اقعد بروحي شسوي

المهم شخباركم

ما عدت اشوفك يا رنين هذا وانت اجازه لما كنتي

في الدوام احسن على الاقل اشوفك الصباح
:)

رنين العبرة
15-07-2009, 05:32 PM
رهينة حبيبتي شسوي الصبح اقضها نووووم والظهر طبخ وتنظيف وبعدين انام اشوي المغرب اصحى اشوف تلفزيون او اطلع وما انام الا بعد صلاة الفجر حتى انا ولهت عليكم والله

ليلى شخبارج يالقلب عساج بخيرر وكيف المعاريس ان شاء الله مستانسين يارب والله لا يغير عليهم ولا علينا

رهينة متى تحليلج ؟؟

رهينة القيود
15-07-2009, 06:03 PM
الله يعطيك الصحه والعافيه رنين

موعدي ان شاء الله بيكون يوم الاحد مو هالاسبوع الاسبوع اللي بعده

دعواتكم لي

رنين العبرة
15-07-2009, 06:43 PM
رهينة حسافة انتي تدخلي وانا اطلع والع**

كنت حابة اتطمن عليج

الله يثبت اجنتج يارب ويفرح خاطرج قولي امين

رهينة القيود
15-07-2009, 06:54 PM
رنين لا تتحركي من مكانك

بروح اصلي وبرجع انسالف

راضية
15-07-2009, 11:40 PM
اخباركم ايه يا بنات ان شاء الله تكونوا بخير
مش انا قلتلكم انى مش متفائلة النهاردة جت الدورة ورحت للدكتور قالى الرحم سميك جدا ومش هينفع العملية الشهر ده على الاقل بعد العيد يعنى شهرين كمان علشان انا عملت العمليتن ورا بعض على طول مع انه هو اللى قالى تعالى اعمليها على طول مش هيحصل حاجه لكن انا فعلا من اخر عملية وانا وزنى زايد وصدرى على طول بيوجعنى ومنفوخ زى وقت المنشطات الحمد لله على كل حال انتوا اخباركم ايه

فتووو
16-07-2009, 12:17 AM
مش انا قلتلكم انى مش متفائلة النهاردة جت الدورة ورحت للدكتور قالى الرحم سميك جدا ومش هينفع العملية الشهر ده على الاقل بعد العيد يعنى شهرين كمان علشان انا عملت العمليتن ورا بعض على طول مع انه هو اللى قالى تعالى اعمليها على طول مش هيحصل حاجه لكن انا فعلا من اخر عملية وانا وزنى زايد وصدرى على طول بيوجعنى ومنفوخ زى وقت المنشطات الحمد لله على كل حال انتوا اخباركم ايه

كيفكم بنات اشتقت لكم حييييييييل مبروك للي حملت والله يرزقنا الذريه ياااااااااربyarub
ساندرا خلي أملك بربي كبير يمكن تأخير عمليتك فيها خيره لك واذا انتي مسويتها ورا بعض أحسن لك ترتاحي فتره بعدين عيدي التجربه والله كريم بس أكثري من الدعاءbye

راضية
16-07-2009, 01:52 AM
فتووو فيينك من زمان وحشتينا جدا يارب يرزقنا كلنا بالذرية الصالحة وصدقينى مفيش ليل ولا نهار الا بدعى ربنا الحمد لله على كل حال

زينه3
16-07-2009, 02:37 AM
كيفكم ياحلوات
والله اني مشغوله دائما الله يعين وحتى دخولي للنت بس شويه طشاش:(
بوسه ان شاء الله خير والله قريب ياحبيبتي مجيب دعوة الداع اذا دعاه فادعي واكثريyarub

انجي شفتي وحامي كيف كان والله كنت استغرب من نفسي :o
بس حنفية حمامي بارده الحمد لله مو مثل بالكويت

مشتاقه الله يخليكي ياحبيبتي ويرزقك الذريه الصالحه اميييين يارب العالمين
ويصير عندك وعند بوسه وكل الحبايب 5بنات و5 اولادyarubامييييييييييييين ياالله يارب العالمين

nour_79
16-07-2009, 11:05 AM
ساندرا
تفائلى خير كل تأخيرة و فيها خيرة

فتوو
حمد لله على السلامة

رهينة
اخبارك ايه انشالله تكونى بخير انتى و الاجنة

عاشقة الامومه
16-07-2009, 11:38 AM
اختي رهينه الله يثبت اجنتك يارب وتفرحينا بحملك ياحيي ياقيوم

راضية
16-07-2009, 02:17 PM
ايه يا بنات فيينكم الماسنجر اخدكم من هنا بتختفوا واحدة ورا واحدة على العموم ان شاء الله تكونوا كلكم بخير

رنين العبرة
16-07-2009, 03:29 PM
رهينة حبيبتي والله العظيم ما شفت كلامج الا الحين ما ادري اعتقد انكم تدخلون بالمخفي لاني اشبك واتكلم ولا احد يرد علي وبمجرد ما اطلع تجيني رسالة انة تم الرد عموما انا اسفة وحقج علي ياقلبي الجيات اكثر انشاء الله ونسولف لين قول خلاص تعبنا

باقي البنات شخباركم ولهت عليكم والله

رهينة القيود
16-07-2009, 04:06 PM
اختي رهينه الله يثبت اجنتك يارب وتفرحينا بحملك ياحيي ياقيوم

الله يسمع منك منك يا رب وعقبال كل بنات المنتدى

ما يجي رمضان الا وكلنا الوحام ذابحنهyarub

رهينة القيود
16-07-2009, 04:10 PM
رهينة حبيبتي والله العظيم ما شفت كلامج الا الحين ما ادري اعتقد انكم تدخلون بالمخفي لاني اشبك واتكلم ولا احد يرد علي وبمجرد ما اطلع تجيني رسالة انة تم الرد عموما انا اسفة وحقج علي ياقلبي الجيات اكثر انشاء الله ونسولف لين قول خلاص تعبنا

باقي البنات شخباركم ولهت عليكم والله

حبيبتي رنين حصل خير وان شاء الله خيرها في غيرها

بس عن جد في هالفتره اللي كنت محتاجه لكم اني اقضي الوقت

واستفيد من تجاربكم ما عدت اشوف احد فيكم:)

عموما يلا الله يكتب اللي فيه الخير

يكفيني دعائكم لي:good

رهينة القيود
16-07-2009, 04:13 PM
ساندرا

ونور

وجود

وحنين الامل

وكل البنات ان شاء الله تكونوا بخير في هالاجازه

اكيد لاهين الله يهنيكم

الدموع الحبيسه ما عاد شفناها

رهينة القيود
16-07-2009, 04:15 PM
بنااااااااااااااااااااااااات ما احد عنده خبر متى بترجع ام عمر

والله طولت سفرتها هي على الاقل كانت مسويه لنا جو في التجمع

يا رب ترجع بالسلامه

جود
16-07-2009, 05:25 PM
مساااااااااااء الخير

هلاااا رهيــــــــــــــنه...كيفك وش اخبارك ان شاء الله بخيير
الله يثبت حملك ياااااااااااااااااااااارب

بنااااااااااااات كيفكم وش اخباركم ..؟

اشتقت لكم ....

واحتمال اسافر (( اسبووووووووووع )) اغير جوووووووووو ...قبل لا ابدأ العمليه

الله يرزقني واياكم بالذريه الصالحه عاجل غير اجل

رهينة القيود
17-07-2009, 04:19 PM
هلا جود حبيبتي

تسلمي على الدعاء

الله يسمع منك واكون حامل

بوسة البسبوسة
18-07-2009, 08:52 AM
صباح الخير بنات ازيكم يا رب تكونوا بخير كلكم

nour_79
18-07-2009, 10:21 AM
كيفك رهينة
انا فى انتظار البشارة الاحد بعد القادم
يارب ثبت اجنتك وتكونى حامل يارب
طمنينى عليكى

رنين العبرة
18-07-2009, 12:21 PM
بناااااااات كيفكم عساكم بخير

رهينة حبيبتي لا تضايقين خلقج تدرين ايام الويكند الكل يطلع من الجو النفسي الي اهوا فية رغم هذا والله اني ما نسيتج ودوم ادعي لج بالخير وعسى الله يثبت اجنتج يارب العالمين

اخباري والله ساكنة بس هالايام احس بكتمة بصدري وضايق خلقي ولا يجيني نوم الا بعد ما تشرق الشمس احس حالي جوعااااااانة نوم وتعرفين اذا ما جاج نوم تضربين اخماس بي اسداس وتفكرين وانا اذا فكرت والله شغلت بالي بموضوع الحمل على طول ابكي قبل يومين اتصل علي ابو زوجي عشان زواج نسيبي يقولي ان شاء الله في العيد بيكون العرس واذا الله كتب لج تحضرين راح تنزلين واذا ما كتب لج مو مشكلة اهو كذا والله كذا راح تشوفينها العروس لانها راح تطلع تعيش عندج في الكويت وبيجيبون العيال وبتقعدين تربينهم شوفي الكلام القاسي والله اني بكيت من قلبي قلت فعلا انه مافي احد حاسس فيني ايش انا خدامة اربيهم رغم اني كنت مستعدة معاي جمعة حريم خربت مكياجي من كثر ما بكيت ولا قلت لزوجي ايش الي قاله لي ابوه

الله يعينا

راضية
18-07-2009, 02:20 PM
رهينة اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير كلنا منتظرين البشارة باذن الله يارب يثبت اجنتك ويرزقك الحمل السليم المعافى انا بعتذرك حبيبتى بالنيابة عن كل البنات انتى فى بالى والله على طول وبدعيلك من قلبى انا عارفه انك اكيد زهقتى من قعدة البيت بس ان شاء الله نرجع نتلم تانى ونتكلم مع بعض زى الاول على فكرة انا بدور دلوقتى على هدية جميلة تليق بابن رهينة الجاى باذن الله ويارب تكون من نصيبه

راضية
18-07-2009, 02:23 PM
رنين حبيبتى ما تزعليش كلنا بنسمع كلام زى كده وكله بثوابه عند ربنا وان شاء الله قبل ما هما يجيبوا عيال هيجوا يباركولك على سبوع ابنك امر ربنا اكبر من اى حد وهو المعطى وهو المانع واكيد هيكون مع الصابرين

راضية
18-07-2009, 02:25 PM
مشتاقة فيينك اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير الدراسة اخدتك مننا يارب يوفقك ويكلل مجهودك بالنجاح

راضية
18-07-2009, 02:32 PM
جود ترجعى بالسلامة واحسن انك تغيرى جو قبل العملية علشان تبدئى وانتى نفسيتك مرتاحة

راضية
18-07-2009, 02:39 PM
نور اخبارك ايه مختفية عننا بتظهرى كده زى القمر وتختفى على طول ان شاء الله تكونى بخير

راضية
18-07-2009, 02:46 PM
ليلى الحياه فيينك اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير طلى عليينا طمنينا عنك يارب يكون المانع خير

engyahmad
18-07-2009, 04:49 PM
انجى و بسبوسة و زينة وكل البنات

صباح الخير عليكم

وحشتونى اوى بجد واسفة للغياب من اخر مرة كنت عند الدكتورة وانا نفسيتى تعبانة شوية بس دلوقتى الحمد لله بقيت تماااااااااام

انجى

شدى حيلك عايزين همة قوية وباذن الله شهور الوحم تعدى على خير ياااااااااارب وربنا يارب يسهلك حملك ويثبتلك جنينك وتفرحى بيه وبعياله وتبقى تيتا انجى ان شاء الله وياكلوكى ال**ادى بايديهم هههههههههههههه:d

بسبوسة

ربنا يارب يرزقك الذرية الصالحة قريبا يارب ويفرح قلبك .. هيا محتاجة صبر ربنا يقدرنا ونصبر ويؤجرنا خير .. ان شاء الله يجى شهر رمضان علينا وكلنا حوااااااااااامل بس منشربشى المية من حنفية الحمام زى زينة هههههههههههههه

زينة

عاملة ايه يا قمراية ؟ بجد وحمك غريب سبحان الله .. ربنا يارب يخليلك بناتك و اولادك ويجعلهم الذرية الصالحة الطيبة البارة بيكم ياااارب
مشتاقة انشالله دايما نفسيتك فى العالى وربنا يصلح كل احوال وينولك اللى ببالك امين شكرا ياحبيبتى عالدعوات الحلوة ولكى مثلها واكثر باذن الله بس تيتة انجى دى صعبة شوية دانا دلوقتى بقيت ولا 70سنة لو وقفت بس انهج زى تيتة طبعا لان انا وزنى ماشاالله ضااااااارب ابقى طمنينا على اخبارك وبلاش الغيبة دى

engyahmad
18-07-2009, 04:51 PM
بوووووووسة اخبارك ايه ربنا معاكى وياااااااااااارب يفرح قلبك ياحبيبتى عاجلا وليس اجلا

engyahmad
18-07-2009, 04:52 PM
هوباااا انتى فين قلقتينا وحشتنا الدوشة بتاعتك انشالله بخير يا حبيبتى

مهره
18-07-2009, 05:27 PM
بنات الله يعافيكم ابي اسال عن ابرة البريكنيل ابرة التفجير منو جربها فيكم لتثبيت الاجنه بعد ترجيعها

زينه3
18-07-2009, 07:09 PM
شاخبار الحلوات اليوم
بوسه طمنينا جتي لو لا ان شاء الله ماتجي الا بعد تسع شهور

انجي النونو اخباره ايه والوحام ان شاء الله مامتعبك
وينكم يابنات
اني متابعه اخباركم بس من بعيد بس حابه اسلم بين الحينة والاخرى
تقبلو مروري

راضية
18-07-2009, 08:25 PM
اختى مهرة اهلا بك معنا بصراحة اول مرة اسمع عن الحقنة التفجيرية بعد ترجيع الاجنه هى دائما تؤخذ قبل السحب لكن كده تعرفى ازى انه فى حمل لان الحقنه اساسا قبل 14 يوم من اخدها بتبان فى التحليل انه حمل اعتقد ان الحقنة التفجيرية ليس لها علاقة بتثبت الاجنه ياريت توضحلنا اكثر سؤالك

engyahmad
18-07-2009, 09:27 PM
شاخبار الحلوات اليوم
بوسه طمنينا جتي لو لا ان شاء الله ماتجي الا بعد تسع شهور

انجي النونو اخباره ايه والوحام ان شاء الله مامتعبك
وينكم يابنات
اني متابعه اخباركم بس من بعيد بس حابه اسلم بين الحينة والاخرى
تقبلو مروري

انت تنور ياجميل فى اى وقت والله مشكورة ياقمر لسؤالك عليا انا بخير الحمد لله والغريب ان الغثيان بدا يقل تصدقى ؟ انا دلوقت فى الاسبوع11. بس ضهرى هو اللى دايما يالمنى لدرجة ان فى ليلة ظليت ابكى ومانمت لان الالم كان زيادة ولما سالت الدكتور قال برد من المكيف وفعلا مجرد مااستعملت كريم راح الالم الحمد لله ورجع الم الظهر العادى بقا يعنى لو وقفت شوية ضهرى يوجعنى . بس الحد لله على كل الاحوال انشالله نص شهر ويعدى التالت دعواتك ليا يعدى على خير

ليلى الحياة
18-07-2009, 10:41 PM
رهينة حبيبتي شسوي الصبح اقضها نووووم والظهر طبخ وتنظيف وبعدين انام اشوي المغرب اصحى اشوف تلفزيون او اطلع وما انام الا بعد صلاة الفجر حتى انا ولهت عليكم والله

ليلى شخبارج يالقلب عساج بخيرر وكيف المعاريس ان شاء الله مستانسين يارب والله لا يغير عليهم ولا علينا

رهينة متى تحليلج ؟؟

هلا رنين

الحمد لله المعاريس تمام

وزوجت اخوي حملت من اول ليله الحين له ست اسابيع وحللت وطلع حمل بس شكلها تعبت نفسها شوي وجها نزيف بسيط
الله يسترها معها وتمم حملها على خير

ليلى الحياة
18-07-2009, 10:44 PM

سندرا يمكن مافيه خير انك تسوينها هذا الشهر وان شاء الله نسويها بعد العيد مع بعض تفائلي خير والله يسر الامور وانا بعد زيك وزني زااد وصدري كبر وفي اماكن تغير شكلها وكبرت عادي من المنشطات

رنين العبرة
18-07-2009, 10:48 PM
ليلى اشتقت لج والله

والحمدللة على سلامتها وما تشوف شر ان شاء الله ومافي شر على الجنين

طمنيني عنك كيفج مع الخلطة مستمرة عليها او تاخذينها يوم وتخلينها 10 ايام

ليلى الحياة
18-07-2009, 10:48 PM
مساااااااااااء الخير

هلاااا رهيــــــــــــــنه...كيفك وش اخبارك ان شاء الله بخيير
الله يثبت حملك ياااااااااااااااااااااارب

بنااااااااااااات كيفكم وش اخباركم ..؟

اشتقت لكم ....

واحتمال اسافر (( اسبووووووووووع )) اغير جوووووووووو ...قبل لا ابدأ العمليه

الله يرزقني واياكم بالذريه الصالحه عاجل غير اجل

تروحين وترجعين بالسلامه وان شاء الله تجين بنفسيه حلوة تساعدك على الحمل وعلى دخوال التجربه مره وربي يتمم لك على خير

ليلى الحياة
18-07-2009, 10:52 PM
بناااااااات كيفكم عساكم بخير

رهينة حبيبتي لا تضايقين خلقج تدرين ايام الويكند الكل يطلع من الجو النفسي الي اهوا فية رغم هذا والله اني ما نسيتج ودوم ادعي لج بالخير وعسى الله يثبت اجنتج يارب العالمين

اخباري والله ساكنة بس هالايام احس بكتمة بصدري وضايق خلقي ولا يجيني نوم الا بعد ما تشرق الشمس احس حالي جوعااااااانة نوم وتعرفين اذا ما جاج نوم تضربين اخماس بي اسداس وتفكرين وانا اذا فكرت والله شغلت بالي بموضوع الحمل على طول ابكي قبل يومين اتصل علي ابو زوجي عشان زواج نسيبي يقولي ان شاء الله في العيد بيكون العرس واذا الله كتب لج تحضرين راح تنزلين واذا ما كتب لج مو مشكلة اهو كذا والله كذا راح تشوفينها العروس لانها راح تطلع تعيش عندج في الكويت وبيجيبون العيال وبتقعدين تربينهم شوفي الكلام القاسي والله اني بكيت من قلبي قلت فعلا انه مافي احد حاسس فيني ايش انا خدامة اربيهم رغم اني كنت مستعدة معاي جمعة حريم خربت مكياجي من كثر ما بكيت ولا قلت لزوجي ايش الي قاله لي ابوه

الله يعينا

لا تفكرين في كلامه يا قلبي وطنشي وان شاء الله مارح تروحين على الزواج بسبب الحمل ووقتها هي الي بتربي معاك وتساعدك على التوائم الي بتجيبين تفائلي خير ولا تهمتمين الله كريم

رنين العبرة
18-07-2009, 10:57 PM
جود وين مسافرة ادعي لنا وياج ياقلبي دعوة المسافر مجابة وتروحين وترجعين لنا سالمة غانمة يارب

ليلى الحياة
18-07-2009, 10:58 PM
ليلى الحياه فيينك اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير طلى عليينا طمنينا عنك يارب يكون المانع خير

انا الحمد لله انتي اخبارك ساندرا

والله كنت مشغوله خواتي زيرين اهلي وعندنا عزايم وحفلات ووناسة والحين رجعت لبيتي
وتخلوا جا اخذني وحطني بالبيت وطلع وقال ما راح ارجع الا الساعه وحده يعني انطي لوحدك وهو بيطلع يتونس وانا صار لي كم يوام ما شفته بسبب الشغل والنوام او انه عند زوجته يعني مو مهتم بشي دخلت لكم اتونس واخفف من همي

رنين العبرة
18-07-2009, 10:59 PM
الله يسمع منج يا ليلى حدي متشوقة اشووف عيالي والله

ليلى الحياة
18-07-2009, 11:00 PM
ليلى اشتقت لج والله

والحمدللة على سلامتها وما تشوف شر ان شاء الله ومافي شر على الجنين

طمنيني عنك كيفج مع الخلطة مستمرة عليها او تاخذينها يوم وتخلينها 10 ايام

لا هي تنوخذ فترة الدورة تقريباً عشر ايام غير المنشطات مثل المرغدوش واشياء ثانيه
انا الحين موقفه للدورة الجايه ارجع اكررها

ليلى الحياة
18-07-2009, 11:03 PM
الله يسمع منج يا ليلى حدي متشوقة اشووف عيالي والله

رنين اردة الله فوق كل شي

زوجي عطاني امل او قال بيفكر نعيدها بعد العيد علشان كذا افكر اشتري جهاز سير للحركه علشان اخفف وزني ابي انزل 20 كيلوا لان زات عن قبل كثير

رنين العبرة
18-07-2009, 11:05 PM
الله كريم حبيبتي

تصدقين نسيبي يتعشى ويطلع يمشى اقل من شهر نزل خمسة كيلووو المشي زين والله انا قررت من بكرة اطلع امشي برى

ليلى الحياة
18-07-2009, 11:10 PM
الله كريم حبيبتي

تصدقين نسيبي يتعشى ويطلع يمشى اقل من شهر نزل خمسة كيلووو المشي زين والله انا قررت من بكرة اطلع امشي برى

انا مع المنشطات وقلت الحركه انتفخت والله اكلي مو ذاك الزواد بس بيتي صغير وشغلي بسيط والله انتفخت

رنين العبرة
18-07-2009, 11:12 PM
وانا شقوول مثلج والله نوم واكل لا حركة ولا شي والشغل اشوووي مررررررررررة

ما غير زيادة في هالوزن الي مو راضي يوقف عند حدة

hoba_m
18-07-2009, 11:13 PM
أنا جييييييييييييييييييييييييييييييييييييت نورت البيت والله العظيم وحشتونى جدا جدا جدااااااااااااااااااااااااااااااا
بوسة وحشتينى انتى وانجى وراجية ومشتاقة وكل البنات الحمد لله حماى اتحسن وطلع من المستشفى
ورحت خطفتلى يومين مع جوزى فى مرسى مطروح وعوضنا عيد جوازنا اصله قضاه مع والده فى المستشفى
انا لسة راجعة البيت دلوقتى حتى مفضيتش الشنط اول ما دخلت جريت عليكوا لدرجة ان جوزى هيتجنن منى بيقولى حبكت استنى طيب لبكرة بس الصراحة مقدرتش اصلكم وحشتونى اوووى هدخل انام واستريح من السفر ده سفر 7 ساعات واكلمكم بكرة ان شاء الله سلامى للجميييييييييييييييييييييييييييييييع
byebyebye

ليلى الحياة
18-07-2009, 11:24 PM
وانا شقوول مثلج والله نوم واكل لا حركة ولا شي والشغل اشوووي مررررررررررة

ما غير زيادة في هالوزن الي مو راضي يوقف عند حدة

الله يعين بس من جد تعب وانا على فكره اذا تضايقت اكل كثير بدون ما احس واي شي القاه اكله مصيبه

رنين العبرة
18-07-2009, 11:37 PM
اهني المشكلة وفي ناس ما شاء الله عليهم طالعين ياكلون ونازلين ياكلون ولا شي يظهر فيهم الحسرة علينا احنا حتى الخبزة تزيد فينا نص كيلو

ليلى الحياة
19-07-2009, 12:00 AM
اخبار رهينه وش تطوراتها ما تعرفي شي عنها

وام عمر متى راح ترجع اتوقع باقي لها اسبواع او 10 ايام

engyahmad
19-07-2009, 12:36 AM
أنا جييييييييييييييييييييييييييييييييييييت نورت البيت والله العظيم وحشتونى جدا جدا جدااااااااااااااااااااااااااااااا
بوسة وحشتينى انتى وانجى وراجية ومشتاقة وكل البنات الحمد لله حماى اتحسن وطلع من المستشفى
ورحت خطفتلى يومين مع جوزى فى مرسى مطروح وعوضنا عيد جوازنا اصله قضاه مع والده فى المستشفى
انا لسة راجعة البيت دلوقتى حتى مفضيتش الشنط اول ما دخلت جريت عليكوا لدرجة ان جوزى هيتجنن منى بيقولى حبكت استنى طيب لبكرة بس الصراحة مقدرتش اصلكم وحشتونى اوووى هدخل انام واستريح من السفر ده سفر 7 ساعات واكلمكم بكرة ان شاء الله سلامى للجميييييييييييييييييييييييييييييييع
byebyebye
اخيييييييييييرا حمد الله عالسلامة تصدقى والله انتى كنتى سايبة فراااااغ كبير بجد لانك بصراحة شعلة تفاؤل وفرفشة ربنا مايحرمنا منك

nour_79
19-07-2009, 12:48 AM
رهينة
ما ظهرتى اليوم يارب المانع خير
انشالله تكونى بخير انتى و الاجنه

رهينة القيود
19-07-2009, 10:14 AM
اخبار رهينه وش تطوراتها ما تعرفي شي عنها

وام عمر متى راح ترجع اتوقع باقي لها اسبواع او 10 ايام

اهلين ليلى من طول الغيبات

والله تعبت وانا انتظرك اخيرا جيتي المهم خلصت

حفلاتكم ولا لسى باقي:good

رهينة القيود
19-07-2009, 10:29 AM
رهينة
ما ظهرتى اليوم يارب المانع خير
انشالله تكونى بخير انتى و الاجنه

مشكوره:) حبيبتي نور على اهتمامك في السؤال

ودعائك والله اثلج صدري يا رب عن قريب العاجل

نفرح اول بنتيجه زوجك وبعدين بحملك يا ربyarub

رهينة القيود
19-07-2009, 10:37 AM
رهينة اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير كلنا منتظرين البشارة باذن الله يارب يثبت اجنتك ويرزقك الحمل السليم المعافى انا بعتذرك حبيبتى بالنيابة عن كل البنات انتى فى بالى والله على طول وبدعيلك من قلبى انا عارفه انك اكيد زهقتى من قعدة البيت بس ان شاء الله نرجع نتلم تانى ونتكلم مع بعض زى الاول على فكرة انا بدور دلوقتى على هدية جميلة تليق بابن رهينة الجاى باذن الله ويارب تكون من نصيبه

اهلين حبيبتي والله يسمع منك وتقر عيني بثبات اجنتي اللي تعبت وانا انتظرهم

وفعلا والله طفشت من جلسة البيت بس وش اسوي لازم اصبر:)

والله فرحتيني ان في احد جالس يفكر شنو بيهدي ابني حبيبي

جهزيها عشان اقوله هذه من عند خالتوو ساندرا

يا رب يطعمني انا وانت وكل البنات في المنتدى yarub

رهينة القيود
19-07-2009, 10:59 AM
رنين

شخبارك عساك بخير ؟؟

لا تهمتمي بكلام احد لان كلام الناس ما يخلص

عروس2008
19-07-2009, 02:31 PM
سلااااااااااااااااااااااااام
وحشتوني كلكم انجي ومشتاقه وبوسه وهوبه و زينه والكل
والسموحه ع التاخير.....

رمان
19-07-2009, 02:38 PM
اخواتي الكريمات

ممكن تعتبروني واحدة من الشلة bye

اليوم راح ابدأ اولى خطوات العلاج للبدء بعملية اطفال الانابيب بعد انقطاع 6 سنوات

واليكم بياناتي

الاسم : رمانة

عمر الزوج : 39 سنة

عمر الزواج : 10 سنوات

سبب التأخر في الحمل : مني ، بسبب وجود التصاقات وتكيسات دمويه ادت الى فقدان الانابيب والحمد لله على كل حال

عدد المحاولات : مرتين ، الله ماكتب لي فيهم النجاح

اعزائي

اكملت 6 شهور من اخذ ابر الديكاببتل بسبب تكون كيس دموي " عملاق " على مبيضي مما ادى الى سرعة عمل عملية " فتح بطن " لاستئصاله

طبعا المبيض تضرر كثير والاخر ايضا متضرر من جراء التكيسات والالتصاقات

اتابع حاليا عند دكتور اسمه " دابير " في مملكة البحرين

الدكتور اخبرني ان نسبة تجاوب مبايضي للعلاج ضئيلة تصل الى 1 %:cry:

لكني لم افقد الامل وسأتوكل على ربي جل وعلا yarub عسى ان يكتب لي الخير والصلاح

الدكتور سيقوم بارسالي الى مستشفى في دبي يسمى " كونسيف " يقول ان فرص نجاح العملية فيه تكون اكبر من البحرين

اكيد تعرفون زين احاسيسي ومشاعري في هالفترة :cry:

خوف ، رعب ، اكتئاب ، حزن ، تفاؤل ، تشاؤم ، امل ، احباط

زوجي انسان متشائم جدا واحسه قاعد لي بالمرصاد !!!

لكن وكما يقال بالعامية " الله يغلب على غلبه واحمل هالمرة "

حياتي الزوجية على حافة " الطلاق " بسبب التاخر في الانجاب

واعرف جيدا ان هذه المحاولة ان لم يقدر لها النجاح ستكون الشعرة التي ستقصم ظهر البعير:cry:

لكن ماباليد حيلة

لم اخسر اكثر من الذي خسرته

والحمد لله على كل حال

اخواتي

كونو بقربي وساعدوني ولا تخذلوني ابدا

احبكم في الله

ليلى الحياة
19-07-2009, 02:49 PM
هلا فيك رمانه

وحياك الله معنا وان شاء الله تبشرينا بحملك عن قريب

انتي عندك انسداد وتلصقات في الانابيب انا زيك

الله يسر لنا ونحمل عن قريب

رمان
19-07-2009, 02:54 PM
هلا ليلى

bye

والله ما خيبتو ظني فيكم يا اخوات

طيب هل جربتي عملية اطفال الانابيب من قبل ؟

عروس2008
19-07-2009, 03:22 PM
عندي ألالام فظيعه في الظهر وعطاني الدكتور جل يمكن هالشي بعد التلقيح وقال التهاب في عضلة الظهر
ممكن هالشي يعطلني عن اني ارجع اعيد التلقيح لاني عشان تكاليف الانابيب عاليه قررت اعيد التلقيح
وفحص الرحم والمبايض وطلع كل شي سلييم
ع فكره هالفتره عندي لون البول غامق كثييييير تعتقدون ليش؟
الدوره جتني الشهر اللي فات 24
دعواتكم لي فديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــتكم....

رهينة القيود
19-07-2009, 03:37 PM
حياااااااااااااااك يا اختي رمان :)

وان ما كفاك المنتدى حطيناك بعيونا ان شاء تكوني قدم خير علينا واحنا بعد:good

نكون وجه السعد لك وتحملي من غير تعب ولا عنى والله يكتب لك اللي فيه الخير

رمان
19-07-2009, 03:43 PM
اهلين حبيبتي رهينة

ترى انتظر نتيجة تحليلك بفارغ الصبر

وان شاء الله تكوني حامل وفاتحة خير علينا كلنا

والله اني اشعر فيك يا الغاليه

كيف بتمر هالـ 14 يوم علي

خصوصا واني بكون في غربة مش في بلدي
Isa Rashed

لكن املي في ربي كبير يفرج همي وييسر امري ويعطيني من حيث لا احتسب

ليلى الحياة
19-07-2009, 04:34 PM
هلا ليلى

bye

والله ما خيبتو ظني فيكم يا اخوات

طيب هل جربتي عملية اطفال الانابيب من قبل ؟

ايوا سويتها من ثلاث شهوار

والحمد لله على كل حال كان فيه نسبة حمل بس نزل وهو في البدايه زوجي رافض اكررها المفروض الدورة الجايه ابتدي بس رافض اني اكرر ادعي لي انه يوافق واسويها مره ثانيه خاصة انها حكوميه مش على نفقتنا بس المشكله في انها في مدينه ثانيه مو في الدمام في القصيم يعني مشاوير بالسياره اقل شي 8 ساعات وهو مرتبط في دوام ادعوالي بنات يوافق

مهره
19-07-2009, 05:24 PM
اختى مهرة اهلا بك معنا بصراحة اول مرة اسمع عن الحقنة التفجيرية بعد ترجيع الاجنه هى دائما تؤخذ قبل السحب لكن كده تعرفى ازى انه فى حمل لان الحقنه اساسا قبل 14 يوم من اخدها بتبان فى التحليل انه حمل اعتقد ان الحقنة التفجيرية ليس لها علاقة بتثبت الاجنه ياريت توضحلنا اكثر سؤالك

هلا اختي مشكوورة على الاهتمام والرد بارك الله فيكي

حبيبتي البريكنيل اللي ناخذها قبل السحب 10000 حجمها اللي تاخذها بعد الترجيع 1500 وتعطة بالاسبوع مرتين وتعتبر ابرة تثبيت وتساعد بعد الله على تثبيت الاجنه لكن مشكلتها اذا لم يوجد حمل يرتفع الهرمون في بعض الحالات ويكون هناك حمل وهو لا يوجد حمل وهذا اللي انا خايفه منه

engyahmad
19-07-2009, 06:37 PM
[quote=عروس2008;1252183]عندي ألالام فظيعه في الظهر وعطاني الدكتور جل يمكن هالشي بعد التلقيح وقال التهاب في عضلة الظهر
ممكن هالشي يعطلني عن اني ارجع اعيد التلقيح لاني عشان تكاليف الانابيب عاليه قررت اعيد التلقيح
وفحص الرحم والمبايض وطلع كل شي سلييم
ع فكره هالفتره عندي لون البول غامق كثييييير تعتقدون ليش؟
الدوره جتني الشهر اللي فات 24
دعواتكم لي فديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــتكم....[/quote
مليون سلامة ياعروسة انشاء الله رربنا ينجح عمليتك على خير ويفرح قلبك وكل مشتاقة بالذرية الصالحة امين

رنين العبرة
19-07-2009, 06:40 PM
رمااااااااااان اهلا وسهلا فيكي نورتي المنتدى والله وان شاء الله نكون عند حسن ضنج ونكون اخواتج الي ما ولدتهم امج ويفرح قلبج في الضنى

رهينة حبيبتي شخبارج اليوم يالله هانت خلاص مر الاسبوع الاول على خير باقي الاسبوع الثاني اجلسي في البيت يكفيكي فرفرة في الشوارع بكرة بتجيبين البيبي وروحي وين ما تبين بعدها

ليلى وينج اليوم دخلت وما لقيتج

ساندراااا ومشتاقة اش هالغيبة من زمااان عنكم والله

مهرة اهلا وسهلا فيكي اعتقد انج عضوة جديدة ويانا صح والله انا غلطانة عموما تسعدني صداقتج والله

نور شخبارج مع زوجج ان شاء الله هدت الامور وتوصلتوا لحل يرضى الطرفين

ام عمر وجود وام انس واميرة ربي يرجعهم لنا بسلامة يارب اشتقنا لسوالف وياهم

الدموع الحبيسة ياترى ايش اخبارج اتمنى انج لو تشبكين ثواني وتقولين لنا كيف الوحام معاكي اكيد مسوي عمايلة ربي يتمم عليج على خير ان شا ءالله

راضية
20-07-2009, 02:55 AM
رنين وليلى ورهينة وجود ونور و.....................................كل البنات الموجودين والمسافرين كل عام وانتو بالف خير ويارب رجب السنة الجاية يجى علينا واحنا كلنا شايلين عيالنا فى حضننا يارب بحق الايام المفترجة افرجها علينا وارزقنا من نعمك نعمة الامومة ولا تجعلنا محرومين يا اكرم الاكرمين

بوسة البسبوسة
20-07-2009, 10:09 AM
byebyebye
أهلا أهلا أهلا بقي انتي بتعملي شهر عسل واحنا قلقانين عليكي ماشي يا ست هوبا انتي كمان وحشتينييييي مووووت اهم حاجة تكوني انبسطي انت وجوزك يلا لما تدخلي ابقي احكيلنا بقي شوفتي ايه في مرسي مطروح علي فكرة انا مروحتهاش الا مرة واحدة وكنت صغيرة اوي كنت ماما وبابا الله يرحمه واخويا بس كانت تحفة :good شوفتي فاكراها من وانا صغيرة :p

بوسة البسبوسة
20-07-2009, 10:10 AM
سلااااااااااااااااااااااااام
وحشتوني كلكم انجي ومشتاقه وبوسه وهوبه و زينه والكل
والسموحه ع التاخير.....
اهلا يا عروس احنا الحمد لله بخير انت اخبارك ايه؟؟

راضية
20-07-2009, 09:30 PM
فيينكم يا بنات مفيش حد دخل النهاردة خالص

رنين العبرة
20-07-2009, 09:34 PM
انا موجودة يا بنات اشتقت لكم والله شخباركم طمنوني عليكم

hoba_m
20-07-2009, 10:08 PM
اخيييييييييييرا حمد الله عالسلامة تصدقى والله انتى كنتى سايبة فراااااغ كبير بجد لانك بصراحة شعلة تفاؤل وفرفشة ربنا مايحرمنا منك

ربنا يخليكى يا انوج الله يسلمك يا حبيبتى والله بجد وحشتينى موووت ازيك وازى النونو عامل ايه byeسلميلى عليه وبوسيهولى وقوليله خالتو هبه بتسلم عليك قوووووووووووووووووى :):):)

hoba_m
20-07-2009, 10:34 PM
أهلا أهلا أهلا بقي انتي بتعملي شهر عسل واحنا قلقانين عليكي ماشي يا ست هوبا انتي كمان وحشتينييييي مووووت اهم حاجة تكوني انبسطي انت وجوزك يلا لما تدخلي ابقي احكيلنا بقي شوفتي ايه في مرسي مطروح علي فكرة انا مروحتهاش الا مرة واحدة وكنت صغيرة اوي كنت ماما وبابا الله يرحمه واخويا بس كانت تحفة :good شوفتي فاكراها من وانا صغيرة :p
الله يسلمك يا احلى بسبوسة معلش والله اصلى سافرت بسرعة وملحقتش اقولكم معلش قلقتكم بس والله بجد وحشتونى جدا جداااااااااااااا
طبعا هحكيلكم عن جنة الله على الارض مرسى مطروح

hoba_m
20-07-2009, 10:41 PM

ودول صورتين عالماشى لحد ما انزل باقى الصور واحكيلكم بالتفصيل:good

besma
21-07-2009, 10:59 AM
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
أختكم باسمة من تونس, من المعجبات جدا بهذا الوقع وأرجو أن تقبلوني أختا بينكم.

شـكــ وبارك الله فيكم... لكم مني أجمل تحية .

بوسة البسبوسة
21-07-2009, 11:10 AM

هوبا ربنا يسعدك يا رب مع جوزك ويرزقك الذرية الصالحة اللهم امين
الصور بجد تحفة عارفة لما شوفتهم سرحت في مصر وجمالها وحسيت انها وحشتني اوي مع اني لسة كنت في مصر شهر 5 بس اللهم يعينا علي الغربة وارفها وتعبها
المهم انتي وحشتينا احكيلنا علي اخبراك يا قمر :good

بوسة البسبوسة
21-07-2009, 11:15 AM

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
باسمة اهلا وسهلا بيكي بيننا بس ممكن تعرفينا بنفسك اكتر
bye

رهينة القيود
21-07-2009, 02:21 PM
رنين وليلى ورهينة وجود ونور و.....................................كل البنات الموجودين والمسافرين كل عام وانتو بالف خير ويارب رجب السنة الجاية يجى علينا واحنا كلنا شايلين عيالنا فى حضننا يارب بحق الايام المفترجة افرجها علينا وارزقنا من نعمك نعمة الامومة ولا تجعلنا محرومين يا اكرم الاكرمين

yarub الله يسمع منك حبيبتي يا رب على هالدعاء الحلو مثلك يا ساندرا:o

رهينة القيود
21-07-2009, 02:44 PM
انا موجودة يا بنات اشتقت لكم والله شخباركم طمنوني عليكم

تشتاق لك العافيه وحنا اشتقنا لك واجد واخبارنا نسال عن الغايبينbye

engyahmad
21-07-2009, 04:49 PM

اهلا اهلا ياباسمة منورة ومشتاقين نعرف اكتر عنك

engyahmad
21-07-2009, 04:53 PM

ياه ياهوبا دانا قلبى وجعنى مصر وحشتنى اوى سنة كاملة اشفتها وياعالم هاشوفها امتى ,عمرى مارحت مرسى مطروح بس البحر فكرنى باسكندرية اللى اخر مرة شوفتها كان شهر العسل يعنى من سنتين بصراحة انا بعشق اسكندرية دى وكل مكان فى مصر ماشفتش ولا هاشوف فى جمالها

hoba_m
21-07-2009, 05:37 PM
بوسة وانجى والله بتمنى انكوا ترجعوا مصر بالسلامة وكل واحدة فيكوا فى ايديها طفلها فرحانه بيه وبرجوعها لمصر
اهدى اليكم هذه الاغنية
كلمة حلوة و كلمتين حلوة يا بلدي
غنوة حلوة و غنوتين حلوة يا بلدي
أملي دايما كان يا بلدي اني ارجع لك يا بلدي
و افضل دايما جمبك على طول
و ذكريات كل اللى فات فاكرة يا بلدي؟
قلبي مليان بحكايات فاكرة يا بلدي؟
أول حب كان فى بلدي مش ممكن انساه يا بلدي
فين أيام زمان قبل الودااااااااااااااااع
انا بحب الاغنية دى اوووووووووووى وحتى لما جوزى نزل صوره على الفيس بوك كتب تعليقه عليها ( حلوة يا بلدى )
يلا بقى سيبونا من الكلام ده وانزلوا انتوا مصر وهتلقونى واقفة لكم على باب المطار بلوحة كبيرة مكتوب عليها اهلا ببنات مصر الحلوين واعضاء طبيبى المتميزين ههههههههههههههههه
يلا بقى فرفشوا لحسن ابعتلكم حلة محشى وكوارع فى طرد لبيوتكم :good

hoba_m
21-07-2009, 05:40 PM

اهلا بيكى يا قمر والله نورتى الموضوع انضميلنا انتى بس وهتحسى بجد انك بين اخواتك
يمكن احنا عمرنا ما شوفنا بعض بس بنحب بعض ااوووى زى الاخوات واكترbye

hoba_m
21-07-2009, 06:27 PM
بسبوسة انا زعلانة منك يعنى اعرف من يومياتى انك مخنوقة ومضايقة ومتخشيش تفضفضى معانا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يارب يفك كربك ويريح قلبك حبيبتى

engyahmad
21-07-2009, 07:29 PM
هوبا وحشنى كلامك الحلو ياابنوتة ياعسل ربنا يسعدك ويفرح قلبك انتى زكل مشتاقة ااامين
بصى بقا انا بعمل محشى ممتاز لو انتى بقا تيجى تدوقى ولعلمك ماتعلموش الا فى الغربة تصدقى صاحباتى علمونى والحمد لله تفوقت عليهم بشهادتهم
اما الكوارع لو دخلت البيت جوزى يسيب البيت وهى من يوم ماتجوزت مادخلتش الحمد لله دى بقا اللى هاجى اكلها عندك انتى من فين فى مصر ياترى ؟

راضية
22-07-2009, 12:08 AM
هها مين هناك مسكتوكوا متلبسين رنين ومشتاقة وحشتوووووووووونى موت عاملين ايه وايه اخباركم

راضية
22-07-2009, 12:27 AM
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

مشتاقة لعفو ربي
22-07-2009, 05:20 AM
هها مين هناك مسكتوكوا متلبسين رنين ومشتاقة وحشتوووووووووونى موت عاملين ايه وايه اخباركم

والله يا ساندرا انتى وحشتينى اكتر .. كلكم وحشتونى اوى اوى اوى اوى

انادخلت بدرى لقيتك انتى و رنين فى الموضوع فرحت جدااااااااااااااا لانى كل ما بادخل مش بلاقى حد باتضايق وباخرج تانى لكن سبحان الله الواحد فرحته مكملتشى لانى لسه باكتبلكم النت فصلت عندى اما اتغاظت على الااااااااااااااااااااخر :mad:

يلا الحمد لله ميش نصيب اتكلم معاكم و اطمن عليكم

المهم يا ساندورا انتى عاملة ايه ؟؟ اياكى تزعلى ان الدكتور مش هيعملك العملية فى 8 والله ما تعرفى الخير فين يمكن ربنا رايد انه يكرمك من غير عمليات ولا تعب او رايد انك تاخريها فتنجح وتبقى فى ظروف احسن سبحانه علام الغيوب وباذن الله يكرمك من غير اى تعب ياااااااارب

رهينة

بجد وحشتينى جدا وبادعيلك والله وكل يوم بيمر اقول يلا رهونة اهى هانت وباذن الله جوايا احساس انك حامل وفى توأم كمان يااااااااااااااارب ارزق اختى رهينة توأم صالحين معافيين واجعلهما الذرية الصالحة البارة وارزقنا جميعا يارب ولا تحرمنا

رنين رنونة

وحشتين قد البحر على راى بنات اخويا :D عاملة ايه ؟ واخبار النفساويات والمعنويات ايه ؟؟ يلا شدى حيلك ويارب يكرمك بالحمل يارب وعمليتك تنجح باذن الله

ليلى يا لولا

اخبارك ايه ؟؟ واخبار صحتك ؟؟ يارب تكونى بافضل حال وتكون كل امورك تمام والف مبروك الحمل لزوجة اخوكى ويارب عقبال ما نباركلك على الحمل قريبا باذن الله تعالى

دموع و ام عمر و ام انس و نور وكل الاخوات الغائبات

اسال الله العلى العظيم ان تكونوا جميعا بخير و عافية

الاخوات الجديدات رمان و مهرة

اهلا وسهلا بيكم الموضوع زاد نور و شرف بتواجدكم الكريم ويارب يكون وشنا حلو عليكم وتبشرونا بالحمل عاجلا غير اجل يااااااااارب وباذن الله يا اختى رمان ربى يرزقك ويكرمك وعمليتك تنجح وتعيشى انتى و زوجك فى تبات ونبات وباذن الله ربى يهديه عليكى ويرقق قلبه ويرزقكما الولد الصالح يااارب

مشتاقة لعفو ربي
22-07-2009, 05:56 AM
بنااااااااااااااات

وحشتونى وحشتونى وحشتونى

انجى و بسبوسة و هوبا عاملين ايه ؟؟؟

وحشتونى جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

اخباركم يا قمرات ؟ سامحونى انى باغيب بس والله غصب عنى الدراسة بدأت وايه طحن يا باشا يلا ربنا يعين

هوبا

الله عليكى وعلى روحك الحلوة الجميلة ايوة كده ارجعى نورى الموضوع واياكى تغيبى تانى المرادى انا و انجى و بسبوسة اللى هنبعتلك طرد على البيت و نعمل اعلانات فى الصحف العالمية بعنوان ""عودى يا هبوس" والاغنية اللى كتبتيها تعبتلى قلبى انا بعيدة عن مصر ليا سنة و 7 شهور وهاتجنن وارجع على بلدى كل حاجة فيها وحشتنى زحمة الشوارع وريحة النيل وطعم الاكل الحلو اللى من ايدين حبايبى وقعدة صحباتى وقت المغربية وشوارع مصر وناسها الطيبين اللى مهما يعانوا بردو حنينين وابتسامة منهم تخفف عن الواحد كل حاجة اااااااااااااااه يا حبيبتى يا مصر يا مصر

فى اغنية انا بحبها اوى اوى كمان وكل ما اسمعها ابكى مش عارفة تعرفوها ولا لاءه اسمها الحدود ؟ الاغنينة بتوصف مشاعر اللى هيركب الطيارة ويسيب مصر .. هيا قديمة بتقول ايه بقه

واحنا واقفين على الحدود .. مستمرين فى الصعوووووووووود
اختفى النيل العظيم من تحتنا .. و المدن و الريف و اول عمرنا
وابتدى شىء ينجرح جوه الوجود .. و ابتدينا اسئلة ملهاش ردود .. ميلنا على الشباك نخبى دمعة فرت مننا
ميلنا على الشباك نخبى دعمة فرت مننااااااااااا

باصة من الشباك على البحرالبعيد . واحنا رايحين بالامل عالم جديد
كنت فاكرة يا مصر انى بعدتك منك واكتشتفت انى محال استغنى عنك
حتى لو شمتوا جيرانى و الزحام وحشونى تانى
بسمة حلوة لطفلة لسه صغيرة... لما كنت اديها حتت سكرة
قبل ما نسيبك وحشتينا يا مصر يا امنا ..
وحشتينا يا مصر يا امنااااااااااااا

كنت باتذكر وانا فى غاية الاسى .. لعبنا الكورة فى حوش المدرسة
و الشقاوة واحنا لسه صغيرين .. و البراءة والصحاب الطيبين
لما سالتنى اللى جنبى انت مصرى دق قلبى
اسمى زى السحر رفرف على المكان زى نسمة مهفهفة بصوت الاذان
ايوة مصريين لاخر كل نقطة فى دمناااااااااااا
ايوة مصريين لاخر كل نقطة فى دمنااااااااااااااا

من وجوه من تلج و عيون من قزاز شوقى زاد للعشرة والناس العزاز
وابتديت اكتب وانا فوق السحاب.. ا بتديت يا حبيبى فى اول جواب
مصر انتى حتة منى مش مجرد اسم وطنى
قالوا فاضل نص ساعة على الوصول .. قولت ايه معنى الساعات ولا الفصول
الا فى الارض اللى فيها ذكريتنا وحبنااااااااااااااااااااااااااا
الا فى الارض اللى فيها ذكرياتنا وحبنااااااااااااااا :cry:

يارب رجعنا لمصر سالمين ياااارب وكل واحدة مننا يبقى ابنها فى حضنها يارب واللى مش من مصر تيجى بردو تزورنا فى مصر وابنها فى حضنها هههههههههههههه

يلا بقى كفاية رغى انا طولت عليكم اوى بس وحشتونى بجد

رهينة القيود
22-07-2009, 11:14 AM
انا حزينه ودموعي على خدي

مشكورين على دعائكم لي بس انا حليليتي تحليل دم رقمي وطلع

ما في حمل اللهم اجرني في مصيبتي وخلفني خير منها

انتهى الحلم ونتهى كل شيء

اه اه ياليتي ما كنت ياليت ما خضت هالتجربه

بنات ادعولي ان الله يصبرني انا في حاله ما يعلمبها الا الله

nour_79
22-07-2009, 11:17 AM
رهينة
كيفك اخبار الحمل ايه
يارب تكونى بخير انتى و الاجنة

nour_79
22-07-2009, 11:22 AM
كل البنات عاملين ايه يارب تكونوا بخير كلكم
ساندرا
رنين
مشتاقة
جود
عاشقة الامومة
ليلى الحياة
انا اسفه يا جماعة الدراسة بدأت وانا مشغولة شوية
بس والله مش نسياكم كلكم
وكل يوم ادعى ان رمضان يجى علينا واحنا كلنا حوامل ان شاء الله يارب يسمع منى

ليلى الحياة
22-07-2009, 12:05 PM
رهينه لسى باقي عليك ليش حللتي

باقي على الاقل يومين

ليش استعجلتي اسمعي حبيبتي لا تتركين الادويه والتحاميل نصيحه

انتي استعجلتي وعلى موعد الدكتوار باقي 5 ايام لا تضيعين تعبك مو شرط يبين الحمل الحين

اسمعيني زين لا تخبطين زيادة احنا ننتظر نتيجة تحليلك الي قرره لك الدكتوار

استعيني بالله ولا تياسين

رنين العبرة
22-07-2009, 02:41 PM
ساندراا شخبارج يالغلا انا الي ادخل وما احصلكم يالله خيرها بغيرها يارب ما عليه ياقلبي كل تاخيره وفيها خيرة وما تدرين اي شهر ربي يقرر لج فية العملية وتكون ناحجة يارب

مشتاقة معذورة انتي عندج دارسة احنا الي ما ورانا شي على قوله الحريم انتم بدون عيال فاضيات ما وراكم شي ولا تشغلون بالكم بشي

ليلى وينج مالج حس هالايام من تزوج ولد اخوج وانتي غايبة طمنيني عليج ان شاء الله تكوني بخير

نور شدي حيلج في الامتحانات نبيج تبيضين الوجة وتجيبين اعلى العلامات عشان تدرسين عيالج وعيالنا في المستقبل

رهينة حبيبتي ليش استعجلتي تو الناس على التحليل لهدرجة ما فيكي صبر لا تبكين يا قلبي اذا في الحمل الطبيعي ما يبين الحمل الا بعد مرور اربعين يوم من تاخر الدورة ما بالج فينا واحنا مسويين عمليات الدكتور ما قرر لج هاليوم الا لهدف معين ان التحليل يصدق معاااج كففي دموعج ويوم الاحد على الابوب ماهو بعيد علينا ابدا زعلتيني الصراحة كان جيتي وتكلمتي ما كنا تركناج تحللين انتي كبيرة يا كبيرة

اخباري الحمدللة تمام هالايام قاعدين نجهز نسيبي للزواج امس يسالني لو زوجتي حملت بتزعلين قلت له كل واحد ياخذ نصيبة من هالدنيا وانا ماني معترضة بالع** بنات ابي اخذ رايكم بشغلة امس وحدة قال لي ليش ما تسوين العملية بعد رمضان وانا محتارة زوجي منتظر الدورة تجيني عشان يسويها لي الحين ومن كلمتني صديقتي وانا بالي مشغوول بهالموضوع زوجي حسبها لي لان بكون في ايجازة وبتدخل علي ايجازة العيد بعدين يعني بكون مريحة راسي علاخر ابي مشورتكم بعد رب العالمين وعارفة انكم ما راح تخلوني بنصايحكم الغالية

راضية
22-07-2009, 03:06 PM
رنين اقول لك رائى بصراحة استنى بعد العيد انتى عارفه انا زعلت اوى لما الدكتور قالى كده وبعدين لما هديت قولت خير انه يعدى رمضان وانا لسه عندى امل انى اعملها بعد العيد احسن ما كنت اعملها الشهر ده وتفشل ويعدى على رمضان والعيد وانا مغمومة ومنهارة فعلا قدر الله وما شاء فعل فانتى استنى لما يعدى رمضان احسن وكمان ده شهر مفترج ندعى فيه على قد ما نقدر وربنا كريم يرزقنا من كرمه بالحمل ونجاح العملية

راضية
22-07-2009, 03:10 PM
رهينة حبيبتى ما تزعليش هونى عليكى يا قلبى قدر الله وما شاء فعل ده اختبار من ربنا وعايز يشوف قوة صبرنا وتحملنا استغفرى الله وخليكى جامدة وقوية وثقى ان ربنا قريب منك وسامع شكوتك ودعائك واكيد هيكرمك ومش هيضع تعبك وصبرك وهيعوضك بالاحسن باذن الله

راضية
22-07-2009, 03:11 PM
مشتاقة مشكورة حبيبتى على كلامك الجميل ويارب نفرح كلنا عن قريب

راضية
22-07-2009, 03:13 PM
نور وليلى عاملين ايه ان شاء الله تكونوا بخير
ام عمر وجود وام انس واميرة ونداء محمد و.......وكل البنات الغايبين ان شاء تكونوا بخير وترجعولنا بالسلامة

engyahmad
22-07-2009, 04:25 PM
مشتااااقة حمد الله عالسلامة انشالله دايما منورة
انتو بقا ايه حكايتومعايا انتى وست هبة انتى عارفة الاغنية اللى انتى كاتباها اول مرة اقراها واقسم بالله العظيم بكتنى والله دموعى سالت لان كل كلمة فيها صح ولانى اكره مافى حياتى ركوب الطيارة من مصر واسعد مافى حياتى ركوب الطيارة لمصر . اوعو بقا كدة وجعتو قلبى مخاصماكو

مشتاقة لعفو ربي
22-07-2009, 09:03 PM
انوووووووووجة

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالا

عشان خاطرى اوعى تزعلى والله انا اللى قلبى تعب لما حسيت انى زعلتك وخليتك تعيطى مش قصدى وبردو حقك عليا يا قمر .. احنا عايزينك فرحان على طول عشان الواد ولا البت يجى دمهم خفيف و يبوا الفرفشة زى مامتهم وكمان يا ستى زى ما خليتك تزعلى دى حبة النكت دى عشان تفرفشى و النونو كمان يكركر من الضحك انا مش عايزاه يزعل من خالتو مشتاقة اتفقنا :

1- مره اتنين مجانين اتفقوا انهم يهربوا من المستشفى واحد قال للتانى لو لاقينا الصور عالى هنهده لو لاقيناه واطى هنط من فوقيه التانى قاله ماشى راحوا مالاقوش صور خالص قالوا يخساره المهمه فشلت.

2- مرة واحد غبى ماشى فى الشارع لقى قرد مشي بيه قابل عسكرى مرور سألوا اودى القرد ده فين العسكرى قال له ودىه جنينة الحيوان تانى يوم معدى بالقرد العسكرى قال له مش قلتلك وديه جنينة الحيوان قال له ما أنا وديته امبارح ، النهاردة بقى هاوديه السينما.

3- بلديتنا عايز يعلم ابنه انجليزى راح ابتدائي منفعش، راح ثانوى منفعش، راح الجامعة منفعش، قال لازم اوديه انجلترا واجوزه واحدة من هناك عشان يعرف يتكلم انجليزى، راح فى الصباحية بيقولها "مستر هريدى موجود؟" قلتلوا "نجولو مين؟"

4- مره واحد ندل فتح مصنع بيبسى وكتب على كل ازازه (رج جيدا قبل الفتح).

5- واحد حرامى والتانى ندل فالندل بيقول للحرامى علمنى السرقة فسرق محفظة واحد وقالوا اهوة علمنى انت باة الندالة، راح جه مسكوا وقال حرامى.

6- واحد في الإمتحان مش عارف يحل والإمتحان كله صح و غلط ، راح مطلع بريزه ولعب ملك وكتابة على اإمتحان خلص الإمتحان في نص ساعة ،طلع البريزة تاني ليييييييييييييييييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علشان يراجع هاهاهاهاها.

7- مرة واحد مجنون كان بيكتب جواب فدخل الدكتور عليه قاله بتعمل ايه قاله بكتب جواب لنفسي فراح الدكتور قاله بتكتب فيه ايه فرد عليه المجنون يامجنون هو لسة جالي عشان اعرف.

8- عريس بيقول لعروستة لازم تعرفي ان كلمتي في البيت زي الساعه بصتلو بنظرت غضب...قالها يعني لا بتقدم ولا بتأخر.

9- واحد قبل مايموت جمع ولاده التلاتة وحب يوصيهم يفضلوا ايد واحدة ،وأعطى لكبيرهم عود خشب **ره بسهوله أعطاه اتنين **رهم بسهولة برضه أعطاه خمسين عود **رهم بسهوله قال لهم طالما معاكم البغل ده مافيش خوف عليكم.

خلاص يا انوج مش زعلانة ؟؟؟ خلى بالك من نفسك وربنا يارب يقوملك لينا بالف سلامة ياااااااارب

engyahmad
22-07-2009, 10:10 PM
بالذمة فى حد يزعل من ملاك زيك يا مشتاقة ؟
على فكرة انا امابقول عنك ملاك مش بقول اى كلام لالالالالالا انا بقرا كل كلمة ليكى فى المنتدى ومن خلالهم بقولك انك زى الملاك والله عجبنى واثرنى كلامك فى موضوع منصور كلامك كله يلمس القلب الله يصلحلك كل احوالك وينولك كل اللى ببالك ويرضى عنك اااامين
اما النكت فبجد حكاية ضحكتنى فعلا يابنوتة انتى نفسى اعرف انا في ولد ولا بنت اول ماعرف هاقولكم فورااااااااا
ربنا يررزقك يا مشتاقة انتى وكل مشتاقة الذررية الصالحة اااااااااامين

عاشقة الامومه
22-07-2009, 11:48 PM
اختي رهينه وسعي صدرك وهونيها وتهون
اول شي استعجلتي بالتحليل
ثاني شي حنا نخوض تجارب بين النجاح وبين الفشل يعني عارفين انها راح تنجح وانها ممكن تفشل مهيئين انفسنا
بس ان شاءالله وباذن واحد احد انك حامل
ادعي ربك وتصدقي وان شاءالله كل خير من الله يجي وحنا راضين بكتبة رب العالمين هو الي خلقنا وهو ادرى فينا
الله يعوض صبرنا خير يارب

مشتاقة لعفو ربي
23-07-2009, 01:03 AM
اختى الغالية انجى

الله يعزك و يرفع قدرك و يثبتك على دين الحق ويرضى عنك يارب .. كلامك اثر فيا جدا وخلانى اشعر بضآلتى امام حسن ظنك فى واتمنى من الله العلى القدير ان يكون و لو واحد على مليون مما تعتقدين فى واسال الله لى ولكِ المغفرة و الثبات و الرضا و الطاعة .. ولقد اخلتى على قلبى الفرحة والسعادة بدعائك لى رزقك الله كل ما تتمنين و اكثر من خيرى الدنيا والاخرة و فرح قلبك اولا برضاه عنكى ثم بقبولك فى الصالحين ثم بطفل بار صالح يدعو لكِ و لزوجك ويعينكما على الدنيا ويكون العوض و السند و الحبيب و الصاحب و الرفيق اللهم آآآمين

وبجد مش عارفة اقولك ايه وانتى بتقولى انك متابعة كلامى .. اقولك انى انا كمان متابعة كل كلامك ومجرد وجودك فى اى موضوع بيسعدنى ودايما باقول ان ربنا سبحانه وتعالى لما اكرمك اكرمك اولا لانه الكريم العاطى الوهاب ثم لانك طيبة القلب الخدومة ولا تبخلى على اى اخت بنصحية والدعاء و المشورة و الكلمة الطية جعله الله فى ميزان حسناتك

ويعلم الله كم اشكره على اننى وجدت اخوات طيبات صالحات مثلكِ ومثل جميع اخواتى هنا اللهم هون على اخواتى صروف الدنيا و فتنها كما هون على غربتى ووحدتى ومعاناتى اللهم آآآآمين

باذن الله تطمئنى على النونو و لو كان ولد او بنت ربى يجعله صالح مبارك ويتقبله بقبول حسن واهم شىء باذن الله هى الهدية وانا مش هاقولك عليها لانى هاخليها مفاجاة لانى بصدق شديد دايما جوايا احساس ان هيجى عليا يوم واشوفك انتى و ام ابرار مش عارفة ليه بس حاسة كده ونفسى كمان نتقابل بهوبا و بسبوسة وربنا يجمعنا على خير ياااااااااااارب

وبردو انا رغيت كتير و بعدين فيا طيب ؟؟؟؟؟؟؟؟

nour_79
23-07-2009, 02:22 AM
رهينة
حبيبتى انتى استجعلتى
الدكتور طلب منك التحليل يوم الاحد لان هو عارف انه مش بيظهر قبل يوم الاحد
استهدى بالله واستمرى على المثبتات وحللى تانى يوم الاحد
ان شاء الله حامل وتفرحينا كلنا

nour_79
23-07-2009, 02:26 AM
رنين
حلوة فكرة بعد رمضان
استنى لبعد رمضان كل تاخيره وفيها خيرة
وزى ما قالت لكى ساندرا رمضان مبارك والدعاء فيه مستجاب
ان شاء الله تعملى العملية وتبقى حامل وتفرحينا كلنا

nour_79
23-07-2009, 02:31 AM
ساندرا
اخبارك ايه يارب تكونى كويسة ومش زعلانة علشان الدكتور أجل العملية
ربنا يوفقك ان شاء الله
اخبار مصر ايه وحشتنى موت ورمضان فيها وزينة الشوارع
والعيد و صلاة العيد كل حاجة فيها وحشتنى

nour_79
23-07-2009, 02:35 AM
كل البنات عاملين ايه
يارب تكونوا بخير

ليلى الحياة
عاشقة الامومة
مشتاقة لعفو ربى
جود
اميرة
الصيدلانية نورا
ام انس
ام عمر

لولوسين
23-07-2009, 02:45 AM

ازايكم يا حلوات الكم وحشة كبيرة انجي العسل كيفك ومشتاقة الكلام حلو وصدقيين حلمي أزور مصر الها معزة كبيرة بقلبي ربنا يوفقني وأحققق ها الحلم وربنا يعينك على دراستك
هوبة الدلوعة كيفك
بوسة مالك يا روحي متخانقة مع الدنيا ليه والله ما في شيء يستاهل أبشري حبي الخير حيجيلك قريب ان شا ءالله

راجية كيفك وكيفو محمد

سلامي لكل من تدخل موضوعنا

وتصبحو على خير

راضية
23-07-2009, 03:03 AM
ساندرا
اخبارك ايه يارب تكونى كويسة ومش زعلانة علشان الدكتور أجل العملية
ربنا يوفقك ان شاء الله
اخبار مصر ايه وحشتنى موت ورمضان فيها وزينة الشوارع
والعيد و صلاة العيد كل حاجة فيها وحشتنى
والله يا نور انا تعبانه ونفسيتى زى الزفت المصايب عمالة ترف عليا استغفر الله العظيم الدكتور طلب اعيد التحاليل تانى طلع هرمون اللبن مرتفع وصدرى فيه افرازات شفافه وجوزى الحركة بقت صفر لاحول ولا قوة الا بالله الحمد لله على كل حال ادعولى يا بنات والله حالتى بقت صعبة اوى ربنا يستر يارب ييسر لنا الاحوال بحق الايام المفترجة ده:cry::cry:

nour_79
23-07-2009, 03:13 AM
ساندرا
ما ضاقت الا ما فرجت
معلش استحملى وادعى ربنا
انا جوزى مش عنده حيوانات منوية صفر
بس عندى امل ان يجى عليا يوم واكون ام
ان شاء الله مش هفقد الامل الا لما اوصل سن الياس
ان شاء الله ربنا يديكى ويدينا كلنا ويجى رمضان و ندعى ربنا يستجيب مننا
و نكون كلنا حوامل

مشتاقة لعفو ربي
23-07-2009, 07:13 AM
صباح الخيرات و الازهار و السعادة و الطاعة عليك اخواتى الغاليات

لولوسين

انتى كلامك احلى واعرفى ان مصر كلها هتنور بوجودك ونشيلك فى قلوبنا قبل عينينا وعلى راسنا والله .. انا واثقة انك لو زورتى مصر هتحبيها وشعبها شعب مهما يقولوا عنه و يظلموه شعب طيب وبيعشق كل المسلمين وحنين على الغريب جداااااااااا فوق ما تتصورى وباذن الله امور مصر تتعدل وتبقى احسن وتشرفينا وتنورى مصر كلها بطلتك البهية الغالية .. باذن الله نتقابل كلنا فى مصر عند مسجد سيدنا الحسين رضى الله عنه وارضاه وصلى الله عليه و على جده وسلم تسليما كثيرا .. و نجيبلك حبة بخور وكام سبحة وشوية حاجات حلوة من خان الخليلى ونأكلك حمام محشى واحلى كباب ومعاهم كمان شوية عرق سوس صاقعين ونحبس بطبق كشرى من اللى يحبه قلبك وبس عشان انا جوعت :) ...... انتى بس انوى الزيارة وباذن الله نكون انا وانجى و هوبا رجعنا من الغربة ونشيلك فى عينيا وتقضى معانا باذن الله اجمل الاوقات :good

بسبوسة

انا زعلانة عليكى اوى .. انا لقيت البنات بيقولوا انك مخنوقة دخلت فى موضوع يومياتى وقريت انك متضايقة و مهمومة اوعى يا بسبوسة تستسلمى للشيطان لانه مهمة من مهماته انه يدخل الحزن والهم على قلب المسلم عشان ينسيه العبادة وشكر ربنا على النعم الموجودة .. واذكر من اجمل ما قرات لاحد ائمة الصوفين قوله " ان الشيطان يمنى المؤمن بالمفقود لكى ينسيه الشكر على موجود " يعنى الشيطان يفضل يقولك انتى معندكش اطفال و فلانة اللى اصغر منك واتجوزت بعدك عندها طفل و اتنين و و و و ويخليكى تنسى شكر نعم ربنا عليكى من ستر و صحة و رزق و بصر و سمع و و و و النعم التى لا تعد و لا تحصى

انا بس عايزاكى تدخلى منتدى الحمل وهتلاقى موضوع والله يقطع القلب عن اخت لينا فى الاسلام حامل فى شهرها الرابع واكتشتف ان عندها سرطان فى رقبتها وفى احتمال مش بس انها تفقد جنينها لا كمان انها تفقد نعمة الكلام يااااااااااااااااااا الله لا حول ولا قوة الا بالله .. قوليلى يا بسبوسة بالله عليكى اطفال الدنيا كلها تساوى ان الوحدة يجيلها مرض كده ؟؟ يلا بقى فرفشى واضحكى واستعيذى بالله من الشيطان الرجيم وغيظى ابليس و طلعيله لسانك :p و قوليله انا سعيدة وفرحانة وسيبنى فى حالى وشوف حد غيرى تخليه حزين ومخنوق و مهموم .. قومى اتوضى وصلى قضاء حاجة وادعى ربنا كتير و هو قادر يفك كربك ويعينك على دربك ... yarub

يا بناااااااااااااات

اسالكم بالله تدعوا لاختنا هذه بان يشفيها الله ويعافيها ويعفى كل مرضى المسلمين وشفيهم وما يحرم اى حامل من طفلها يارب و يرزق كل محرومة بنعمة الولد الصالح فانه ولى ذلك والقادر عليه آآآآآآآآآآمين yarub yarub yarub

engyahmad
23-07-2009, 04:23 PM
مشتاااااااقة
انتى يابنوتة اعمل فيكى ايه مهما قلت كلام مش هايوصف احساسى بيكى وانا الحمد لله احساسى عمره ماكان غلط . عارفة حسيت انى نفسى اشوفك واحكيلك عن همومى واسرارى واسمعك كتيييير كتير . واتمنى من ربنا ان ينولنى الفرصة دى ان شاء الله ربنا يسعد قلبك الطيب وينولك كل ماتتمنين يارب

engyahmad
23-07-2009, 04:25 PM
لولوسين
حمد الله عالسلامة انتى بقا بتختفى فين ؟ منورة والله ماتغيبيش علينا اطمنك انا بخير الحمد لله وربنا عالم انى ادعو لكم فى كل صلاه

engyahmad
23-07-2009, 04:26 PM
بوسة البسبوسة ياترى انتى غايبة ليه انشالله تكونى بخير ياحبيبتى ربنا يطمنا عليكى
هوبا والعروسة وزينة فينكم يابنات كدة هاتاخدو مخالفات لزيادة نسبة الغياااااااااب

رنين العبرة
23-07-2009, 05:40 PM
هلااا بنات ما ادري شقول لكم والله زوجي يبيني اسوي العملية الحين وانا محتارة لكني بحاول اقنعة

نور افا قصرتي فيني ما دعيتي لي لكنج معذورة يالغلا بتذكرين منو والله منو

مشتاقة لعفو ربي
23-07-2009, 05:55 PM
يا انووووووووووووج

طيب اعمل ايه انا بس ياربى فى الحب ده كله و قلبك الحنين ده اعمل ايه قوليلى ؟ طيب اطولك ازاى واديكى مليون بوسة على كلامك اللى زى العسل ده ووالله بيهون عليا حاجات كتير اوى ربنا وحده اعلم بيها ..

اعمل فيكى ايه قوليلى بسرعة لو سمحتى ؟؟ ياريتنا كنا قريبين على بعض كنتى هتلاقينى عندك على طول واخد بالى منك فى فترة الحمل دى و كمان اسمعك كتييييييييييييييييير لغايت ما تتعبى انتى من الكلام .. عارفة يا انجى انا طول عمرى كان نفسى يبقى ليا اخت بنت اصغر منى واحس كده انها بتحبنى وبتلجأ ليا و تفضفض معايا و افضفض معاها و اخد بالى منها .. صحيح ربنا عوضنى ببنت خالتى ربنا يخليهالى يارب بس الواحد طماع ولا يمكن بيقول زيادة الخير خيرين .. ساعات باحس انى محتاجة ناس حواليا احبهم واخد بالى منهم وساعات لما مش بالاقى حد كويس باخد بالى يمكن من اللى عارفة انهم مش بيحبونى او يمكن بيحبونى عشان مصلحة المهم انى اعيش حالة ان فى حد انا مسؤولة عنه و باخد بالى منه مش عارفة ده اسمه ايه بس اليومين دول بيقولوا عليه هبل بعيد عنك ههههههههههههههههههه

المهم يا قمرايتى يا نوجا انا اللى يشرفنى ويسعدنى و يفرح قلبى النونو انك تنورى حياتى كلها بقربك و بصداقتك و اخوتك وهابقى اسعد انسانة فى الدنيا.. باتمنى من الله انى اكون عند حسن ظنك و اكون ليكى اخت كبيرة و صديقة صدوقة وصحبة طيبة تعينك على طاعة الله وعلى الدنيا .. انا بعتلك ايميلى على الخاص واتمنى نتقابل قريب نفسى اسمع صوتك وربنا يارب يجمعنا على خير فى الدنيا وفى الاخرة آآمين

engyahmad
23-07-2009, 07:22 PM
يا انووووووووووووج

طيب اعمل ايه انا بس ياربى فى الحب ده كله و قلبك الحنين ده اعمل ايه قوليلى ؟ طيب اطولك ازاى واديكى مليون بوسة على كلامك اللى زى العسل ده ووالله بيهون عليا حاجات كتير اوى ربنا وحده اعلم بيها ..

اعمل فيكى ايه قوليلى بسرعة لو سمحتى ؟؟ ياريتنا كنا قريبين على بعض كنتى هتلاقينى عندك على طول واخد بالى منك فى فترة الحمل دى و كمان اسمعك كتييييييييييييييييير لغايت ما تتعبى انتى من الكلام .. عارفة يا انجى انا طول عمرى كان نفسى يبقى ليا اخت بنت اصغر منى واحس كده انها بتحبنى وبتلجأ ليا و تفضفض معايا و افضفض معاها و اخد بالى منها .. صحيح ربنا عوضنى ببنت خالتى ربنا يخليهالى يارب بس الواحد طماع ولا يمكن بيقول زيادة الخير خيرين .. ساعات باحس انى محتاجة ناس حواليا احبهم واخد بالى منهم وساعات لما مش بالاقى حد كويس باخد بالى يمكن من اللى عارفة انهم مش بيحبونى او يمكن بيحبونى عشان مصلحة المهم انى اعيش حالة ان فى حد انا مسؤولة عنه و باخد بالى منه مش عارفة ده اسمه ايه بس اليومين دول بيقولوا عليه هبل بعيد عنك ههههههههههههههههههه

المهم يا قمرايتى يا نوجا انا اللى يشرفنى ويسعدنى و يفرح قلبى النونو انك تنورى حياتى كلها بقربك و بصداقتك و اخوتك وهابقى اسعد انسانة فى الدنيا.. باتمنى من الله انى اكون عند حسن ظنك و اكون ليكى اخت كبيرة و صديقة صدوقة وصحبة طيبة تعينك على طاعة الله وعلى الدنيا .. انا بعتلك ايميلى على الخاص واتمنى نتقابل قريب نفسى اسمع صوتك وربنا يارب يجمعنا على خير فى الدنيا وفى الاخرة آآمين
حبيبتى كتير اوى عليا كدة انا خلصت خلاص كل الكلام
من امتى ياعمرى كانت طيبة القلب وكرم الاخلاق هبل اوعى تقولى كدة ربنا مايحرمك طيبة القلب ويرزقك يارب ولد وبنت تغرقيهم بحنيتك طبعاهانغير اوى بس يلا فداهم

nour_79
24-07-2009, 01:29 AM
رنين انا قصرت فيكى كده انا اعمل كده
طيب ارجعى للردود فى نفس الصفحة فوق
هتلاقى رد ودعوة مخصوص كمان

رنين
حلوة فكرة بعد رمضان
استنى لبعد رمضان كل تاخيره وفيها خيرة
وزى ما قالت لكى ساندرا رمضان مبارك والدعاء فيه مستجاب
ان شاء الله تعملى العملية وتبقى حامل وتفرحينا كلنا

hoba_m
24-07-2009, 03:10 AM
عارفين انا غبت عنكم ليه رحت اشترى كمانجة وترابيزة وجبت كوبيتين ليمون عشان الحلوين انوج ومشتاقة عاملين يحبوا فى بعض قلت اعملهم جو رومانسى هههههههههههههههه معلش ده مش حسد ده نق هههههههههههههههههه بس سيبكوا انتوا والله وحشتووووووووووووووووووووووووووووووووووووونى بس غصب عنى اصل جوزى مضايق اووى عشان والده كل يومين بيتعب فانا بكون مضطرة اقعد معاه عشان ميزهقش وينام متنكد
وبينى وبينكم هو بقى بيغير منكم اوووووووووووى كل ما يشوفنى قاعدة على طبيبى يحاول يقومنى اعمله اى حاجة هههههههههههههه قلت بقى الزقله يومين لغاية ما زهق منى وقالى روحى اقعدى على طبيبى خليته قالها بلسانه هههههههههههههههههههه
مشتاقة ولولوسين حمد الله على السلامة يا حلوات وحشتونى اوعوا تغيبوا تانى عشان النور بيقطع من غيركم
راجية انتى فين يا بنتى وحشتينا والله
بسبوسة فينك خشى طمنينا عليكى انا قلقانة عليكى اوووى
عروس انتى بتغيبى كتير شكلنا هنعملك انظار بالفصل او هندفعك خمسين قرش غرامة
اما انتى يا ماما انجى شوفيلنا بسرعة ولد ولا بنت عشان نعملك اجتماع وندورلك على اسم هههههههههههههه
بس والله افتقدتك فى اليومين اللى انا غبتهم وعلى فكرة قبل ما انسى انا من بنت المعز القاهرة انتى بقى منين ؟؟؟
هسيبكم وادخل انام وبكرة عاوزة اخد رايكم فى موضوع مهم اووى وعاوزاكم تفيدونى عشان اقرر اسيبكم على خير ان شاء الله

مشتاقة لعفو ربي
24-07-2009, 03:46 AM
هههههههههههههههههههههه

ماشى يا هوبا بقى كده ماشى . يا بت **فتينى خالص وقال ايه كامنجة و ليمون ماشى مصير الحى يتلاقى باذن الله و هاعرف اخد حقى منك واخليكى تموتى على روحك من الضحك زى ما موتينى من الضحك و جوزى عما بيقول العبيطة اهى عشان باضحك وانا قاعدة لوحدى ماااااااااااشى

ربنا يباركلنا فيكى يا هوبا بجد عاملة للموضوع جو تانى ربنا يارب يسعدك و يفرح قلبك .. وربنا يارب يطمن قلب جوزك على والده ياارب ويديله الصحة ويبارك فيه وان شاء الله متشفيهوش متضايق تانى ابدا ياااااااااارب .. انا كمان جوزى متعلق بمامته اوى و لو تسمعيهم وهما بيكلموا بعض فى التليفون مش هتيجى كمانجة لا ده انتى هتيجى اور**ترا و شلال ليمون وتقعدى قبالهم يمكن نص يوم .. ربنا ما يحرم اى حد من والديه ياااااااااااارب

وتعالى بقه عشان نعمل واصلة الحب ثلاثية عشان الفرحة تكمل بوجودك يا قمر .. واحنا فى انتظار موضوعك المهم اللى عايزة تاخدى راينا فيه مش عارفة ليه حاسة انك هتقولينا عايزين كام معلقة سكر مع الليمون
هههههههههههههههههههههه

رنين العبرة
24-07-2009, 04:53 PM
نورر مشكورة يالغلا انا انتبهت لها الحين ومشكورررة واعذريني لاني ما شفت والله

رهينة وينج قلبي عندج والله طمنيني عليج ولو بكلمتين

زينه3
24-07-2009, 07:10 PM
الحمد لله خلصت قرائة الصفحات الفاتتني
بوسه معلش ياحبيبتي استحملي والصبر مفتاح الفرج وابعدي وساوس الشيطان عندك وان شاء الله الله يرزقك الذريه الصالحه

مشتاقه وانجي وكمان هوبا (دمكم شربات) الله يرزقكم شوفة بعض ويسهل دائما اتصالكم ببعض يارب
والله كلامكم عن الغربه واغاني الحنين للوطن اثرت فيي لان فعلا اغنية فاكره يابلدي مش تتطبق على مصر بس واني احب كلماتها
وخصوصا هذه الايام نفسيتي تعبانه وحاسه اني مشتاقه لامي واخواتي جدا لكن الحمد لله على كل حال

ابني عمره عشر سنين ان شاء الله حيصير في اكتوبر وهو ينبهر بالاثار المصريه لان هنا يعلموهم عنها ويعطوهم معلومات وصور عن مصر

ويحب يشوف مسلسل ايراني مدبلج عن النبي يوسف عليه السلام وفيه صور عن الاثار المصريه ويحب يعرف اسماء ملوكهم وامرائهم زمان

واحيانا يزن علي حتى ابحثله على النت صور ملوك مصر القديمه لان تطلع صور توابيتهم وموميائاتهم
والله اني بعد حبيت مصر واتمنى زيارتها خصوصا اني عرفت بنات طبيبي المصريات وحبيتهم قوي وانتم منهم طبعا
بارك الله فيكم على هذه الصحبه الطيبه
الله يرزقنا زيارة مصر وقبلها السفر للعراق

بس يعني مااحد عزمني على طبق كشري والحجات الحلوه الجبتو سيرتها اني كده حازعل:o

بوسة البسبوسة
24-07-2009, 08:54 PM
ازيكم يا بنات عاملين ايه وحشتوني كلكم انا الحمد لله دلوقتي احسن ان شاء الله برجع تاني وارد عليكم كلكم

nour_79
24-07-2009, 11:36 PM
الناس راحت فين هجرتوا المنتدى ولا ايه
طيب لما يجى رمضان هتعملوا ايه الوقت بيبقى أقصر واضح ان المنتدى هيفضل مهجور
على العموم اتمنى ان الجميع يكون بخير وكل سنة وانتم طيبين بمناسبة بداية شعبان
سلام

راضية
25-07-2009, 03:18 AM
انا متابعة معاكم من اول الموضوع ونفسى ادخل اتكلم معاكم بس خايفه اكون ضيفة تقيلة عليكم وكان نفسى اوى ابارك لانجى بس جت متاخرة ان شاء الله هبارك على الولادة باذن الله

بوسة البسبوسة
25-07-2009, 08:17 AM
ساندرا حبيبتي اهلا بيكي بيننا طبعا تنوري واحنا كلنا اخوات مش ضيوف وانتي كمان اكيد اخت لينا اتكلمي يا قمر زي ما انتي عايزة وقولي كل الي نفسك فيه

الدمـــــــوع الحبيســــه
25-07-2009, 02:01 PM

كيفكم يابنات والله وحشتوني مووووت

لكن اعذروني يااخوات كل الاسابيع الي فاتت كان النت مقطوع وتوه قبل ساعه اشتغل وخلاصت شغلي وقلت ادخل اطمن عليكم

اتمنى انكم ما ظنتم اني نسيتكم لا والله وادعليكم زي مادعي لنفسي وفي صلاتي الله يفرجلكم عاجلا غير ىجل

والحين بروح اقرا اخباركم في الصفحات الماضيه وارجعلكم يا وجيهه الخير عليه

راضية
25-07-2009, 02:53 PM
الدموع الحبيسة فرحت اوى لما شفتك الحمد لله انك بخير وربنا يطمنا عليكى دايما وعلى النونو باذن الله

راضية
25-07-2009, 02:58 PM
الله يخليك يا بسبوسة انا متابعة موضوعك من البداية بس علشان مليش تجربة فى التلقيح الصناعى لقيت انى مش هفيد فى حاجة انا تجربتى حقن مجهرى ويارب ما تحتاجوا لى فى الموضوع ده وتحملوا من غيره باذن الله

عاشقة الامومه
25-07-2009, 09:02 PM
اختي رهينه بشرينا عنك قلوبنا معك

الدمـــــــوع الحبيســــه
25-07-2009, 11:01 PM
الدموع الحبيسة فرحت اوى لما شفتك الحمد لله انك بخير وربنا يطمنا عليكى دايما وعلى النونو باذن الله

مشكوره حبيبتي ساندرا والله يطمن قلبك بالايمان

واسال الله لكي الخيره في امورك كلها يالغاليه

nour_79
26-07-2009, 06:08 AM
الدموع الحبيسة

حمد لله على السلامة
اخبارك ايه انتى و البيبى يارب تكونوا بخير و الف صحة :good

nour_79
26-07-2009, 06:09 AM
رهينة

اخبارك ايه طمنينا عليكى
يارب تكونى حامل yarub

nour_79
26-07-2009, 06:13 AM
والله يا نور انا تعبانه ونفسيتى زى الزفت المصايب عمالة ترف عليا استغفر الله العظيم الدكتور طلب اعيد التحاليل تانى طلع هرمون اللبن مرتفع وصدرى فيه افرازات شفافه وجوزى الحركة بقت صفر لاحول ولا قوة الا بالله الحمد لله على كل حال ادعولى يا بنات والله حالتى بقت صعبة اوى ربنا يستر يارب ييسر لنا الاحوال بحق الايام المفترجة ده:cry::cry:

ساندرا
ان شاء الله ربنا يفرجها عليكى
بس نصيحة حاولى تعملى العملية بأسرع وقت
توكلى على الله بعد العيد وربنا يكرمك يارب و يفرح قلبك يارب yarub

بوسة البسبوسة
26-07-2009, 09:33 AM
الله يخليك يا بسبوسة انا متابعة موضوعك من البداية بس علشان مليش تجربة فى التلقيح الصناعى لقيت انى مش هفيد فى حاجة انا تجربتى حقن مجهرى ويارب ما تحتاجوا لى فى الموضوع ده وتحملوا من غيره باذن الله
حبيبتي انا كنت كاتبة الموضوع على انه تلقيح صناعي وبس بس اتعرفت علي احلي بنات:good في المنتدي واطيب والذ بنات هنا بسببه الله لا يحرمني منهم يا رب yarub فبقينا ندخل نطمن علي بعض ونكلم بعض ونفضفض مع بعض زي ما انتي شايفة و انا مقبلة علي حقن مجهري بس لسة محددش المعاد يمكن كمان شهرين او تلاتة الله العالم ممكن تحكيلنا تجربتك مع الحقن المجهري وعلي كلامك يارب ما حد يحتاجه ولا احتاجه انا كمان ونحمل من غيره yarub

بوسة البسبوسة
26-07-2009, 12:17 PM
بسبوسة انا زعلانة منك يعنى اعرف من يومياتى انك مخنوقة ومضايقة ومتخشيش تفضفضى معانا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يارب يفك كربك ويريح قلبك حبيبتى
والله يا هوبا انا حتى الكلام مكنتش قادرة اني اتكلم كنت حاسة ان في حد ماسكني من رقبتي وبيخنقني يعني كان في شوية خلافات مع جوزي بس طبعا انا الي كنت السبب بس الحمد لله دلوقت كل حاجة اتحلت تقدري تقولي كدة اني كنت بتلكك علي اي خناقة :confused:
وكنت متوترة شوية برضه بسبب ان الدورة متأخرة عليا وعملت تحليل وطلع سلبي ولسة مجتش لحد دلوقت بقالها 10 ايام متأخرة
وكان في مشروع حقن مجهري بس إتأجل يمكن شهرين , ثلاثة , أربعة الله اعلم يمكن داه برضه اكتر سبب مضايقني
بس الحمد لله انا دلوقت احسن:good
ولا تزعلي كله الا زعلك انتي يا قمر bye

بوسة البسبوسة
26-07-2009, 12:24 PM
انجي ومشتاقة
تي را را رااااااااااا
ايه الحب والهيام داه احنا كدة هنغير منكم
الحقي يا هوبا وحلو الجو الرومانسي داه
ها يا ست هوبا فين الموضوع الي عايزة رأينا فيه ولا رجعتي في كلامك ؟؟؟؟؟؟؟؟

بوسة البسبوسة
26-07-2009, 12:37 PM
بنات عايزة اقول لكم علي حلم تاني >>>>> بقول لكم ايه اوعوا تزهقوا مني اصل انا احلامي كتيرررررررر خخخخخخخخخخخ وانا بصراحة بحب دايما اعرف تفسيرها
المهم
حلمت اني انا و زوجي كنا عند واحدة صاحبتي (( حامل)) وكان معانا حد تاني مش عارفة مين المهم وقمدت لنا بلح(تمر) في طبق وعليه لبن (حليب) يعني تمر باللبن وأخدنا الاطباق وانا عجبني اوي طعمه وحبيت اني اعمله في البيت وعملته فعلا وبس
في حد عنده تفسير أو معني

حلى زايد
26-07-2009, 02:23 PM
اسأل الله ان يثبت حملك يااخت (الدموع الحبيسة)والله فرحت لك من كل قلبي والله يعوض صبرك خير انا حاسه فيك لان ممرت بنفس التجربة انا متزوجة من سبعة عشر سنه عملت حقن مجهري ثلاث مرات وفشلت وعندي سكر دايما مرتفع- انا افكر اعيدها للمره الرابعة ارجو ان تخبريني ماذا فعلتي مع السكري حتى انتظم ولك جزيل الشكر وفي اي مستشفى عملتي العملية ومع اي دكتور

رمان
26-07-2009, 02:48 PM
الف مليون مبروك " للدموع الحبيسة اللي صارت دموع الفرح " :cry::good

والله اني اتفائل لما اشوف اي وحدة فينا تنجح عمليتها

اختي حلى زايد .. الحال من بعضو يا اختي

انا زيك عندي السكر كله مرتفع اكتشفته من ثلاث سنوات تقريبا

وصار لي عشر سنوات ما حملت

تجاربي كانت عمليتين اطفال انابيب فاشلين ولله الحمد

اعاني الان من الالتصاقات والاكياس الدموية

yarub الهي اجبر بخاطر كل محرومه وارزقنا الذرية الصالحه انك على كل شي قدير

رمان
26-07-2009, 03:04 PM
وينك فتووو؟؟؟
سكن الليل؟؟زمااااااااااااااااااااااااااااااااااان ما طمنتينا عنك :cry:

حبيبتي اسمحي لي اطمنك على سكن الليل

هي بخير وصحة وعافيه ولسه ما بدأت علاج جديد ، عل وعسى ربي يكتب لها الحمل الطبيعي من غير الخوض في هالتجربة القاسية

وماهي بعيدة عن قدرته جل وعلا

وراح اوصل لها سؤالك وسلامك

bye

بارك الله فيك يا ام عمر ، ونعم الاخت

رنين العبرة
26-07-2009, 03:39 PM
الدموع استانست لمن شفت رد منك المهم ما طمنتينا عليكي بالي مشغووول ان شاء الله تكوني بخير

رهينة دخلت عشانج قلت اتطمن عليج بس ما لقيت منج رد عسى ما شر وايش صار على تحليلج ان شاء الله تحليل ايجابي يارب

نور لا ياقلبي المنتدى ما راح يظل مهجوررر بس تعرفين الناس في ايجازة والله يبي يطلع ويغير له جو احسن من قعدة هالبيت

ساندرا شخبارج انا بخير يسرج حالي الحمدللة

مشتاقة ايش عاملة مع الامتحانات من زمان عنك وعن اخبارك

ليلى انتي بعد مختفية عن الانظار وينج ان شاء الله تكون الخلطة جابت مفعولها وتطلعين حامل وهذا سبب تاخرج عن المنتدى

عاشقة الامومه
26-07-2009, 05:04 PM
اختي الدموع الحبيسه الف الف الف مبروك الحمل الله يثبته ويقر عينك فيه ويعوضك صبر هالسنين

hoba_m
26-07-2009, 08:08 PM
رسالة لكل من يقرأ رسالتى أن يدعو لحماى (ابو زوجى) بالشفاء
فهو في العناية المركزة منذ يومين لا تنسوه من دعائكم
الدكاترة حاطينه تحت ملاحظة دقيقة
فهو الان فى غيبوبة كبدية ادعوله ربنا يخليه لاولاده وابنه الصغير 10 سنوات والله زوجى قلبه سينفطر من الزعل عليه وانا واقفة عاجزة لا اعرف ماذا افعل لاخفف من معاناته حتى انه لا ياكل ولا يشرب ويقول لما ابى يفوق من الغيبوبة رحمتك يا الله فنحن فى امس الحاجة اليها بنات لا تنسونى من الدعاء لحماى عند كل صلاة فانا اشعر بحمل ثقيل على قلبى وبالنسبة للموضوع اللى كنت هاخد رايكم فيه مش وقته خالص معلش انا دخلت ازعجتكم بكلامى بس انا معنديش حد افضفض معاه غيركم وخاصة ان زوجى الحبيب فى كرب الله اعلم بيه

راضية
26-07-2009, 08:59 PM
بسبوسة انا مش هحكى على التجربة بتاعتى علشان باذن الله مش هتحتاجوا لها وان شاء الله هتحملوا طبيعى بدون عمليات ويمكن تاخير عمليتك كام شهر علشان ربنا يكرمك طبيعى بدون حاجه وان شاء الله تاخير الدورة هيكون حمل قولى يارب

راضية
26-07-2009, 09:02 PM
هوبا ربنا يشفى والد زوجك ويفك كربه باذن الله بس انتى حولى مع جوزك تخرجيه شوية من الهم وطمنيه ان باذن الله ربنا هيشفى والده وهيرجع لهم بالسلامة

حلى زايد
27-07-2009, 07:37 AM
اخت (رمان)رزقك الله الذرية الصالحة في اقرب وقت وفرح قلبك وقلبي وشفانا من كل داء -نصيحه يااختي كرري المحاولة ولا تيأسي وانشأالله يرزقك الولد لان العمر يتقدم وهذا سبب في نسبة نجاح العمليه ان تكون المرأة صغيره في السن - سؤالي هل السبب منك ام من زوجك في تأخر الحمل ؟ وماذا تستخدمين للسكر انسولين ام حبوب؟

بوسة البسبوسة
27-07-2009, 08:07 AM
هوبا حبيبتي الف سلامة على حماكي ربنا يشفيه يارب ويقومه بالسلامة وانتي حاولي تهدي زوجك وانتي خودي بالك منه ولازم ياكل عشان يقدر يقف علي رجليه الله يكون في عونك حبيبتي وابقي طمنينا عليه اول بأول

رنين العبرة
27-07-2009, 12:44 PM
بنااااااااااااااااااات وينكم لا حس ولا خبررررررررررررر

رهينة طالت غيبتج اتمنى انج تطمنيني ولو بكلمة بخير

مشتاقة لعفو ربي
27-07-2009, 09:34 PM
هوبا الغالية

أسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يرزق والد زوجك الشفاء و العافية وان يأجره على هذا المرض ويجزيه خير الجزاء و يصبر زوجك ويعينكما على تجاوز هذه المحنة عاجلا غير اجل .

اللهم رب الناس .. اذهب البأس .. اشفى أنت الشافى .. شفاءً لا يغادر سقما

اللهم امنحهم جميعا الاجر و العافية و الرضا و الصبر و اجعله فى ميزان حسناتهم يوم العرض عليك ..

هوبا انا عارفة انك عمرك ما تقصرى لكنى اوصيك بان تراعى زوجك دائما وتغدقى عليه من حنانك واهتامك فهو الان فى امس الحاجة اليكى .. وايضا يا هوبا ذكريه بالله وباننا مامورين بالصبر فى المحن واجعليه دائما يذكر الله و يذكر ان المؤمن دائما مبتلى وحثيه على الصبر و الثبات وعدم الجزع او القنوط ابدا حتى يكتب الله له الاجر كاملا .. ادعو الله ان يتم الشفاء و العافية وان يفرح قلوبكم قريبا باذنه تعالى فهو ولى ذلك و القادر عليه yarub

ليلى الحياة
27-07-2009, 09:35 PM
السلام عليكم بنات

اخباركم

اشتقت لكم

اشكر كل من سئل عني

انتوا تعرفوان اكيد سبب غيابي

الجهاز تعطل

توني جايبته من التصليح اخذ كم يوام وكل ما صلح عله طلعت علة ثانيه

عسها خاتمة الشر

اخباركم بنات

اشتقت لكم ولا خباركم

بس مالقيت اخبار كثيره

ايش صار مع رهينه ماشفت لها نتيجة نهائيه

اخبارك نوار انتي ورنين وسندرا وعاشقة الامومه ومشتاقه والصيدلانيه ومين ياربي....... الكل بدون استثناء ربي يزقكم الحمل السليم

الدموع اشتقنا لك وين هالغيبة اتمنى تكونين على تواصل معنا اشتقنا لك وللبيبي لا تنسين انا خالتة ومن حقي اطمن عليه وانتتي بعد لا زام تخبريني بكل تحركاته ويارب يكون لك خير معين وماقلتي لنا سويتي فحص وهل هو توئم ابي اعرف كل شي عنك

اخبارك حلى زايد انتي ورمانه ربي يكتب لكم الحمل عن قريب بحوال ربي وقوته

بنات اشتقت لكم

اسمحوالي اذا نسيت احد لاني بصراحة مخبطة اليوام تعرضنا لحادث بسيط واحس اني الى الان مفزوعه ومش على بعضي

@اميره@
28-07-2009, 08:48 AM
مرحباااياحلوااااااااااتالحمدلله رجعت من السفر لاني سافرت احضر زواج اختيكيفكم يابنات والله اشتقت لكم كثير ان شاء الله تكونوا بخير بس دخلت اتطمن عليكم ولي عوده اذا فضيت كالعاده رجعت للبيت وكالعاده عندنا ضيف بيقعد كم يوم خخخخخخخ شكلي بقلب البيت فندق

@اميره@
28-07-2009, 08:50 AM
الى الان ماصلحت جهااازي بس نااايمه مااصحى الا بالليل وتكون المحلات مسكررررررررررررهاعذروني على اتصال الحروف ببعضها

ليلى الحياة
28-07-2009, 09:39 AM
هلا اميره وحشتينا

اتمنى تكوني قضيتي سفره حلوة وجبتي لنا اخبار احلى

اشتقنا لكم

واستعجلي في تصليح الجهاز

علشان نشوفك كثير بلا كثر نوام

ليلى الحياة
28-07-2009, 12:03 PM
بنات رح ابكي
وش فيكم هجرتوا الشله كل هذا عشانكم ما راح تسوان العملية هذي الفتره

بصراحه غريبه منكم هذي الحركات

طلوا علينا شوي

saragh15
28-07-2009, 02:56 PM
حبيبتي ما دام العيب من الزوج فالتلقيح الصناعي كويس بس لازم تعيديه اكتر من مرة انا سويته مرتين و ما نجح و قالت لي طبيبة انه سويته اربع مرات حتى حملت فسويته مرة ثالثة و الحمد لله انا الحين حامل و بالفترة يلي سويته بها ما حسيت بشي نفس اعراض الدورة بس زيادة شوي ثقل ببطني و رغبة بالاكل بشراهة و بس تأخرت الدورة يومين حللت و طلع حمل و مو مصدقة للحين و يا رب عقبالك و ع فكرة انا كنت يائسة و مقررة اعمل طفل الانبوب بس ما توفر معي المال اللازم حتى اسويها و لذلك رجعت لجأت للتلقيح الصناعي مع انو نسبة نجاحه ضئيلة جدا بس اهم شيء تريحي نفسيتك و تسلمي امرك لرب العالمين

engyahmad
28-07-2009, 03:21 PM
هوبا العسل السكر والنبى انا كنت عارفة انك هاتدينا تريقة لماتشبعينا بس ليه بقا مانت كمان حبيبى العسووول ربنا ياحبيبتى يشفى كل مريض ويشفى حماكى يارب ويحفظه من كل مكروووه

ساندرا الله يبارك فيكى يا سكرة وانتى منورانا والله

بسبوووووووووووووس وحشتنى يا حبيبتى انشالله تكونى بخير وربنا يرزقك . بس انا نفسى تجربى التلقيح كمان مرة عشان خاطرى بس المرة دى بكل هدوء وربنا يكرمك انشالله

engyahmad
28-07-2009, 03:26 PM
بنات عايزة اقول لكم علي حلم تاني >>>>> بقول لكم ايه اوعوا تزهقوا مني اصل انا احلامي كتيرررررررر خخخخخخخخخخخ وانا بصراحة بحب دايما اعرف تفسيرها
المهم
حلمت اني انا و زوجي كنا عند واحدة صاحبتي (( حامل)) وكان معانا حد تاني مش عارفة مين المهم وقمدت لنا بلح(تمر) في طبق وعليه لبن (حليب) يعني تمر باللبن وأخدنا الاطباق وانا عجبني اوي طعمه وحبيت اني اعمله في البيت وعملته فعلا وبس
في حد عنده تفسير أو معني
جوعتينى يابوسى امممممم نفسى فتمر باللبن
المهم طبعا انا ماليش افسر الاحلام لكن الحلم خير لان دى اكلات كلها خير التمر وعلاقته بالولادة لان الله امر السيدة مرم ان تهز اليها بجزع النخلة تساقط عليك رطبا جنيا
واللبن كله خير عاوزة ايه تانى بقا خير خير انشالله يلا بقا اعملى التلقيح كمان مرة وربنا يامرلك بالخير كله والحمل الطبيعى انشالله

راضية
28-07-2009, 11:36 PM
عاملة ايه يا ليلى وحشتينى ووحشونى كل البنات وحمد لله على سلامتك يا اميرة وفعلا بجد المنتدى اتهجر بس انا اعتقد انه الماسنجر شغال علشان كده البنات مش بيدخلوا بس للاسف انا مليش اصدقاء على الماسنجر وكنت بتسالى وبتونس بيكم الله يسمحكم على كل الغيبة ده وربنا يوفقكم

ليلى الحياة
28-07-2009, 11:43 PM
ساندرا حسافه ما قابلتك كنت ابي اشوفك

يلا خيرها في غيرها

بنات بلاش مسنجر خليكم في الشله

ليلى الحياة
28-07-2009, 11:45 PM
هلا اخ طلال اخبارك ان شاء الله بخير واخبار الزوجة

الكل هجر الشله

بس انا راح استمر

راضية
28-07-2009, 11:45 PM
بسبوسة انا مع انجى حاولى تعيدى التلقيح الصناعى مرة تانية والله انا لو العدد عند جوزى ينفع كنت اعملها كل شهر ومعملش حقن مجهرى تانى نصيحة لوجه الله خلى الحقن اخر حاجه ممكن تعمليها لانه مرهق نفسيا وجسديا ومعنويا يارب لا يكتبه عليكى وتحملى من غيره

عاشقة الامومه
28-07-2009, 11:56 PM
اخبار اختنا رهينه عساها حامل بتؤام يارب العالمين

راضية
29-07-2009, 12:00 AM
ليلى انا هنا اخبارك ايه شوفتك رجعت تانى

راضية
29-07-2009, 12:01 AM
عاشقة الامومة اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:04 AM
هلا حبايبي

رهينه ما اعرف عنها شي

انقطعت فتره بسبب الجهاز

اخبارك عاشقة وانتي ساندره

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:05 AM
انتوا ايش خططكم

مين راح يسوي بعد العيد

انا احتمال يرضى زواجي بعد العيد

يا رب يوافق

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:08 AM
تصدقوان انبسطت يوام شفتكم بس المصيبه زوجي يبي ينام الحين ولازم اطفي الجهاز

وعلى فكره انا احس بتعب واجهاد مش طبيعي وعلى طوال نايمه ومرهقه واحس بنوام برايكم له دخل بالعلاجات لان المفرواض اذا دورتي منتظمه كان لازم تنزل اليوام
وهي ما نزلت ومن يومين احس بهذي الاعراض مهدواد حيلي

راضية
29-07-2009, 12:09 AM
انا ان شاء الله هعملها بعد العيد وان شاء الله جوزك هيوافق وهتعمليها معاى

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:15 AM
يا رب

ما يغير رايه

اختي تقول لي مع التعب الي احسة يمكن يكون فيه حمل

تتوقعين ممكن احمل طبيعي

راضية
29-07-2009, 12:22 AM
يـــــــــــــــــــــارب يا ليلى تكونى حامل اختى تفائلى خير لان اى مشكلة عند الست ممكن تنحل بسهولة غير الرجل انتى بس ادعى فى جوف الليل فى الايام الكريمة ده وان شاء الله مش هيجى رمضان الا وانتى حامل

راضية
29-07-2009, 12:25 AM
اختى نسيت اقولك حاجة يمكن الوصفة اللى انتى عملتيها نفعت بامر الله والانابيب اتفتحت

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:28 AM
يا رب

الله يستجيب منك يا ساندرا

الحمد لله انا عندي قناعه وثقه في رحمت ربي

ربي لا تذرني فرداً وانت خير الرحمين

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:33 AM
ممكن صح بس على فكره انا استخدمتها فترة الدورة ولمدة اسبواع تقريباص وبعدها سويت الاشعة وما نفعت

يمكن الصبغه والاعشاب مع بعض جابة نتيجة

وربي كريم ما يحرم عبيده

انا انتظر الدورة واذا ما جات بعد اسبواع راح اسوي تحليل وربي كريم ما يضيع الحريم

ويمكن هذا اجهاد عادي

بس راح انتظر

راضية
29-07-2009, 12:35 AM
ليلى بعتبلك على الخاص موضوع عايزه اخد رايك فيها ياريت تقريه واستئذنك علشان احضر العشاء تصبحى على الف خير وربنا ينولك كل اللى بالك باذن الله

ليلى الحياة
29-07-2009, 12:38 AM
ليلى بعتبلك على الخاص موضوع عايزه اخد رايك فيها ياريت تقريه واستئذنك علشان احضر العشاء تصبحى على الف خير وربنا ينولك كل اللى بالك باذن الله

رديت عليك حبيبتي

اوكيه يا قلبي روحي حضري العشاء وانا بطلع

لازم انام الحين

اشوافك بكره

مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــع الســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــلامهbye

@اميره@
29-07-2009, 01:25 AM
مرحبااااااااااكيفكم ان شاء الله تماااامكالعاده اخباري مكرره الضيف عندنا وجهازي ماصلحته ونص اليوم نااايمه من رجعت من السفر وحنا على اكل المطاعم يووووووه حياااااتي روتين مملالى اللقاء ياحبايبي

مشتاقة لعفو ربي
29-07-2009, 07:25 AM

ازيكم يابنات وحشتونى جدا اخباركم ايه ؟ يارب تكونوا جميعا بالف خير

ساندرا

الف مليووووووووووون اهلا و سهلا بيكى وطبعا انا وانتى اخوات من قبل كده يعنى انا مش محتاجة اقولك انك اكتر من اخت و اكتر من صديقة و تواجدك هنا او فى اى موضوع بيسعدنى وانا واثقة انه بيسعد باقى اخواتى .. سامحينى انى اتاخرت ارحب فيكى بس والله موضوع مرض حما هوبا خلى الواحد متلخبط شوية ومتضايق ربنا يعفى عنه يارب .. غير المشاغل اللى انتى عارفاها كويس .. ربنا يارب يكرمك و يفرح قلبك و يرزقك الذرية الصالحة الطيبة ياااااااااااارب عاجلا غير اجل

هوباااااااا

اخباركم ايه يااااااااااارب تكون صحة حماكى اتحسنت ويكون جوزك حالته النفسية بقيت افضل اتمنى تطمنينا اول ما تقدرى وربنا معاكم يارب

زينة

انتى تشرفى مصر وتنوريها و قولى لابنك الغالى خالاتك فى مصر فى انتظارك وهيفسحوك فى كل الاماكن اللى تحبها باذن الله .. وطبعا هتتفضلوا معانا كشرى وحمام وكباب وكل الاكل المصرى الحلو اللى يحبه قلبكم ان شاء الله

بسبوسة

انا من راى انجى وساندرا مليوووووووون فى المية ... توكلى على الله واعملى حقن صناعى وبلاش يأس ودى فرصة من عند ربنا كبيرة انك تقدرى تعمليها فاستغلى الفرصة وحاولى تبعدى على قد ما تقدرى عن اطفال الانابيب و الحقن المجهرى دلوقتى و باذن الله ربنا يكرمك وتحملى من غير عمليات ولا تعب يااااااااااااااارب .. استخيرى الله و توكلى وربنا يارب يرزقك بالحمل السليم المعافى عاجلا غير اجل و كل المحرومين ياااااااااااارب .. الدكاترة هنا فى امريكا مش بيلجأوا للاطفال الانابيب او الحقن المجهرى غير على الاقل بعد 5 محاولات حقن صناعى لان الحقن الصناعى ارخص و اقل تعقيد ومفيهوش ادوية وعقاقير كتيرة ممكن يكون لها تاثير جانبى على صحة الام او الجنين .. اتوكلى الله و انا هندعيلك واهم حاجة ان نفسيتك تبقى مرتفعة واعمليه على يومين زى ما قالولك البنات وربنا يارب يرزقك الذرية الصالحة ياااااارب

انوووووووووووووج

وحشتينى يا قمراية .. و يارب تكون البقسماط بخير و يكون لسه فى مخزون باقى لافراد الشعب الكويتى ههههههههههههه .. بجد وحشتينى وطمنينى عليكى وعلى ابن/بنت أختى بسرعة لو سمحتى .. ربنا يارب يتملك شهور حملك على خير و تفرحي ياااااااااارب انتى و زوجك برؤية اطفالكم الصالحين البارين يااااااارب

ليلى الحياة
29-07-2009, 09:13 AM
ام عمر طولتي الغيبه متى راح ترجعي

ننتظرك

بوسة البسبوسة
29-07-2009, 10:08 AM
جوعتينى يابوسى امممممم نفسى فتمر باللبن
المهم طبعا انا ماليش افسر الاحلام لكن الحلم خير لان دى اكلات كلها خير التمر وعلاقته بالولادة لان الله امر السيدة مرم ان تهز اليها بجزع النخلة تساقط عليك رطبا جنيا
واللبن كله خير عاوزة ايه تانى بقا خير خير انشالله يلا بقا اعملى التلقيح كمان مرة وربنا يامرلك بالخير كله والحمل الطبيعى انشالله
يارب يا انجي خير ان شاء الله انتي اخبارك واخبار البيبي ليه:)

بوسة البسبوسة
29-07-2009, 10:31 AM
ساندرا ,,, مشتاقة ,,,,
مش عارفة اقولكم ايه بس انا خايفة اعيد التلقيح الصناعي ويفشل تاني لاني تعبت من الفشل وبعدين الوضع عند زوجي مش بيتحسن وبيتدهور الله يستر وعايزة اوفر علي نفسي التجارب والناس والدكاترة بتقول ان نسبة نجاح الحقن المجهري أعلي والله كريم

هوبا
حبيبتي طمنينا عليكي وعلي حماكي الله يقومه بالسلامة يارب

لولو
فينك ليه مش بتدخلي حد زعلك من الي هنا قولي وانا ادبحه
((كدة وكدة يا بنات متخافوش خخخخخخخ))

راجية
كفاية بقي اكيد عرفتي غلاوتك عندنا ادخلي حتي طمنينا عليكي

nour_79
29-07-2009, 10:56 AM
كيفك ليلى
اخبارك ايه

لولوسين
30-07-2009, 12:49 AM

وحشتوني عسولات

لا يابوسة كل الهوانم هنا حبايبي بس كنت مشغولة ها الفترة اقرئي أخباري باليوميات لسه كاتباها طازة بس دخلت هنا أطمن عليك وعلى البنات ربنا ييسر أموركم ويفرج علينا وعليكم يارب

وبصي يابوسة حوشي فلوس وشوفي دكتور كويس بادذ الله واعملي أنابيب وان شا ءالله حاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامل يارب

تحياتي للأخوات كل وحدة باسمها وصفتها وربنا يحميكم ويفرج همومكم ولا تنسوني من دعوة صغيرة

ان شا ءالله برجع وأقرا ردودكم وأطمن عليكم وحدة وحدة

@اميره@
30-07-2009, 08:00 AM
يؤ يؤ يؤ:(

وينكم يابنااااااااات :confused:

يوم صلحت جهااازي وانتم تختفون:mad:

يالله كل وحده تكتب اخر اخبارها قبل ماتطلع

اذا استمرينا على كذا بينسكن الملف خخخخ

الموهيم اخباااري اكرررها للي مايعرف عني شئ

متزوجه منذ 9سنوات عملت عمليتين حقن مجهري كلهن فاشلات

اخر محاوله قبل شهرين ويمكن ماراح اعيدهاا الا بعد سنه ننتظر المستشفى الحكومي ومواعيده
..........................

ابشركم صلحت جهاااازي:good

بما اني دايما انام وجهازي من شهرين ماصلحته لاني مااصحى الا متأخر

لكن امس حدث امر مفاجئ ورب ضااارة نافغه

مكيف غرفة النوم تعطل وصحااني زوجي من النوم على اساس يدخل العامل ياخذ المكيف

صحيت العصر وانا بالعاده اصحى عشر بالليل

الموهيم قلت لزوجي ابطلع اصلح الاب توب وطلعنا وصلحته:D

ولما رجعت كملت النووومه ماافوت شئ من النوم:eek:>>>فرحااانه بالوجوه التعبيريه

@اميره@
30-07-2009, 08:06 AM
رهينه وش صار عليك طمنينااا
....................

رنين وين اختفيتي ووش قررتي متى بتعيدين المحاوله الله يكتب لك اللي فيه الخير

..................
ليلى وش اخبااارك لاتقولين جتك اللي ماتتسماش

ان شاء الله تبشرينا بالاخبااار الحلوه
.............

ام عمر لك وحشه من بعدك البنات تركوا الملف:mad:

.............

الدموع الحبيسه الله ييسر حملك ويرزقك بالذريه الصالحه السليمه المعافاهyarub

عن جد فرحنا لك يكفي انك زرعتي فينا الامل بعد اليأس اللي جانا

@اميره@
30-07-2009, 08:14 AM
ساندرااا الله يسلمك لاتهجرين الملف زي البنات

لان الحين وقت اجازه والغايب عذره معااااه

وان شاء الله البركه بالموجودااااااااات
................
ام عمر

نور79

الصيدلانيه نوور

عاشقة الامومه

ام انس

جود

رمان

ام جمعه
فتوووو

وكل البنات الباااقين وينكم طلوا علينا اعطوناااا اخباااركم

@اميره@
30-07-2009, 08:22 AM
اليوم ابطلع للسوق انا واخوي واختي وان شاء الله اطل عليكم واسمع اخباااااااااركم الحلوووه

hoba_m
30-07-2009, 10:14 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله لقد تحسنت صحة حماى كثيرا وخرج امس من المستشفى ( زى القطط بسبع ارواح ) هههههههههههههههه ونزل طيح فى ولاده واحد واحد بسبب وبدون سبب وخلص منهم ودخل عليا انا كمان فانسحبت وروحت بيتى عشان ضغطتى ما يعلاش هههههههههههههههه الله يكون فى عون حماتى هى اللى عليها الدور هههههههه
أخش بقى فى موضوعى اللى كنت عاوزاكم فيه
انتم عارفين انى اجهضت 3 مرات والحمد لله عرفت السبب بس تبويضى ضعيف اووى وعملت تلقيح صناعى مرتين اول مرة فشلت والتانية نجحت بس اجهضت وانا بقالى 3 سنين متزوجة واخر اخبار عند اهل زوجى بيقولو انى مش بحمل ولا حاجة وبكدب عليهم وانى بقول انى حامل واروح اقعد يومين عند اهلى وارجع اقول انا سقطت وانى بضحك عليهم وعلى جوزى سمعت الكلام ده ما بقيتش عارفة اضحك ولا ابكى جوزى قالى محدش ليه حاجة عندنا بتحملى ولا لاء دى حاجة تخصنا الحمد لله فى حد فى صفى ههههههههههههه
المهم انا محتارة ومش عارفة اعمل تلقيح صناعى تانى ولا ادخل فى اطفال الانابيب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نفس حيرتك يا بسبوسة ! بس انا بقول انى عشان معنديش مشكلة انا او زوجى الا موضوع التبويض فان شاء الله نسبة النجاح كبيرة تانى حاجة مش عارفة تكلفة الانابيب فى مصر كام ولو عملتها وفشلت هعطل شوية عقبال ما افكر اعمل حاجة تانية
عشان كدة فكروا بقى معاى مش انتوا اخواتى استحملونى بقى اول حاجة اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تانى حاجة حد منكم يعرف تكلفة الانابيب فى مصر كام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادينى قولتلكم على موضوعى ومستنية ردودكم ما تنسوش سلاااااااااااااااااااااااااااااااام
الناس بقى اللى كانت بتطمن على حماى انا قولتكم اخباره
ساندرا وراجية وبسبوسة وانجى ومشتاقة وعروس ولولوسين وكل البنات وحشتونى وهرجع بعد كدة بالتفصيل عشان ما انساش حد

بوسة البسبوسة
30-07-2009, 12:00 PM
هوبا حمد لله علي سلامة حماكي وكدة برضه الراجل اول ما يشم نفسه يطيح فيكم الله يكون في عونكم ههههههههه اهم شئ انه قام بالسلامة
وطبعا إحنا إخواتك وتحت أمرك انتي بس تقشري واحنا ننفذ يا عسل خخخ
أما بالنسبة لموضوعك زي ما انتي قولتي نفس حيرتي بس انا الحمد لله استقريت علي رأي وهو الحقن المجهري ((بس امتي بقي الله اعلم لانه غالي جدا هنا الله يعينا ))
نرجع تاني ليكي
اول شئ انا كنت سألت على أطفال الانابيب في مصر وكان عند الدكتورة أميمة إدريس ممتازة كان تكلفته بين 7000 و 8000 شامل العلاج وفي مستشفي خاص طبعا بس مش متذكرة إسمها لو عايزة تفاصيل اكتر انا تحت أمرك
وانا رأيي انك متضيعيش وقت في محاولات تاني مع التلقيح الصناعي وتبدأي في الانابيب او الحقن المجهري لان نسبهم أعلي وخلي بالك كل عمر الست ما بيزيد كل ما خصوبتها بتقل !!!!!!! ومفيش وقت نضيعه في تجارب تانية ولو فشلت نزعل وندخل في متاهات مع الحزن والزعل وطبعا كل شئ بإيد ربنا هو القادر على كل شئ
طولت عليكي
يلا سلام بقي

om hani
30-07-2009, 01:33 PM
سلام بنات كيفكم دخلت أتطمن عليكم

هوبا الحمدلله على سلامة حماكي معليش أعذروه يمكن المرض مأثر عليه

بخصوص طفل الأنابيب أنا ماكانشي لي أي تجربة فيه ولا في التلقيح الصناعي بس بنصحك أنك أنتي وبوسة تعملوا طفل الأنابيب لأني بسمع أن نسب نجاحها أعلى بأذن الله

لأنه كان في عضوة معانا في المنتدى كان عمرها بس ٢٥ وكانت أجهضت على ما أتذكر والدكتورة نصحتها
أنها تعمل الانابيب لأن العمر يجري وكل ما كانت الواحدة أصغر يكون أحسن والحمدلله ربي رزقها الحمل
وسمعت من فترة أنها جابت كمان بيبي ثاني بس مش متأكدة أذا جابته بحمل طبيعي هذه المرة

برجع أشوفكم بعدين

hoba_m
30-07-2009, 02:05 PM
هوبا حمد لله علي سلامة حماكي وكدة برضه الراجل اول ما يشم نفسه يطيح فيكم الله يكون في عونكم ههههههههه اهم شئ انه قام بالسلامة
وطبعا إحنا إخواتك وتحت أمرك انتي بس تقشري واحنا ننفذ يا عسل خخخ
أما بالنسبة لموضوعك زي ما انتي قولتي نفس حيرتي بس انا الحمد لله استقريت علي رأي وهو الحقن المجهري ((بس امتي بقي الله اعلم لانه غالي جدا هنا الله يعينا ))
نرجع تاني ليكي
اول شئ انا كنت سألت على أطفال الانابيب في مصر وكان عند الدكتورة أميمة إدريس ممتازة كان تكلفته بين 7000 و 8000 شامل العلاج وفي مستشفي خاص طبعا بس مش متذكرة إسمها لو عايزة تفاصيل اكتر انا تحت أمرك
وانا رأيي انك متضيعيش وقت في محاولات تاني مع التلقيح الصناعي وتبدأي في الانابيب او الحقن المجهري لان نسبهم أعلي وخلي بالك كل عمر الست ما بيزيد كل ما خصوبتها بتقل !!!!!!! ومفيش وقت نضيعه في تجارب تانية ولو فشلت نزعل وندخل في متاهات مع الحزن والزعل وطبعا كل شئ بإيد ربنا هو القادر على كل شئ
طولت عليكي
يلا سلام بقي
الله يسلمك يا أحلى بسبوسة معلش وجعت دماغكم بس ربنا يعلم انتم فعلا احلى اخوات انتى عندك حق انا برضه بقول لجوزى كدة برضه بقوله العمر بيجرى بينا ومحدش عارف وبعدين انا خايفة اوووووووووووووى انى اعمل تلقيح صناعى مرة واتنين ويفشل وبعد كدة يطلب منى الدكتور اشعة الصبغة وتطلع انسدت من اخر اجهاض والله اعلم وهيبقى معنديش حل برضه غير الانابيب وساعتها هبقى ضيعت على نفسى فلوس ووقت انا هكلم جوزى فى الموضوع النهاردة وهقلكم النتيجةbyebye

hoba_m
30-07-2009, 02:09 PM
سلام بنات كيفكم دخلت أتطمن عليكم

هوبا الحمدلله على سلامة حماكي معليش أعذروه يمكن المرض مأثر عليه

بخصوص طفل الأنابيب أنا ماكانشي لي أي تجربة فيه ولا في التلقيح الصناعي بس بنصحك أنك أنتي وبوسة تعملوا طفل الأنابيب لأني بسمع أن نسب نجاحها أعلى بأذن الله

لأنه كان في عضوة معانا في المنتدى كان عمرها بس ٢٥ وكانت أجهضت على ما أتذكر والدكتورة نصحتها
أنها تعمل الانابيب لأن العمر يجري وكل ما كانت الواحدة أصغر يكون أحسن والحمدلله ربي رزقها الحمل
وسمعت من فترة أنها جابت كمان بيبي ثاني بس مش متأكدة أذا جابته بحمل طبيعي هذه المرة

برجع أشوفكم بعدين
اول ما شوفت اسمك فى الموضوع مصدقتش نفسى قولت معقولة ام هانى شرفتنا ودخلت موضوعنا الله الله :good
ان شاء الله هحاول اقنع زوجى بكلامك وهقولك النتيجة بإذن الله ادعيلنا يا ام هانى انا وبسبوسة وكل بنات طبيبى بالذرية الصالحةyarub

راضية
30-07-2009, 02:49 PM
اميرة فرحتينى اخير صلحتى الكمبيوتر والحروف مش لاصقة فى بعض ملكيش حجة هتدخلى كل يوم انا يا ستى اخبارى زى ما هى وان كنتى عايزه من البداية انا متزوجة 4 سنين وعملت مرتين حقن مجهرى وفشلوا وان شاء الله هعمل التالتة بعد العيد ولو انى كرهت العملية وكرهت الدكاتره بس ما باليد حيلة هنعمل ايه انا اريد وانت تريد والله يفعل ما يريد

راضية
30-07-2009, 02:50 PM
رنين فيينك مش باينه ليه ان شاء الله تكونى بخير طمنينا عليكى بدأتى ولا لسه

راضية
30-07-2009, 02:51 PM
ليلى انتى فين اوعى تقولى الجهاز اتعطل تانى هزعل اوى انتى لسه مصلحاه يارب تكونى بخير وتمام

راضية
30-07-2009, 02:53 PM
نور وحشتينى انتى فين كل مرة ابقى عايزه اسالك عن عملية جوزك وارجع اقول لا بلاش افكرك خليها على الله بس عايزه اطمن عليكى هتعملى العملية امتى وان شاء الله وبامره كل شئ هيكون تمام

راضية
30-07-2009, 02:55 PM
رهينة فيينك يا قلبى طمنينا عليكى يارب يكون المانع خير وترجعلنا باخبار حلوة باذن الله

راضية
30-07-2009, 02:57 PM
مشتاقة وجود وعاشقة الامومة والصيدلانيه وام عمر وسلسبيل وام انس وام جمعه وكل البنات اللى غايبين واللى موجودين يارب تكون ايام خير علينا كلنا ويرزقنا ربنا الذرية الصالحة عاجلا وليس اجلا

زينه3
30-07-2009, 06:18 PM
اني متابعتكم يابنات وادعيلكم والله الله يفرج عنكم
بوسه وكل البنات الحيرانات انهم اي عمليه يختارون
صلوا الاستخاره لكن صلوها وكانكم تشيلون الحمل من على اكتافكم وتعطوه لله عز وجل يعني مش تصلين وانتي بالك مشغول وتفكرين اعمل ايه
واتكلمي مع الله السميع العليم وقوليله الفخاطرك واللي انتي تحسي فيه بدون اي كلام زياده يعني كلام من القلب والله يابنات اللذي لااله الاهو ان شاء الله مايردكم لان لماتدعيه كانك تريه فانه سبحانه يراك فحتحسين بقربه
وان شاء الله حيهديكم للخير والصلاح وقوليله يارب اريد طفل بار بي يعبدك ويصليلك (وعلى نياتكم ترزقون)
بوسه التمر حلو بالمنام وهذه حلاوة الايمان
الله يثبتك ويرزقك التريديه
مشتاقه ياريت والله اشوفك بمصر واكل عندك الكشري واشكرك على العزومه
اني متابعه معكم وحاطل بين فتره واخرى

@اميره@
31-07-2009, 12:07 AM
مرحباااااااااا

اهلين ساندرااااا

الله يرزقنا الذريه الصالحه وكل من تتمنى

شكل البنات مسافرااات ومشغولات بالعطله زي منتي عارفه حنا بالسعوديه والخليج اجااازه

يعني الغايب عذره معاه

طيب ياساندرا انتم في مصر اجازه او لا؟ وانتي طالبه او موظفه؟

..........
اهم اخباااري كنت متفقه انا واختي واخوي نطلع للمجمع بس راحت علينا نومه وماصحينا الا 9 بالليل

والريااااض زحمه مايمدينا نطلع الا المحلات قفلت :d

..........

شكلي اسولف مع نفسي خخخخخخخخخخ:d:d:d

@اميره@
31-07-2009, 12:10 AM