المساعد الشخصي الرقمي

إعلانات : طبيبي | طبيبي | طبيبي | طبيبي | مشاهدة النسخة كاملة : شلة المنتظرات ( أطفال الأنابيب ، والحقن المجهري )

الصفحات : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:36 AM
انتي اخبارك ايش

nour_79
08-07-2009, 01:39 AM
ليلى
معلش بلاش تزعلى ان شاء الله ربنا يرزقك بالذرية عاجلا و ليس اجلا
المؤمن مصاب و ده ابتلاء من ربنا و ان شاء الله خير
مبروك لابن اخوكى يارب عقبال اولادك yarub

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:39 AM
بنات ماتعرفوان ايش صار مع رهينه اليوام موعدها مع الدكتوار

nour_79
08-07-2009, 01:44 AM
فعلا رهينة مختفية النهاردة بس ان شاء الله خير ربنا يفرح قلبها
كمان الدموع الحبيسة من يوم خبر الحمل مفيش اخبار عنها ربنا معها يتمم لها على خير yarub

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:45 AM
الحمد لله رضيت بحكم ربي

وكل شي مارح يصير الا باذن الله

nour_79
08-07-2009, 01:46 AM
حلو اوى انا وليلى ومشتاقة لعفو ربى
عاملين قمة ثلاثية

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:49 AM
مصر السعوديه

nour_79
08-07-2009, 01:55 AM
مشتاقة فين
بقت قمة ثنائية

nour_79
08-07-2009, 01:56 AM
ليلى
لسه زوجك رافض اعادة العملية

nour_79
08-07-2009, 02:01 AM
اصبرى يا ليلى
الرجالة كلهم متعبين
انا جوزى مش عايز يروح للدكتور
عشان الدكتور هيطلب عينة من الخصية عشان يعرف سبب صفر حيوانات منوية
وجوزى رافض العينة بحجة انه خايف

ليلى الحياة
08-07-2009, 02:06 AM
انا رافض كلياً

ما اعرف ليش

يمكن هو مكتفي بالي عنده

لانه تعبان معهم

ومش راضي يفهم ان هذي غريزة داخل الحرمه تبح عنها بحث حثيث

nour_79
08-07-2009, 02:09 AM
و الله يا ليلى الحال من بعده
انا قلت لجوزى يعنى انت عشان خايف ومش عايز تتعالج
اعيش انا من غير اولاد باقى عمرى

nour_79
08-07-2009, 02:13 AM
مفيش رجل يعرف معنى انك عايزة تكونى ام
محدش يحس بيكى غير اللى زيك
اه اه نفسى اكون ام يا ليلى
قلبى بيوجعنى لما بشوف طفل
كل العرب اللى هنا معاهم الا انا يلا بالمرة عشان تكمل غربتى

ليلى الحياة
08-07-2009, 02:23 AM
الله يعين

من جد الحريم مساكين

والرجال قاسين قلب

ليلى الحياة
08-07-2009, 02:25 AM
نوار انتي وين

ساكنه

nour_79
08-07-2009, 02:28 AM
انا عايشة فى امريكا مع مشتاقة لعفو ربها

nour_79
08-07-2009, 02:33 AM
تعرفى يا ليلى
انا بشوف كل حاجة باردة مفيش فيها حياة
البيوت و الشوارع و الناس كل حاجة
اكثر و قت بحزن فيه لما يجى رمضان و الاقى نفسى
حتى وقت المغرب بفطر لوحدى لان جوزى فى شغله
انا عندى هموم كل الاحجام صغير و كبير
لكن اكبر هم هو انى نفسى اكون ام ربنا يفرجها من عنده يارب

لولوسين
08-07-2009, 02:36 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

آمين يا انجي يا حبيبتي والله لايحرم حد من ها النعمة يارب وخلي بالك من النونو وريحي نفسك على اللآخر

مشتاقة وكلي الله ولا تحزني وربنا يبارك لزوجك ويزيد العدد وتتمكنو من التلقيح وربنا يعوض صبركم خير وقوليللي انت بقا الك كام متزوجة؟؟

عروس انت عملت تلقيح اصطناعي صح؟ كثرة الجماع يمكن يضر ف حالتك وان شا ءالله المرة الجاية تنجح بس انت حولي على الأنابيب دغري نسبتها اكثر وربنا يفرحك

بوسة انت عملتي تلقيح اصطناعي ولا أنابيب؟ من تجربتي التلقيح الأصطناعي نسبتو قليلة جداااااااااااا واذا كان زوجك كويس وانت تبويضك حلو وخصوصي مع المنشطات اتكلي على الله واعملي أنابيب أحسن

لسه ما اتصلت بالدكتوروأرجو من اللله التيسيير

راجية أخبارك ايه ماشية على العلاج ولا لألأ؟ وربنا معاك

زينة كيفك وكيف عيالك؟

هوبا أخبارك ايه وان شا ءالله حماك اتحسن

معليش النوم كبس علي تصبحو على خير

nour_79
08-07-2009, 02:55 AM
ليلى
معلش انا مضطرة اسيبك دلوقتى واشوفك بكرة ان شاء الله

راضية
08-07-2009, 03:05 AM
الله يخليكم ليا يا بنات انا الحمد لله الميه السخنه فكت رقبتى شوية اصل انا عملت ناصحة لقيت المخدات عندى هبطت رحت غيرتها طلعت عليا على رقبتى علشان جديدة جبت عصايه كبيرة وخليت جوزى فضل يضرب فيها لحد ما هبطت المهم الحمد لله على كل شئ اول مرة يا بنات ابقى مستعجلة على الدورة علشان ابدأ ان شاء المقرودة فضلها اسبوعين يارب ييسر الحال وباذن الله هكون معاكى يا رنين فى شهر 8 وجود كمان وان شاء مشتاقة لعفو ربى كمان معانا

راضية
08-07-2009, 03:08 AM
رنين عاملة ايه فى الاجازة لي زمان ما اتكلمت معاكى ان شاء الله تكونى بخير فضل معاكى كام يوم على ما المقرودة تيجى انا فضلى اسبوعين

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:09 AM
في امان الله حبيبتي

الله يعينكم على الغربه

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:11 AM
الله يعينك يا ساندرا وما تشوفين شر

ويا رب تجيك المبروكه وتسوين عمليتك على خير

راضية
08-07-2009, 03:13 AM
ليلى ايه اللى بيعملوا معاكى ده انا اختى عاملة الصبغة عطوها مخدر ازى تاخدى مسكن بس اكيد الخوف هو اللى عامل ليكى تشنج طيب ليه مش عايزه تعيدى العملية تانى انتى حاولى تحجزى من دلوقتى انا اسمع منك ان الحجز بياخد وقت وباذن الله تحملى قبل ميعاد الحجز

راضية
08-07-2009, 03:15 AM
ليلى حبيبتى اخيرا لقيتك وحشانى يا قلبى وحمد لله على سلامتك

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:18 AM
ليلى ايه اللى بيعملوا معاكى ده انا اختى عاملة الصبغة عطوها مخدر ازى تاخدى مسكن بس اكيد الخوف هو اللى عامل ليكى تشنج طيب ليه مش عايزه تعيدى العملية تانى انتى حاولى تحجزى من دلوقتى انا اسمع منك ان الحجز بياخد وقت وباذن الله تحملى قبل ميعاد الحجز

لا حبيبتي

انا اذا وافق زوجي على طوال الدورة الجايه اروح على طوال اتصل يوام الدورة ثاني يوام موعدي على طوال انا عميله لهم هههههههههههههه انا ملفي جاهز وكل شي ومافي مشاك مع الحجز

سبحان الله في ناس ماتتيسر لهم زي ويصرفوان كل الي عندهم علشان يوصلوان وانا رغم انه مجاني والتذاكر موفره لي ومو بس كذا بعد ما نخلص المواعيد يعطونا مصاريف الرحله بس تاخذ وقت علشان السكن والمعيشه

لكن زوجي مش موافق
وهذي مشكلتي

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:20 AM
ليلى حبيبتى اخيرا لقيتك وحشانى يا قلبى وحمد لله على سلامتك

انا مصيبتي مصيبه الكمبيوتر تبعي مخبط تخبيطة مش طبيعيه

مره بس يكتب انجليزي ومره ما يكتب غير عربي ومره ما يفتح ابد ومره بعد خمس ساعات يفتح حاله هستيريا جايته

وانتوا وحشتوني

ويمكن اغيب الايام الجايه شي بسيط

راضية
08-07-2009, 03:21 AM
اه اه يا بنات لو تعرفوا اد ايه نفسى فى ريحة طفل كل ما اشوف حد يقولى الحقى نفسك العمر بيجرى يارب يهديلك جوزك يا ليلى انتى ونور وكل الرجالة نفسى يعرفوا ان ده حق لينا مش طلب بنطلبه منهم ربنا يعينا ويريح بالنا مع العلم ان الراجل مش تعبان فى حاجه فى العملية كل اللى بيعملوا بيعطى العينة لاحول ولا قوة الا بالله

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:22 AM
شوفي كل مكان يختلف عن الثاني

انا اول مره بدون مسكن ولا شي

لكن هذي المره عطوني ابره مسكن وعلشان ترخي عنق الرحم لكن نفس الالم

الحمد لله على كل حال

راضية
08-07-2009, 03:25 AM
ان شاء الله هيوافق باذن الله وهتعمليها معانا الشهر الجاى صلى بالليل قبل الفجر وادعى ربنا ان يوافق وييسر لكى الحال معاه ربنا يهديه يارب بصراحة مش عارفه ايه مشكلته هو مش خسران حاجه ربنا يهدى لكى يارب

راضية
08-07-2009, 03:28 AM
استودعك الله يا حبيتى والف مبروك لابن اخوكى عقبال يارب ما تعزميهم فى السبوع بتاع البيبى تصبحى على الف خير هروح ارتاح علشان اشيل الرقبه زهت منها

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:28 AM
الله يهيديه

ويسر امري

انا الحين عرفت ان طفال الابيب هو السبيل بعد الله

ليلى الحياة
08-07-2009, 03:29 AM
ما تشوفين شر حبيبتي

ونوام العوافي

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 03:45 AM
بسم الله ما شاء الله

يعنى انا اغيب عنكم كام ساعة اروح المكتبة وارجع الاقيكم عاملين قمة عربية مصغرة من غيرى ؟ طيب بجد وحشتونى اوى طول ما انا فى الجامعة بافكر فيكم و جوزى يقولى انتى ليه كل وقتك بقيتى بتقضيه قدام النت قولتله اصلى بحب جديد ههههههههههههههههههه طبعا هو عارف انى اقصدكم انتوا ربنا يخليكم ليا يارب ولا يحرمنى منكم

ساندرا الف مليون سلامة عليكى وان شاء الله ربنا يهدى المخدات عليكى وتبقى مريحة انا فرحتلك من قلبى انك توكلتى على الله وناوية تعمليها فى 8 مع رنين و جود على البركة ويارب تكون بالتيسير و التوفيق و الولد الصالح ياااااااااااارب

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 03:51 AM
ساندرا و نور و ليلى

قطعتوا قلبى بكلامكم معاكم حق فعلا الرجالة ولاااااااااااااااااااااا على بالهم موضوع الاطفال... سبحان الله فى خلقه .. وفعلا اصعب شىء ان كل الناس حواليين الواحد معاهم اطفال ومحديش حاسس بحد

ومرة الواحدة مننا تلاقى اللى يخاف منها لتحسد عياله و مرة يخبوا العيال مننا و مرة يفضلوا يشتكوا ان العيال تاعبينهم ومرة يقولوا العيال مريضة وهما زى الفل والى ااااااااااااخره

الواحد حاسس نفسه بقى منبوذ الكل بيخاف منه ويعلم الله قد ايه الواحد بيدعيلهم ان ربنا يتم نعمته عليهم وعمر الواحد ما حسد مخلوق لا بقصد ولا من غير قصد لان الواحد مشغول بحاله و بيقول يارب سترك

ومشغولين بازواجنا ومشاكلنا ودكاترتنا وعملياتنا ومش فاضيين ولا فينا دماغ نقر على حد اصلا

زى ما قالت نور الدنيا كلها بقيت شبه بعضها ميش حاجة ليها طعم وربنا ينزل رحمته علينا ويهدى علينا ازواجنا يااااااااااااااارب ويرزقنا جميعا بالذرية الصالحة اللى تفرح قلبنا و تعوض صبرنا وتخلى الناس تبطل تجرح فينا وتعذبنا يااااااااااااااارب

وبس كفاية لاحسن دموعى نزلت ولو جوزى شافنى هتبقى الليلة زفة نعناعة معايا هههههههههههههههههههههههههه

ليلى الحياة
08-07-2009, 04:01 AM
الحمد لله انا الي حوالي ما يعملوني كذا

انا احسن منكم في هذي الناحيه

ما يخبوان عيالهم عني الى الان هذا الي اشوافه

لان الاطفال هم الي يجوني ويحبوان ينامون عندي

ليلى الحياة
08-07-2009, 04:02 AM
انا صليت الفجر ويمكن انام بعد شوي ودعيت ربي انيه ييسر اموري

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 04:04 AM
ليلى

الف مبروك لابن اخوكى مقدما ويارب بالرفاء والبنين و السعادة والطاعة يارب . لكن متغيبش كتير لانك هتوحشينا جداااااااااا الواحد اتعود على تجمعنا ولما واحدة بتغيب الواحد بيحس ان فى حاجة كبيرة غايبة من حياته ياااااااااااااااارب جمعنا على خير و فرح قلوبنا اللى جمعها الحزن والمعاناة وخلينا نتجمع على الفرحة والسعادة وحواديت الاطفال و لعبهم وشقاوتهم زى كل الامهات ياااااااااااااارب

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 04:08 AM
الحمد لله يا ليلى

انا لما كنت فى بلدى كنت كده اولاد اخواتى كلهم انا اللى مربياهم وكانت اوضتى مليانة بلعبهم ولبسهم لانهم كانوا يناموا فى حضنى وحتى كمان اولاد قرايبى كلهم كانوا يحبونى واحبهم وكل صحباتى بيعتبروا اولادهم هما اولادى

لكن انا باتكلم على الحال فى الغربة مع الناس اللى الواحد ميعرفهاش من زمان كتير باحسهم مش عايزين يتعرفوا على بعض وخايفين من بعض مش عارفة ليه .. بس بردو الله يعين الجميع الغربة مش سهلة فعلا

ليلى الحياة
08-07-2009, 04:11 AM
مشتاقه يا رب وانتي بعد وتشدي شعرك وتقولي يا لههووووووووووووووووووووووووووووي من حركتهم المزعجه

حبيبتي تامرين شي
انا برواح انام

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 04:14 AM
مشتاقه يا رب وانتي بعد وتشدي شعرك وتقولي يا لههووووووووووووووووووووووووووووي من حركتهم المزعجه

حبيبتي تامرين شي
انا برواح انام

هههههههههههههههههههههههههههه

ضحكتينى يا ليلى الله يسعد قلبك .. الامر لله يا اختى و نوم العافية والهنا و الرضا و الطاعة ورب يجعلها ليلة سعيدة مباركة عليكى وعلى اهل بيتك اجمعين وتصبحى على الف خير .. فى امان الله ورعايته bye

ليلى الحياة
08-07-2009, 04:20 AM
بنات

مطره اقفل

اسمحوالي اذا ما شفتوني كم يوام

بس ادعوا ان بكره الكمبيوتر ما يخربها معاي

ادعوالي ينفتح

ولا يعلق لاني ابي اطمن عليكم

صح لا تنسوان تسالوان عن زوجة طلال

وام جمعه اليوم لها 13 من الترجيع

يعني يومين وتسوي التحليل

يا رب يكونون حوامل

nour_79
08-07-2009, 04:28 AM
مشتاقة انا فاتحة الياهو

سلسبيل121
08-07-2009, 07:48 AM

عروس2008
08-07-2009, 11:20 AM
مشكوره انجي ولولوسين وبوسه وكل اللي ردوا
انا عملت تلقيح صناعي..
والحين محتاره اعيده ولا انتقل انابيبانا عندي تكيس وعشان كده مفيش بويضات كويسه دي المشكله ف تاخر الحمل
ايه رأيكم؟؟؟
رايحه أصلي

رهينة القيود
08-07-2009, 11:23 AM
هلا بنات شخباركم

انا امس رحت موعدي والحمد لله صار عندي بويضات كد الدنيا

قولو ما شاء الله بس العدد اللي يصلح وممكن يتلقح فقط 10 الحمد لله قال الدكتور تمام

وعطاني ابره التفجير والله احتسنا حوسه مو صاحيه ما لقيناها وفات على موعده ساعه الا ربع

وتوتريت وتعبنا من اللفلفه على هالابره بس الحمد لله اخذتها وادعولي

عمليتي ان شاء الله بكره الصباح

ابقى تعليماتكم وابقى اسئل لان الدكتور ما قال لي متى المفروض نوقف عن الجماع

nour_79
08-07-2009, 11:27 AM
رهينة
اخبارك ايه
عملتى ايه فى ميعادك مع الدكتور
ان شاء الله

رنين
كل عيد جواز و انتى بألف خير
وعقبال 100 سنة جواز

nour_79
08-07-2009, 11:30 AM
مبروك يا رهينة الف مبروك
ربنا يتمم لك على خير يارب
وتفرحى بتوائم جميل
الف مبروك

رهينة القيود
08-07-2009, 11:33 AM
تسلمي حبيبتي نور

االله يبارك في حياتك

الحمد لله عقبال نجاح الخطوات الجايه

وكل شيء يكون اوكي

nour_79
08-07-2009, 11:49 AM
رهينة
ان شاء الله كل اللى جاى يتم على خير
من اول السحب بكرة لغاية ميعاد الولادة
ربنا يتمم على خير
و يرزقك بالذرية الصالحة المعافاة عاجلا وليس اجلا

راضية
08-07-2009, 12:38 PM
مشتاقة لعفو ربى يارب ترجعلنا يوم الخميس باخبار حلوة وان شاء الله تعمليها معانا الشهر الجاى ويفرح قلبك باحلى نونو وربنا يخليكى لى على الدعوات الجميلة ده وعلى فكرة انتى من سنى بالضبط بس علشان الامانه انا اكبر منك ب3 شهور هههههههه ربنا يرزقك عمر مديد وذرية كبيرة واولاد واحفاد يارب ياكريم انتى وانا وكل البنات

راضية
08-07-2009, 12:44 PM
رهينة بسم الله ماشاء الله الف مبروك يا حبيبتى ويارب تكمل كل حاجه للاخر على خير وكلها اسبوعين باذن الله ونبارك على الحمل يارب وخلى بالك اذا اخدتى الحقنه التفجيرية يبقى مفيش جماع خالص تانى لحد العملية علشان العينة بتاعة جوزك تبقى كويسه اوى خالص وعليكى تشربى ميه على قد ما تقدرى واشربى بالليل قبل العملية لبن دافى علشان يهدى اعصابك ويارب يارب نفرح بيكى انتى كمان ويرزقك ربنا بالذرية الصالحة باذن الله

راضية
08-07-2009, 12:46 PM
سلسبيل فيينك من زمان وحشتينا ان شاء الله يارب تكونى بخير واحسن حال ياترى ايه اخر اخبارك

راضية
08-07-2009, 12:51 PM
نور اخبارك ايه يا قلبى يارب تكونى بخير ويارب يهديلك جوزك ويصلح الاحوال بينكم ومعلش يا حبيبتى هو يمكن قلقان من العملية اصلا الرجاله كلهم بيخافوا اوى من الحاجات الداخلية الحساسة خديه بالراحة وبالسياسة وادعى ربنا انه يألف بينكم ويوافق على كل حاجه ويارب يسعد قلبك بالذرية ومفيش حاجه ابدا ممكن تكون بعيده على ربنا بيده الملك وهو قادر على كل شئ

راضية
08-07-2009, 12:57 PM
رنين فيينك دخلت الصبح وانتى مش موجوده يارب تكونى بخير

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:11 PM
كويس رهيته اخيراً لقيت عنك خبر

اسمعي بعد اخذ الابره التفجيريه خلاص مافيه جماع نهائي

ويا رب يتمم علك على خير

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:13 PM
رنين
ساندرا
نور

كيفكم وش مسوين

الحمد لله انفتح الكمبيوتر بس معلق

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:14 PM
عليكم السلام سلسبيل

بوسة البسبوسة
08-07-2009, 02:32 PM
مشكوره انجي ولولوسين وبوسه وكل اللي ردوا
انا عملت تلقيح صناعي..
والحين محتاره اعيده ولا انتقل انابيبانا عندي تكيس وعشان كده مفيش بويضات كويسه دي المشكله ف تاخر الحمل
ايه رأيكم؟؟؟
رايحه أصلي
توكلي علي الله واعمل انابيب نسبة نجاحها افضل واعلي من التلقيح الصناعي داه لو مش عايزة تضيعي وقت :good

بوسة البسبوسة
08-07-2009, 02:36 PM
لولو انا عملت تلقيح صناعي مرتين ولم ينجحوا والحمد لله بس ناوية لما انزل مصر الاجازة الي جاية اني اعمل حقن مجهري ان شاء الله ويارب ربنا يكرمني قبل ما انزل مصر وانزل علي الولادة ياااااااااااااااااااااااااارب
بس اذا محصلش هعمل الحقن المجهري توفيرا للوقت لان كدة هيبقي عدا علي جوازي 3 سنين و .......... وانت عارفة العمر بيجري
اللهم لا تزرني فردا وانت خير الوارثين

الخجولة 2008
08-07-2009, 02:38 PM

باجر عندي ارجاع البويضه ..

شو نصايحكم لي .. شو الاشياء الي اسويها و شو الاشياء الي اتجنبهـا .. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سمعت ان عصير التفاح و عصير الخيار .., مهمين في هالمرحلـه ,, صح ولا ..

ادعولي

بوسة البسبوسة
08-07-2009, 02:43 PM
بنات اذا سمحتم عايزة اسال سؤال عن الدورة
انا الدورة اخر مرة جات يوم 17/6 وعندي مغص زي بتاعها هي لو مظبوتة ومش بتلخبط المفروض تيجي امتى يعني يوم كام بالظبط مش عارفة بقي عرفت اشرح سؤالي ولا متلخبط

جوجو29
08-07-2009, 04:32 PM
لو دورتك منتظمة كل 28 يوم يبقى احتمال ميعاد الدورة 13/7 او 14/7 او 15/7 دى الفترة المتوقعة لنزول الدورة وبعدين ما يمكن تكونى حامل ومش لازم الدورة تنزل ممكن فى الالام زى الدورة وما بنتزل وبيبقى حمل ونحب نعرف من كل الحوامل اية هى اعراض الحمل المبكرة قبل ميعاد نزول الدورة ربنا يرزقك.

لولوسين
08-07-2009, 04:50 PM
الله ييسر لك بوسة وان شا ءالله ما تجيك خالص انا دورتي المحترمة زي الساعة مثلا اجاتني يوم 29شهر5 واجت يوم3شهر 7 بتجي بمعادها ولا فرق يومين على الأكثر وربنا ييسهل ونحمل مع بعض وما تجي الا بعد9أشهر يارب

راضية
08-07-2009, 05:33 PM
الخجولة انشاء الله بالتوفيق وربنا ييسر ليك امورك كلها شوفى حبيبتى انتى يوم الترجيع اوعى تاكلى اكل تقيل علشان ممنوع خالص الامساك خلى بالك اشربى لبن كتير وخضار وطبعا الراحة بس مش على طول نايمة يعنى عادى بس بدون اجهاد ولاطلوع سلالم ولا تشيلى اى حاجه تقيلة وابعدى عن المشروبات الساخنه خالص وكمان افضلى كام يوم بدون استحمام ولو اخذتى حمام تكون المياه دافئة مش ساخنه وانا سمعت من البنات عن النشا باللبن لاكن بصراحة مجربتش ممكن كمان تجربيه وطبعا الادوية والمثبت انتظمى عليهم واولا قبل كل ده صلى قيام الليل واستغفرى كتير والصدقة وقراءة سورة البقرة والدعاء فى الايام الكريمة ديه ويارب يطعمك وما يحرمك من فرحة الحمل والامومة وخليكى متابعة معانا وان شاء الله تستفيدى ونفرح معاكى باذن الله

الخجولة 2008
08-07-2009, 09:20 PM
كيييييييييييييييف

النشا باللبن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 09:40 PM
مشتاقة لعفو ربى يارب ترجعلنا يوم الخميس باخبار حلوة وان شاء الله تعمليها معانا الشهر الجاى ويفرح قلبك باحلى نونو وربنا يخليكى لى على الدعوات الجميلة ده وعلى فكرة انتى من سنى بالضبط بس علشان الامانه انا اكبر منك ب3 شهور هههههههه ربنا يرزقك عمر مديد وذرية كبيرة واولاد واحفاد يارب ياكريم انتى وانا وكل البنات

آآآآآآآآآآآآآآآآمين

ربنا يبارك فيكى يا ساندرا على الدعوات الحلوة دى وياااااااارب يفرح قلوبنا جميعا وتكون الايام الكريمة دى بداية خير و بشرى وفرحة علينا جميعا ياااااااااااااارب

على كده احنا طلعنا مواليد سنة واحدة باذن الله نجيب اطفال فى سنة واحدة يعنى السنادى باذن الله وهما كمان يقولوا لبعض احنا اكبر من بعض بكام شهر بس وباذن الله ربنا يرزقك انتى الاول بولد عشان اقدر اجوزه بنتى عشان يبقى اكبر منها .. ايه القصة الطويلة دى ؟؟؟؟؟؟ :d بس اوعى تبقى حماه صعبة هههههههههههههه

باذن الله تبدأى الشهر الجاى ورنا يارب يرزقك باجمل توأم يااااااااارب ويفرح قلبك باللى تحبيه يارب

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 09:42 PM
هلا بنات شخباركم

انا امس رحت موعدي والحمد لله صار عندي بويضات كد الدنيا

قولو ما شاء الله بس العدد اللي يصلح وممكن يتلقح فقط 10 الحمد لله قال الدكتور تمام

وعطاني ابره التفجير والله احتسنا حوسه مو صاحيه ما لقيناها وفات على موعده ساعه الا ربع

وتوتريت وتعبنا من اللفلفه على هالابره بس الحمد لله اخذتها وادعولي

عمليتي ان شاء الله بكره الصباح

ابقى تعليماتكم وابقى اسئل لان الدكتور ما قال لي متى المفروض نوقف عن الجماع

اختى رهينة

بسم الله ما شاء الله و لا قوة الا بالله

اللهم أتم نعمتك على اختى وتمم لها على خير وفرح قلبها و زوجها بالذرية الصالحة الطيبةالمباركة

الف مليووووووووووووووووووووون مبرووووووووووووك يا رهينة وياريت تتبعى تعليمات الدكتور ونصايح البنات هنا وخلى بالك على نفسك ويارب تبشرينا بعد اسبوعين الحمل ياااااااااااارب ويجى عليكى رمضان وانتى حامل فى توأم ياااااااارب yarub

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 09:44 PM
رنين يا رنونة فينك يا قمراية ؟ وحشتينى بجد يارب تكونى بخير و طمنينا عليكى

رنين العبرة
08-07-2009, 09:45 PM
مشتاااااااقة مساء الخير حبيبتي شخبارج اليوم عساج بخير يالقلب

رنين العبرة
08-07-2009, 09:46 PM
موووجودة يالمشتاقة فديت سوالج عني والله انا بخير والحمدللة

امس طلعنا انا وابو الشباب تعشينا برى بس الجو كان خيسة اشوي رطوووبة من الي يحبها قلبج ورجعنا الساعة 2 الا ربع البيت يعني تقدرين تقولين تغيير اشوي من روتينا اليومي

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 09:47 PM
جود و نور و ليلى و هوبا و ام انس و زينة و خجولة و ام عمر و صيدلانية و سلسبيل و كل البنات

عاملين ايه ؟ يارب تكون بخير و صحة وسعادة .. طمنونا عنكم وربنا يحميكم اجمعين ويرزقنا الذرية الصالحة اجمعين يارب العالمين

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 09:53 PM
ر نووووووووووووووووونة حبيبة قلبى وحشتينى وحشتينى بجد

مساء الخيرات و الورد والازهار وكل حاجة جميلة يا قمراية

شطورة انك خرجتى غيرتى جو احسن من القعدة فى البيت معلش الجو ميشجعشى بس اهو تغيير و خلاص .. عجبتنى اوى ابو الشباب دى -- ههههههههه لقب جميل وان شاء الله زوجى و زوجك يبقوا ابو الشباب والبنات الحلوين الصالحين يااااااااااارب --

اخبار الشغل ؟ واخبار استعدادك للعملية ؟ يارب تكون نفسيتك تمام وتكونى استعديتى ويارب تبشرينا انتى وكل البنات عن قريب يارب بالخبر السعيد يااااااااارب

رنين العبرة
08-07-2009, 09:57 PM
اخبار الشغل انا معطلة الحين وجالسة في البيت لا شغل ولا مشغلة ما غير طبخ وكنس ونوم فقط لا غير

امس اقولج واحنا على البحر نزلنا نتمشى جاءت وحدة ما شاء الله عيني باردة عليها معها 3 اولاد تائم زوجي تركني وعيونة تراقب الاطفال **ر خاطري والله قلت له يالله مشينا قال لي خلينا مستانسين قلت له انا تعبانة والله يالمشتاقة حسيت بغصة بقلبي ما قدرت اتمالك نفسي والله العظيم لو العيب فيني ما خليتة لليوم بدون اطفال كان زوجتة بدل الوحدة 2 ومن راتبي بعد ولا اشووف هالحسرة بعيونة

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:05 PM
يااااااااااااااه يا رنين على رقتك و طيبة قلبك وحنيتك ما شاء الله عليكى والله كلامك لمس قلبى واتخيلت الموقف معاكى .. عارفة باذن الله ربنا هيكرمك و يرزقك انتى و زوجك لان قلبك حنون ورقيق وطالما واقفة جنب زوجك وراضية وصابرة اعلمى ان الله هيرزقك ولن يتخلى عنكم ابداااااااااااا .. لما تتعرضى لموقف صعب زى كده تانى ادعى انتى و زوجك لان اللحطات دى بيبقى الانسان فيها ضعيف ومجروح ومضطر وحزين وباذن الله الدعاء فيها يكون مستجاب ادعوا و قولوا يارب وايقنوا بالاجابة ...

اللهم انى اسالك باسمك العظيم ان ترزق اختى رنين و زوجها وكل محروم و محروة من امتك بالبنين والبنات الصالحين الصالحات عاجلا غير اجل وان تفرح قلبيهما ولا تجعلهم ينظرون نظرات الحسرة ابدااااااااااا او تن**ر قلوبهم برؤية الاطفال ابدااااااااااا واجعل لهم من اصلابهم اطفالا كثيرة و قر عيونهم و قلوبهم برؤيتهم ورؤية احفادهم ياااااااااااااارب

رنين العبرة
08-07-2009, 10:12 PM
والله يالمشتاقة ما ادري شقوول لج احب اواسي الناس بس ما القى من يواسيني

مرات احس الدنيا صاكة فيني واحس حظي في الدنيا قليل كل شغلة في الدنيا اتمناها ما تجيني الا بعد ما ينهد حيلي ومن كنت وانا صغيرة كان عندي احساس دائما يروادني انه اذا تزوجت ما بصير بيوم من الايام ام وحتى لمن طلعت نتيجة زوجي ما انصدمت كثيرر لاني كنت حاسة ومتوقعة ان يكون العيب في واحد فينا وان حلمي تحقق انه ما بكون ام لكن بلاخير ا اقول الا رحمة رب العالمين واسعة على عبادة

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:20 PM
والله يا رنين الحال من بعضه

سبحان الله فى ناس ربنا بيختارها وتفضل فى معاناة طول عمرها وحتى لما تفرح ولا تحقق حلم يجى بعد هد الحيل و بشق الانفس وفى ناس قبل ما تحلم يكون الشىء عندها .. بس عارفه انا دايما بافتكر حديث الرسول صلى الله عليه و سلم "اذا احب الله عبدا ابتلاه" ودايما بادعى و اقول يارب يكون ابتلاءك ده حب لينا وامتحان مش عذاب ولا ذنوب بنخلصها .. امبارح انا و زوجى دار ما بينا حوار طويل ورغم انى زعلانة منه جدا وواخدة على خاطرى اوى الا ان من جوايا كان صعبان عليا و هو بيقولى يعنى انا فى ايدى ايه اعمله لو مش راضية بظروفى انا ممكن اطلقك وتعيشى حياتك و تجيبى اطفال وربنا يكرمك باللى احسن منى والله الدنيا بقيت بتلف بيا واقول فى نفسى طيب اروح فين وانا يتيمة الاب و الام واخواتى كل واحد فى بلد ومشغول بهمومه و ظروفه .. وزوجى يقولى انتى فاكرة انى مش تعبان من كلام الناس ونظراتهم وتعليقاتهم انا باتقطع فى كل لحظة بس باذكر ربنا و باقول اهى ارادة ربنا ومفيش حد بيخلق نفسه ولله فضلت ابكى لغايت الصبح وانا لوحدى قولت بلاش ازود عليه همه ..

وعارفة انا و انتى شبه بعض اوى الواحد من يوم ما ربنا خلقه بيسمع للناس و يخفف عنهم وعمره ما بيلاقى اللى يسمعه ولا اللى يخفف عنه حتى اقرب الناس ليه .. لكن الواحد يرجع و يقول الحمدلله اكيد ربنارايد بينا الخير وبيحبنا وهيكرمنا ولو مكانشى فى الدنيا هيبقى فى الاخرة بس الواحد بيقول ياااااااااااااااااااااااااااااارب الصبر من عندك لانها محتاجة صبر كتير اوى وساعات الواحد بيبقى على اخره ومش قادر و الناس مش بتسيب حد فى حاله ابدا وربنا اعلى و اعلم و احن و اكبر لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

رنين العبرة
08-07-2009, 10:27 PM
مرات احس البكاااء راحة للمهموم ومرات احسة عذاب ونطلع منة بدون فائدة

هونيها وتهوون بكرة راح تشرق علينا شمس جديدة والله يعلم ايش مخبية لنا من افراح ما بعد الضيق الا فررج وصدقتي لمن قلتي في ناس قبل ما تتمنى شغلة تكون عندهم هاذي ارادة ربنا ما نقدر نعترض عليها لكن بكرة اذا الله اعطانا واكرمنا بيكون اوضعنا غير وان تطلقنا وين بنرروح ايش ضمنا لا تزوجنا غيرهم ربي بيعطينا اولاد خلينا صابرين والله بيبشرنا بيصبرنااا ما ابي اشوف دموعج بعد اليوم خليج قوية ومتماسكة صحيح تجي ايام الواحد ما يقدر يتحمل لكن خلي الظررروف تكون اقوى منج وتحديها

والمصيبة في الناااس انهم دائما يحطون العيب في الزوجة من تروحين جمعات واهما ما عندهم سوالف الا وصفات ويمدحون لنا الدكاترة وعلى هالحال انا لو العيب فيني وقالوا لي علاجج عند لبن العصفوررر شكلي بروح بجيبه لكن انا ابي وانتي تبين والله يفعل ما يريد

اللهم لا اعتراض على حكمك

بشريني عنج ايش مسوية ووين وصلتي في الدراسة انتبهي تقولي ما فتحتي الكتاب اليوم

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:35 PM
ربنا يبارك فيكى يا رنين على كلامك الطيب وسبحان الله الكلمة الطيبة صدقة يعنى انتى تصدقتى كتير اليوم على حسابى هههههههههههههه

فعلا اليوم ما ذاكرت وبلامس ذهبت للمكتبة واحضرت الكتب وما فتحتها و بعد ساعة لابد اذهب تدريب وما جهزت اى شىء من امس وانا احس بعدم توزان ومن ساعة ما عرفت موضوع الانجاب ومشكلة زوجى و انا مش قادرة اركز فى دراستى اللى باقى عليها شهور و سنين

انا دلوقتى يا رنين فى السنة التانية من دراسة مدتها على الاقل خمس سنين ولازم اشد حيلى و اى تاخير هادفع تمنه غالى ولازم امشى فى حياتى فى الاتجاهين الدراسة و البحث عن الانجاب لما ساعات باحس انى واقفة محلك سر ومش قادرة اخد اى خطوة ايجابية فى اى حاجة ... الواحد محاج يشحن طاقة بس منين ؟ ساعات باشحنها بالدعاء و سااعات بالصلاة و ساعات باحس ان مفيش حاجة راضية تشحنها ايه رايك اجيب شاحن بالكهربا ؟ ههههههههههههه

انا حاسة انى نكدت عليكى اوى الواحد حياته كلها مسلسل درامى ولا اجدع كاتب يقدر يكتبه سبحان الله

بس فعلا يا رنين معاكى حق الواحد لازم يبقى قوى ومين**رش ويشد حيله و يقول يارب و ربنا يرزقنا الصبر و الهمة و التحمل و الشكر على النعم الموجودة و ننسى شوية النعم المفقودة ربنا قادر على كل شىء و ربنا يباركلى فيكى و يخللى كلامك الحلو يارب و يرزق باجمل ذرية عاجلا غير اجل ياااااااااارب

رنين العبرة
08-07-2009, 10:40 PM
هههههههههههههههههههه
بس انتي صعب الحين تدرسين وتفكررين احب اقولج ان عمر التفكير ما يجيب نتيجة لان التفكير مثل اليد الواحدة وعمر اليد الواحدة ما صفقت خلي تركيز كله بالدراسة واتركي وقت بسيط للتفكير عشان تمشي امورج في الدراسة وخلي بالج من زوجج هو الحين محتاجج اكثر من اي وقت مضى من عمرررج والرجال مثل الطفل كلمه حلوة تنسيه هموم الدنيا وما فيها بعدين انتي على ايش مستعجلة اول خلي دراستج بعدين جيبي لج نونو يملى عليج حياتكم حققي هدفج بلاول وبعدين لاحقين على العيال ووجع الدمااااغ

راضية
08-07-2009, 10:44 PM
يا بنات كفايه قطعتوا قلبى وفكرتونى بحالى هى صحيح الدنيا بتعاند معانا شوية بس ان شاء الله هتلين وفرج ربنا قريب

رنين العبرة
08-07-2009, 10:46 PM
سااااندرررا من وين طلعتي انتي عاش من شافج يما لو اني عارفة مثل هالمواضيع راح تجيبيج كنا من زمان تكلمنا فيها انا والمشتاقة شنسووي ياقلبي هاذي اموررنا ونتكلم فيها جالسين مثل تقدرين تقولين نواسي بعضنا

المهم فرحت والله بتواجدج معانا والحين عقاب لج تجلسين لين الفجر معاناوالله ايش رايج انتي

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:46 PM
رنين معاكى حق فى كلامك كله صح بسم الله ما شاء الله عليكى تفكيرك بيعجبنى كتير

عارفة انا لو عليا اشيل موضوع الاطفال دلوقتى عشان انتبه لدراستى و مستقبلى بس العمر بيجرى و الواحد كبير مش صغير يعنى انا قربت على ال 33 سنة و زوجى باقيله 3 شهور و يبقى 40 سنة ولو انتظرت لغايت ما اخلص دراستى هابقى على الاقل 36 وانتى عارفة الواحدة كل ما بتكتبر فرصها بتقل و نسبة نجاح العمليات بتقل والواحد ساعات يسيبها على ربنا و يقول هيكبر دماغه وساعات تانية نفسه بتشتاق لطفل يعوضه حرمان السنين و يملى عليه حياته وكمان كلام الناس اللى عامل زى السوط بيالم و بيوجع و بيسيب اثر كمان

هيا حلها من عند ربنا قادر سبحانه وتعالى يفرجها علينا جميعا ويعوضنا و يرزقنا من فضله سبحانه فى يده خزائن السموات والارض

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:49 PM
ساندوووووورا ازيك عاملة ايه ؟ يارب تكونى النهاردة احسن .. رقبتك عاملة ايه ؟ ربنا يشفيكى ويعافيكى يارب

اهو هنعمل ايه قينا بعض انا و رنين وبنواسى بعض ربنا يارب ما يحرمنا من بعض و يكرمنا و يعوض صبرنا وصبر الجميع خير يارب

معلش احنا عملنا جو نكد شوية بس ربنا يجعلنا ممن قال فيهم " و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر" و ادينا بنصبر بعض و ربنا كريم قادر يفرح قلوبنا فى الدنيا والاخرة

رنين العبرة
08-07-2009, 10:49 PM
مشتاااقة عمر الورد ان شاء الله

بالنسبة لزوج ما شا ءالله عليهم انتاجهم ما يخلص يوصلون 60 سنة واهما للحين يجيبون عياالل بالنسبة لهم لا تخافي عليهم ابدا انتي تعرفين وين مشكلتج مشكلتج الدراسة والانجاب ان حملتي بتظلي تفكرين في الدراسة وان تاخرتي بالحمل والله لا يقولها بظلين تفكرين في الحمل وفي النهاية بيطلع لج سكر وضغط وضعف وارهاق جسدي ومعنوي وكلي امرج للي عيونه ما تنااام والصبررر مفتاح الفرررج ان شاء الله

ومثل ما امنتي عارفة بالتفكير ما في شي يجي ابدا

راضية
08-07-2009, 10:51 PM
انا موجودة وعلى فكرة يا رنين سألت عليكى كثير ودخلت الصبح مخصوص علشان اشوفك وتركتلكم سلام ومشيت وبعدين يا قلبى انا مش عايزه اقعد للفجر معاكم لا انا نفسى انط جوه الكمبيوتر ونعمل كده شوية شاى تمام ونفضل نرغى يومين تلاته

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:53 PM
ههههههههههههههههههههههههههه

والله ضحكتينى رنين معاكى حق اخرتها اما ضغط و سكر او مستشفى المجانين وابقى لطفى بتاع ساعة تروح و ساعة تيجى

هههههههههههههههه

فوضت امرى ليكى يا صاحب الامر و الملك و الملكوت

المهم سيبك من جو النكد ده و قوليلى طابخة ايه النهاردة ؟ اصلى جعانة ونفسى اكل قبل اما اروح على الجامعة و مفيش وقت يلا اعزمينى عندك

رنين العبرة
08-07-2009, 10:54 PM
وصلني سلاااامج والله وانا بعد كتبت لج رسالة قد الدنيا بس حسافة ياقلبي لمن جيت احط ارسال انقطع الانترنت واختفت الرسالة والله اني زعلت وايد لكن شسوووي يكفي اني شفتج الحين ومشكورررة يالقلب

يالله تعالوا نتعشى سوووا بدل ماحنا جالسين نكتب ونتعب انفسنا خلونا ندردش مع بعض واحنا جالسين على السفررة على فكرة انا علي السفرة والمواعين فقط لا غيرررررررر عاد انتم من عندكم تعبووا الصحون

راضية
08-07-2009, 10:55 PM
مشتاقة بصى هقولك فكرة حلوة خليكى فى الشتاء فى مذكرتك ودراستك وفى الصيف ابدأ رحلة البحث يعنى اعملى جدولة لافكارك

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:56 PM
ساندرا هههههههههههههههههههههههههه

والله يااااااااااااااااااااااااااريت دايما اقول يارب الواحد لما يلاقى اخوات يرتاحلهم ويحبهم بجد تبقى كل واحدة فينا فى مكان .. قادر ربنا يجمعنا وباذن الله اعملكم انا الشاى شوية شاى صعيدى من بتوع جوزى بس ايه يعدلوا الدماغ و ينسوا الواحد همومه و الكيك على رنين وانتى يا ساندرا عليكى اللب و الفول

رنين العبرة
08-07-2009, 10:56 PM
حبيبتي احنا مسويين رجيم ( الي يسمعها يقوووول نزلت خمسين كيلو ) تصدقي يالمشتاقة صار لي سنة اسوي رجيم وما نزلت غير كيلوين فقط بس دام انتي تبين عشاء تعالي بسوي لج عشاء وبتعشى معاااج انا مو طابخة شي بس اذا كنت مصرة بطلب لج من المطعم الي نفسج فية وبرسله لج عبر الفااااااا** اول شي بتطلع لج ورقة بعدين بيطلع لج العشاء والورقة عبارة عن الفاتورررة

رنين العبرة
08-07-2009, 10:57 PM
مشتاقة انا قلت علي السفرة والصحوووون فقط لا غيرررررر

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 10:59 PM
ساندرا انا دراستى عاملة زى اغنية فيروز كده حبيتك بالصيف حبيتك فى الشتا بس انا دراستى بتقولى هاقرفك بالصيف و اقرفك بالشتا ههههههههههههه

الدراسة متواصلة بناخد فى السنة كلها اجازة شهرين بس من نص 12 الى نص 1 وبعدين من نص 6 الى نص 7 والسلام ختام وطول السنة طحن بجد

ربنا يخليكى على افكارك واهتمامك انك تدوريلى على حل .. انتى اخبار رقبتك ومخداتك ايه ؟

راضية
08-07-2009, 10:59 PM
يلا يا رنين وانتى يا مشتاقة جهزوا السفرة انا لسه مخلصة الاكل عاملت كوسة ولحمة محمرة ورز بالشعرية وسلطة اتفضلوا

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:00 PM
رنين

ههههههههههههههههههه

يعنى من الاخر انتى عليكى الارضية؟ ماشى يا ستى موافقين بس احنا عارفين ان بيتك بيت كرام و لو جينالك هيبقى فيها على الاقل ربع فرخة بحالها على العشا صح ههههههههههههههههههههه

رنين العبرة
08-07-2009, 11:00 PM
ساندررررا انا بطلت رجيم يالله حطي العشاء

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:02 PM
الله الله عليكى يا ساندرا

يا بختك ياللى فى بالى امك داعيالك

والله وحشنى اكلنا الحلو و طعمه و ريحته اللى تجنن . يا ساندرا انا حاسة بريحة الرز والشعرية دلوقتى .. ربنا يارب يجعله عامر و مفتوح يارب بحسكم .. الاكل هنا وحش اوى اوى بلاش اقولكم

رنين العبرة
اي تعالوا عندي انا باكل وانتم ابلعو ريقكم بس واذا شبعت اسوي لكم عشاااء بعدين اتفقنا ابخر البيت والله عندكم رايي ثاني

راضية
انا الحمد لله يا حبيبتى بقيت كويسه الدكتور عطانى حبوب للمفاصل بس رائعة بصراحة ريحتنى اوى ان شاء الله ما تشوفى شر ابدا وبعدين يعنى انتى فى امريكا وعايزه تنزلى مصر علشان العلاج ده الدكتور بيقولوا امريكا فيها افضل مراكز على مستوى العالم وان كان على المصاريف اكيد التامين بيغطى حتى لو جزء منها

راضية
08-07-2009, 11:04 PM
تمام رنين باشا انا موافقه على اى حاجه المهم اشوفكم

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:05 PM
هههههههههههههه

ياه يا رنين اخرتها فاتورة ؟ بس انا عارفة انك ام الكرم كله وهتبعتى الاكل و معاه الحلو كمان على حسابك باقولك بيت كرام

بلاش تتكلمى على الريجيم عشان انا تخينة اوى وكل مااعمل ريجيم افشل و ارجع اتخن من تانى واكتر من الاول خلينا ننسى الريجيم و نتعشى بقى مع بعض

رنين العبرة
08-07-2009, 11:06 PM
سلاااااااااااااامت يا ساندراااا وبطلي مرة ثانية تنامي غلط على المخدات وما تشوفي شر يارب

مشتاقة صح كلااااام ساندرا امريكا افضل علاجات فيها وليش تنزلين مصر وانتي في بلد العلااااااج الا اذا كان العلاج غالي هناك بالنسبة لكم فهذا شي ثاني للناس خصوصيات وما نقدر نطلع عليها

راضية
08-07-2009, 11:06 PM
مشتاقة ادينى العنوان وابعتلك دليفرى على طول ربع ساعة يكون عندك هههههههههه

رنين العبرة
08-07-2009, 11:07 PM
صحيح بنات تعالوا عندي الكويت غيروا لكم جووو خلونا نرجع ايام الطفووولة مع بعض وننسى همومنا

افا عليج يالمشتاقة لو انتي عندي كان فطورج وغذاج وعشاج عندي وانتي بس اخليكي تغسلي المواعين وتدرسين فقط ايش رايج

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:09 PM
يا ساندرا عارفة المثل المصرى اللى بقولك الصيت ولا الغنى ؟

اهى امريكا كده اسم بس مش اكتر .. و المراكز هنا غالية ناااااااااااار يعنى تكلفة الحقن الصناعى ب 3 الاف دولار و الانابيب و المجهرى ب 10 الاف .. وكل شركات التامين مش بتغطى الحاجات دى غير شركتين تلاتة و عشان تشتركى فيهم بتدفعى دم قلبك كل شهر .. وعارفة نسبة النجاح هنا ااقل من مصر و الاردن عارفة ليه ؟؟ لان هما مش مهم عندهم البويضة مش كويسة ولا كويسة ولا الحيوان المنوى موجود ولا مش موجود عندهم متبرعين و بيتصرفوا طالما معاهم الاذن يعنى مش بيدوروا على حلول زى دكاترتنا و لو دخلت نور تقولك على الكلام ده و اكتر المراكز هنا اسم على فاضى

رنين العبرة
08-07-2009, 11:12 PM
صراحة مصاريف هالعمليات تهد الحيل والله الف شغلة نتمنى نجيبها ما نقدر نقول بنوفرة عشان العمليات ان شاء لله هالمرة عملياتنا ما تكون خسارة علينا ونطلع منها بنتائج حلوة يارب ومفرحة ومرضية لنا ولي ازواجنا

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:14 PM
تصدقى يا رنين انى ليا يمكن عشرين سنة من عمرى نفسى احس احساس ان فى حد بيجهزلى الاكل؟ عارفة انا امى مرضت وانا عندى 14 سنة و من ساعتها وانا اتوليت مسؤولية اخواتى كلهم رغم ان انا اصغرهم بس لان انا البنت لازم اعمل كل حاجة

يا سلااااااااااااااام ايه الدلع ده ياربى تفطرينى و تغدينى وتعشينى ؟؟ ربنا يخليكى ليا يارب يا رنين و يجعله عامر و مفتوح بحسك انتى و جوزك ياااااااااااارب

وليكى عندى باذن الله لو نزلت الكويت لازم هازورك والله نفسى اشوفك نفسى اشوفكم كلكم و نتجمع كده وباذن الله يبقى معانا اطفالنا و يحبوا بعض زى ما امهاتهم بيحبوا بعض يااااااااارب

وانتى كمان تيجى على مصر ونلعب على الشط ونجرى و ننسى الدنيا وكمان اخدك على الصعيد بلد جوزى بجد هتعجبك الحياة هناك وتشرفينا

وانتى كمان يا ساندرا اعملوا حسابكم كلكم على عزومة صعيدى انما ايه جناااااااااااااان

راضية
08-07-2009, 11:15 PM
يعنى خلاص مشتاقة ان شاء هتنزلى مصر يبقى هشوفك هنا ورنين اما تنزلى مصر كده وتنورينا او اجيب مشتاقة ونجيلك على الكويت تصدقى نفسى اشوفها بيقولوا جميلة اوى انا رحت الامارات بصراحة دبى تحفة معمارية وان شاء الله يكون فى نصيب واروح السعودية والكويت

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:16 PM
ساندرا انا عنوانى ما يتهوشى امريكا الدور التانى

يلا منتظرة الديلفرى بس الاجمل منه مليون مرة انى اشوفك انتى واقابلك انتى و رنين وكل البنات ونتجمع بقه الواحد تعب من الكتابة و بس

رنين العبرة
08-07-2009, 11:17 PM
مشتاااقة ان الله كتب لكم وجيتوا زرتي الكويت خبريني عشانا عطيج رقمي واول ما توصلي اتصلي علي بنجيكم انا وزوجي ناخذكم من المطار ونمشيكم تصدقوون بنات مرات بنات ما تعرفيهم وبمجرد ما تصادقيهم يكونوا لج اقرب حتى من الاخوات والله لا يفرق بيننا صحيح ما نعرف بعض لكن احس قلوبنا وحدة

ساندرا وانتي بعد ما يحتاج اعزمج لان احنا الطالعين من البيت وانتي الداخلة تمام حيااااكم الله باااااي وقت تحبون تزورون فيها الكويت

راضية
08-07-2009, 11:20 PM
يا بنات اقولكم سلام واشوفكم بكرة باذن الله على الف خير

مشتاقة لعفو ربي
08-07-2009, 11:22 PM
ساندرا و رنين

تسلمون يا بنات كرام بنات كرام الله يرزقكم من عنده ياااااااااارب و ربنا قادر يضيفنا فى بيته الحرام و نتجمع صحبة جمعة ياااااااااارب

المهم يا بنات والله على عينى اسيبكم احس انى راح اسيب قلبى وياكم القعدة حلوووووووووووووة و الواحد نسى همومه و قلبه فرح بجد وزى ما قالت رنين فعلا الواحد حاسس انكم بقيتم اقرب من اخواته و اهله

انا لازم امشى واااااااااااااااااااء اذهب للجامعة و باذن الله بكرة قبل الان بساعة هادخل عشان اقولكم عملت ايه مع الدكتورة و يااااااااااااارب نقدر نتجمع تانى بلاش تحرمونى من الصحبة الحلوة اوى دى والله خففتم عنى الهم اللى كنت فيه

يااااااااااارب بارك لاختى ساندرا و اختى رنين فيما رزقتهما وبارك لهما فى ازواجهما و ارزقهم التيسير و التوفيق فى العملية وكللها بالنجاح و الذرية الصالحة الطيبة وكل البنات ياااااااااارب

استودعكم الله الذى لا تضيع وائعه

رنين العبرة
08-07-2009, 11:30 PM
ساندرا يالله ما نعطلج عن اشغالج روحي تعشووا ونوم العوافي يارب

وانتي يالمشتاقة يكفيج سوالف خلاص ساعة الوناسة يالله قومي امسكي كتابج لان بكرة راح اسمع لج الي حفظية اليوم تمام

رنين العبرة
08-07-2009, 11:31 PM
اوكي بنوتات اشوفكم على خير انا بعد تامرررون على شي قبل ما اطلع

ليلى الحياة
09-07-2009, 03:10 AM
موووجودة يالمشتاقة فديت سوالج عني والله انا بخير والحمدللة

امس طلعنا انا وابو الشباب تعشينا برى بس الجو كان خيسة اشوي رطوووبة من الي يحبها قلبج ورجعنا الساعة 2 الا ربع البيت يعني تقدرين تقولين تغيير اشوي من روتينا اليومي

ماشاء الله

يعني احتفلتي من ورنا

:p

ولا قلتي لي

ان شاء الله دوام مو بس اليوام
yarub

ليلى الحياة
09-07-2009, 03:30 AM
والله حاجه حلوه وخيانه عظما ساندرا ورنين ومشتاقه
سوالف وحكي من وراي ما صدقتوا اغيب كم ساعه
رحت الاحساء ورجعات اشواف الناس مهيصة
بالله عليكم ما فقدتوني

اهم شي فضفضتوا الي بداخل نفسكم وتونستوا مع انكم بكيتوني

وعلى العموام

انا ادعوكم لزيارة السعوديه وراح اقبلكم في الحرام وبعدها نرواح للشرقيه
وهناك بتكونون في ضيافتي
غداء وعشى وفطوار كله من صنع ايدي

لا دلفري ولا يحزنوان

وان شاء الله ما راح اقصر معاكم

ولا تشيلين هم يا مشتاقه ولا تفكرين راح احطك في عيواني

وانا الي بخدمك

طبعاً كلكم مو بس مشتاقه

ليلى الحياة
09-07-2009, 03:33 AM
الله يوفقك يا رهينه

ويسهل عليك عملية السحب يا رب

ويتلقح اكبر عدد من البويضات

نصيحه رهينه خليهم يجمدون الاجنه الي تبقى لا يسوان لك زي فتوووو

مشتاقة لعفو ربي
09-07-2009, 06:28 AM
والله حاجه حلوه وخيانه عظما ساندرا ورنين ومشتاقه
سوالف وحكي من وراي ما صدقتوا اغيب كم ساعه
رحت الاحساء ورجعات اشواف الناس مهيصة
بالله عليكم ما فقدتوني

اهم شي فضفضتوا الي بداخل نفسكم وتونستوا مع انكم بكيتوني

وعلى العموام

انا ادعوكم لزيارة السعوديه وراح اقبلكم في الحرام وبعدها نرواح للشرقيه
وهناك بتكونون في ضيافتي
غداء وعشى وفطوار كله من صنع ايدي

لا دلفري ولا يحزنوان

وان شاء الله ما راح اقصر معاكم

ولا تشيلين هم يا مشتاقه ولا تفكرين راح احطك في عيواني

وانا الي بخدمك

طبعاً كلكم مو بس مشتاقه

طبعا يا لولا افتقدناكى ودى عايزة كلام ؟ ياريتك كنتى معانا بجد كانت ناقصاكى انتى وباقى البنات وباذن الله نعمل قمة عربية قريبا باذن الله

يا سلاااااااااااااااام ايه الحنان و الدلع ده كله

يارب يا ليلى يطعمك ربى من ثمر الجنة انتى و زوجك و من تحبين يارب

انا النهاردة فرحانة اوى ..حاسة انى عندى اخوات قلبهم حنين عليا اوى وحاسة ان ربنا بيعوضنا عن معانتنا باننا لقينا بعض

وعمرك يا لولا ما تقصرى انا عارفة من غيرى ما تقولى اذا كنتوا انتوا اللى ربى اختصكم بخدمة ضيوفه وبيته الحرام كيف تقصروا ؟ كرام احفاد اكرام ربى يبارك للامة كلها فيكم يارب

ويجعل دياركم وديار كل المسلمين عامرة امنة معطرة باريج الذكر و الطاعة والاولاد الصالحين يااااارب

تسلملى عيونك يا لولا ويااااااااااارب انا اللى اخدمك بعيونى يوم ما تجيبلنا احلى اطفال فى الدنيا يارب

ليكى عليا انتى وكل البنات ساندرا و نور و رهينة و رنين و جودو الدموع والجميييييييييييع انى انا اللى اعملكم المغات بايديا واعملكم سبوع النونو باذن الله تعالى حتى لو اون لاين :D

عارفة يا ليلى انا ايه الدعوة اللى دايما بادعيلها مع الذرية الصالحة ؟ ان ربنا يرزقنى انا و زوجى بالاقامة فى المدينة المنورة بجوار رسول الله صلى الله عليه و سلم باقل يارب عيشة و موته و دفنه فى بلد حبيبك وارزقنا جواره فى الدنيا وفى الاخرة ياااااااااااااارب

نعتذر ي افندم اننا خليناكى تبكى واليكى هذه النكتة والى كل الاخوات الغاليات :

بيقولك طفل بيسال باباه بيقوله يا بابا انت وماما خلفتونى ازاى ؟ :rolleyes: فالاب حس بالاحراج اوى راح قاله احنا جيبنا حبة سكر و حطيناهم تحت السجادة صحينا الصبح لقيناك ..
راح الولد جاب حبة سكر و حطهم تحت السجادة و صحى الصبح بيرفع السجادة لقى صرصار راح قاله والله لولا انك ابنى والضنا غالى كنت قتلتك :D

ههههههههههه ايه بايخة صح ؟ معلش استحمليها وخلاص يلا بقى عشان انا حكيت قصة حياتى تصبحى على خير bye

مشتاقة لعفو ربي
09-07-2009, 10:42 AM
سهران لوحدى بأعد النجوم .. وقلبى فى غيابكم ما جاله نوم .. صباح الفل عليكم يا اجمل بناااااااات الكون

وحشتونى اوى .. طيب اى حد يدخل يعبرنى نفسى اصبح عليكم قبل اما انام

طيب انا ماشية و لو حد دخل لو سمحتم مش عايزة ازعاج اوكيه واللى تتكلم تستأذن الاول والقصير قدام و الطويل وراه يعنى عايزة نظااااااااااااام .. و ممنوع منعا باتا اللب والفيشار و الشيكولاتة و الساندويتشات فى غيابى اتفقنا ... و تبدأوا بتمارين الصباح 100000000000 مرة ضغط وبعدها مباشرة 1590938790000000 مرة نط الحبل عايزين نشااااااااااااااااااط اوكيه :good :D ههههههههههههههههههه

انا باهرج ماشى ;) :D

انا بس حبيت اهرج حبة عشان امبارح انا كنت نكد اوى .. انا هاقوم دلوقتى اصلى الفجر باذن الله و هادعيلكم كتييييييييييييير وربنا يتقبل منا ومنكم يااااااااااارب .. صباح الخير و تصبحوا على خير :) bye

nour_79
09-07-2009, 10:46 AM
مشتاقة انتى فين

مشتاقة لعفو ربي
09-07-2009, 10:47 AM
انا هنا يا سلاااااااااااااامة

نور انا سيبتلك اوف لاين على الياهو كتيييييييييير ..

nour_79
09-07-2009, 10:49 AM
اكلمك على الياهو
باى

بوسة البسبوسة
09-07-2009, 11:15 AM
لو دورتك منتظمة كل 28 يوم يبقى احتمال ميعاد الدورة 13/7 او 14/7 او 15/7 دى الفترة المتوقعة لنزول الدورة وبعدين ما يمكن تكونى حامل ومش لازم الدورة تنزل ممكن فى الالام زى الدورة وما بنتزل وبيبقى حمل ونحب نعرف من كل الحوامل اية هى اعراض الحمل المبكرة قبل ميعاد نزول الدورة ربنا يرزقك.
مشكورة جوجو على ردك بس دورتي مش منتظمة وباخد دوا عشان تنتظم والله ييسر الحال ويسمع منك واكون حامل yarub
bye

بوسة البسبوسة
09-07-2009, 11:34 AM
الله ييسر لك بوسة وان شا ءالله ما تجيك خالص انا دورتي المحترمة زي الساعة مثلا اجاتني يوم 29شهر5 واجت يوم3شهر 7 بتجي بمعادها ولا فرق يومين على الأكثر وربنا ييسهل ونحمل مع بعض وما تجي الا بعد9أشهر يارب
اه يا رب يا لولو ونحمل مع بعض ااااااااااااه نفسي افرح والله العظيم تعبت:cry::cry::cry:

رنين العبرة
09-07-2009, 01:50 PM
مرحبااا بنات

ليلى كيف رحلتج للاحساء ورحتي ايش تسووين

رهينة مسكينة اليوم كل ما قعدت من النوم ادعي لها ربي يقومها بسلامة ان شاء الله وتجي تطمنا عليها

مشتاقة كيف الجامعة معاج اليوم ان شاء الله تمام الله ييسر لج اموررج

ساندرا امس نمت وانا حامل لحمة في يدي طوال الليل وانا اتحلم في عشاج فديتج والله

الدموع تراني زعلانة منج ما طمنتيني عليج ابدا شسالفة

فتووو طاااال غيابج والله

نور شخبارج مع زوجج ما طمنتيني عليج والله

رنين العبرة
09-07-2009, 02:10 PM
اي والله يا ليلى احتفلنا بس الرطوبة ما خلتنا نحتفل مثل الاوادم لكن الحمدللة احسن من لا شي والله

وان شاء الله كلنا تكون بيوتنا عامرة بالافرااااح في مثل هالمناسبات والله لا يغير علينا

ليلى الحياة
09-07-2009, 02:24 PM
مشكورة مشتاقه

ويا رب كل البنات يحملوان

ربي لا تخذل خواتي وعطهم ولا تحرمهم كلمة ماما

ليلى الحياة
09-07-2009, 02:29 PM
والله يا رنين كنت في السواق

كنت اخلص اغراضي

وفجئة جا لزواجي اتصال عزيمه له على عرس

المهم قرر واحنا في السواق يروح الحسا بس انا ما اشتريت اغراض لان بكرة العرس

كلمت اختي وقالت تعالي انا بوديك

كان هذا الكلام المغرب
طلعنا من السواق على الحساء

وصلنا تسعه
ورحت السواق وخلصت اغراضي

وهو راح الزواج

ورجعنا الساعه 2 بالليل

وبكره الفجر برواح الحساء على شان زواج ولد اخوي

الحمد لله اني خلصت اغراضي بس بجهز الشنطه

والصباح برواح الكوفيره

ليلى الحياة
09-07-2009, 05:23 PM
اخ طلال

بشر
وش صار مع زوجتك

ليلى الحياة
09-07-2009, 05:24 PM
بنات وينكم

انا بسافر الليله

وابي اشوفكم قبل السفر

وما ادري ايش اخبار رهينه

ابي اعرف اخبارها

راضية
09-07-2009, 06:02 PM
ماشاء الله يا ليلى كوافير ومكياج يا بنتى خلى العروسة تبان هيسبوها ويمشوا وراكى انتى يا اختى بمناسبة السفر والله هموت واجى عندك اشوف المدينة المنورة والبيت الحرام يااااااااااااااااااااااااااااااااااا ياالله ربنا يكتبها لى وان شاء الله لما ترجعى هنعمل مؤتمر قمة وهنعطيكى الكلمة الاولى علشان تحكيلنا عملتى ايه فى الفرح ترجعى بالسلامة ياقلبى

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:02 PM
هلا ساندرا اخيراً شفت وحده منكم

راضية
09-07-2009, 06:04 PM
رنين عاملة ايه ياحبيبتى الاكل واصحاب الاكل كلهم تحت امرك بس انتى شاورى وعقبال يارب ماتعزمينى فى سبوع ابنك ان شاء الله

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:06 PM
تعرفي والله اني اجهز اغراضي والنت جمبي اروح واجي عليه واشواف حد منك دخل والى هذي اللحضه ما اكتملت الشنطه الله يستر والحق بس انا قلقه من ناحية رهينه ابي اعرف ايش صار فيها وايش سوات لان دكتورها كتب له جرعة ابره تفجيريه وهي اخذات جرعه اقل وما ادري ايش صار معها

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:07 PM
الخجوله وش صار معك متى الترجيع ان شاء الله

راضية
09-07-2009, 06:08 PM
مشتاقة انتى عايزه تهدى حيلنى تصدقى تخيلت انى اعمل تمارين الصباح بالوصفة الرهيبة بتاعتك وبعدين قلت انا ضد الرجيم والتمارين ماله التخن ومالها القعدة فى البيت قدام التليفزيون واللب والسودانى ده زى الفل

راضية
09-07-2009, 06:10 PM
ان شاء الله رهينة ترجعلنا بالسلامة واصلا الحقنة التفجيرية بتكمل نضوج البويضات يعنى باذن الله مش هيحصل حاجه ان شاء الله ترجع بالسلامة وزى الفل

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:21 PM
يا رب والله اني خايه عليه
من امس قفلت المسنجر ولا اعرف ايش صار معها

كانت نفسيتها زفت

وهي من النواع الي يفكر بشكل كبير

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:22 PM
حيا الله رنين وينك ما سمعنا حسك

ولا رايحه تتمشين الله يتمم عليك

رنين العبرة
09-07-2009, 06:23 PM
ليلى حبيبتي راح يعز علي فراقج والله اهم شي تروحي وترجعين لنا بسرررعة ودي اشوفج وانتي كاشخة يحليلج ان شاء الله تكوني انتي سراج الحفلة اهم شي ديري بالج على صحتج

ساندراا مشكورة يالغلا يكفي الكلام الحل الي قلتية

رنين العبرة
09-07-2009, 06:26 PM
والله يا ليلى اليوم راحة عند صديقتي تدرين اليوم خميس وابو الشباب يحب يطلع يسهر مع اصحابة من بعد قعدة بالبيت طوال الاسبوووع

الحمدللة اني حصلت فرصة واشوفج فيها قبل ما تروحين

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:41 PM
ام انس اخبارك يا قلبي

ان شاء الله احسن

ليلى الحياة
09-07-2009, 06:42 PM
رنين ما تعرفي اخبار عن رهينه
اقطعتني انا خايفه عليها هي تفكر وقلقه كثير

رنين العبرة
09-07-2009, 06:46 PM
لا والله ياليلى ما اعرف عنها اي شي حتى امس بليل انتظرتها تدخل قبل ماتروح العملية لين الساعة 2 الا ربع بس والله ما لقيتها عسى المانع خير لا تقلقين عليها روحي وانتي مطمنة وان شاء الله ما فيها الا العافية

ما قلتي لي اي ساعة رايحة وكم يوم راح تجلسين هناااك ؟؟

ليلى الحياة
09-07-2009, 07:02 PM
اذا جاء زوجي من الشغل بنمشي
يمكن بعد الساعه عشر
كنا بنمشي الفجر بس غير رايه
وانا الحين اجهز الشنطه
وجهز نفسي
برجع السبت الفجر ماراح اطوال زوجي عنده شغل السبت
بس ابي قبل ارواح اطمن على رهينه

مشتاقة لعفو ربي
09-07-2009, 07:08 PM

ازيكم يا بنات يا قمرات عاملين ايه؟ انا رايحة للدكتورة دلوقتى ادعووووووووووووووووولى وباذن الله اول ما هارجع هاقولكم اللى حصل

رنونة وحشتينى نفس نكمل كلامنا زى امبارح عاملة ايه يا غالية ؟ يارب اما ارجع تكونى موجودة باذن الله

لولا تروحى وترجعى بالسلامة والف مبروك لابن اخوكى وبلاش تبقى حلوة اوى عشان العروسة تاخد حقها ماشى

رهينة يارب بالتوفيق يارب شدى حيلك وربنا معاكى وان شاء الله نطمن عليكى

نور ان شاء الله هنكمل كلامنا النهاردة

ساندرا هههههههههههههه على رايك مالها قعدة التليفزيون والفول و اللب احلى عيشة .. خلى بالك من نفسك ويارب تكونى موجودة اما ارجع

ام انس و ام عمر و الدموع اظهر و بان عليك الامان

يلا سلام لاحسن هتاخر وخلوا بالكم من نفسكم اتركم فى رعاية الله

ليلى الحياة
09-07-2009, 07:12 PM
يا رب يوفقك
وان شاء الله تبتدين وتكملين على خير وحامل

راضية
09-07-2009, 09:09 PM
مشتاقة مستنيه الاخبار الحلوة ان شاء الله لو مكنتش موجودة اتركلنا خبر عملتى ايه عند الدكتوره يارب ياحبيبتى يجبر خاطرك ويوفقك وترجعلنا طايره من الفرحة

ليلى الحياة
09-07-2009, 10:20 PM
يلا بنات تامروان شي انا مسافره

استودعكم الله الذي لاتضيع ودائعه

تمنيت اعرف اخبار عن رهينه وعن مشتاقه

ان شاء الله اذا رجعت اطمن عليكم

يا رب تكون اخباركم حلوه

يلا اسمحولي

مشتاقة لعفو ربي
09-07-2009, 11:50 PM

ازيكم يا بنات عاملين ايه ؟ يارب تكونوا بخير و عافية يارب

ليلى تروحى وترجعى بالف سلامة وتسملى على دعواتك

ساندرا ربنا يبارك فيكى على دعواتك الحلوة ويارب نفرح كلنا عن قريب ياااااااااارب

اخبارى مع الدكتورة

المكرر : لازم تعملى عملية تشيلى الورم الليفى قبل اى اطفال انابيب او حقن مجهرى لان الجنين ممكن يجى يزرع نفسه مكان الورم فالتالى هيفشل و يحصل اجهاض .. وقاليتلى ان العملية محتاجة فترة راحة بعدها على الاقل شهرين عشان الرحم يسترجع توازنه ووظائفه الطبيعية ويكون مستعد لعملية جديدة وانا كمان صحتى تكون اتحسنت واكون مستعدة .. بالنسبة لزوجى نفس الكلام قاليتلى ان فرص الحمل الطبيعى تكاد تكون معدومة __ كل شىء بارادة الله تعالى __ لان هو العدد عنده ضعيف جدا و الحركة معدومة و حولتنا نعمل تحليل جديد له عشان نشوف الحالة وصلت لفين

الجديد : الدكتورة الجديدة اتصلت بدكتورة تانية فى مركز عقم فى مدينة على بعد حوالى ساعتين من هنا اسمها الدكتورة ماجى __ بتاعت المرقة ههههههههه _ واتكلمت معاها عن حالتى انا و زوجى وعن امكانية ان يكون فى لينا اى تامين صحى يغطى جزء من التكاليف ولا لاءه فالدكتورة قاليتلها لازم يجوا المركز بنفسهم لان فى اجراءات كتيرة و فحوصات لازم تتعمل وطبعا احنا عارفين الكلام ده محتاج فلوس كتيييييييييييرة جدااا

يعنى الموضوع مش فيه جديد اوى .. الدكتورة قاليتلى لو عندكم مراكز كويسة فى بلدك سافرى اعمليها هناك وقاليتلى على بلجيكا وكمان على الاردن .. نفس كلام الدكتور الولانى .. قاليتى ان فى امريكان كتير مش بيقدروا على تكاليف العملية وبيسافرا بلجيكا لان اطفال الانابيب هناك ليها نسبة نجاح اعلى من امريكا وكمان ارخص بكتير بتقولى العملية بتكلف حوالى 3 الاف يورو .. طبعا كده تعتبر ارخص بالنسبة للامريكان مش لينا احنا .. الحمد لله رب العالمين

المهم يا بنات انا اسفة لو شغلتكوا معايا كان نفسى اقولكم اخبار كويسة بس الحمد لله كلها اقدار الله تعالى .. وعلى الاقل الواحد سمع وجه نظر تانية واستفاد شوية .. وربنا كريم قادر يرزقنا بالحمل من غير عمليات ولا تكاليف ولا وجع قلب آآآآآآآآآآآآآآآمين

اسيبكم انا عشان اروح اتغدى هاموت من الجوع بس قولت اول حاجة لازم اطمن اخواتى حبياب قلبى قبل اى حاجة .. وان شاء الله اشوفكم على خير

nour_79
09-07-2009, 11:56 PM
مشتاقة اخبارك يا جميل
لو رايحة الكلية توكلى على الله و اشوفك بليل
و لو مش رايحة دلوقتى ممكن ندردش شويه
بس اصلى الاول

جود
10-07-2009, 01:06 AM
صباااااااااااااااااااااااح الخير بنااات

كيف حااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالكم

وش مسوووووووووووووووووووووووين .......ليلى الحياه / تروحين وترجعين بالسلامه ان شاء الله ......................................راح نشتاق لك يالغاليه

nour_79
10-07-2009, 02:23 AM
كيفكم بنات

ليلى تروحى و ترجعى بالسلامة

رنين
مشكورة على السؤال والله الامور لسه متوترة بس ربنا يفرجها من عنده

رهينة
انتى فين محدش شافك النهادرة انشالله تكونى بخير بعد عملية السحب

كل البنات يارب تكونوا بخير
ساندرا
جود
سلسبيل
عاشقة الامومة
مشتاقه لعفو ربها ان شاء الله اشوفك الساعة 9

الخجولة 2008
10-07-2009, 11:43 AM

شخبااااااااااااااااااااااااركم ..

شو العلاج معاكم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رهينة القيود
10-07-2009, 12:23 PM
مساء الخير بنات

اشكركم وايد على سؤالكم عندي عن جد

انتوا اكثر من خوات افتقدوني بس وش اقول لكم

سويت عمليه السحب وتعبت واجد وما توقعت العمليه متعبه الى هالدرجه

مو قادره اجلس واجد والبنج تعبني وجسيمي يالمني ما تحملت هالالم

في ظهر وبطني بس الحمد لله عدت على خير

وابشركم قولوا ما شاء الله سحب الدكتور 14 بويضه وان شاء الترجيع

بيكون الاحد او الثلاثاء لسى ما عطانا خير يوم السبت بيقولوا لنا

والله فرحت وسنانسيت لما شفت سوالفكم عندي وسؤالكم

بس اصحصح شوي وبرد على كل وحده فيكم

ادعولي يا بنات انا بديت اتفائل لما عرفت عدد البويضات

رهينة القيود
10-07-2009, 01:49 PM
بنات نسيت اسئلكم الدكتور كتب لي ادويه كد الدنيا

ابر وتحاميل وحبوب طبعا هم مو حق التثبيت لا ما ادري لشنو

منو كتب لها دكتورها الادويه والابر هذا قبل الترجيع

والشغله الثانيه اليوم من صحيت حوالين عيوني

نقاط واجد حمره ما ادري من شنو يمكن من البنج

والابر طمنوني اللي عنه معلومه

جود
10-07-2009, 02:17 PM
مساء الخير بنات

اشكركم وايد على سؤالكم عندي عن جد

انتوا اكثر من خوات افتقدوني بس وش اقول لكم

سويت عمليه السحب وتعبت واجد وما توقعت العمليه متعبه الى هالدرجه

مو قادره اجلس واجد والبنج تعبني وجسيمي يالمني ما تحملت هالالم

في ظهر وبطني بس الحمد لله عدت على خير

وابشركم قولوا ما شاء الله سحب الدكتور 14 بويضه وان شاء الترجيع

بيكون الاحد او الثلاثاء لسى ما عطانا خير يوم السبت بيقولوا لنا

والله فرحت وسنانسيت لما شفت سوالفكم عندي وسؤالكم

بس اصحصح شوي وبرد على كل وحده فيكم

ادعولي يا بنات انا بديت اتفائل لما عرفت عدد البويضات

رهينه القيود

مساء الورد

ياهلا ومسهلا ..اجر وعافيه ان شاء الله ......وان شاء الله يخف الالم ...صدقيني شويه ارهاق ويرووووح ان شاء الله
وتوكلي على الله ..الله يرزقك بالذيه الصالحه ان شاء الله :good

جود
10-07-2009, 02:20 PM
بنات نسيت اسئلكم الدكتور كتب لي ادويه كد الدنيا

ابر وتحاميل وحبوب طبعا هم مو حق التثبيت لا ما ادري لشنو

منو كتب لها دكتورها الادويه والابر هذا قبل الترجيع

والشغله الثانيه اليوم من صحيت حوالين عيوني

نقاط واجد حمره ما ادري من شنو يمكن من البنج

والابر طمنوني اللي عنه معلومه

حبيتي بالنسبه لي والله مااتذكر الا حمض الفوليك واسبرين ....اتصلي على الدكتولار واسالي قلبي
والنقاط الحمره ..لاحاتيين ..اكييد من التعب و البنج ....الله يسير اموورك يارب

زينه3
10-07-2009, 03:07 PM
شاخباركم يابنات الله ينوللكم الفبالكمyarub
مشتاقه الله يرزقك الذريهالصالحه ويفرحك ربنا موجود ويجعلك من(الذاكرين الله كثيرا والذاكرات)

وان شاء الله الاعداد تزيد لوحدها ويصير حمل من غير عمليه او شئ

بس كل هذا ضحك على منام بوسه مو هي قالت لااحد يضحك:o
بس اني ضحكت كثير والله بس ماقلتلها (هذا بيني وبينك لاتقوليلها اخاف تزعل)

زينه3
10-07-2009, 03:18 PM
عروس حبيبتي البنات كفو ووفو وردو باحسن رد
يعني انتي مشكلتك بس تكلس يعني مااستعملتي علاج لو شز

زينه3
10-07-2009, 03:22 PM
بوسه حبيبتي الله يفرحك ياؤب بحمل قريب
شوفي اعراض الحمل واول حمل هي الام الدوره احيانا تكون الام قويه ونزول عفوا الوان قوز قزح واحيانا شويه دم او زهر عوض دم الدوره الاحمر
يعني باول طفل لي كان ينزل بني غاااااااااااامق لمده ثلاث ايام
والطفل الثاني لمده يوم بس اللون افتح
انتي تفائلي بالخير وطمنينا

حنين الامل
10-07-2009, 03:23 PM
الله يوفق الجميع يارب
الله يصبرنا ويفرح قلوبنا جميع عن قريب يارب

زينه3
10-07-2009, 03:25 PM
انجي اخبارك ايه ان شاء الله بخير وطمنينا على النونو ان شاء الله مامتعبك
الله يسهلك الحمل والولاده يارب

زينه3
10-07-2009, 03:29 PM
لولوسين اتصلتي بالدكتور لو بعد طمنينا
وحلو تكون دورتك منتضمه حذا يسهل الحمل ان شاء الله
بس ممكن اعرف المشكله شنو لو سمحتي

رنين العبرة
10-07-2009, 03:32 PM
رهينة الحمدللة على السلامة وما تشوفين شر حبيبتي وان شاء الله مع الترجيع تكونين احسن من الحين ولا تخافي بالنسبة للبنج ان شاء الله الحين بس بتحسين بالارهاق وبكرة المياة بترجع لمجاريها زين انج طمنيينا عليكي

معذورة حتى لو ما رديتي علينا اهم شي ان عرفة انج بخير

حنين الامل
10-07-2009, 04:14 PM
رهينة الحمد لله على سلامتش وما عليش شر والله يتمم اليش على خير

حبيبة منو
10-07-2009, 04:18 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
اخواتي العزيزات انا عضوه جديده معاكم وعندي سؤال اذا امكن تقولون لي من افضل دكتور في جده لعمل طفل انابيب

engyahmad
10-07-2009, 11:14 PM
انجي اخبارك ايه ان شاء الله بخير وطمنينا على النونو ان شاء الله مامتعبك
الله يسهلك الحمل والولاده يارب

زينة جزاكى الله كل خير لسؤالك عليا وربنا يارب يباركلك فى اولادك انا الحمد لله بخير وبدات بقا احس بغثيان دائم وارهاق شديد وصداع دا طبعا زايد مغص االدورة اللى بيجى من وقت لاخر والحمد لله متحمله واطمنت الحمد لله على البيبى ياحلوين عقبالكم كلكم يارب فى اقرب وقت شكرا يا زينة لدعائئك وربنا يستجيب انشالله

& متفائلة &
10-07-2009, 11:26 PM
كيف حالكم بنااااااات كلكم إن شاء الله دائما بخير ؟
رهينه الحمدالله على سلامتك وان شاء الله مابقى البسيط تفائلي خير وعليك بالدعاء والأستغفار والرقيه وان شاء الله تشوفين الي يسرك
بنااات بالنسبه لي مافي جديد بناااااااااات راح أسافر هذا الأسبوع بس مادري اي يوم
وراح انشغل بترتيب السفر
فحبيت اسلم عليكم وأودعكم
اللهم أني أسألك أني أشهدك أنك أنت الله الذي لاإله إله هو الحد الصمد الذي لم يلد ولم يولد
ياااااااااااااحي ياااااااااااقيوم برحمتك نستغيث
أسألك بعزتك وجلالك أن لانرجع من السفر إلا وأنا حااااااااااااااااامل وكل أخواتي هنا حواااااااااااااااااااامل
يااااااااااااارب بشرنا وافرح قلوبنا بذالك
ياحي ياقيوم لاتردنا خائبين
وصلي اللهم وسلم على حبيبنا وسيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

نستودعكم الله الذي لاتضيع ودائعه
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طلال
10-07-2009, 11:57 PM
طلع التحليل سلبي الله يعوض عليناااااااااااااااااااا

nour_79
11-07-2009, 12:30 AM
رهينة
الف حمد على السلامة
ربنا يتمم الباقى على خير
وتفرحى بابنك بين ايديك سليم معافى يارب

ام بيادر
11-07-2009, 02:02 AM
ياااااااااااارب ترزق الجميع بالحمل يااااااااااارب

راضية
11-07-2009, 02:20 AM
مشتاقه معلش يا قلبى ربنا كريم واكبر من اى علم او دكاتره وباذن الله ربنا هيفتح فى وشك الابواب المغلقة زى ما امى بتقولى دايما بس انا عندى فكرة ليكى يارب تعجبك انتى ممكن تعملى العملية بتاعتك وعلى ما يمر 3 شهور تكونى جهزتى نفسك للنزول الى مصر وتعملى الحقن او التلقيح باذن الله ربنا يرزقك يارب بحق الايام الكريمة ده

راضية
11-07-2009, 02:24 AM
رهينة الحمد لله انك بخير ويارب ما تشوفى شر ابدا على فكرة انا البنج عمل معاى اكثر من كده بكتير لدرجة ام عمر الله يرجعها بالسلامة مكنتش مصدقه بسم الله عليك ما تشوفى شر جسمى كله ورم ورجولى وحول عيونى وترجيع ووووووو ربنا يبعد عنك الشر متقلقيش يومين وهتبقى زى الفل بس اخرى الترجيع لما تفوقى خالص وتبقى عال وتمام ويارب ما يضع تعبك ابدا وتبشرينا بالحمل كمان اسبوعين باذن الله

راضية
11-07-2009, 02:26 AM
رنونة اخبارك ايه يا قمراية يارب تكونى بخير

راضية
11-07-2009, 02:29 AM
نور اخبارك ايه يارب تكونى بخير ويصلح احوالك ويهدى سرك ويرزقك من حيث لا تحتسبين ربنا يهديلك امورك ويكفيك الشر كله بحق الايام الكريمة ده

راضية
11-07-2009, 02:30 AM
ليلى وحشتينا دخلت افتش عنك وبعدين افتكرت انك مسافرة ان شاء الله ترجعى بالسلامة

nour_79
11-07-2009, 02:54 AM
ساندرا
اخبار رقبتك ايه دلوقتى يارب تكونى بخير
ربنا يكرمك بالحمل ان شاء الله وتفرحى بحق الايام المفترجة دى
يجى عليكى رمضان و انت حامل ان شاء الله

nour_79
11-07-2009, 02:55 AM
رنين
فينك النهاردة

nour_79
11-07-2009, 02:59 AM
مشتاقه لعفو ربى
انتى فين مش باينه النهاردة
من امبارح استناكى على الياهو و انتى مش موجودة
يارب تكونى بخير

nour_79
11-07-2009, 03:00 AM
مشتاقه لعفو ربى
يارب تكونى بخير

nour_79
11-07-2009, 03:01 AM
مشتاقه لعفو ربى
يارب تكونى بخير

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 04:20 AM
ساندرا

ربنا يبارك فى عمرك يارب .. تسلمى على الدعوات الطيبة .. ويارب يفتح فى وشنا كل البيبان المقفولةويرزقنا من حيث لا نحتسب ياااااااااااااارب ..

فكرتك ممتازة اوى يا ساندرا بس انا مش هاقدر اعمل العملية دلوقتى لسببيبن اولا انى عندى امتحان مصيرى باذن الله يوم 27 الشهر الجاى وبداية تيرم جديد كمان .. ثانيا ان التامين الصحى هنا بتاعى مش بيغطى اى حاجة تتعلق بامراض النسا فانا اللى هاعمله انى هاشوف الدكتور بتاعى هيقدر يعملى العملية هنا ولا لاءه وهتبقى كام تكلفتها لو كان معانا المبلغ يبقى هاعملها بعد شهر رمضان باذن الله لكن لو مش معانا يبقى هانتظر فرج ربنا سبحانه وتعالى وربنا كريم وقادر يرزقنا جميعا بالحمل من غير اى تعب ولا فلوس سبحانه اذا قال للشىء كن فيكون

انتى ايه اخبارك ؟؟ واخبار العلاج مع زوجك وصلتوا لغايت فين ؟ طمنينا عنك يا غالية

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 04:23 AM
نور

ربنا يباركلى فيكى .. سامحينى انا امبارح رجعت من الكشف اتغديت و نمت نوم رهيب .. الدكتورة كانت فى مستشفى وكان ى ريحة غريبة اوى مش عارفة دى ريحة البنج ولا الفورمالين ولا ايه اول ما دخلت المستشفى دوخت وكنت هارجع وفضلت كده لغايت ما رجعت البيت يادوب اتغديت ونمت صحيت على الساعة 12 بالليل ولا عمرى عملتها قبل كده .. المهم انا دخلت على الياهو كنتى انتى مشيتى .. انا هانتظرك النهاردة ويارب نتقابل على خير .. خلى بالك من نفسك . سلااااام

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 04:24 AM
رنين

فينك يا غالية ؟ وحشتينى اوى يلا بقى تعالى وحشنى كلامنا انا وانتى وساندرا والاكل الحلو من ايديكم يلا بقى متحرموناش منكم .. ابقى طمنينى عليكى يا رنونة ماشى

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 04:25 AM
اخى طلال

الله يعوضك انت و زوجتك خيرا مما فقدتما وباذن الله يرزقكم الذرية الصالحة قريبا من غير اى عمليات ولا اى تعب احنا و انتم وجميع المسلمين يااااااااااارب yarub

رهينة القيود
11-07-2009, 07:55 AM
الله يسلمكم بنات

بس ما رديتوا على اسئلتي

بوسة البسبوسة
11-07-2009, 09:33 AM
ياااااااااااارب ترزق الجميع بالحمل يااااااااااارب
حبيبتي مشكورة على الدعوة الحلوة ولكي مثلها ان شاء اللهbye

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 12:52 PM
صباح الخير يا رهينة

عاملة ايه ؟ يارب تكونى بقيتى احسن دلوقتى .. كان نفسى افيدك والله بس انا مسبقليش انى عملت العملية باذن الله البنات يدخلوا و يردوا عليكى معلش فى ناس مسافرة وناس مشغولة .. باذن الله يطمنوكى انتى اهم حاجة تاخدى بالك من نفسك وباذن الله ربنا يعوض تعبك وصبرك يارب باجمل ذرية يارب تكون صالحة طيبة وبارة بيكم ياااااااااااااارب

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 12:57 PM
شاخباركم يابنات الله ينوللكم الفبالكمyarub
مشتاقه الله يرزقك الذريهالصالحه ويفرحك ربنا موجود ويجعلك من(الذاكرين الله كثيرا والذاكرات)

وان شاء الله الاعداد تزيد لوحدها ويصير حمل من غير عمليه او شئ

بس كل هذا ضحك على منام بوسه مو هي قالت لااحد يضحك:o
بس اني ضحكت كثير والله بس ماقلتلها (هذا بيني وبينك لاتقوليلها اخاف تزعل)

زينة

تسلمين حبيبتى على دعواتك الطيبة .. يارب انا و انتى وبسبوسة و لولوسين و عروس 2008 وكل المحرومين من الذرية من امة محمد يااااااااااارب ...

الدكتورة كان كلامها كله محبط وما فى جديد .. لكن الله اعلى و اكبر و اقدر سبحانه قادر انه يرزقنا جميعا من غير اى شىء .. ان شاء الله بسبوسة مش هاتزعل مننا لانها قمراية وقلبها طيب وعارفة اننا ضحكنا غصب عنا .. وباذن الله الحلم يبقى بشرة خير و سعادة وفرحة عليها يااااااااااااارب

انجى

الف مبروك انك اطمنتى على النونو المرة الجاية متنسيش تقوليله خالتو مشتاقة ( او انجى بردو لان اسمى على اسمك بس قوليله مشتاقة عشان ميتلخبطش ههههههههه ) بتسلم عليك اوى اوى اوى و بتبعتلك مليون بوسة و بتقولك خليك نونو امور ومتتعبشى ماما عشان هيا تعبت كتير على بال ما سيادتك ظهرت :D .. يااااااااااااااارب اسالك بكل اسم سميته لك ان ترزق اختى الحمل الميسور السهل وان تتم عليها شهوره بالعافية و السلامة وان تطوى لها الايام والساعات طيا الى ان ترى طفلها سليما معافى بين احضانها فانك ولى ذلك و القادر عليه yarub

ام الحلوين وبس
11-07-2009, 01:02 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي للمنتظرات الاخبااااااااااار الحلوة حبيت اقولكم اني قبل امس رجعت اجنه مجمدة وادعولي 0000000000000وانا متزوجه من عشر سنوات والله يعوض صبري بللخير 00000يااااااااااااااااااااااارب يااااااااااااااااارب[you]

مشتاقة لعفو ربي
11-07-2009, 01:11 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي للمنتظرات الاخبااااااااااار الحلوة حبيت اقولكم اني قبل امس رجعت اجنه مجمدة وادعولي 0000000000000وانا متزوجه من عشر سنوات والله يعوض صبري بللخير 00000يااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااربمشتاقة لعفو ربي

اهلا و سهلا بيكى ام الحلوين وبان الله قريبا يكون اسم على مسمى ويرزقك ربى احلى واطيب ذرية يارب .. فى موضوع عن اللى رجعوا اجنة مجمدة بتقدرى تدخلى وتستفيدى منه .. كمان كل البنات هنا زى العسل و كلهم ذوق و اخلاق وباذن الله تلقى معاهم الصحبة الطيبة و الاستفادة زى ما انا لقيتها معاهم وكمان الاخوة فى الله .. اللهم ارزق اختى و كل اخواتى وكل من حرموا من الذرية من امتك بالذرية الصالحة الطيبة المعافاة فانك ولى ذلك و القادر عليه

رنين العبرة
11-07-2009, 02:18 PM
هلا ام الحلوين ربي يفرح خاطرج يارب وان شاء الله تمر عليج الايام مثل البرق لاني عارفة انج في فترة قلق وتوتر

مشتاااقة شخبارج يا غلااااتي عساج بخيرر طمنيني عليج والله اني ولهانة على سوالفج وكيف الدراسة معاااج ان شاء الله تمام

رنين العبرة
11-07-2009, 02:23 PM
انا والله بخير يا المشتاقة بس هالايام قاعدة اناقش موضوع نسيبي قرر يتزوج ويبيني ادور له على بنوتة حليوة وتعرفي هالمواضيع تكون فيها شد اعصاااب اشووي ولو اني ما احب اتدخل بمثل هالامورر وامس كان عندي ضيووف معزومين على الغذاء ولا نمت رجعت البيت يوم الخميس بعد الفجرر وما نمت وعلى طول صحيت الساعة 11 على طبخ وتنظيف والمغرب جوني ضيووف وانا خلاااص عيوني تتسكر لحالها من التعب جيت بليل ابي انام اتصلت فيني امي وما تمالكت نفسي وجلست ابكي لين بعد اذان الفجر صليت ونمت

نوررر حبيبتي انا بخير دامج بخير طمنيني عنك كيف الدنيا معاكي وين طلعتي والله كله قعدة بس بالبيت وكيف امورررج واحوالج ؟؟

رنين العبرة
11-07-2009, 02:28 PM
طلاااال حسافة بالظرررروف الي تمرون فيها هالايااام وان شاء الله تجتازوها بسلاااام يمكن مالكم فية صلاح لكن المرة الجاية ان شاء الله تكون احسن وانجح يارب طمن زوجتك ان الدنيا ما انتهت من بعد التحليل وان الدنيا لازالت بخير وفيها المفاجاءت المفرحة لكم وربي يفرح وقلوبكم وقلوبنا وياكم

ساندرااا انا بخير انتي شخبارج صح كلام امج الله يفتح علينا الابواب المغلقة والله يعطينا على قد نيتنا الطيبة وييسر امورررنا ويجعل لنا من كل هم فرجا ومن كل باب مدخلا
ما قلتي لي متى ناوية تسوين العملية الحين انضمي لنا انا وجود على شهر 8

رهينة القيود
11-07-2009, 04:16 PM
هلا رنين افا دخلتي وما سئلتي عني

حبيت اقول لكم المستشفى اتصلوا علي

بكره الترجيع

ادعولي يا رب تعدي على خير

رهينة القيود
11-07-2009, 05:52 PM
وينكم يا بنات

ساندرا والمشتاقه ونور ورنين وجود

انا افتقدكم من زمان ما سالفت وياكم

انتوا صايرين من اهل السهارى ما تدخلو الى آخر الليل

لا تنسوى تدعولي لاني ما راح ادخل النت بعد الترجيع الا اذا ارتحت

في امان الله

راضية
11-07-2009, 09:07 PM
حبيباتى رنين ومشتاقة ونور وجود ورهينة وليلى وكل البنات ان شاء الله تكونوا بخير انا اخبارى مستنية الدورة علشان ابدأ ان شاء الله العملية وراى وراى مفيش فايده يعنى تقريبا فى شهر 8 مع رنين وجود ويارب تكون اخر مرة لينا احنا التلاتة ويرزقنا ربنا من واسع فضله

رهينة يارب ترجعلنا بامر الله وانتى حامل ياقادر يا كريم

مشتاقة ربنا ييسر لكى الاحوال وباذن الله قبل رمضان تكونى حامل بفضل الله وكرمه

رنين ان شاء الله نبدأ سوى ونحمل سوى يارب

راضية
11-07-2009, 09:13 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي للمنتظرات الاخبااااااااااار الحلوة حبيت اقولكم اني قبل امس رجعت اجنه مجمدة وادعولي 0000000000000وانا متزوجه من عشر سنوات والله يعوض صبري بللخير 00000يااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااربساندرا77

اللهم بحق الاشهر الكرام وشهر رمضان المبارك وبحق القران الكريم ونبيك الامين ارزق اختى ام الحلوين الذرية التى تقر عينها هى وزوجها وعوض صبرها بالخير يارب وان شاء الله تكونى ام التؤام الحلوين ان شاء الله تثبت اجنتك ويفرح قلبك بتؤام يعوضوا صبرك خير وتبشرينا ان شاء اللهyarubyarub

engyahmad
11-07-2009, 11:03 PM
زينة

تسلمين حبيبتى على دعواتك الطيبة .. يارب انا و انتى وبسبوسة و لولوسين و عروس 2008 وكل المحرومين من الذرية من امة محمد يااااااااااارب ...

الدكتورة كان كلامها كله محبط وما فى جديد .. لكن الله اعلى و اكبر و اقدر سبحانه قادر انه يرزقنا جميعا من غير اى شىء .. ان شاء الله بسبوسة مش هاتزعل مننا لانها قمراية وقلبها طيب وعارفة اننا ضحكنا غصب عنا .. وباذن الله الحلم يبقى بشرة خير و سعادة وفرحة عليها يااااااااااااارب

انجى

الف مبروك انك اطمنتى على النونو المرة الجاية متنسيش تقوليله خالتو مشتاقة ( او انجى بردو لان اسمى على اسمك بس قوليله مشتاقة عشان ميتلخبطش ههههههههه ) بتسلم عليك اوى اوى اوى و بتبعتلك مليون بوسة و بتقولك خليك نونو امور ومتتعبشى ماما عشان هيا تعبت كتير على بال ما سيادتك ظهرت :d .. يااااااااااااااارب اسالك بكل اسم سميته لك ان ترزق اختى الحمل الميسور السهل وان تتم عليها شهوره بالعافية و السلامة وان تطوى لها الايام والساعات طيا الى ان ترى طفلها سليما معافى بين احضانها فانك ولى ذلك و القادر عليه yarub
حبيبتى مشتاقة ولا انجى الله يرزقك اضعاف دعواتك ليا اااامين ربنا يفرح قلبك وينولك اللى ببالك ويرزقك من حيث لا تحتسبى. انتى سيبك من كلام الدكاترة انا اول ماعملنا تحاليلنا وشافها اول دكتور قالنا ماينفعكوش غير الحقن المجهرى بعدها روحنا لدكتور كبير فى مصر قال ماينفعش الا الحقن المجهرى وبعد مانفحص الانابيب ونتطمن والكل يقول سنكم ومش عارف ايه لمانا كنت يااااااااااائسة وسبحان الله انتى عارفة باقى الحكاية ربنا يرزقك الذرية الصالحة انتى وكل مشتاقة ياارب
على فكرة كلامك حلوووو قوى واللله هونتى عليا انا من يومين عندى صداع شنيع وترجيع وشغل جامد اوى بس والله كلامك ادانى دفعة الله يفرح قلبك

راضية
11-07-2009, 11:46 PM
يا بنات انا مخنوقة وملقتش حد اتكلم معاه غيركم انا اساسا مليش حد غير امى وهى مش ناقصة مشاكلى ربنا يشفيها المهم جوزى الله يسامحه النهارده عيد ميلاد بناته راح يعملهم حفلة فى مطعم بره وسابنى لوحدى حتى مجاش يتغدى معاى ااااااااااااااه والله بكتب وانا الدموع على وشى مش شايفه من كتر ما بكيت حاسة اد ايه انا محتاجه لطفل نفسى يارب الاقى حد اكلمه والعب معاه احس ان فى حد محتاج لحضنى خلانى حسيت ان انا اللى مش بخلف وهو سليم الله يسامحه مش قادره اقول حاجه تانى لاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
:cry::cry::cry::cry:

يارب يارب يارب يارب يارب مليش غيرك

nour_79
12-07-2009, 12:10 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي للمنتظرات الاخبااااااااااار الحلوة حبيت اقولكم اني قبل امس رجعت اجنه مجمدة وادعولي 0000000000000وانا متزوجه من عشر سنوات والله يعوض صبري بللخير 00000يااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااربnour_79

مشكورة حبيبتى
ربنا يرزقك الحلوين من البنات والبنين

nour_79
12-07-2009, 12:15 AM
ساندرا
انا موجودة
متزعليش بلاش دموع بقى
يمكن انا مش مكفياكى
روق يا عم ولا يهمك

رنين العبرة
12-07-2009, 12:29 AM
رهينة ما عاش من يسال عنج لا تفكريني اني نسيتج لا والله انما سالت عنج في الصفحات الي راحت فقلت متى ما دخلتي بتقرينها وتردين علي اعذريني والله لو قصرت بحقج والله يرزقج ان شاء الله احنا بعد ما نبيج تدخلين الا لين ما ترتاحي وطمنينا عليج بعدين

ساندرا ما عليه حبيبتي لا تزعلين حالج ترى الدنيا ما تسوى اهو اليوم اخذ بناته عيد ميلادهم وبكرة الدور عندج بتاخذين بناتج بتسووين لهم عيد ميلااااد ان شاء الله ربي يفرجها عليج وعلينا يا رب

مشتاقة وينج اليوووم ما شفت لج رد عسى ما شرر

جود من زماااان عنج ايش السالفة وان شاء الله تكوني بخير

ليلى اشتقنا لج والله دائما ادخل القاج شابكة على المنتدى

nour_79
12-07-2009, 12:29 AM
رنين
اخبارك ايه
خلاص ناويتى على شهر 8 العملية
بالتوفيق ان شاء الله تكون اخر مرة

رنين العبرة
12-07-2009, 12:31 AM
هلا نوررررررررر

اي والله نويت على شهر 8 ايش اسوي ما باليد حيلة هذا الي طلع معاي وان شاء الله في الدوام يعطوني ايجازة

بشريني عنج ايش جديدج

nour_79
12-07-2009, 12:34 AM
رهينة حبيبتى
الف مبروك ترجيع الاجنه بكرة ما شاء الله
ربنا معاكى يحميكى و يثبت اجنتك ان شاء الله yarub
بعد اسبوعين ان شاء الله نبارك على الحمل
ان شاء الله توائم جميل سليم معافى صالح yarub

nour_79
12-07-2009, 12:39 AM
والله يا رنين انا معنديش جديد ربنا يهدى جوزى و يوافق يروح للدكتور
ربنا يفرجها من عنده
صحيح يا رنين جوزك بعد اد ايه من العلاج سحبه منه حيوانات منوية اقصد فترة العلاج طويلة و لا قصيرة

رنين العبرة
12-07-2009, 12:43 AM
بعد 3 شهورررر عطوه فيتامينات وهاذي الفيتامينات يمكن قالوا لنا يطلع حيوانات منوية في السائل بس للاسف ما طلع انما طلع لها في الخصية فقط

علاج الرجال طووويل يوصل من ست شهور الى سنة

nour_79
12-07-2009, 12:50 AM
الله يبشرك بالخير
ربنا يهديه ويروح للدكتور
انا جوزى زى جوزك انتى و رهينة

رنين العبرة
12-07-2009, 12:56 AM
وليش خايف يسوي العملية تراها سهلة وايد
بس قوليلي هو ايش يستخدم الحين من ادوية او خلطات

nour_79
12-07-2009, 01:00 AM
ولا ادوية ولا خلطات
بس بياخد ثوم الصبح

رنين العبرة
12-07-2009, 01:01 AM
احسن شي وزين ما اختار الثوووم وايد مفيد في حالاتنا والله

nour_79
12-07-2009, 01:03 AM
انا اعرف انه المفروض عينة الاول من الخصية و بعدين تفتيش مجهرى صح ولا غلط

رنين العبرة
12-07-2009, 01:05 AM
لا صح اول خزعة بسيطة من الخصية بس خزعة من كذا مكااان يعني

مشتاااقة اهلا وسهلااااااااااااا فيج يالغالية ننورتي والله

nour_79
12-07-2009, 01:07 AM
يعنى فيه امل ان الثوم يجيب نتيجة
انا كنت فاقدة الامل خالص
بس ما شاء الله لما قدروا يحصلوا من جوزك انتى رهينة رجع لى الامل ربنا يفرجها من عنده
نفسى اكون ام نفسى فى طفل احضنه واشم رائحته

nour_79
12-07-2009, 01:08 AM
اهلا مشتاقة كيفك

رنين العبرة
12-07-2009, 01:10 AM
خلية بس يداوم عليه وان شاء الله بتفرحين بتجيبين واحد واثنين وعشرة وبتملين البيت وبتفرحين قلبج ان شاء الله

بس خلية يزيد عليهم حلبة منقوعة في الماي بعد ما تسخنين الماي وايد مفيد بعد

كم يوم صار لة يستخدم الثوم الحين

nour_79
12-07-2009, 01:10 AM
انا راجعة يوم الاثنين للدراسة
نفس الوقت ده هكون فى المحاضرة الاولى
و اتحرم منكم

رنين العبرة
12-07-2009, 01:11 AM
شكلها مشغوووووولة مشتاااقة او يمكن شبكت وناااامت

رنين العبرة
12-07-2009, 01:12 AM
يا كرهي للدراسة ما احبها ابدا بس انتي الله يعينج دراستج اهم ياقلبي وان شاء الله ما بيصير خاطرج الا طيب

nour_79
12-07-2009, 01:14 AM
رنين
جوزى بياخد الثوم من شهر 6 وربنا يسهل و يهديه
بس انتى جوزك مش كان بياخد حاجة تانية مع الثوم والحلبة

رنين العبرة
12-07-2009, 01:16 AM
زوجي لمن الدكتور وصف لنا الفيتامينات وقف الثوووم

واستخدم الثووم لمدة 3 شهورررر

nour_79
12-07-2009, 01:26 AM
يمكن مشتاقة نامت فعلا
الله يعينها ويعينى على الدراسة

رنين العبرة
12-07-2009, 01:28 AM
وانتي ليش ما نمتي للحين شلي مكدر خاطرررج ومزعلج خليكي متفائلة تمام قلبوو

nour_79
12-07-2009, 01:29 AM
ساندرا رجعت
كنتى زعلانة النهاردة
يارب تكونى احسن دلوقتى

nour_79
12-07-2009, 01:31 AM
صحيح رنين
الفيتامينات اللى جوزك كان بياخدها فيتامينات مخصوص ولا عادية

رنين العبرة
12-07-2009, 01:33 AM
عادية علب كل وحدة تختلف عن الثانية

ساندرااااااااااااا ياحلو هالطلة لمن طليتي علينا وانا اقول اشم عطر غريب في المنتدى اترية انتي

nour_79
12-07-2009, 01:37 AM
ماشى رنين مشكورة على المعلومات الحلوة دى و ربنا يرزقك بالذرية ان شاء الله
اسيبك مع ساندرا
يلا سلام يا بنات

رنين العبرة
12-07-2009, 01:39 AM
الله معاااي حبيبتي ونتلاقى على خير يارب

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:44 AM
سلام حبيايبي اخباركم

انا رجعت امس الفجر بس من التعب ما قدرت اكتب

دخلت على النت واطمنت عليكم بس ما قدرت اكتب شي من الارهاق

والى الان احس بارهاق بس احسن بكثير قلة النوام اتعب

الحمد لله انبسطت كثير في الزواج وتونست

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:47 AM
ربي يعوضك اخ طلال انت وزوجتك

ويرزقك البنين والبات عن قريب

ربي بجاه وجهك لا تحرم اخوتي واخواتي الولد الصالح

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:51 AM
الله يسرلك امرك يا نور

ويعقل زوجك ويهديه

وخفي من الضغك عليه وعلى نفسك

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:54 AM
الخجوله اخبارك

جواد ايش مسويه

حنين الامل ربي يوفق الجميع

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:56 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
اخواتي العزيزات انا عضوه جديده معاكم وعندي سؤال اذا امكن تقولون لي من افضل دكتور في جده لعمل طفل انابيب

حياش الله معانا حبيبتي

بس اعذريني ما اعرف طبيب في جده

ربي يوفقك يا قلبي

ليلى الحياة
12-07-2009, 02:58 AM
اخبارك ام انس ويش مسويه ان شاء الله في تحسن مع الرقياء

يا رب لا تحرم خيتي راحه البال وكثر العيال

ليلى الحياة
12-07-2009, 03:00 AM
ساندرا

اخبارك يا قلبي ان شاء الله بخير

استعدي لشهر 8 وتفائلي خير

ليلى الحياة
12-07-2009, 03:04 AM
مشتاقه

كيفك يا قلبي

ما تدرين كل تاخيره وفيها خيره

الكل مستعجل بس يمكن خيره انك تتاخرين في الحمل

والله مو كاتب لك تحملي هذي الفتره

وعلشان كذا الضرواف تكون ضدك بس هذي خيره من الله

الله قال اسعى يا عبد وانا اسعى معاك

وانتي تحاولين والله ما راح يخليك

واذا الله اراد لك راح ينفرج كل شي في لحضة

الله يسر لك امرك لا تتظايقين يا قلبي

ليلى الحياة
12-07-2009, 03:07 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي للمنتظرات الاخبااااااااااار الحلوة حبيت اقولكم اني قبل امس رجعت اجنه مجمدة وادعولي 0000000000000وانا متزوجه من عشر سنوات والله يعوض صبري بللخير 00000يااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااربليلى الحياة

ربي يسر لك ويا رب يثبت حملك

وتبشرينا

يعني صار لك 3 ايام

او 4 ايام
باقي لك 11 يوام على التحليل

يا ريت نشوافك معنا على طوال وتبشرينا بحملك السليك

ويعدها بتسع اشهر تجيبين لنا نونوا روعه

ليلى الحياة
12-07-2009, 03:11 AM
يا بنات انا مخنوقة وملقتش حد اتكلم معاه غيركم انا اساسا مليش حد غير امى وهى مش ناقصة مشاكلى ربنا يشفيها المهم جوزى الله يسامحه النهارده عيد ميلاد بناته راح يعملهم حفلة فى مطعم بره وسابنى لوحدى حتى مجاش يتغدى معاى ااااااااااااااه والله بكتب وانا الدموع على وشى مش شايفه من كتر ما بكيت حاسة اد ايه انا محتاجه لطفل نفسى يارب الاقى حد اكلمه والعب معاه احس ان فى حد محتاج لحضنى خلانى حسيت ان انا اللى مش بخلف وهو سليم الله يسامحه مش قادره اقول حاجه تانى لاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
:cry::cry::cry::cry:

يارب يارب يارب يارب يارب مليش غيرك

الله يعينك يا قلبي

يمكن انا اكثر وحده احس بالي انتي تحسينه

وحده وغربه والوحده تذبح

استعيني بالله وربي راح يفرج عنك

انا لما احس بالوحده اتمنى لو يكون عندي حيوان او طير اعتني فيه او حتى سمك يشغلني
علشان احس ان في حد يحتاجني في هذي الدنياء

ربي يصبرك عى اللي بلاك

وخلي املك بالله وربي ما راح يخذلك

ليلى الحياة
12-07-2009, 03:17 AM