المساعد الشخصي الرقمي

إعلانات : طبيبي | طبيبي | طبيبي | طبيبي | مشاهدة النسخة كاملة : شلة المنتظرات ( أطفال الأنابيب ، والحقن المجهري )

الصفحات : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60

راضية
02-07-2009, 03:57 PM
ليلى الحياه الله يجزيكى خير حبيبتى على الدعوة الجميلة ويرزقك الحمل المعافى ويعوض صبرك خير باذن الله انا بالنسبة لى صعب الحمل الطبيعى بس ادعولى يارب اقدر اعمل تلقيح صناعى انا مستعدة اعيده كل شهر ومعملش العملية تانى يارب ارحم ضعفى وقلة حيلتى

راضية
02-07-2009, 03:58 PM
الدموع الحبيسة هانت خلاص يا قلبى باذن الله تروحى قسم الحوامل بعد ايام تتابعى هناك الحمل يارب يفرح قلبك ويسعد ايامك بالذرية انا وانتى وكل البنات

راضية
02-07-2009, 04:01 PM
نور وام عمر والصيدلانية وجود وام انس .......................... وكل البنات اللهم ارزقنا من لدنك ذرية طيبة مباركة اللهم ارحم ضعفنا وقلة حيلتنا يارحمان يارحيم

الدمـــــــوع الحبيســــه
02-07-2009, 04:04 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اهلا اختى دموع

بارك الله فيكِ على سؤالك عنى

بعد الاستخارة قررت انى ابحث عن طبيبة جديدة لعل يكون فى علاج يحسن العدد والحركة لزوجى .. ارجو من الله اننا نقدر نعمل حقن صناعى .. والله طبيعة دراستى وانى مقدرشى اخد اجازات وتكلفة الحقن المجهرى وانى محتاجة عملية قبل الحقن عشان عندى تليف فى الرحم .. كل ده مخلينى حاسةانى فى متاهة .. ربى يفرج همنا جميعا .. باذن الله موعدى مع الطبيبة الجديدة يوم الاثنين القادم ادعولى يا بنات ربى يجعلها سبب لمساعدتنا . ويارب يرزقنا جميعا الذرية الصالحة

انتى كيفك دموع ؟؟ياب قريب تبشرينا بالاخبار الحلوة السارة .. الواحد له زمان مفرحشى يارب نفرح قلوب بعض كلنا بالبشرى الطيبة وبالذرية الصالحة المعافاة يااااااااااارب

الله يجعل هذي الدكتوره عليك خير وبركه ويجعلها سبب لرزقك بالذريه الصالحه يارب

واشكرك على هالدعوه وان شاء الله ابشركم وانتم تبشروني يارب قريب

02-07-2009, 04:09 PM
الدموع الحبيسة هانت خلاص يا قلبى باذن الله تروحى قسم الحوامل بعد ايام تتابعى هناك الحمل يارب يفرح قلبك ويسعد ايامك بالذرية انا وانتى وكل البنات

الله يبارك فيك يالغاليه وان شاء الله حتى لو ربي كتبلي مش حخليكم راح اتابعكم لين نجتمع كلنا في المنتدا ونحوله للحوامل ;)

راضية
03-07-2009, 03:14 AM
فيينكم يا بناتbyebye

@اميره@
03-07-2009, 07:44 AM
السلام0عليكم0مرحباااا0جميعا0حبيت 0اسلم 0عليكم0ويمكن0اسافر0الاسبوع 0الجاي0زواج0 اختي0 قررررررررب0واعتذر 0عن 0الانقطااع0وان0 شاء 0الله0اذا0رجعت 0 القى 0اخبااار0 حلوه

ليلى الحياة
03-07-2009, 08:52 PM
السلام0عليكم0مرحباااا0جميعا0حبيت 0اسلم 0عليكم0ويمكن0اسافر0الاسبوع 0الجاي0زواج0 اختي0 قررررررررب0واعتذر 0عن 0الانقطااع0وان0 شاء 0الله0اذا0رجعت 0 القى 0اخبااار0 حلوه

هلا اميره مطول الغيبات
تروحين وتجي بالسلامه

وانتي بعد نبيك تجيبين معاك اخبار حلوه

ليلى الحياة
03-07-2009, 08:53 PM
ساندرا حلوا الانسان يتفائل والاحلى انه يلقى نتيجه يا رب يسر لها امرها وافتح عليها وعلى زوجها وارزقهم الذريه الصالحه ولا تحرمهم كلمة ماما وبابا

ليلى الحياة
03-07-2009, 08:55 PM
الدمواع الحبيسة

اخبارك
هانت باقي لك كم يوام وتبشرينا
يا رب يثبت حملك ويتمم عليك نعمته

ليلى الحياة
03-07-2009, 08:56 PM
رنين
اخبارك مع الدورة ان شاء الله نزلت طبيعيه

يا رب ما تردينها

وتبشرين بحمل طبيعي

بقدرت واحد احد

وغصب عن كل بشر حاسد

ليلى الحياة
03-07-2009, 08:58 PM
جواد

ليش يا قلبي خايفه

بالع** المفروض تريحين وتهدي اعصابك

انتي تعيشين تجربه حلوه حتى لو كان فيها معناه

لا تتوترين طيب حبيبتي

تفالي

ربي يعطيك ولا يحرمك

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:01 PM
نور حبيبتي طمنيني عليك وان شاء الله استقرت امورك

هدي اعصابك ولا تتوترين

على فكره لو زوجك اخذ الادويه بدون قناعه ما راح يكون فيه نتيجة لان النفسيه تاثر
الافضل ياخذها وهو مقتنع ونفسيته مرتاحه ومتقبل العلاج علشان يعطي نتيجة

انتي خلي هذي الفتره فترة راحه يمكن يرتح نفسياً ويتحسن بدون علاج

هدي ياقلبي لازم ناخذ ونعطي في هذي الاموار مافي شي يجي بالغصب

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:02 PM
عاشقة الامومه اخبارك

ربي يرزقك الولد الصالح قريباً باذن واحد احد

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:04 PM
مشتاقه لعفوا ربي

حلوا انك تعيدي التجربه في مكان ثاني اتمنى تلقين ظالتك

ربي يوفقك والانسان يعيش بامل من الله ويموت لو فقد رحمت الله

ربي يسر امرك ويرزقك البنوان الي يجبون لك الجنون هههههههههه من كثرهم
امزح

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:06 PM
فتووو
الصيدلانيه
ام انس
ام عمر

اشتقنا لكم

يا رب تجونا باخبار حلوه

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:30 PM
مشتاقه لعفوا ربي

حلوا انك تعيدي التجربه في مكان ثاني اتمنى تلقين ظالتك

ربي يوفقك والانسان يعيش بامل من الله ويموت لو فقد رحمت الله

ربي يسر امرك ويرزقك البنوان الي يجبون لك الجنون هههههههههه من كثرهم
امزح

ههههههههههههههههههههههههههههه

الله عليكِ ا ليلى دمك عسل خليتنى اضحك من قلبى .. الله يسعدك ويرزقك الذرية الصالحة يارب

مش مشكلة مجنونة مجنونة بس يجوا يعنى هو الواحد فى غيابهم عاقل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

على الاقل لما يجوا يبقى فى سبب ان الواحد يبقى مجنون .. يقعد يقول العيال جنننونى بدال

ما الواحد مجنون على الفاضى هههههههههههههههههههههههههه

انتِ ايه خبارك يا لولا مع الوصفة اللى عمليتها لنفسك ؟ يارب تجيب نتيجة طيبة و تفرحى قريب يارب

بالحمل الطبيعى من غير تعب ولا عمليات باذن الله و تجيبينا احلى توأم ونبقى كلنا مجانين

ونخلى الموضوع باسم شلة المجنونات بدال شلة المنتظرات ههههههههههههههههههههههه

باهرج اوكيه

خلى بالك من نفسك وابقى طمنينا على وصفاتك الحلوة ويارب بالشفا والعافية والحمل السليم المعافى

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:32 PM
دموع فينك ؟؟؟

يلا يا غالية شدى حيلك هانت خلاص العد التنازلى بدأ النهاردة الجمعة يعنى باقى يومين وان شاء الله تشوفى الخطين علامة النصر ههههههههههههههههههههه

وان شاء الله تبشرينا وتفرحى ونفرح معاكى كلنا بالاخبار الطيبة ..

اللهم ارزق اختى الذرية الصالحة الطيبة وارزقنى و اخواتى جميعهن فانك ولى ذلك والقادر عليه

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:35 PM

اهلا و سهلا بيكى اختى اميرة ويارب تسعدى بالسفر وتكون رحلة موفقة وجميلة و سعيدة ياااااااااارب

لكن ما تغيبى عنا وربنا يوفقك ويباركلك فى كل اهلك واحبتك يارب و يرزقنا واياكى الذرية الصالحة ..

.. والف مبروك لاختك ربى يتملها على خير و يجعله الزوج الصالح الطيب يارب

ويرزقهم البنين والبنات الصالحين الصالحات يارب .. فى امان الله ورعايته bye

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:38 PM
مشتاقة لعفو ربى اللى يخليكى يا حبيبتى على الدعوات الجميلة ده ويرزقك من واسع فضله ويارب تكون الدكتوره فاتحة خير عليكى وما تحتاجى لعمليات خالص وباذن الله تحملى طبيعى ان شاء الله فرج ربنا قريب

اللهم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين yarub

يارب يا ساندرا انا و انتى وكل البناااااااااااااات ربى يرزقنا الحمل الطبيعى السليم المعافى يارب

وما نحتاج لعليات سبحانه قادر على كل شىء

تسلمى حببةقلبى على الدعوة الجميلة اللى زيك .. ويارب العلاج يبقى بالخير و العافية عليكم وما تحتاجى

حتى للحقن الصناعى وربى يرزقك الحمل الطبيعى واحنا وياكى ياااااااااااااااااارب yarub

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:47 PM
رهينة فينك سلامات حبيبتى طمنينا عليكِ واخبار الجرعة الزيادة وهل رجع طبيبك ؟ يارب الجرعة تكو ن كافية وفيها الخير و البركة وتواصلى عمليتك وربى يجعلها سبب الفرحة والذرية الطيبةالصالحة ياااااااااارب

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:51 PM
نور و رنين و جود و ام انس و صيدلانية وكل البنات الغايبين .. فينكم يا غاليين ليكم وحشة كبيرة متغيبوش علينا وطمنونا عنكم ويارب نسمع عنكم و منكم كل الاخبار الحلوة ياااااااااااارب

ام عمر وحشتينا وافتقدناكى كتييييييييييييير يلا بقى تعالى ويارب ترجعى باخبار حلوة وتقضى وقت طيب و تطمئنى على اهلك كلهم يارب

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:54 PM
تبون تعرفوان اخباري

شوفوا

الله مايسر لي ومالقيت وحده تمرخني مرخت نفسي بنفسي مشيت حالي

الحمد لله الله يسر لي وقدرت اجيب الاعشاب وسويت الخلطات والحمد لله استخدمتهم

وحجزت موعد اشعة الصبغه وهذا بمنت ربي والحمد لله

الدورة جاتني يوم الاثنين وبسوي الاشعة يوم الاثنين الجاي ومتخوفه لان الافرزات الى الان ماتوقفت وخايفة انها تستمر ولا اقدر اسوي الاشعة

ادعوا لي ربي يسرها معاي وتنقطع لاني صعب القى حجز بعد كذا

ربي يسر لي امري واتم نعمتك علي يا كريم

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:55 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
اذيكو يابنات وحشتونى والله ايه الجو دة دالشغل احلو اوى وانا مش موجودة ماشاء الله ماشاء الله
عامة الف مبروك للى عيد جوازها وربنا يسعدكم جميعا وانشالله مايجى رمضان الا وانتم حوااااااامل جميعا يااارب

ازيك انتى يا انوجة عاملة ايه ؟ انتى كمان وحشتينا .. اخبارك مع الحمل يارب تكون كل امورك تمام

ويارب تكون صحتك كويسة وان شاء الله ربنا يتم عليكى شهور الحمل بالخير والصحة والعافية

وتقوملينا بالف سلامة ياااااارب و تجيبيلنا احلى نونو و يكبر و يجى يسلم عى خالاتو هنا باذن الله

خلى بالك من نفسك وربنا يارب يتم نعمته عليكى و يرزقك من واسع فضله يااااااارب

والف شكر يا قمر على الدعوة الجميلة دى ربنا يبارك فيكى يارب و يكرمك زى ما بتدعيلنا يارب

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:56 PM
ههههههههههههههههههههههههههههه

الله عليكِ ا ليلى دمك عسل خليتنى اضحك من قلبى .. الله يسعدك ويرزقك الذرية الصالحة يارب

مش مشكلة مجنونة مجنونة بس يجوا يعنى هو الواحد فى غيابهم عاقل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

على الاقل لما يجوا يبقى فى سبب ان الواحد يبقى مجنون .. يقعد يقول العيال جنننونى بدال

ما الواحد مجنون على الفاضى هههههههههههههههههههههههههه

انتِ ايه خبارك يا لولا مع الوصفة اللى عمليتها لنفسك ؟ يارب تجيب نتيجة طيبة و تفرحى قريب يارب

بالحمل الطبيعى من غير تعب ولا عمليات باذن الله و تجيبينا احلى توأم ونبقى كلنا مجانين

ونخلى الموضوع باسم شلة المجنونات بدال شلة المنتظرات ههههههههههههههههههههههه

باهرج اوكيه

خلى بالك من نفسك وابقى طمنينا على وصفاتك الحلوة ويارب بالشفا والعافية والحمل السليم المعافى

ههههههههههه
الحمد لله اني قدرت اونسك

يا رب عن قريب تبشرينا بجنونك هههه

انا انشغلت شوي كان عندي تلفوان
وتوني شفت الراد
اعذروني اذا تاخرت

ليلى الحياة
03-07-2009, 09:58 PM
رهينة فينك سلامات حبيبتى طمنينا عليكِ واخبار الجرعة الزيادة وهل رجع طبيبك ؟ يارب الجرعة تكو ن كافية وفيها الخير و البركة وتواصلى عمليتك وربى يجعلها سبب الفرحة والذرية الطيبةالصالحة ياااااااااارب

رهينه مسافره وراح ترجع بالليل

هي الحمد لله نفسيتها احسن

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 09:59 PM
الله يابنات والله حبيت صحبتكم والله يرزق كل محروم الذريه الصالحه yarub
واكيد الماعنده ذريه في حالة اختبار من الله سبحانه وتعالى وان شاء الله تنجحون بهذا الاختبار ويرزقكم في الدنيا التريدوه وفي الاخره الجنهyarub

هوبا كل سنه وانتي طيبه وان شاء الله السنه القادمه بايدك توأم صبيان وتفرحي ويفرح جوزك يارب (لاني اعرف الرجاله يموتو بالصبيان:mad:)
والله يرزقك يابوسه ولكل منتضر رحمة الله

اهلا و سهلا بيكى يا زينة .. الموضوع نور

تسلمى على دعواتك الجميلة دى ربنا يبارك فيكى يارب .. طبعا احنا فى اختبار من عند الله تعالى

والحمد لله ربنا يجعلنا من الصابرين المحتسبين ويعوضنا خير و يأجرنا فى الدنيا و ااخرة

بجد نورتى الموضوع ويارب نكون ليكى صحبة طيبة bye

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 10:01 PM
هوبا

يارب تكونى قضيتى وقت جميل فى عيد زواجك يارب وان شاء الله العيد الجاى تحتفلى انتى وزوجك و البيبى الجميل يارب

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 10:06 PM
لولوسين و راجية و بسبوسة و سام و هوبا و انجى و الجميع

عاملين ايه يا قمرات ؟ يارب تكونى فى افضل صحة و احسن حال وحشتونى بجد ويارب يرزقنا جميعا الذرية الصالحة .. وان شاء الله يجى علينا رمضان وكلنا حوااااااااااااااااااااااامل باذن الله قولوا آآآآآآمين

yarub yarub yarub yarub yarub yarub yarub

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 10:13 PM
ليلى

ان شاء الله تنقطع الافرازات و تعملى الاشعة فى الموعد وتكون النتيجة نتيجة خير و بركة و بشرى طيبة ان شاء الله .. باذن الله ربى يرزقك الحمل الطبيعى السليم المعافى عاجلا غير اجل

اوصيكى بالصبر و الصدقة و الاستغفار و الدعاء و باذن الله ربى ييسرلك امورك ويفرح قلبك قريبا باذنه تعالى

engyahmad
03-07-2009, 10:26 PM
مشتاقة اذيك الله يسعدك يارب قد مادعيتيلى ربنا يقر عينك وكل المسلمين بالذرية الصالحة امين
مش عارفة الناس دى راحت فين ولا حد ظهر من امبارح انشالله خير
حبيبتى انا الحمد لله بخير لا يضايقنى سوا القلق فانا من النوع القلوق تخيلى لو بطنى تالمنى اقلق يقف القلق برضو اقلق اقول ياترا وقف ليه ؟؟؟ صدرى يالمنى اقلق صحيت انهاردة لقيت الالم خف شوية اترعبت قلت يالهوى لتكون الهرمونات نزلت لاقدر الله الخلاصة شكلى هتجنن قريب ههههه ولدرجة فكرت واتمنيت يكون عندى سونار فى البيت افضل متوصلة بيه طول النهار واتفرج
وللاسف النتابعة كل اسبوعين وانا ماعنديش صبر

ليلى الحياة
03-07-2009, 10:54 PM
ليلى

ان شاء الله تنقطع الافرازات و تعملى الاشعة فى الموعد وتكون النتيجة نتيجة خير و بركة و بشرى طيبة ان شاء الله .. باذن الله ربى يرزقك الحمل الطبيعى السليم المعافى عاجلا غير اجل

اوصيكى بالصبر و الصدقة و الاستغفار و الدعاء و باذن الله ربى ييسرلك امورك ويفرح قلبك قريبا باذنه تعالى

مشكوره يا قلبي

يا رب اليوام قبل بكره

وان شاء الله تلقين ظالتك وقبل ما تلقينها بيوام تكونين حامل طبيعي بلا خرابيط الدكاتره

مشتاقة لعفو ربي
03-07-2009, 11:12 PM
تسلمى يا لولا على دعواتك حلوة .. اللهم تقبل من اختى واقبلها فى عبادك الصالحين هى و زوجها و ارزقهما وكل محروم الذرية الطيبة الصالحة المباركة

ان شاء الله رهينة بترجع بالسلامة و نفسيتها تصير مرتفعة اكثر و اكثر وتنجح عمليتها ياااااااارب

ونور كمان ربى يفرج همها ويباركلها فى زوجها و يهديهم على بعض يارب ويصلح بينهم و يرزقنا و اياهم ذرية طيبة صالحة آآآآآآآآآآآآمين

جود
04-07-2009, 12:20 AM
السلاااااااااااااااااام عليكم ورحمه اتلله وبركاته

كيييييييييييييييييييييييفكم بنات وحشتوووني

بنات ..انا ..في حيره ...:(

كنت مقرره بعد مشيئه الله ان الدورة الجايه ابدا العمليه ....ودورتي بتكون بدايه شهر 8 .....واختي احتمال عندها ملكه ...وتعرفون اروح معها السوق ونشتري اغراض وحاجات ولازم احضر الحفله
وفكرت ...اني اخر .دورتي يووووووومين او ثلاثه ايام ...وش رايكم ...؟

يعني لو اخرتها يووومين راح تتأخر العمليه وعمليه السحب ..؟ونااااااااااااسيه عمليه السحب بتكون ...متى..من ايام الدورة ..؟

ليلى الحياة
04-07-2009, 12:45 AM
السلاااااااااااااااااام عليكم ورحمه اتلله وبركاته

كيييييييييييييييييييييييفكم بنات وحشتوووني

بنات ..انا ..في حيره ...:(

كنت مقرره بعد مشيئه الله ان الدورة الجايه ابدا العمليه ....ودورتي بتكون بدايه شهر 8 .....واختي احتمال عندها ملكه ...وتعرفون اروح معها السوق ونشتري اغراض وحاجات ولازم احضر الحفله
وفكرت ...اني اخر .دورتي يووووووومين او ثلاثه ايام ...وش رايكم ...؟

يعني لو اخرتها يووومين راح تتأخر العمليه وعمليه السحب ..؟ونااااااااااااسيه عمليه السحب بتكون ...متى..من ايام الدورة ..؟

جود حبيبتي سحب البويضات مو بتوقيت محدد متى ما نضجت البويضات ووصل حجم معين يعطيك الدكتوار الابره التفجيريه وبعده بيوام يتم السحب يعني مو على ايام الدورة على حسب التنشيط

زينه3
04-07-2009, 01:26 AM
مشتاقه الموضوع منور باصحابه والله يبارك فيكي ويجعل صبركم بميزان حسناتكم

انجي ليش القلق والله ضحكتيني
خليها على الله
ومافي احد لاني دخلت الموضوع:(

لولوسين
04-07-2009, 02:19 AM

مرحبا بزينة وما تقول يهيك انت تنوري اي عسل ربنا يفرحك ويسهل عليك احكيلنا عند أولاد ولا لأ؟

انجي ههههههههههههه ضحكتيني على حكاية السونار بالبيت عاوزة نقل مباشر يا ختي ههههههههههههه خليها على الله وريحي بالك وسيبي النون بحالو ليطلع عندو قلق ههههههههههههه ربنا كبير ورحمتو واسعة وكل شيء تمام بفضل الله ريحي انت عقلك وروحك وابقي ادعيلنا بصلاتك

مشتاقة الله على كلامك العسل يارب يا حبيبتي ما يجي رمضان الا وكلنا حوامل باذن الله

بوسة وينك يمنك لسه صباعها بيالمها الله يشفيها

هويا يمكن مسافرة ربنا يجيبها بالسلامة

راجية كيفك يا أم محمد أخبارك ايه

ومرة تانية هلا بيك يا زينة

الدورة شرفت وبغزارة كمان الله كريم حستنى تخلص وأتصل آخد موعد مع الدكتور ان شا ءالله ودعواتكم يا الغاليات

بوسة البسبوسة
04-07-2009, 10:33 AM
الله يابنات والله حبيت صحبتكم والله يرزق كل محروم الذريه الصالحه yarub
واكيد الماعنده ذريه في حالة اختبار من الله سبحانه وتعالى وان شاء الله تنجحون بهذا الاختبار ويرزقكم في الدنيا التريدوه وفي الاخره الجنهyarub

هوبا كل سنه وانتي طيبه وان شاء الله السنه القادمه بايدك توأم صبيان وتفرحي ويفرح جوزك يارب (لاني اعرف الرجاله يموتو بالصبيان:mad:)
والله يرزقك يابوسه ولكل منتضر رحمة الله
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا بيكي يا زينة معانا منورة و طبعا مفيش احسن من الصحبة الحلوة ادينا بنهون على بعض حالنا :)
انتي بقي احكيلنا انت عندك اولا ولا لسة :rolleyes: الكلام هنا عندنا بالعافية هههههههه:p بهزر طبعاbye

بوسة البسبوسة
04-07-2009, 10:36 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
اذيكو يابنات وحشتونى والله ايه الجو دة دالشغل احلو اوى وانا مش موجودة ماشاء الله ماشاء الله
عامة الف مبروك للى عيد جوازها وربنا يسعدكم جميعا وانشالله مايجى رمضان الا وانتم حوااااااامل جميعا يااارب
ازيك يا جيجي عاملة ايه انتي كمان وحشتينا أوي انا قلت انتي مش هتدخلي تاني عاملة ايه وايه اخبار الحمل معاكي ان شاء الله بخير ويارب يدخل رمضان واحنا كلنا حوامل ان شاء الله bye

بوسة البسبوسة
04-07-2009, 10:38 AM
لولوسين و راجية و بسبوسة و سام و هوبا و انجى و الجميع

عاملين ايه يا قمرات ؟ يارب تكونى فى افضل صحة و احسن حال وحشتونى بجد ويارب يرزقنا جميعا الذرية الصالحة .. وان شاء الله يجى علينا رمضان وكلنا حوااااااااااااااااااااااامل باذن الله قولوا آآآآآآمين

yarub yarub yarub yarub yarub yarub yarub
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمييييي ييييييييييييييييييييييينyarub
انا الحمد لله كويسة انتي كمان وحشانا اوي بس معلش انا كان بقالي يومين مش بدخل كان حصلي شوية ظروف صعبة هبقي احكيهالكم بعدين
ادعيلي ربنا يفرج همي :good

بوسة البسبوسة
04-07-2009, 10:43 AM
لولو :)
ازيك يا جميل عاملة ايه معاكي حق انا صباعي لسة بيوجعني زي ما هو والدكتور بيقول لازم نفتحه:eek: ننضفه بس انا خايفة اوي :confused: منه كمان حصل فيا حته ظرف زي الزفت والله العظيم هبقي احكيهولك بعدين .
انت اخبارك ايه معلش الدورة لما بتنزل كتير احسن بيقولوا انها كدة بتنضف ابقي طمنينا عليكي bye

رهينة القيود
04-07-2009, 03:30 PM
انا رجعت وما بقول لكم اخباري

الا اذا رجعت من موعدي بالليل ادعولي موعدي الساعه 8

ربي لا تذرني فردا وانت خير الوارثين

ليلى الحياة
04-07-2009, 03:54 PM

زين رجعتي

وينك
انتظرتك طوال البارح

اشتقت لك

ابي اعرف اخبارك

engyahmad
04-07-2009, 04:24 PM
مشتاقه الموضوع منور باصحابه والله يبارك فيكي ويجعل صبركم بميزان حسناتكم

انجي ليش القلق والله ضحكتيني
خليها على الله
ومافي احد لاني دخلت الموضوع:(

زيييييييينة دانتى فعلا زينتنا واللهى منورة وربنا يزيد ويبارك الله يسعدك وينولك اللى ببالك ااامين

engyahmad
04-07-2009, 04:44 PM

مرحبا بزينة وما تقول يهيك انت تنوري اي عسل ربنا يفرحك ويسهل عليك احكيلنا عند أولاد ولا لأ؟

انجي ههههههههههههه ضحكتيني على حكاية السونار بالبيت عاوزة نقل مباشر يا ختي ههههههههههههه خليها على الله وريحي بالك وسيبي النون بحالو ليطلع عندو قلق ههههههههههههه ربنا كبير ورحمتو واسعة وكل شيء تمام بفضل الله ريحي انت عقلك وروحك وابقي ادعيلنا بصلاتك

مشتاقة الله على كلامك العسل يارب يا حبيبتي ما يجي رمضان الا وكلنا حوامل باذن الله

بوسة وينك يمنك لسه صباعها بيالمها الله يشفيها

هويا يمكن مسافرة ربنا يجيبها بالسلامة

راجية كيفك يا أم محمد أخبارك ايه

ومرة تانية هلا بيك يا زينة

الدورة شرفت وبغزارة كمان الله كريم حستنى تخلص وأتصل آخد موعد مع الدكتور ان شا ءالله ودعواتكم يا الغاليات
لولووووووو اهلا نورتى اخيرا انتى بتقولى فيها اكيد باذن الله هايطلع قلوق او قلوقة انا كدة وماما كدة واخواتى ههههههههههه بس زوجى لالالالالالالالا راااااايق ولا بيهمه. دا حتى زلنى سنة ونص على ماوافق نروح لدكتور وكنت شادااه غصب عنه
والله ربنا اللى عالم بدعيلكم قد ايه واللهى فى كل صلاه لازم ربنا يارب يفرح قلوبكم ويرزققنا جميعا الذرية الصالحة
واللهى ماضاقت الا اما فرجت صدقينى انا لو تعرفوا ظروفى قبل العملية لتلقيح ماتصدقوا
انا كنت خلاااص هاتجنن والدككتور كان وجد عندى ورم ليفى وكان ناوى يعملى اشعة الصبغة لانو شك بالانابيب من الالام اللى بتجينى المهم قال نجرب التلقيح الاول وهنجربه 4 مرات المهم انا قلت لزوجى لا حرام احنا نوفر مصاريف الربع مرات والصبغة ونقول للدكتور يختصر ويعمل حقن او انابيب الله لا يحوجنا ليهم امين المهم رايحة وناوية على كدة قال الدكتور نجرب مرة واحدة
يومها بقا يوم العملية حصل مشكلة كبيرة زوجى لم يستطيع ابدا اعطاء العينة حاولنا ببكل الطرق ابداااااااا واخيرا اسفة يعنى للتوضيح كدة ( نزلت نقطة صغييرة مش باينة حتى لدرجة انو قفل العلبة ورماها فى ال**الة والله بجد رماها قلتله لا خدها وريها للدكتورة عشان تقولها هانكرر تانى بعدد ساعة كدة لو ممكن عشان تقتنع وتوافق اننا نحاول تانى المهم الدكتورة قالت خلينى اشوف فيها عدد اساسا ولا لا انتظروا شوية انتظرنا ربع ساعة وكنا فى قمة الياس فين خرجت وقالت دة مللى واحد بس فيه 46 مليون ماشاء الله بس الحركة 20 بالمية عامة انا خاحضر العينة ارجعو بعد ساعتين
خرجنا من المستشفى قعدنا ساعتين نتخانق هو يقول خلاص بلاش السكة دى نقوله يعمل حقن وانا اقوله نفس المشكلة كلمنا الدكتور قال خلاص احنا نشوف هايبقى كم بعد التحضير ومشكلتك نفسية انت عاوز تدريب. المهم بعد ساعتين قالت ماتبقاش غير 4 مليون و700 الف خدوها والدكتور يقرر وخليه يعطيك علاج ونكرر الشهر الجاى. بس الدكتور قال نتوكل على الله وربنا يبارك فى القليل وبعد ماخلص عطانا عبوات فاضية عشان زوجى يتدرب فى البيت عشان المرة الجاية ولا تتخيلى ضيقتنا ان كمان طرات مشكلة جديدة وهى اعطاء العينة والدكاترة قالوا مالهاش حل دى ولا تتخيلى الخنقة وكل انحاول تقل الكمية بقينا خلاااااص هانتجنن ولو ان زوجى كان دايما يقول بس ربنا لو اراد مش مهم اى حاجة وانا اعيييييييييط وكنت هامةت مالحزن وشوفى بقا اتاخرت الدورة قلت بسبب المثبت اللى انا اساسا قطعته وبطلت اخده وجه معاد التحليل مارحتش للدكتور وقلت اوفر تمن السونار والتحليل ماهى جاية ويوم مارحنا كنا رايحين عشان نتفق مع الدكتور عشان نتفق معاه على فترة راحة 8 شهور نوفر فيهم باى طريقة تمن حقن او انابيب بل انى كنت اتفقت على الدخول فى جمعية بالفعل عشان اوفر فلوس العملية وفى وسط كل دة اراد ربنا والحمد لله
ايه دة انا طولت اوى اوى سامحونى

جود
04-07-2009, 04:48 PM

هلااااااااااااااااااااااااااا

ان شاء الله نسمع اخبار حلووووووووووة :good
باانتظارك يالغلا

04-07-2009, 05:43 PM
اهلين ياغلاي وش اخباركم ...

مشكوووورره على الدعواتكم يالغالين ليلى والمشتاقه لعفو ربها الله ينولكم الي في بالكم ويسعدكم في الدنيا والاخره

وانت ياجود اخبارك يعني راح تبدين في اخر شهر سبعه ولا بداية شهر ثمانيه الله يسرلك امرك ويفرح قلبك قريب

الخجولة 2008
04-07-2009, 05:45 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتـه ..
كيف تتم عمليه سحب البويضات ..

الدكتور قالي اكون موجوده الساعـه 8 ونص الصبح و أنـا صايمـه ..

1/ أخذ اجازه فاليوم الي بسوي فيه السحب و لا مـاله داعي
يعني اسحب و بعدين اروح الدوام ..؟؟
2/ بيعطوني بنج ولا ..؟؟
3/ هل في ابر لازم اخذهـا ..
4/ شو الاعراض الي بحس فيهـا ..؟؟
5/ اليوم الثاني اقدر اداوم عااادي ولا ..؟؟
احاااتي سالفـه الدوام .. لاني ادااوم في مكان حساس و من اسبوع متوظفـه فما اعرف شو اقوللهم فالدوام

و يرزقنا جميعا بالذريه الصالحه

04-07-2009, 05:45 PM
الله يطمنا عليك يا رهينه

وتجينا بلاخبار الحلوه

وان شاء الله الاستجابه تكون ممتازه

رنين العبرة
04-07-2009, 07:00 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتـه ..

اي ضروري تاخذين ايجازة لان بعد البنج بتصحين اشوي دايخة ولازم تاكلين وتريحين اشوي
مالها داعي روحة الدوام
2/ بيعطوني بنج ولا ..؟؟
يسوون لج بنج كااامل
بتاخذين ابرة اول ما تدخلين غرفة الانتظار عشان السحب في الوريد تثبيت للمغذي وابرة في اليد عشان التحسس
بعد العملية بتحسين اعراض دورة وبرودة في جسمج
اليوم الثاني كانه مافي شي صاير لا الم ولا عوار وتروحي الدوام عادي انا ثاني يوم داومت ولا كانه في شي صاير
احاااتي سالفـه الدوام .. لاني ادااوم في مكان حساس و من اسبوع متوظفـه فما اعرف شو اقوللهم فالدوام

و يرزقنا جميعا بالذريه الصالحه
مو مشكلة خبريهم قولي لهم محتاجة اسبوعي راحة بعد الترجيع ومثل ما تعرفون الوقت يمر والعمر يجري وما اقدر اصبر اكثر من كذا راح يتفهمون معاج وخصوصا في كل شركة لج اجازة مرضية 6 ايام في السنة والاسبوع الثاي خليهم يخصمونة من راتبج

اتمنى اني اكون افدتج بالمعلومات الي عدي واي سؤال احنا حاضرين وبالخدمة

راجية رزق ربى
04-07-2009, 07:04 PM
حبيبتى مشتاقة ربنا يسعد ايامك ويرزقك عاجلا غير اجلا يارب العالمين
حبيبتى انجى توكلى على الله قولى يارب وعليكى بالرقيةالشريعية وانا حاسة بكى وربنا يثبت حملك يارب
زنية اهلا بكى معناربنا يسعد قلوبنا جميعااااااااااااااااااااااااااااااااا

رنين العبرة
04-07-2009, 07:05 PM
رهينة حبيبتي الله يوفقج يارب وتسمعين الاخبار الحلوة اليوم

جود شخبارج يا غلااااتي المشكلة الافراح والايام الحلوة الا وقت ما نكون احنا قررنا نسوي هالشغلات شفتي الدنيا كيف صراحة ماني عارفة ايش اقولج لو خالج الرب ما يخلونج العرب ليش ما طلعتي مع اختج تشترين اغراضها انتي اولى تروحين معاها وبتسمعين وايد من هالكلام انتي شوفي امورج كيف تصير وابدي بعدين في العملية

ساندررا اشتقت لج والله وينج من زمان ما سولفت معاج

ليلى كيف الخلطة معاج ان شاء الله مرتاحة منها

الدموع يالله هانت بكرة نتيجتج طمنينا عاد ان خليتينا كذا معلقين ياويلج ويلاه الله ييسر لج امورج ويفرح قلبج يارب وتكونين انتي السابقة ونحن لاحقوووون

مشتاقة لعفو ربها ايش صار عليج وايش قررتي الله يعينج على الدراسة والتفكير والله قلبي عندج والله يسهل لج اموررررج عن قريب ويفرج همج وهم زوجج وهم كل من يعز عليج وهمومنا وياكم يارب

راجية رزق ربى
04-07-2009, 07:09 PM
بوسى الف سلامة عليكى طمنينى عليكى يا جميل ربنا يفرج همك امين يارب العالمين
لولوسين الف سلامة لعليكى والله انا كمان الدورة نزلت بشكل غريب قطع مع الم رهيبة زوجى فضل يتضحك علية ويقولى يمكن كيس من التكيس اللى عندك نزل
طمنينى عليكى لما تروحى للدكتور وان شاء الله تكون اخر دورة وتحملى باذن الله اخبار ضحى اية سلاماتى وقبلاتى .................................
يا جماعة حد سمع عن الزنجبيل لتنشيط المبايض اللى عندها معلومة تقولى سلاااااااااااامى للجميع

زينه3
04-07-2009, 07:30 PM
اشكركم اخواتي على الترحيب واني اقرأ ترحيبكم حسيت باني مرتاحه بهذا المكان(اقصد هذه الصفحه)

انجي الله يتمم عليكي حملك والله هذه من اثار رحمة الله والحمد لله رب العالمينyarub
وان شاء الله مثل ماقلتي مايجي رمضان الا والجميع منتقلات لدردشة حوامل(الله لطيف بعباده)

بوسه الله يطمنك يارب ويسهل امورك بس اني مافهمت كيف تنضيف يعني:confused:

لولو اني اعرف انه لما تجي الدوره قويه فمن السهل ان شاء الله ان يحصل حمل فهذا الشئ المفروض يكون مفرح

الحمد لله رب العالمين اني عندي اربع اطفال لكني حسيت فيكم قوي وحسيت اني اريد اكون معكن وعسى الله ان يفرج عليكن (بنون النسوه) لاتطردوني:o

04-07-2009, 07:40 PM
افا عليك يارنين ان شاء اول مارجع ابلغكم سواء في حمل او لا

لكن ادعو انه يشبك هالنت لا يفشلني تحسبوني ساحبه عليكم وانا والله مالي غنات عنكم بعد الله عز و جل

رنين العبرة
04-07-2009, 08:31 PM
الدموع اشدعوة حبيبتي والله اضحك وياااج لا تخلين شي بخاطرج بس من باب المزح قلت هالكلااام والله يفرح قلبج ان شاء الله ادري انج جالسة على اعصابج لين بكرة والله يكون في عونج يا قلبي ويقر عيونج بشوفة الغالي ابن الغالي يارب

04-07-2009, 08:43 PM
الدموع اشدعوة حبيبتي والله اضحك وياااج لا تخلين شي بخاطرج بس من باب المزح قلت هالكلااام والله يفرح قلبج ان شاء الله ادري انج جالسة على اعصابج لين بكرة والله يكون في عونج يا قلبي ويقر عيونج بشوفة الغالي ابن الغالي يارب

لالالالالالا يالغاليه والله ماشي بخاطري لكن يكفي والله انكم تدعولي هذا والله كافي ياقلبي

والله اني افرح لشفت رسايلكم لي ولغيري من الاخوات والدعوات الصالحات الله يفرحنا فيك قريب

جود
04-07-2009, 08:53 PM
اهلين ياغلاي وش اخباركم ...

مشكوووورره على الدعواتكم يالغالين ليلى والمشتاقه لعفو ربها الله ينولكم الي في بالكم ويسعدكم في الدنيا والاخره

وانت ياجود اخبارك يعني راح تبدين في اخر شهر سبعه ولا بداية شهر ثمانيه الله يسرلك امرك ويفرح قلبك قريب

هلا حبيبتي الله يرزقك ان شاء الله وتبشرينااا

ياقلبي دورتي بــ تكون 3 / 8 ..... وانا ابحاول آخر الدورة كم يووم .....يومين اوثلاثه
ابسأل متى عمليه السحب ... والله ناسيه مع اني سويتها 5 مرات .... اتوقع تكوون في 14 من الدورة ... صح ..؟ ردوا علي الله يسعدكم

جود
04-07-2009, 08:55 PM
[quote=رنين العبرة;1242441]رهينة حبيبتي الله يوفقج يارب وتسمعين الاخبار الحلوة اليوم

جود شخبارج يا غلااااتي المشكلة الافراح والايام الحلوة الا وقت ما نكون احنا قررنا نسوي هالشغلات شفتي الدنيا كيف صراحة ماني عارفة ايش اقولج لو خالج الرب ما يخلونج العرب ليش ما طلعتي مع اختج تشترين اغراضها انتي اولى تروحين معاها وبتسمعين وايد من هالكلام انتي شوفي امورج كيف تصير وابدي بعدين في العملية

quote]

هلا رنين العبره ..كييييييييييييييف حالك ..؟
والله صدقتي كلامك صحيح ..... وان شاء الله ارتب وضعي ..ويارب تيسر امووري

04-07-2009, 09:04 PM
جود هو طبعا على حسب مقاس البويضه اذا وصلت بدري للحجم المطلوب تم السحب وقد تكون في اليوم14 انا صارلي مره في اليوم 14 ومره لا قبلها بيومين كذا

فهي بالا خير على حسب الاستجابه والحجم ..

لكن قوليلي انت باي عياده راح تراجعين؟؟

رنين العبرة
04-07-2009, 09:38 PM
والله بخير يا جووود لا جديد عندي الله يعيني على الايجازة وجلسة البيت الممله لا شغل ولا مشغلة اشتقت لي اهلي موت حاسة حالي ضايعة بدونهم لدرجة اني ما ابي حتى اتصل فيهم عشان ما اتاثر الله يوفقهم هناك وفرحتهم ووناستهم من فرحتي ووناستي اهني

راضية
04-07-2009, 10:06 PM
ازيكم يا بنات عاملين ايه ازيكم يعنى كيفكم بس بالمصرى كل ما ادخل الاقى نفسى لوحدى ابعتلكم السلام وامشى المهم يارب تكونوا كلكم بخير وفى احسن حال

راضية
04-07-2009, 10:08 PM
رهينة يارب يارب ترجعى من عند الدكتور باخبار حلوة ويتم فرحتك بالحمل السليم المعافى يا قادر يا كريم

راضية
04-07-2009, 10:11 PM
رنين يا حبيبتى ان شاء الله تكونى بخير حاولى تشغلى وقتك باى حاجه يعنى لو عندك اصحاب اخرجى معاهم وان شاء الله وباذن الرحمن الاجازة الجاية تقولى ياريت تطول شوية علشان تقعدى مع النونو شوية كمان يارب يا اختى يكرمك ويرزقك من واسع فضله انتى وانا وكل البنات

راضية
04-07-2009, 10:14 PM
الدموع الحبيسة هنستنى باذن الله ونشوف دموع الفرح فى عنييك يارب تكونى حامل يارب تفرحى وتفرحى جوزك صدقينى والله فرحتك فرحتنا كلنا وباذن الله ربنا هيكتبها عليكى فرحة كبيرة اوى بتؤام باذن الله

راضية
04-07-2009, 10:15 PM
مشتاقة لعفو ربى ان شاء الله تكونى بخير يا حبيبتى وايه اخر اخبارك روحتى للدكتورة ولا لسه يارب تكون فاتحة خير عليكى ويرزقك ربنا من واسع فضله وكرمه

راضية
04-07-2009, 10:18 PM
جود يا حبيبتى لو عايزه تاخرى الدورة اسالى الدكتور احسن تلخبطى حاجه قبل العملية اما ميعاد السحب فاعتقد مش كل واحدة زى التانيه انا السحب كان فى اليوم ال17 مرة ومرة 19 وربنا يكتبلك الخير دايما ويرزقك الذرية الصالحة اللى تقر عينيك انتى وجوزك باذن الله

راضية
04-07-2009, 10:20 PM
ليلى اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير ويارب يجعل الوصفة اللى عملتيها سبب فى الشفاء بحق الايام الكريمة ده وان شاء تعملى الاشعة ويطلع كل شئ تمام وباذن الله قبل رمضان تبشرينا بالحمل يارب

رنين العبرة
04-07-2009, 10:25 PM
حسافة يا ساندرا ما حصلت عليكي والهل زعلت لمن شفت رسايلك تمنيت ادخل والقاكي يالله الايام بيننا وان شاء الله نتلاقى على خير يارب

احس الايام تمر بطيئة وايدددد اللة يعينني على مرور الايام الوحدة جد قاتلة صديقاتي كلهم في اشغالهم والله اهما ما يقصرووون وياي ابدا

راضية
04-07-2009, 10:30 PM

السحب بيكون فى غرفة العمليات ومش هتحسى باى حاجه

طبعا لازم تاخدى اجازة علشان اصلا مش هتدخلى تعملى العملية قبل الساعة 10 وبعدها تفضلى ساعة مرتاحة وتاكلى وتشربى حاجه وبعدين تروحى البيت
لا طبعا
2/ بيعطوني بنج ولا ..؟؟
بيعطيكى بنج كلى ومش هتحسى بحاجه خالص
قبل العملية بتاخدى مضاد حيوى وابرة تحت الجلد وطبعا المغذى والمحلول وبعدين تدخلى تعمليها
زى الم الدورة
ممكن تروحى لو حاسة نفسك كويسه
اذا كنتى مش عايزه تقولى ممكن تاخدى اجازة بعد الترجيع كام يوم وترجعى الدوام بس بدون اجهاد خالص الدكاتره بيقولوا كده وان شاء الله بالتوفيق ويارب يرزقك بالحمل السليم المعافى

yarubyarub

رهينة القيود
04-07-2009, 11:11 PM
حبيباتي انا رجعت وعندي خبار حلوه

طمني الدكتور وقال لي كل شيء تمام واستجابتي ممتازه

وعطاني موعد يوم الثلاثاء والعمليه للسحب يوم الخميس

ادعولي بنات بس بقوم اريح شوي لان زيد لي الجرعه وتعبانه شوي

اشوفكم بكره الصباح ..............تصبحوا على خير

04-07-2009, 11:31 PM
الدموع الحبيسة هنستنى باذن الله ونشوف دموع الفرح فى عنييك يارب تكونى حامل يارب تفرحى وتفرحى جوزك صدقينى والله فرحتك فرحتنا كلنا وباذن الله ربنا هيكتبها عليكى فرحة كبيرة اوى بتؤام باذن الله

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآميـــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــن

وتفرحوني كمان قريب فيكم يا حبيباتي

04-07-2009, 11:33 PM

الحمد لله يالغاليه والله فرحانه علشانك

الله يتمملك بخير ويتمملك السحب والارجاع والحمل يارب

جود
04-07-2009, 11:35 PM

الله يسر امووورك يارب ويفرحك عاجل غير اجل

hoba_m
04-07-2009, 11:58 PM
معلش يا بنات اعذرونى حماى فى المستشفى مريض
هغيب عنكم يومين ولما ارجع هحكيلكم بالتفصيل
وحشتووووووووووووووووووووووونى
ادعولى

أخر الاحزان
05-07-2009, 12:11 AM
ربي يرزقنا يااارب رهينة وين سويتيها في سمير عباس؟؟؟؟ لاني مثلك من الشرقية

رنين العبرة
05-07-2009, 12:36 AM
مبرررررررررروك يا رهينة الحمدللة خبر حلووو والله

روحي ريحي وان شاء الله لنا لقاء ثاني

راجية رزق ربى
05-07-2009, 01:00 AM
هبة الف سلامة علية وربنا معاكى يارب
زنية حبيبتى مرحبا بكى معنااااااااااااااااااااااااااااااااااا ومشكورة على احساسك بينا

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:46 AM

مبرووووووووووك يا رهينة .. بسم الله ما شاء الله ربى يتم عليكى و ييسرلك عمليتك وتبشرينا بخبر الحمل

وربى يرزقك باجمل و افضل ذرية صالحة طيبة باذنه تعالى .. لما واحدة مننا تحصل معاها اخبار حلوة

الواحد بيحس بالامل والتفاؤل و رضا ربنا عنا لاننا كلنا بندعى لبعض بظهر الغيب واحس ربى يستجيب

لدعواتنا

يا بنات ياريت نكثر كلنا من الدعاء لبعض لان دعاء المؤمن لاخي المؤمن بظهر الغيب مستجاب باذن الله

اللهم ارزقنا وكل محرومة و محروم من امتك بالذرية الصالحة الطيبة المباركة التى تكون نصرة للاسلام

والمسلمين آآمين yarub

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:49 AM
دموووووووووووووع

اليوم باذن الله تفرحى وتفرحينا ياااااااااااااااارب ارزق اختى دموع البشرى السعيدة بالذرية الصالحة الطيبة وادخل السرور على قلبها و قلب زوجها ونحن معها آآآآآآآآآآآمين .. اللهم بارك لها فيما رزقتها

وارزقها الحمل و الولد الصالح ياااااااااااارب

يلا يا دودو عشان نغير اسمك ويبقى الابتسامات السعيدة وكفاية دموع بقى ... يااااااااااارب نفرح كلنا باذن الله

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:52 AM
ساندرا

وحستينى اوى عاملة ايه ؟ ايه اخبار العلاج مع زوجك ؟ ان شاء الله تفرحينا قريب وربنا يرقك الحمل الطبيعى او الحقن الصناعى وان شاء الله متحتاجيش لاطفال الانابيب ولا الحقن المجهرى ويجى عليكى رمضان

باذن الله و انتى بتتوحمى على قطااااااااااايف وكنافة هههههههههههههههههههههه

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:54 AM
ليلى يا لولا فينك يا قطة ؟ ليكى وحشة كبيرة

اخبار وصفاتك وخلطاتك ؟ عاملة ايه ؟ حاسة بتحسن ؟ يارب تخلصى الوصفة على خير وتعملى اشعة الصبغة وتلاقى كل حاجة تمام وربنا يرزقك بالذية الصالحة ياااااااااااارب

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:55 AM
رنين يا رنونة وحشنى اصبح عليكى ونتكلم سوا فينك يا قمراية ؟ لو دخلتى ابقى طمنينا عليكى وربنا ارب يفرح قلبك بكل اللى تتمنيه

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:56 AM
نور المختفية

يارب تكون امورك بقيت احسن انتى و زوجك ياااااااااارب يلا بقى تعالى وحشتينا وقلقانين عليكى .. طب حد يقدر يبعد عن البنات اللى زى العسل دول كل ده ؟ يلا تعالى وحشتينا

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:58 AM
ام عمر المسافرة و ام انس المختفية بردو

فينكم ليه حرمتونا من اننا نطمن عليكم وعلى اخبارك ؟ يارب تيجوا بالسلامة

ام انس وحشتنا اوى دعواتك الحلوة يلا بقى تعالى وادعيلنا كام دعاء بظهر الغيب يمكن تكون ابواب السما مفتوحة

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 07:59 AM
جود عاملة ايه ؟ اسمك كله تفاءل يارب يجود عليكى وعلينا بنعمة الذرية الصالحة وعلى كل البنات وكل محروم ياااااااااااارب .. ابقى طمنينا عليكى

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 08:03 AM
كل البناااااااااااااااااااات القمراااااااااات

صباح الفل عليكم و يارب يبقى يوم جميل و سعيد علينا جميعا يارب .. يا بنات احنا فى شهر رجب الكريم اوصيكم واوصى نفسى بالصيام والاستغفار و الدعاء دى شهور كريمة مش عايزين نضعيها من ايدينا

اللهم بلغنا رمضان واعنا على صيامه وقيامه و الهمنا ان ندرك ليلة القدر و ارزقنا فيه دعوة مستجابة بالمغفرة والولد الصالح وحسن الخاتمة وعتق من النيران اللهم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين

بوسة البسبوسة
05-07-2009, 11:06 AM
معلش يا بنات اعذرونى حماى فى المستشفى مريض
هغيب عنكم يومين ولما ارجع هحكيلكم بالتفصيل
وحشتووووووووووووووووووووووونى
ادعولى

هوبا الف سلامة على حماكي وان شاء الله مال يشوف شر yarub
انا قلت انتي كل بتحتفلي بعيد زواجك ولا جوزك عملك مفجأة زي الي كنتي حطيتي صورتها هههههههههه :p
ابقي طمنينا عليكي يا قمرbye

بوسة البسبوسة
05-07-2009, 11:07 AM
ازيك يا راجية عاملة ايه انا كويسة الحمد لله
زينة ربنا يخليلك أولادك ويفرحك بيهم عرايس وعرسان اللهم امين
انجي ما ضاقت الا لما فرجت
مشتاقة ازيك

بوسة البسبوسة
05-07-2009, 11:14 AM
بنات امبارح بقول لجوزي عايزين نعمل تحليل حيوانات منوية عشان نطمن العلاج بيجيب نتيجة ولا بنضيع وقت وخلاص وهو مرديش قالي الكورس مدته 3 شهور يعني لسة شهرين كمان وانا بصراحة عايزة اي حاجة تخليني اتفاءل واصبر شوية بس هو مش راضي و صاحبتي عمالة تقولي خليه يعمل العملية لان حوز بنت خالتها عملها وما شاء الله بعد 6 شهور مراته حملت ودلوقتي معاهم ولد زي القمر عنده 3 شهور وقالت لي ان الدكتور داه شاطر اوي كل الي عملوا العملية عنده مراتتهم حملوا علي طول بعدها ب 6 شهور وانا بصراحة متحمسة جدا للعملية بس هي غالية اوي وجوزي كمان مش راضي يعملها دلوقت او هنا اصلا عاوز يعملها في مصر وانا تعبت من الكلام معاه مش عارفة ازاي اقنعه.

انا اشتقت اوي اوي اوي للأطفال كل ما اقعد على الكمبيوتر الاقي ايدي لوحدها تلقائيا بتبحث عن الحمل والاطفال والحاجات دي دون شعوررررررر مش عارفة اعمل ايه
عايزة اشغل دماغي بأي حاجة لحسن انا حاسة اني هتجنن هههههههه مع العلم ان انا بشتغل بس حتى وانا في الشغل بفكر في الحمل
قولولي اعمل ايييييييييييييه بجد زهقت من نفسي.

رهينة القيود
05-07-2009, 11:20 AM
ربي يرزقنا يااارب رهينة وين سويتيها في سمير عباس؟؟؟؟ لاني مثلك من الشرقية

ايوه حبيبتي سويتها عند سمير عباس الخبر عند دكتور سعد الدين:good

رهينة القيود
05-07-2009, 11:22 AM
حبايبي جود ورنين ومشتاقه لعفو ربي وساندرا والدموع الحبيسه وليلى

وكل البنات اللي ذكروني ودعوا لي والله فرحتوني

يا رب عقبال الفرحه الكبيره اولا نفرح بحمل

الدموع الحبيسه وبعد حملي

وبعدين حمل كل البنات الحلوين

رنين العبرة
05-07-2009, 01:08 PM
صباح الخير بنوتات وان شا ءالله الشهر الجاي اصبح عليكم يا حوامل

المشتاقة انا والله بخير ويسرج احوالي ولا جديد عندي حاسة بفرررررررررررراغ كبير عندي مو متقبلة ايجازتي ابدا

رهينة الله يسهل عليج ان شاء الله وان شاء الله دوم فرحانة

ليلى شخبار وصفتج حاسة بشي تغيير او للحين الحال على ما هو وان شاء الله تكون سبب شفاج يارب

جووود شخبارج ويا ينج يالغالية عسى ما شر

ساندررراااا ايش جديدج

الدموع اليوم منتظرين حلاوة الفرحة تمام لاتنسيني

05-07-2009, 01:23 PM
بنات تكفون طمنوني الهرمون حق الحمل طلع 173,2 قولولي حمل ولا لا

الدكتوره ماترد تكفون ردو

رنين العبرة
05-07-2009, 01:29 PM
ما عندي فكرة والله بس اعتقد انه حمل لانة مرتفع واااااااايد ما شاء الله

مبررروك مقدما

05-07-2009, 01:40 PM
الحمد لله يبنات كلمت الدكتوره والحمدلله حمل يارب لا احصي ثنا عليك انت كما اثنيت على نفسك

يا بنات انا حامل بعد 18 سنه ادعولي يابنات وعقبال كل البنات كلهم

رنين العبرة
05-07-2009, 01:46 PM
مبرررررررررررررررررررروك الف مليووووووووون مبررروك تستاهلين والله دموع نزلت من عيني اهم شي الحين الراحة وانتبهي لنفسج تمام ولا تتحركين كثير صبرتي كثيرررررررر والحين ما بقى الا القليل

وابارك لج مرة ثانية جد فرحااااااااااااانة مبرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر وك الحمدللة اني اول وحدة

رنين العبرة
05-07-2009, 01:52 PM
اهم شي طمنتك الدكتورة الحمدللة

جود
05-07-2009, 02:00 PM
الدموع الحبيسه مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووك

ماشاء الله تبارك االله ....

الله يثبت حملك يآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآرب ...وانتبهي على نفسك واقراي على بطنك ...

الله يحفظك ان شاء الله يارب

وش اخباااااااااااااااااااااااركم بنات .رهينه ورنين ومشاقه لعفو ربي ..؟

رنين العبرة
05-07-2009, 02:02 PM
جود شخبارج يالغلا

جود
05-07-2009, 02:03 PM
رهينه القيوووووود

وش اخبارك حبيبتي ...بشري متى راح تبدأين ان شاء الله ..؟

رهينة القيود
05-07-2009, 02:04 PM
الدموع الحبيسه

ما اعرف الولش مثل ما يقولوا

بس قسما بالله فرحت كاني انا الحامل

مليون مبروك عقبالنا كلنا يا رب

لو اقول لك بتقولوا مو صاحيه بس اتصلت بزوجي اخبره على طول

عشان اعطيه امل الله كريم

جود
05-07-2009, 02:04 PM
هلا ...رنين العبره ..الحمدالله بخيير

انتي وش اخبارك وش مسووووووووويه

وشنو صار مـعاك ..؟

رهينة القيود
05-07-2009, 02:08 PM
جود حبيبتي بدات انا في ابر التنشيط

وان شاء الله عملية السحب يوم الخميس وقبل عندي موعد يوم الثلاثاء

ادعولي ان الله يطعمني بالحمل يا رب مثل الدموع الحبيسه

جود
05-07-2009, 02:10 PM
ان شاء الله ربي يفرررحك يارب ...تووكلي على الله قلبي ;)

يوم الخميس ..كم لك يووم من الدورة..؟

رنين العبرة
05-07-2009, 02:12 PM
والله لا جديد على دورة شهر 8 ان شا ءالله راح ابدا بالعملية لان هالدورة خلاص راحت باقي لها يومين واغسل منها

والله كريم يارب

رهينة القيود
05-07-2009, 02:16 PM
يوم الخميس بيكون لي اسبوعين من الدوره

جود
05-07-2009, 02:17 PM
والله لا جديد على دورة شهر 8 ان شا ءالله راح ابدا بالعملية لان هالدورة خلاص راحت باقي لها يومين واغسل منها

والله كريم يارب

ياقلبي ...يعني معاي ان شاء الله ...يارب تفرحنا وتسهل علينااا

يعني 13 من الشهر ان شاء الله :)؟

رنين العبرة
05-07-2009, 02:18 PM
ماشاء الله البنات متجمعين وان شاء الله نيجتمع سوا عند الكعبة يارب

جود
05-07-2009, 02:19 PM
يوم الخميس بيكون لي اسبوعين من الدوره

على خير قلبي ....الله يرزقك ويسهل عليك يارهيينه

رنين العبرة
05-07-2009, 02:19 PM
ما ادري والله يا جو شهر 8 متى راح تجيني الدورة لان اول ما تنزل مني راحاسوي على طول ابرة الديكابيتيل بعد اسبوعين بروح لدكتور انا مو نفسج ابدا بلابر من 21 يوم الدورة

05-07-2009, 02:20 PM
الله يبارك فيكم يا بنات والله فرحتوني بهالردود والله اني بشرتكم قبل ما ابشر حتى امي

الله يطعمكم الذريه الصالحه ولا يحرمكم يا بنات عاجلا غير اجل

لكن احس اني ماني مصدقه يارب يتمملي بخير ويرزقني الذريه الصالحه

جود
05-07-2009, 02:21 PM
طييييب ياقلبي ...ابسألك دائما اسمع بالابر هاذي ....وانهم يبدون قبل العمليه بشهرين برنامج طووووووويل ..وش الفرق يعني ...ياليت اعرف :(

جود
05-07-2009, 02:22 PM
الله يبارك فيكم يا بنات والله فرحتوني بهالردود والله اني بشرتكم قبل ما ابشر حتى امي

الله يطعمكم الذريه الصالحه ولا يحرمكم يا بنات عاجلا غير اجل

لكن احس اني ماني مصدقه يارب يتمملي بخير ويرزقني الذريه الصالحه

ياقلبي يادموووع الحبيسه ... لاتنسييين الرقيه الشرعيه
الله يثبت حملك ياارب ويفرحك يارب:good

رنين العبرة
05-07-2009, 02:26 PM
امين يارب يالدموع الحبيسة روحي بشري امج وعسى دوم الافراح حواليكم يارب

جود
05-07-2009, 02:27 PM
راح اذكر بعض المقتطفات وان شاء الله تستفيدوووووووون منها

المشي ساعة يومياً إلى موعد العملية..
2_ شرب الماء بكثرة..
3_ أكل العسل الطبيعي

الأهم :
4_ الصدقة..
5_ قيام الليل..
6_ الإستغفار..والتسبيح..
7_ الدعاء في كل وقت وكل فرض..
8_ الرقية بعد العصر وأحياناً بعد الفجر..
9_ المحافظة على أذكار الصباح والمساء..
10_ التفاؤل بأن العملية ناجحة..
11_ سماع القرآن يوممياً عند الشغل

الله يرزقني واياكم وكل محروومه

اشووفكم الليله ان شاء الله <<< زوجي جاء ابجهز الغداء bye

رنين العبرة
05-07-2009, 02:28 PM
جود مو شهرين منو قال هالكلام

بالنسبة لي اول ما اشوف الدورة اروح اسوي الابرة بعد اسبوعين بظبط اراجع الدكتور يسوي لي سونار عشان يشوف الرحم لان هي مميزتها ترطب بطانة الرحم عشان اهو يتحكم بعدين في التبويض عندي كيف يكون بعدين يبدا معاي الابر عاد كم ابرة راح يعطيني العلم عند الله اعتقد اسبوع ونص بعدين السحب وبعد 3 ايام الترجيع والنتيجة بعد اسبوعين وبس

رهينة القيود
05-07-2009, 02:30 PM
اهلين رنين شخبارك

وين هالغيبه

رهينة القيود
05-07-2009, 02:34 PM
الدموع الحبيسه

قولي لنا شنو شعورك

وشنو الاعراض اللي حسيتي فيها من بدايه الترجيع الى اليوم

وحبيت أسئلك يسوا الترجيع لك بمثانه فارغه ولا ممتلائه

رنين العبرة
05-07-2009, 02:39 PM
تعرفين ايجازة ونوم في شي غيرة

اخباري والله تمام لا جدي فيها ابدا

رنين العبرة
05-07-2009, 02:43 PM
رهينة لازم تكون ممتلئة عشان يسهل ادخال الابرة انا تعبت وايد والله من المثانة وهي ملياة ما تعرفين تجلسين على الكرسي ابدا

رهينة القيود
05-07-2009, 02:50 PM
والله انا خايفه من هالسالفه
لاني ما اتحمل انحصر على طول

تالمني كليتي ما اقدر

ان شاء الله خير

رنين العبرة
05-07-2009, 03:03 PM
ما اقولج الا خير يا رهينة

حتى انا هالموضوع شاغلني وااايد والله

صعب تصير المثانة مليانة واحد يشتغل فيكي في العملية

رهينة القيود
05-07-2009, 03:12 PM
والله يا رنين من شفت خبر حمل

الدموع احس الدنيا مو سايعتني من الفرح

احس عطتني امل ولا وش رايك

ليلى الحياة
05-07-2009, 03:14 PM
الحمد لله يبنات كلمت الدكتوره والحمدلله حمل يارب لا احصي ثنا عليك انت كما اثنيت على نفسك

الف االف مبروك
من جد فرحت ولا كاني الا انا الي حامل
الحمد لله
ربي ثبت حملها واتم عليها نعمتك

حبيبتي انتبهي لنفسك

وعقبالما تبشرينا بتوائم اثنين او ثلاثه او اربعه

انتبهي لنفسك
ولا تنسينا

ليلى الحياة
05-07-2009, 03:27 PM
ليلى اخبارك ايه ان شاء الله تكونى بخير ويارب يجعل الوصفة اللى عملتيها سبب فى الشفاء بحق الايام الكريمة ده وان شاء تعملى الاشعة ويطلع كل شئ تمام وباذن الله قبل رمضان تبشرينا بالحمل يارب

الحمد لله انا وقفتهم كلهم لانهم قترة الدورة بس

بس والله خايفه ما يسون لي الاشعه بسبب الافرزات

هذي نفس الحاله الي جاتني بهد العمليه بس الحين اخف بكثير زيك المره كل 3 ايام يجيني نزف

ربي يتممه معاي بكره على خير واسوي الاشعة وافتك

انتي ايش اخبارك

ليلى الحياة
05-07-2009, 03:38 PM
ليلى يا لولا فينك يا قطة ؟ ليكى وحشة كبيرة

اخبار وصفاتك وخلطاتك ؟ عاملة ايه ؟ حاسة بتحسن ؟ يارب تخلصى الوصفة على خير وتعملى اشعة الصبغة وتلاقى كل حاجة تمام وربنا يرزقك بالذية الصالحة ياااااااااااارب

الحمد لله
الةصفات وقفتها لانها فتره الدورة

وبكره موعد الاشعه

والله يسرها

ويا رب تفرحيني فيك زي ما فرحت بالدموع الحبيسه

بنات ادعوالي ربي يفتح انا بيبي

ليلى الحياة
05-07-2009, 03:45 PM
صباح الخير بنوتات وان شا ءالله الشهر الجاي اصبح عليكم يا حوامل

المشتاقة انا والله بخير ويسرج احوالي ولا جديد عندي حاسة بفرررررررررررراغ كبير عندي مو متقبلة ايجازتي ابدا

رهينة الله يسهل عليج ان شاء الله وان شاء الله دوم فرحانة

ليلى شخبار وصفتج حاسة بشي تغيير او للحين الحال على ما هو وان شاء الله تكون سبب شفاج يارب

جووود شخبارج ويا ينج يالغالية عسى ما شر

ساندررراااا ايش جديدج

الدموع اليوم منتظرين حلاوة الفرحة تمام لاتنسيني

الحمد لله انا تمام

وان شاء الله بسوي الاشعه بكره الصباح

بس ادعي لي ربي يسرها وتختفي الافرزات

ادري اني بتعب لان حالتي حرجه شوي بسبب ضيق عنق الرحم الشدير بس متوكله على الله

وانتي ايش اخبارك

الله يعينك على وحشة الاهل وكلها ايام ويرجعوان بالسلامه

ليلى الحياة
05-07-2009, 03:52 PM
اخ طلال وش صار مع زوجتك طمني

ليلى الحياة
05-07-2009, 03:55 PM
بنات مخلص لما حصل لي اليومين الي فاتت

اول شي خلصت الدورة وباقي افرزات
ثاني شي حجزت موعد للاشعة وبيكون بكرة الساعه سبع الصباح
ثالثاً وقفت الخلطات وبديت استعد للاشعه
رابع شي الكمبيوتر خبط وشكل يصعب التواصل معكم

خامس شي واهو اهم شي ادعوا لي ان الافرزات تنقعط واسوي الاشعة وتطلع الانابيب مفتوحه

يا رب يسر لي امري وافتح علي وثبت نفسي

engyahmad
05-07-2009, 04:18 PM
[quote=بوسة البسبوسة;1242764]بنات امبارح بقول لجوزي عايزين نعمل تحليل حيوانات منوية عشان نطمن العلاج بيجيب نتيجة ولا بنضيع وقت وخلاص وهو مرديش قالي الكورس مدته 3 شهور يعني لسة شهرين كمان وانا بصراحة عايزة اي حاجة تخليني اتفاءل واصبر شوية بس هو مش راضي و صاحبتي عمالة تقولي خليه يعمل العملية لان حوز بنت خالتها عملها وما شاء الله بعد 6 شهور مراته حملت ودلوقتي معاهم ولد زي القمر عنده 3 شهور وقالت لي ان الدكتور داه شاطر اوي كل الي عملوا العملية عنده مراتتهم حملوا علي طول بعدها ب 6 شهور وانا بصراحة متحمسة جدا للعملية بس هي غالية اوي وجوزي كمان مش راضي يعملها دلوقت او هنا اصلا عاوز يعملها في مصر وانا تعبت من الكلام معاه مش عارفة ازاي اقنعه.

انا اشتقت اوي اوي اوي للأطفال كل ما اقعد على الكمبيوتر الاقي ايدي لوحدها تلقائيا بتبحث عن الحمل والاطفال والحاجات دي دون شعوررررررر مش عارفة اعمل ايه
عايزة اشغل دماغي بأي حاجة لحسن انا حاسة اني هتجنن هههههههه مع العلم ان انا بشتغل بس حتى وانا في الشغل بفكر في الحمل
قولولي اعمل ايييييييييييييه بجد زهقت من نفسي. [/quot
حبيبتى انتى اصبرى انشالله العلاج هايجيب نتيجة ومش هاتحتاجو اى عمليات صدقينى
وبالنسبة لعملية الدوالى لو هى اللى تقصديها مش الكل بيحتاجلها الدكتور اللى بيحدد حسب درجة الدوالى وان كانت هى فعلا سبب الضعف ولو كان جوزك محتاجها كان الدكتور اكد عليه ضرورة عملها.
انشالله تحلى من غير اى عمليات انتى بس زودى قيام الليل وسورة البقرة ومريم ويس وانشالله مايجى رمضان الا وانتى حامل وبدون اى عمليات يارب ياقادر على كل شئ

engyahmad
05-07-2009, 04:20 PM
هوباااااا الف سلامة لحماكى ربنا يشفيه ويشفى كل مريض امين
ربنا يطمن قلبك ااامين

طلال
05-07-2009, 04:32 PM
اخ طلال وش صار مع زوجتك طمني
السلام عليكم
التحليل يوم الاربعاء وان شاء الله خير ادعو لنا
واذا طلعت النتيجه ابشركم

ليلى الحياة
05-07-2009, 04:44 PM
السلام عليكم
التحليل يوم الاربعاء وان شاء الله خير ادعو لنا
واذا طلعت النتيجه ابشركم

يا رب تكون حامل
بس لا تنسى تبشرنا
عشان نفرح له ولك

يا رب تطلع حامل

راضية
05-07-2009, 05:31 PM
الدموع الحبيسة الف مليييييييييييييييييييييييون مبروك يا حبيبتى ربنا يكملك بخير ويارب يكونوا تؤام باذن الرحمن وربنا باذن الله يعوض صبرك ويعطيكى من واسع فضله ولد وبنت زى القمر واسمحلى بالمناسبة الجميلة ده وفرحتنا كلنا انى اوزع شيكولاته على البنات
كمان اول هدية للنونو تكون من خالتو ساندرا
الف الف مليون مبروك وعقبال كل البنات وانا معاهم باذن اللهyarubyarubyarubyarub

راضية
05-07-2009, 05:33 PM
رهينة القيود يالا يا حبيبتى انا جهزت الشيكولاته والشربات والهداية ومستنيه بعد اسبوعين باذن الله انزلهم هنا فى المنتدى واقولك الف مبروك باذن الله ربنا مش هضيع تعبك ابدا وهيرزقك من واسع كرمه وفضله

راضية
05-07-2009, 05:37 PM
يا بنات والله العظيم انا فرحانه جدا وفعلا الصابرين على خير يارب يكمل للدموع الحبيسة بخير ووراها على طول رهينة وليلى كمان تعمل الصبغة وتحمل فى نفس الشهر وانا ورنين وجود ومشتاقة لعفو ربى باذن الله الشهر الجاى نعمل العملية وربنا يرزقنا وكل اخواتنا الغايبين ام عمر وام انس واميرة وكلهم يارب تكون سنة سعيدة علينا كلنا ويبلغنا رمضان واحنا كلنا فرحنين بالحمل السليم المعافى ان شاء الله

راجية رزق ربى
05-07-2009, 05:43 PM
بنات امبارح بقول لجوزي عايزين نعمل تحليل حيوانات منوية عشان نطمن العلاج بيجيب نتيجة ولا بنضيع وقت وخلاص وهو مرديش قالي الكورس مدته 3 شهور يعني لسة شهرين كمان وانا بصراحة عايزة اي حاجة تخليني اتفاءل واصبر شوية بس هو مش راضي و صاحبتي عمالة تقولي خليه يعمل العملية لان حوز بنت خالتها عملها وما شاء الله بعد 6 شهور مراته حملت ودلوقتي معاهم ولد زي القمر عنده 3 شهور وقالت لي ان الدكتور داه شاطر اوي كل الي عملوا العملية عنده مراتتهم حملوا علي طول بعدها ب 6 شهور وانا بصراحة متحمسة جدا للعملية بس هي غالية اوي وجوزي كمان مش راضي يعملها دلوقت او هنا اصلا عاوز يعملها في مصر وانا تعبت من الكلام معاه مش عارفة ازاي اقنعه.

قولولي اعمل ايييييييييييييه بجد زهقت من نفسي.
حبيبتى بوسة كلام زوجك صح للازم بعد ثلاث شهور علشان العلاج يكون عمل نتجية وبعد ثلاث شهور يعمل تحليل وبعدين الدوالى دراجات يا بوسى يعنى بدل عمل اشعة والدكتور قال مفيش لها عملية خلاص توكلى على الله وكلة بامر لله وعليكى بالعسل والرقية الشريعية وان شاء الله ربنا هيكرمك وتحملى وان عندى احساس كبير اوى انك هتحملى وربنا هيكرمك ان شاء الله وعليكى بالدعاء يا حبيبتى وياريت ابقى اشوفك على الايميلbyebyebye

ليلى الحياة
05-07-2009, 06:21 PM
هلا ام جمعه وش اخبارك
بشري صار حمل اكيد

ليلى الحياة
05-07-2009, 06:24 PM
يا بنات والله العظيم انا فرحانه جدا وفعلا الصابرين على خير يارب يكمل للدموع الحبيسة بخير ووراها على طول رهينة وليلى كمان تعمل الصبغة وتحمل فى نفس الشهر وانا ورنين وجود ومشتاقة لعفو ربى باذن الله الشهر الجاى نعمل العملية وربنا يرزقنا وكل اخواتنا الغايبين ام عمر وام انس واميرة وكلهم يارب تكون سنة سعيدة علينا كلنا ويبلغنا رمضان واحنا كلنا فرحنين بالحمل السليم المعافى ان شاء الله

الفرحه واضحه

وكثر شي عاجبني طريقة تعبيرك عن الفرح

انا انبسطت كيف اجل الدموع الحبيس

ماشاء الله تبارك الله ربي يتممها عليها ونشواف النوموا ويقوال لنا خالتوا

أم جمعة
05-07-2009, 06:31 PM
شخباركم بنااااااات؟؟؟ شخبار العلاج وياكم؟؟؟ إسمحولي والله بناااات ما قدرت اتواصل وياكم من فتره لأن الانترنت كان مقطوع والله وأمس الفليل رديته...
المهم بناااات إنتو شو مسويييين بعد؟؟ أنا اليوم لي 11 يوم تقريبا من الترجيع وحاسه بآلام الدوره وبلوعه وأحس إنها خلاص بأي وقت بتنزل....

ليلى الحياة
05-07-2009, 06:41 PM
شخباركم بنااااااات؟؟؟ شخبار العلاج وياكم؟؟؟ إسمحولي والله بناااات ما قدرت اتواصل وياكم من فتره لأن الانترنت كان مقطوع والله وأمس الفليل رديته...
المهم بناااات إنتو شو مسويييين بعد؟؟ أنا اليوم لي 11 يوم تقريبا من الترجيع وحاسه بآلام الدوره وبلوعه وأحس إنها خلاص بأي وقت بتنزل....

ام جمعة كيف انتي سويتيها مره ثانيه وش صار لك في المره الاولى ماكان حمل
طمنيني انتظرناك طويل يا ام جمعه ابي اعرف كل اخبارك

أم جمعة
05-07-2009, 06:48 PM
ام جمعة كيف انتي سويتيها مره ثانيه وش صار لك في المره الاولى ماكان حمل
طمنيني انتظرناك طويل يا ام جمعه ابي اعرف كل اخبارك

هلا حبيبتي ليلى الحياة، المره الاولى الله يسلمج انا سويتها واتوقع كانت بتنجح بس أنا ودرت آخذ الادويه والتحاميل، لأن سوتلي التهابات فضييييييييعه وما قدرت اتحملها وخليتها الصراحه ونزلت علي الدوره بعدها بكم من يوم، قلت على طول بسويها ورا بعض، وسويتها وألحين عااااد اتريا النتيجه والله، انا مشكلتي كنت آخذ التحاميل من جدام وسوتلي التهابات وافرازات وريحه وأرف، بس ألحين قمت آخذها من ورا ومرتاحه الحمدالله...

بس ادعولي تكون النتيجه ايجابيه هالمره انشالله yarubyarubyarub

ليلى الحياة
05-07-2009, 07:28 PM
طيب متى سويتيها وكم رجعوا لك من جنين

وكيف سوها لك المفروض على الاقل شهرين

وهل خفت الالتهبات عليك

طمنيني عليك

رنين العبرة
05-07-2009, 07:47 PM
رهينة حبيبتي حمل الدموع الحبيسة رجعت لنا الامل كلنا والله يفرح قلوبنا مثل ما فرح قلبها تستاهل والله 18 سنة مدة طووويلة ماهي قصيرة والله

ليلى الحياة
05-07-2009, 07:49 PM
اخبارك رنين

وش مسويه مع الصيف

رنين العبرة
05-07-2009, 07:50 PM
ام جمعة الحمدللة على السلامة اشتقنا لج والله

والله يفرح قلبج هالمرة ان شاء الله

رنين العبرة
05-07-2009, 07:51 PM
والله شوفة عينج قاعدة لا شغل ولا مشغلة ضايق خلقي والله

وانتي شخبارج والله يسهل لج بكرة يارب وتمشي امورج حسب ما تحبين يارب

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 09:17 PM

لولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولو ى ى ى ى ى ى

ااااااه نفسى اتقطع ياربى لك الحمد والشكر الف مليوووووووووووووووون مبروووووووووك يا دموووووع

الف مليون مبروك لينا كلنا لان كلنا فرحنا وكلنا بقى عندنا امل و فرحة وسعادة

يارب لك الحمد والشكر انا فرحانة اوى اوى اوى .. يا بنات مش انا قولتلكم انى حاسة ان ربنا سبحانه

وتعالى بيستجيبلنا لما بندعى لبعض

دموووووووووووووع ربنا يارب يتم عليكى فرحتك ويسعد قلبك انتى و زوجك وكل اهلك برؤية جنينك سليم

معافى جميل الخلق و الخلقة ياااااااااااارب ... فعلا الصابرين بخير

اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اناحاسة انى نسيت الكلام من كتر الفرحة

يلا انا هاجيب لشربات عشان هفرق على كل واحد وواحدة على باب المنتدى

وشكرا يا ساندرا على الشيكولاته بجد كانت طعمة اوى :D

دموع يلا افرحى واسعدى قلبك انتى وزوجك وما تنسى زى ما قالولك البنات الرقية والاستغفار و الدعاء

وانا اضيف عليهم النذر .. ياريت تندرى شىء لوجه الله تعالى حين ترزقى بجنينك وربى يباركلك فيما رزقك

yarub

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 09:23 PM
ليلى وساندرا و جود و رنين و رهينة وام عمر و ام انس وكل البناااااااااااات

عاملين ايه وحشتونى بجد .. حبيت اقولكم الف مبروك لدموع وياااااااااااارب عقبال ما نبارك لكل واحدة فينا .. وان شاء الله يا رهينة تكلمى عمليتك .. وبكرة ربنا يوفق ليلى فى الاشعة ويفتح عليها ياااارب

وربنا يهدى سر نور و زوجها .. ويارب الحركة والعدد عن زوج ساندرا يبقوا تمام وما تحتاج لعملية .. ويارب يا رنين تبداى عمليتك انا وانتى وكل المقدمات عليها بالخير و العافية والبشرى الطيبة والذرية الصالحة يارب
ويارب يا جود يوفقك فيما انتى مقدمة عليه و ييسر لنا جميعا يااارب و يوسع فى ارزاق ازواجنا ويباركلنا فى صحتهم واعمارهم ويسعدهم بينا و يسعدنا بيهم يااااااااااااااارب

ويارب يعطى كل محروم ويثبت جنين كل حامل و ييسر لكل من بدأت و يوفق ويعين كل من لم تبدأ اللهم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين yarub yarub yarub

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 09:26 PM
يا اخواتى الغاليات

اسالكم الدعاء .. بكرة باذن الله الاثنين موعدى مع طبيبة جديدة .. اتمنى تكون سبب فى علاج العدد و الحركة عند زوجى .. ارجو الله انى اقدر اعمل تلقيح صناعى العمر بيجرى وانا دراستى تشغلنى ليل نهار

يارب يسر لى ولكل اخواتى هنا وكل اخواتنا من امة محمد صلى الله عليه وسلم الحمل السليم العافى واعنا على ما ابتلينا واكتبنا من الصابرين المحتسبين الذين يوفون اجورهم بغير حساب اللهم آآآآآآآآآآآآآآآآآمين

رنين العبرة
05-07-2009, 09:27 PM
مشتاااااقة الله يبارك فيج حبيبتي واهلا وسهلا فيج

وينج والله اشتقت لج شخبار الدراسة والغربة معاااج الله يعينج والله

الحين قررتي تبدي معاي هالشهر والله ايش ناوية تسوووي

رنين العبرة
05-07-2009, 09:31 PM
مشتاقة موفقة يارب

يعني بكرة راح ننتظر بشاير منج ومن ليلى والله يفرح قلوبكم يارب وترجعوا فرحانين من عند دكاترتكم

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 09:35 PM
رنونة حبيبة قلبى اخيرا لقيتك

عاملة ايه؟ وحشتينى بجد

انا ان شاء الله عندى ميعاد بكرة مع دكتورة جديدة لو لا قدر الله قالت نفس كلام الدكتور اللى قبلها يبقى مفيش قدامى غير الحقن المجهرى .. ويبقى كده لازم انزل مصر اعملها لان العملية هنا بتكلف 10 الاف دولار وانا زوجى مش معانا المبلغ ده ابدااااااا ... الجامعة مش هتسمحلى باجازة غير فى شهر ديسمبر او يناير من السنة الجديدة باذن الله .. فى الوقت ده بس اقدر اروح على مصر واعملها

انا مش عايزة افكر كتير لانى باتعب وكمان انا مش صغيرة يعنى يناير الجاى باذن الله هابقى 33 سنة وانتى عارفة مسالة السن بتفرق ازاى .. لكن النجاح والفشل دول حاجة بايد ربنا

انتى شدى حيلك و لو هينفع تعمليها بلاش اى تاجيل استخيرى واستعينى بالله وابداى وانتى شايفة بقى لينا اخوات قلوبهم طيبة وجميلة و بيدعولنا يعنى الواحد بجد مطمن ربنا يارب يفرحنا جميعا ويرزقنا جميعا الذرية الصالحة الطيبة آآآآآآآآآآمين

رنين العبرة
05-07-2009, 09:49 PM
مشتاقة الله يوفقج يارب

انا ان شاءالله على هالدورة بسويها الي جاية شهر ثمانية ولو ان من دوامي ما راح يعطوني ايجازة لكني بطر اخذ ايجازة لو لو على استقالتي شسووي الشغل ما يخلص بس العمر يجيلة يوم وينتهي وانتي زين ما سويتي شوفي الاصلح والانسب لكي ورب العالمين ما بيخيبنا ابدا ان شاء الله

مشتاقة لعفو ربي
05-07-2009, 10:03 PM
يارب على خير ان شاء الله يا رنين ..وشهر 8 بيكون فيه شهر رمضان يعنى فال حلو وايام مباركة و الدعاء فيها باذن ربى مستجاب .. الله يوفقك و زين ما فكرتى وباذن الله متحصلشى اى مشاكل فى الشغل معاكى و يتفهموا موقفك وظروفك باذن الله .. ليكى منى الدعوات الطيبة بظهر الغيب يا اختى فى الله وربى معاكى يوفقك و ييسرلك امورك انتى و زوجك ويارب على عيد رمضان تكونى حامل فى توأم يااااااااااااااارب

رنين العبرة
05-07-2009, 10:06 PM
ان شاء الله يارب ويفرحنا فيج يالمشتاقة قولي امين

ايش قاعدة تسوي الحين ما طلعتي مكان او جالسة في البيت

ليلى الحياة
05-07-2009, 10:59 PM
رنين انا خايفه كثير
ادعي ربي يسر امري
توني اقوال لزوجي ان موعدي علشان الاشعه استغرب وعدها ما استفسر كثير
انا خايفه
ربي يسر لي

رنين العبرة
05-07-2009, 11:02 PM
الله يسهل عليج ولا تخافين ولا شي

وان شاء الله بكرة زوجج راح يوديج وبتتغير الاحوال ماله داعي الخوف ابدا

ليلى الحياة
05-07-2009, 11:08 PM
الله يسهل عليج ولا تخافين ولا شي

وان شاء الله بكرة زوجج راح يوديج وبتتغير الاحوال ماله داعي الخوف ابدا

حبيبتي هو بيودين بس ما كان عارف ليش
وانا قلت له علشان ما يتفجاء لو عرف

غير كذا انا خايفه لسببين

اولها انهم ممكن مايسون لي بسبب الافرزات الي عندي ويا رب تخف

ثاني شي انا عندي ضيف في عنق الرحم وضيق شديد بالتالي الم بيكون شديد لما بيفتحون علشان يدخلوان الانبوبه ذقته قبل بس ما كنت عارفه السبب بس الحن عرفت السبب الله يستر وتعدي على خير

رنين العبرة
05-07-2009, 11:17 PM
ليلى اهما ادرى الدكاترة ولا تشيلين هم وبالنسبة للافرازات ما اعتقد تاثر ابدا والله

وزوجج الحين عرف خلاص وليش كل هالخوف هونيها وتهون ياقلبي

nour_79
06-07-2009, 12:56 AM
الدموع الحبيسة
الف مليون مبروك مبروووووووووووك
الحمد لله ربنا عوض صبرك
ربنا يتمم حملك على ياخير يارب yarub
اقسم بالله العظيم اننى لم انساكى حتى فى وجود مشاكل بينى و بين زوجى
الف مليون مبروك و ربنا يتمم حملك على ياخير yarub

nour_79
06-07-2009, 01:02 AM
رهينة القيود
الف مبروك الاستجابة الجيدة
و ان شاء الله كمان حوالى 3 اسابيع نبارك على الحمل yarub
والله العظيم فرحانة لكى انت والدموع الحبيسة زى ما اكون انا
نستونى هم المشاكل بينى و بين جوزى
ربنا يتمم على ياخير yarub

حنين الامل
06-07-2009, 01:06 AM
الدموع الحبيسة
الف مليون مبروك مبروووووووووووك
الحمد لله ربنا عوض صبرك
ربنا يتمم حملك على ياخير يارب

nour_79
06-07-2009, 01:38 AM
ساندرا
مبروك تحليل زوجك
ان شاء مش تحتاجى عمليات وتكونى حامل طبيعى قريب جدا yarub
على فكرة دواء الكاريتنين كويس جدا خليه ياخده باستمرار
و ربنا معاكى يفرح قلبك قريب ان شاء الله

nour_79
06-07-2009, 01:43 AM
ليلى الحياة
كيفك حبيبتى
ايه اخبار الاعشاب و الخلطات معاكى
المفروض تغيرى اسمك و يبقى خبيرة اعشاب
ان شاء يكون بفايدة و نفرح لك قريب yarub

nour_79
06-07-2009, 01:46 AM
رنين
اخبارك ايه
كل تاخيره وفيها و ان شاء الله الموضوع يتم المرة دى على خير yarub
ربنا معاكى ان شاء الله

nour_79
06-07-2009, 01:52 AM
جود

ان شاء الله العملية السادسة تنجح yarub
بلاش خوف انتى جربتى قبل كده
توكلى على الله وربنا معاكى

مشتاقة لعفو ربى

اخبارك ايه يارب تكونى بخير
اخبار صحتك ايه
ان شاء الله احاول اشوف على الياهو يعنى يوم او يومين بالكثير واكلمك
و شكرا كثير على سؤالك و دعواتك لى

nour_79
06-07-2009, 01:58 AM
عاشقة الامومة
شكرا لكى انا عملت زى ما كتبتى و ربنا يسهل والامور تمشى

بصراحه انتى وكل البنات
ردودكم وكلامكم فرق كثير
وخفف عنى وحدتى
صحيح مش كنت قادرة اشارك معاكم كل يوم
بس شكرا لكم كلكم
انتم فعلا احسن اخوات

nour_79
06-07-2009, 02:01 AM
الشهر ده مبارك يا بنات
اخبار حلوة عند
الدموع الحبيسة
ساندرا
رهينة
يارب عقبال الباقى

nour_79
06-07-2009, 02:05 AM
فى ناس غائبين عننا يارب يرجعوا بالسلامة
ام عمر
الصيدلانية نورا
اميرة
فتوو
نداء محمد انتى فين
ترجعوا بالسلامة ان شاء الله

لولوسين
06-07-2009, 02:32 AM

ياه قصتك دالة على عظمة ربنا يا انجي مللي بس من السائل المنوي وبقدرة ربنا يصير حمل ماشاء الله تبارك الله والحمد لله على نعمه وربنا يتمم لك بخير

راجية كيفك وحشتيني خالص وضحضح بخير والحمد لله

بوسي لا تستعجلي على موضوع العملية وان شا ءالله تحملي من غير عمليات تعرفي مرة قريت عن وحدة زوجها دخلوه لغرفة العمليات وهي حست بدوخة وتعب فجأة قالو يمكن من خوفها عليه دخلوها وكشف عليها الدكتور والمفاجأة أنها طلعت حامل وزوجها المسكين لسه مطلعينو لغرفة الأنعاش هههههههه ماشاء الله المسكين فتحوه وعذبوه من غير فايدة تعرفي زوجي كمان قالو الذكتور يعملها ورفض رفضا مطلقا بس فيه ناس عملتها وحملو زوجاتهم بعديها والحمد لله

سلامة احماكي يا هوبا

زينة تسلمي على احساسك النبيل والله يجيزك كل خير على تفاعلك معانا

مشتاقة كيفك

الله يعينا ونحمل من غير عمليات جسمي اتخرم من كثر الأبر ربنا يجعلها مغفرات للذنوب تعرفو أكثر شيء بخاف منو الأبرة هههههههههههههه صرت أتشك كل يوم ومع ذلك لسه بخاف كل مرة ههههههههههههههههههه

دعواتكم بأخو لبنتي يارب

@اميره@
06-07-2009, 03:49 AM
ماشاء0 الله0 تبارك0 الرحمن00الف 0الف 0الف0 الف 0مبروك 0يالدموع 0الحبيسه0 وان 0شاء 0الله 0ان ا0لدموع 0الحبيسه0 من 180 0سنه 0خرجت 0لتصبح 0دموع0 فرح00الله 0يتمم0 لك 0على0 خير 0والله 0يرزقك0 بالذريه0 السليمه0 المعافاه 0واسأل 0الله 0ان0 يعوض0 صبرك 0بخير 0والله 0اني 0فرحت0 لك 0جدا 0دموعي0 ماوقفت 0والله0 من 0الفرحه 0من 0جد 0فرحتينا 0وزرعتي 0فينا 0الامل 0بعد 0محاولاتنا ا0لفاشله 0انا 0وام0 عمر0 وليلى0 وفتو 0و000الخ 0احس0 اني0 تحطمت0 ومالي 0نفس 0اعيد 0العمليه0 لكن 0الحين0 عندي0 بصيص0 امل 0اني 00احمل00 وان0 شاء 0الله 0عقبال 0رنين 0ورهينه 0ويبشرونا 0بحملهم 0ياربي 0لاتحرمهم0 وارزقهم 0من 0واسع 0فضلك 0وجميع 0المنتظرات 0اللهم0 ارزقهم 0ذرية 0صالحه 0حافظة 0للقران0اللهم0 امين

@اميره@
06-07-2009, 03:54 AM
اعذروني 0يابنات0ودي 00ودي ارد 0عليكم0وحده0وحده 0بس لابتوبي0 متعطل0ولازم 0كل 0كلمه0والثانيه0احط0نقطه00حتى0مايطلع0الكلام0مشبك0 خخخخخخ0 صار 0لقبي0ام نقطه0وان 0شاء0 الل يوم0 الاربعاء00بسافر0لاهلي0وان 0شاء0 الله0 اذا 00رجعت0من0اهلي0القى0رنين0ورهينه0حوامل 0وكل 0المنتظرايارب تعوض 0صبرنا0ياكريم0يمكن اقعد0شهر0عند0اهلي0يعني0احتمال0اغيب0شهر0عن0المنتدى0 استودعكم0الله0الذي لاتضيع0ودائعه00000

@اميره@
06-07-2009, 03:57 AM
اللهم هب لنا من لدنك ذرية طيبه انك سميع الدعاء

@اميره@
06-07-2009, 04:08 AM
بنات كل ماادخل المنتدى ماالقاكم>>ماادخل المنتدى الا قبل الفجر خخخخراح توحشوني يابنات وان شاء الله ارجع والقاكم حواااملاللهم تمم حمل الدموع الحبيسهاللهم ارزق اخواتي رنين العبره@رهينة القيود@ليلى الحياه@ساندرا@نور79@الصيدلانيه نورا@جود@ام عمر@ام انس@الخجوله@مشتاقه لعفو ربي@زوجة الاخ طلال@نداء محمد@فتو@عاشقة الامومهبالذرية الصالحه اللهم عوض صبرهم وارزقهم من حيث لايحتسبون وجميع المتأخرات ومن نسيت اسمها ياودود ياحي ياقيوم ارزقنا من واسع فضلك

@اميره@
06-07-2009, 04:10 AM
اللي 0اللقااااااااااااااااااااااااء 0بعد 0شهر0 يزيد0 اوينقص 0وسامحوني0 وحللوني0

بوسة البسبوسة
06-07-2009, 07:39 AM
ازيكم يا بنات
المشكلة ان احنا روحنا لكذا دكتور وكل واحد برأي الي يقول لازم نعملها والي يقول لا مش لازم والي يقول العلاج هيطول والي يقول لا دول بس 3 شهور يعني حيروني علي الأخر عشان كدة انا مضطربة مش مستقرة وعلي العموم الي فيه الخير يقدمه ربنا.

اسكتوا يا بنات انا امبارح حلمت حلم حلووووووووووووو اويييييييييييي بقيت مش عايزة اصحي من النوم بس بقول انه عقلي الباطن عشان كان فيه حاجة غريبة المهم انا هحكيه ليكم والي تعرف في الاحلام تقولي:ـ
حلمت خير اللهم اجعله خير
((( إن احمد جوزي بيقولي انتي حامل وفرحان اوي فانا بقولو عرفت ازاي قالي اهو اللمبة منورة بصي بصيت علي رجلي (من فوق وركي يعني من الجنب) لقيت فيه زي لمبة صغيرة جدا منورة باللون الاحمر ((المفروض ان دي اكتر علامة بتأكد الحمل )) انا فرحت اوي وقلت الحمد لله الحمد لله وكنت هموت من الفرح وبعدين هو قالي انا خارج تعالي معايا لقيت حماتي قالت لنا لا انت لسة في الاول غلط عليكي هو مشواره بعيد مينفعش تركبي العربية كل المسافة دي وانا حطيت ايدي علي بطني وقلت له مش هينفع عشان البيبي وانا بضحك من الفرحة بس))))

معلش الحلم طويل وغريب مش عارفة ايه اللمبة دي هههههههههههههه بس المفروض ان دي العلامة الوحيدة للحمل طبعا هبل هههههههههه انا بقول ممكن عقلي الباطن لاني كنت بتكلم امبارح عن واحدة حامل وازاي جوزها فرح بخبر حملها مش عارفة بقي.
اه صحيح انا في الحلم كنت كل شوية ابص علي اللمبة خايفة لحسن تطفي ههههههههههههههههه
اوعو حد يتريأ او يضحك عليا.

رهينة القيود
06-07-2009, 11:28 AM
نور حبيبتي الف شكر لك على هالمشاعر الصادق

اذا دليل صدق التعامل معك حتى وانت في عز مشاكلك ما نسيتينا

يا رب تنحل الامور بينك وبين زوجك وتكون افضل من كذا

وترجعوا حبايب بس انت اصبري عليه شوي

رهينة القيود
06-07-2009, 11:29 AM
اميره اخيرا طلعتي على الساحه

وهذا انت بترجعي تختفي عموما

تروحي وترجعي بالسلامه

رهينة القيود
06-07-2009, 11:31 AM
مشتاقه لعفو ربي

شيء حلو وخطوه ايجابيه يا رب تكون لك خير وتكوني

مبسوطه ومرتاحه بالتوفيق يا قلبي

رهينة القيود
06-07-2009, 11:34 AM
ساندرا عقبالك يا رب نفرح فيك

وانتبهي االاشياء اللي شلتيها لي للنونو

يا رب اكافئك بأفضل منها ونشوفك منزله صور البيبي

خلاص التفائل فتح بابه لنا ان شاء الله فعلا هالشهر بيكون خير

علينا كلنا بس اكثروا الاستغفار والصدقه

رهينة القيود
06-07-2009, 11:40 AM
رنين حبيبتي هانت

ان شاء الله ما بقى شيء وتبدائي طولي بالك

والله اكيد اصلاح وخير لك تدري انا صار لي اكثر من سنه وانا احاول

اني اسوي العمليه ودائما تتاجل ....... وصرت دائما اقول في دعائي يا رب

اذا ما بتنج العمليه ظل يا ربي ابعدها عن طريقي وجعل بيني وبينها صد

وكل مره تتاجل زعل وارجع اقول اكيد ما كانت بتنجح والله استجاب دعائي وآجله

لازم نصبر نفسنا يا رنين ويمكن الاصلاح لك انك تسويها وامك جنبك صدقيني حتى لو كانت ما تدري بس

يكفي شعورك انها جنبك مثلي انا والله مفتقده امي اقول على الاكل لو امي جنبي كان كل شيء هان

طولت عليك بس من زمان ما شفتك وسولفت معك

رهينة القيود
06-07-2009, 11:42 AM
ليلى الحياه

يا رب هذه اخر مره تروحي فيها المستشفى

تنفتح الانابيب وتحملي طبيعي

رنين العبرة
06-07-2009, 12:43 PM
هلا نور طمنيني عنك ان شاء الله توصلتوا لحل تمام انتي وزوجك والله لا يغير عليكم يارب

رهينة مشكورة ياقلبي انا في البداية تضايقت بس الحين خلاااص رضيت بارض الواقع ورضيت بقسمتي ومتى ما حان موعد العملية حياالله ماني مستعجلة ابدا كل خيرة دام هالشي من رب العالمين

ليلى بشريني عنك ايش صار عليج اليوم عند الدكتور كل ما اصحى من النوم ادعي لج وانام وعلى هالمنوال لين صحيت الساعة 12 على طول فتحت الاب توب بس حسافة ما حصلت منك رد ان شاء الله خير يارب

ساندرررا شخبارج انتي ومتى ناوية تسووين العملية خليكي معانا شهر 8 انا وياكي وجود

جووود مهيا نفسيا للعملية او للحين منتي مستعدة لها

الدموع الحبيسة كيفج مع الحمل في الايام الاولى ما نبي نشوفج **لانة وذبلانة خليكي مثل ما تعودنا عليكي

وتحياتي لجميع البنات الغايبين والحاضرين والله يرزقنا جميعا يارب

لولوسين
06-07-2009, 02:17 PM

بوسة خير بادن الله ما دام فيه لمبة يبقى ده نور الأمل ان شا ءالله بس تعرفي انا مقدرتش أمسك روحي وضحكت شوي تعرفي ليش تخيلت الستات الحوامل ماشيين وبطنهم لمبة منورة ههههههههههههههههه وكل ما تكبر البطن النور بيزيد هههههههههههههه معليش يا بوسة سا محيني خيالي راح لبعيد بس ان شا ءالله خير واستبشري فرج ربنا قريب ان شا ءالله

بوسة البسبوسة
06-07-2009, 02:25 PM
عندك حق يا لولو انا كمان من ساعة ما صحيت وانا كل ما افتكر الحلم اضحك تخيلي المنظر عندنا لمبة لما نكون حوامل النور يولع ولما نكون مش حوامل النور يطفي :D هههههههههههههههههههههههههههه علي كدة انا اللمبة بتاعتي بقالها سنتين مطفية:p ادعي معايا انها تولع بقي لحسن ا**رها ههههههههه
والله ضحكتيني وانا ماليش نفس:cry:

بوسة البسبوسة
06-07-2009, 02:28 PM
اه صحيح تعالي هنا انتي بتفهمي في الاحلام ولا بتاخديني علي قد عقلي

& متفائلة &
06-07-2009, 04:04 PM

اختي الدموع الحبيسه الف الف الف الف الف مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك
والله يثبت حملك ويقر عينك بشوفتهم ياااااااارب وعليك بالرقيه وحصني نفسك وحاولي تخفين حملك عن الناس نصيحه لوجه الله
ومن تجربه درو الناس بحملي واجهضت في الشهر الخامس ومن بعدها ماعد حملت
وانا قاعده الحين استخدم الرقيه الشرعيه من العين الي صابتني من الناس

بالنسبه لي مافي جديد قعده اجهز اغراض السفر يمكن باذن الله راح نسافر من السابيع الجايه

وياااااااااااااااارب ياااااااحي ياقيوم اللهم أني أسالك بعزتك وجلالك أن ما نرجع من السفر ألا وكلنا حواااااااااااااامل يامن لايعجزه شيء في الأرض ولا في السماء لاتردنا خائبين
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

engyahmad
06-07-2009, 06:32 PM
خير اللهم اجعله خير انشالله بشرة خير واللمبة دى بنوتة باذن الله
انا بتفائل بالحلام اللى زى كدة انشالله يارب هاتفرحى قريب باذن الله ومن غير اى عمليات

راجية رزق ربى
06-07-2009, 07:58 PM
ما شاء الله ولا حول ولاقوة الابالله حلمك حلو باذن الله وربنا هيفرجها عليكى باذن الله
لولوسين والله انا ضحكت على كلامك الله يفرجها علينا يارب ويرزقك اخوات كتير لبنتك يارب
انجى اية اخبار الوحم معاكى ربنا معاكى
مشتاقة فينك يا جميل

engyahmad
06-07-2009, 08:08 PM
ما شاء الله ولا حول ولاقوة الابالله حلمك حلو باذن الله وربنا هيفرجها عليكى باذن الله
لولوسين والله انا ضحكت على كلامك الله يفرجها علينا يارب ويرزقك اخوات كتير لبنتك يارب
مشتاقة فينك يا جميل
راجيه انا بخير الحمد لله شكرا لسؤالك يا حبيبتى. اما الوحم فالحمد لله مقبول يعنى سوء هضم وغثيان بس مفيش ترجيع الحمد لله . اللى مضايقنى بس المغص والام الظهر شديدة الحمد لله
ربنا يفرح قلبكم انشالله ومايجى رمضان الا وانتم جميعا حوامل وفى اتم صحة

زينه3
06-07-2009, 08:34 PM
اشكرك يالولو على ترحيبك والله يرزقكم حتى يفرحكم

بوسه حلمك حلو جدا هو ممكن مثل ماتقولين لانك فكرتي فوحده حملت
لكن لو الله اراد انك حتحملي فولد باذن الله باذن الله لان النور ولد وهدايه ان شاء الله وكذلك لسورة النور
وانتضري فترة العلاج مثل ماقال جوزك وان شاء الله خير

مشتاقة لعفو ربي
06-07-2009, 11:33 PM
مشتاقه لعفو ربي

شيء حلو وخطوه ايجابيه يا رب تكون لك خير وتكوني

مبسوطه ومرتاحه بالتوفيق يا قلبي

رهينة تسلمى عى سؤالك وربنا يخليك يارب على دعواتك الحلوة دى وان شاء الله كلنا نفرح فى الايام الكريمة المباركة دى باذنه تعالى

مشتاقة لعفو ربي
06-07-2009, 11:37 PM

ازيكم يا بنات عاملين ايه؟ يارب تكونوا باحسن حال جميعا

النهاردة كان ميعادى مع الدكتورة زى ما انتوا عارفين .. كتبنا العنوان على الجى بى اس وتوكلنا على الله لان المستشفى فى مكان احنا مش عارفينه .. لكن للاسف توهنا ومقدرناش نوصل فى الميعاد

ولما وصلنا قالولنا مينفعشى نقابل الدكتورة النهاردة لان ميعادنا فات وحددولى ميعاد جديد يوم الخميس باذن الله .. انا تضايقت شوية لانى كنت منتظرة ميعادى معاها بفارغ الصبر تعبت من التفكير

والواحد وقته على القد لكن رجعت قولت الخيرة فيما اختاره الله و قدر الله و ما شاء فعل .. يا بنات ياريت ما تنسونى من دعواتكم الصالحة لانى بحاجة اليها جدااااااااااااا

اللهم اسالك برحمتك وقدرتك وجلالك و عزتك ان تفك كربى وكرب كل اخواتى وان ترزقنا جميعا ذرية صالحة طيبة فانك ولى ذلك و القادر عليه

مشتاقة لعفو ربي
06-07-2009, 11:46 PM
مشتاقة فينك يا جميل

راجية

بارك الله فيكى لى سؤالك حبيبتى .. سامحونى على الغياب وماعندى عذر لكنى كنت ادخل اطمئن عليكم وادعيلكم

كانت اعصابى شوى تعبانة كنت على موعد مع طبيبة جديدة اليوم لكن الله ما اراد انى اقابلها والموعد اتاجل حتى الخميس القادم

يا بنات

اسالكم بالله ما تنسونى من دعواتكم .. بادعى ربى ان حالة زوجى تتحسن و العدد يزيد ويصبح فى حركة عشان اقدر اعمل حقن صناعى .. الحقن المجهرى هنا تكلفته 10 الاف دولار وانا و زوجى مش معانا المبلغ ده تماماا .. يعنى لازم ارجع على مصر عشان اعملها وفى الجامعة ما يدونى اجازة غير شهر واحد .. ادعولى لان احس انى فى دوامة و العمر بيجرى .. ربنا يرزقنا جميعا بالذرية الصالحة يارب

كل البنات القمرات اللى وحشونى عاملين ايه ؟

يارب تكونوا بافضل حال وربى يتم على الحامل حملها و يثبت جنينها و يرزق كل محرومة الحمل السليم المعافى يارب yarub

مشتاقة لعفو ربي
06-07-2009, 11:52 PM
لولوسين حبيبتى

الف شكر على السؤال عنى وربنا يارب يسمع منك دعواتك الجميلة دى نحمل كلنا من غير تعب ولا ابر ... وان شاء الله ربنا يؤجرك عن تعبك ويجعله فى ميزان حسناتك يااااااارب وقريبا تبشرينا بالحمل

مشتاقة لعفو ربي
06-07-2009, 11:54 PM
ماما انجى

عاملة ايه يارب تكونى بخير ويكون حملك ماشى بتيسير و صحة وعافية وربنا يارب يثبت جنينك و يرزقك اجمل اطفال يااااارب

بجد يا انجى قصتك فيها دليل كبير اوى على اعجاز ربنا سبحانه وتعالى .. سبحانه يقول للشىء كن فيكون .. حافظى على الرقية والاستغفار والدعاء و الصدقة وباذن الله تشوفى طفلك سليم معافى بعد شهور وتفرحى بيه انتى و زوجك ياااااااااارب

ملحوظة

سالتك هنا فى قسم الالكترونيات عن سونار محمول بس ملقيتشى هههههههههههههه

ابقى اصبرى بقه لغايت ما يخترعوه و سيبى بقى البيى فى حاله خليه مرتاح مش كل شوية تزعجيه

بسونار و مش سونار .. ضحكيتنى بجد على حكاية انك كان نفسك يبقى عندك سونار فى البيت

ان شاء الله كام شهر و تشوفى ابنك او بنتك فى حضنك من غير اى حاجة باذن الله ياااااااااااارب yarub

مشتاقة لعفو ربي
06-07-2009, 11:59 PM
بسبووووووووووووسة

معلش سامحينى انتى قولى محديش يضحك بس انا بعد اذن هاضحك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه

الحلم جميل جدااااااااااااااا و كله بهجة و فرح و ضحك وتفاءل وباذن الله تكون اللمبة دى هى نور الفرحة اللى هيملى قلبك وحياتك انتى و زوجك قريبا باذن الله بالولد الصالح ياااااااااااارب

استبشرى خير عملا بقول رسولنا الكريم صلوات ربى عليه :تفاءلوا بالخير تجدوه" .. وان شاء الله قريب تفرحينا واسمحيلى اضحك تانى هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

قال كل شوية بسبوسة تبوص على اللمبة تشوفها لسه منورة ولا مطفية .. عجبتنى اوى اوى وسامحينى لو ضحكت كتير .. بس والله النهاردة انا مخنوقة اوى ربنا يارب يفرح قلبك

زى ما خليتينى اضحك وفرحتى قلبك بحلمك الجميل ده يارب تفرحى ونفرح كلنا قريب ياااااااااااارب

رنين العبرة
07-07-2009, 12:40 AM
المشتاقة كل تاخيرة وفيها خيرة وانتي لا تستعجلين على رزقج رب العالمين ما كتب لكم اليوم تشوفون الدكتورة وان شاء الله الخميس تنحل جميع مشاكلكم اهم شي شفتوا المكان عشان يوم الخميس على طول تروحون وما تضيعووون المكان والله يسهل لج امورج ويسرها لكم ويفتحها بوجهكم في اول خطوة تخطوها

ياري فرح قلب كل اخواتي بهالقسم بالذرية الصالحة السليمة المعافى وفرح قلوب ازواجنا في سماع كلمه بابا ولا تحرمهم من هذا الامنية في الدنيا قبل الاخرة وانت ارحم بعبادك فرحمنا برحمتك يا الله

جود
07-07-2009, 12:54 AM
مشتاقة لعفو ربي

رنين العبره ورهيينه وام انس وجميععع البنات

صباح الخيرات

كيف حالكم وش الاخبار طمنوووووووووووني عليكم

:good

رنين العبرة
07-07-2009, 01:22 AM
هلاااا جود صباح النور والسرور

شخبارك ياقلبي وايش مسوووية ؟؟

جود
07-07-2009, 02:40 AM
هلااااااااااااا رنين

الحمدالله بخير ..انتي وش اخبارك ...؟

يارب ياكريم مايجئ رمضان الا واحنا حووامل ..يارب تفرحنا قريبا

ربي لاتذرني فردا وانت خير الوارثيين

nour_79
07-07-2009, 02:53 AM
مشتاقة لعفو ربى
اخبارك ايه

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 03:20 AM
المشتاقة كل تاخيرة وفيها خيرة وانتي لا تستعجلين على رزقج رب العالمين ما كتب لكم اليوم تشوفون الدكتورة وان شاء الله الخميس تنحل جميع مشاكلكم اهم شي شفتوا المكان عشان يوم الخميس على طول تروحون وما تضيعووون المكان والله يسهل لج امورج ويسرها لكم ويفتحها بوجهكم في اول خطوة تخطوها

ياري فرح قلب كل اخواتي بهالقسم بالذرية الصالحة السليمة المعافى وفرح قلوب ازواجنا في سماع كلمه بابا ولا تحرمهم من هذا الامنية في الدنيا قبل الاخرة وانت ارحم بعبادك فرحمنا برحمتك يا الله

اللهم آمين اللهم آمين اللهم آمين

رنون تسلمى حبيبتى على الدعوات الطيبة وعلى سؤالك عنى

الحمد لله احنا عرفنا المكان لكنا وصلنا متاخر واخدنا معد اخر الخميس .. انا اتضايقت فى الاول لكن على رايك كل تاخيرة و فيها خيرة اكيد اللى حصل فيه الخير و الحمد لله رب العالمين

انتى عاملة ايه ؟ ها طنينى اخبار النفساويات و المعنويات ايه ؟ عايزينها تبقى تماااااااااااام :good

ويارب تفرحينا قريب بالبشرى السعيدة والذرية الصالحة ياااااااااارب yarub

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 03:22 AM
صباح الفل و الورد والياسمين على عيونك الحلوين يا جود

عاملة ايه يا قمراية ؟ ها نويتىعلى شهر 8 باذن الله ؟ يلا شدى حيلك وربنا معاكى ومع كل البنات اللى هيبدأوا يااااااااااارب و هيكون رمضان وان شاء الله ربنا يرزقكم فى الايام المباركة دى باذنه تعالى ونفرح بيكم قريب يااااااااااااااااارب

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 03:23 AM
:مشتاقة لعفو ربى
اخبارك ايه

:cry: :cry: يا نور انتى فين .. يا بنتى انا قلقانة عليكى اوى

انتى اللى اخبارك ايه ؟ انا اخبارى كلها هنا مع البنات حبيايب قلبى انتى اللى مختفية وكلنا قلقانين عليكى و بندعيلك ويارب امورك تكون بقيت احسن مع زوجك يااااااااااااااااارب yarub

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 03:29 AM
صباح الفل والخيرات على احلى بنات اللى قريبا باذن الله هيبقوا اجمل و احلى و احن امهااااااااااات

يارب تكونوا جميعا بخير و صحة وعافية يارب

ليلى

عملتى ايه حبيبة قلبى؟ يارب نتيجة الاشعة تبقى تمام وتفرحينا يارب و تبشرينا بالاخبار الحلوة ياااااااااااارب

ساندرا

فينك ؟ وحشتينا .. ايه اخبار العلاج طمنينا عليكى يارب باذن الله تفرحى وتفرحينا معاكى قريب يااارب

رهينة

عاملة ايه بعد الجرعة الزيادة ؟ يارب تكونى بقيتى تمام انا عارفة ان الدكتور طمنك وباذن الله يطمنك اكتر يارب وبعد كام شهر تبقى ماما رهينة باذن الله يارب

دمووووووع

اخبارك ايه يا قمراية احنا كلنا بندعيلك من قلبنا ان الله يثبت حملك وتيجى انتى و النونو هنا عشان يشوف خالاته واحنا كمان نشوفه ونديله الهدايا بتاعته

ام انس

وحشتينا رغم انك جيتى قولتى كلمتين ومشيتى ابقى طمنينا على اخبارك

عاشقة الامومة

فينك مختفية وحشتينا ابقى طمنينا عليكى

اميرة

نورتى وباذن الله تروحى و ترجعى بالف سلامة وتبشرينا باخبار حلوة باذن الله

هوبا

انتى مسافرة ولا مختفية؟ عامة ربنا يارب يطمنا عليكى و تكونى بافضل حال يارب

رنين و جود و نور

انا كاتبة لكل واحدة رد صباحكم فل ان شاء الله و يوم سعيد علينا جميعا يارب bye

ليلى الحياة
07-07-2009, 03:48 AM
al kmbytar atlan byktb anglayzy

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 04:59 AM
يا ليلى يا لولا

طمنينا عملتى ايه فى الاشعة ؟؟ انتى بس اكتبى واحنا هنفهم الهيروغليفى بتاعك هههههههههههههههههههههه

بجد نفسنا نطمن عليكى ويارب يكون عندك اخبار حلوة تفرحنا ياااااااااااااااااارب

nour_79
07-07-2009, 05:26 AM
نداء عاجل إلى مشتاقة لعفو ربى
انتى فييييييييين

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 06:00 AM
ندااااااء عاجل لنور

انا هنا يا سلاااااااااااااامة

انا منتظراكى من بدرى ليا ساعات طويلة فاتحة اللاب و باذاكر و كل شوية اشوفك دخلتى ولا لسه لما جانى حول فى عينيا .. يادوب قفلته يرتاح شوية عشان صوت الفان بتاعت البروسيسور كان عالى اوى و روحت اتوضيت وصليت العشا رجعت مش لقيتك ولقيتك سايبالى نداءات اعمل ايه طيب اشد فى شعرى ؟؟ طيب مش باقى شعر كتير من غلب المذاكرة طيب اجيب باروكة وافضل اشد فيهاااااااااااا ولا اعمل ايه

انا من الصبح قاعدة لوحدى باغنى ظلموووووه .. اما تدخلى تانى ابقى انتظرى حبة ولا انتى داخلة بتا ك سى عداد ولا ايه ؟ ههههههههههههههههههههههههههه

يلا خلى بالك من نفسك يا نونوش وباذن الله يبقى لي حظ واقابلك بكرة على خير ويارب امورك تكون استقريت حبة يااااااااارب bye

ليلى الحياة
07-07-2009, 06:38 AM
al ashah tathbt ktyar otalamt kthalk aldktorah bsbb ank al rham alntygh lmtmr alsbka

alhmd llah ala kl hal

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 06:49 AM
al ashah tathbt ktyar otalamt kthalk aldktorah bsbb ank al rham alntygh lmtmr alsbka

alhmd llah ala kl hal

يا بنات انا هاكتبلكم ترجمة اللى فهمته من كلام ليلى ويارب الجهاز بتاعها يتصلح لانى قلقانة عليها وانتى يا ليلى ابقى صححيلى لو فى حاجة غلط

ليلى بتقولنا

ان الاشعة صعبة كتير و هيا اتالمت كتير والدكتورة قالت ان السبب هو عنق الرحم والنتيجة ؟؟ الباقى مش عرفت اترجمه بصراحة انا اسفة

-- الف مليون سلامة عليكى حبيبة قلبى ويارب يجعلك كل ثانية من الالم فى ميزان حسناتك والله قلبى اتقطع عليكى :cry: وان شاء الله ربنا هيعوضك خير وتحملى من غير الم ولا اشعات ولا اى حاجة والصابرين بخير وانا اسفة انى مقدرتشى اعرف باقى كلامك .. حاولى ترتاحى واشربى مشروبات دافية و لبن ومعاه فاكهة و روقى اعصابك وبلاش تفكرى كتير فى التجربة دى وباذن الله ربنا هيعوضك ويكرمك ويرزقك بالذرية الصالحة بنين وبنات ان شاء الله واحنا معاكى يااااااارب yarub---

(ام آدم)
07-07-2009, 06:54 AM
ربنا يرزق كل محرومة الذرية الصالحة

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 06:58 AM

اختنا فى الله نابازيم

بارك الله فيكِ على دعاءك لنا بظهر الغيب .. اللهم تقبل من اختنا و اجزها عنا خير الجزاء وبارك لها فيما رزقتها و انعم عليها بالصحة و الستر و الرضا و الطاعة هى و من تحب اللهم آمين

سبحان الله قد ايه الاسلام ده دين عظيم و نعمة كبيرة .. الواحد بيلاقى ناس كتي تدعليه وتحس بمشكلته حتى لو مكانشى بتعانى من نفس المشكلة

يا ارزقنا ذرية طيبة وكل محروم و محرومة من امتك فانك ولى ذلك و القادر عليه

رهينة القيود
07-07-2009, 08:02 AM
صباح الخير على البنات الحلوين

شخباركم ان شاء الله كلكم بخير

عروس2008
07-07-2009, 10:16 AM
الحمدلله ع كل حال انا ماطلعت حامل
هل كثرة الجماع ممكن يكون سبب في الفشل خصوصا ان الدكتور كان شاف البويضه انقسمت وتلقحت؟؟
ولما نزلت الدوره كان الالم فظييع لدرجة اني رحت المستشفى وعطوني ابره للالم..
تنصحوني اعيدها ولا أبدأ باطفال الانابيب

بوسة البسبوسة
07-07-2009, 10:28 AM
انجي ,,,, وراجية ,,,,, وزينة,,,,,
انتو بجد فرحتوني اوي ان حلمي ليه معني وتفسير يا رب يكون خير ويكون بشرة خير واطلع حامل

بوسة البسبوسة
07-07-2009, 10:42 AM
بسبووووووووووووسة

معلش سامحينى انتى قولى محديش يضحك بس انا بعد اذن هاضحك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه

الحلم جميل جدااااااااااااااا و كله بهجة و فرح و ضحك وتفاءل وباذن الله تكون اللمبة دى هى نور الفرحة اللى هيملى قلبك وحياتك انتى و زوجك قريبا باذن الله بالولد الصالح ياااااااااااارب

استبشرى خير عملا بقول رسولنا الكريم صلوات ربى عليه :تفاءلوا بالخير تجدوه" .. وان شاء الله قريب تفرحينا واسمحيلى اضحك تانى هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

قال كل شوية بسبوسة تبوص على اللمبة تشوفها لسه منورة ولا مطفية .. عجبتنى اوى اوى وسامحينى لو ضحكت كتير .. بس والله النهاردة انا مخنوقة اوى ربنا يارب يفرح قلبك

زى ما خليتينى اضحك وفرحتى قلبك بحلمك الجميل ده يارب تفرحى ونفرح كلنا قريب ياااااااااااارب
اضحكي براحتك يا قمر انا نفسي عمالة اضحك علي نفسي ههههههههههه :D
بس ايه رايك لما كنت كل شزية ببص علي اللمبة وخايفة لا تطفي خخخخخخخخخخخ :D
والله دي حاجة تحفة
بس الحمد لله طلع ليه تفسير شوفتي يعني مش هبل:good:p

بوسة البسبوسة
07-07-2009, 10:45 AM
هل كثرة الجماع ممكن يكون سبب في الفشل خصوصا ان الدكتور كان شاف البويضه انقسمت وتلقحت؟؟
حبيبتي عروس 2008 الله يعوضك خير ان شاء الله بس الي انا اعرفه ان كثرة الجماع ممكن تكون سبب في الفشل لان فيها مجهود بس لما يكون في المعدل الطبيعي عادي
وانا شايفة طبعا انك مضيعيش وقت واعمل طفل انابيب لان انا جربتها 2 ومنفعتش والله اعلم ممكن تنفع معاكي انتي
وان شاء الله ربي يقدملك الي فيه الخيرbye

عروس2008
07-07-2009, 11:23 AM
مشكوره بسبوسه ع الرد
ويارب يعوضنا جميـــــــــــــــــــعا
بس الجماع كان اكثر من مره ف اليوم من أول يوم عمليه الى يوم الفحص...هل ممكن هو السبب
وبخصوص الانابيب مش زي التلقيح ف نفس الشهر صح
العلاج ف شهرين أول شهر ابره تحضيريه والثاني المنشطات والعمليه..
بس ملهاش مضاعفات؟
ارجو الرد وكل اللي ترد ربي يرزقها ع نيتها

بوسة البسبوسة
07-07-2009, 01:46 PM
مشكوره بسبوسه ع الرد
ويارب يعوضنا جميـــــــــــــــــــعا
بس الجماع كان اكثر من مره ف اليوم من أول يوم عمليه الى يوم الفحص...هل ممكن هو السبب
وبخصوص الانابيب مش زي التلقيح ف نفس الشهر صح
العلاج ف شهرين أول شهر ابره تحضيريه والثاني المنشطات والعمليه..
بس ملهاش مضاعفات؟
ارجو الرد وكل اللي ترد ربي يرزقها ع نيتها
حبيبتي اسمحيلي اني ادخل طبعا جماع أكثر من مرة في اليوم كتير خصوصا انك عاملية عملية لازمها الراحة انا لما عملتها اول مرة الدكتورة قالت لي جماع تاني يوم الصبح في ساعة معينة كمان وبس لحد التحليل (يعني عشان تحاوط البويضة) بس يوم واحد وبعدين لالالا
بخصوص الانابيب زي ما انت قلتي بتبدأي العلاج من قبل الدورة بأسبوعين ولحد ما تنزل وكمان بعد ما تنزل لحد ما الدكتورة تقول كدة خلاص اوكي البويضات جاهزة ممكن تاخد شهر ونص او 2 :rolleyes: وبخصوص المضاعفات انا مسمعتش اي مضاعفات ليها وانا ان شاء الله ناوية اعملها في الاجازة الي جاية بس ان شاء الله محتجهاش واحمل طبيعي يا رب yarub
حبيبتي اذا احتاجتي اي حاجة انا في الخدمة :good وبالتوفيق ان شاء الله bye

عروس2008
07-07-2009, 03:53 PM
متشكره اوي اوي اوي ومتحرمش منك يا بوسه
قلبت مصري ههههههههههههه
بس كمان حابه اعرق اعراض التبويض انا من امس عندي ألم اسفل الظهر والم في الجانبين الايمن والايسر وارتفاع بسيط ف الحراره علما بان الدوره جتني تاريخ24 الشهر اللي فات واستمرت5ايام
هل هذي اعراض التبويض؟
وشكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـرااا

engyahmad
07-07-2009, 05:20 PM
ماما انجى

عاملة ايه يارب تكونى بخير ويكون حملك ماشى بتيسير و صحة وعافية وربنا يارب يثبت جنينك و يرزقك اجمل اطفال يااااارب

بجد يا انجى قصتك فيها دليل كبير اوى على اعجاز ربنا سبحانه وتعالى .. سبحانه يقول للشىء كن فيكون .. حافظى على الرقية والاستغفار والدعاء و الصدقة وباذن الله تشوفى طفلك سليم معافى بعد شهور وتفرحى بيه انتى و زوجك ياااااااااارب

ملحوظة

سالتك هنا فى قسم الالكترونيات عن سونار محمول بس ملقيتشى هههههههههههههه

ابقى اصبرى بقه لغايت ما يخترعوه و سيبى بقى البيى فى حاله خليه مرتاح مش كل شوية تزعجيه

بسونار و مش سونار .. ضحكيتنى بجد على حكاية انك كان نفسك يبقى عندك سونار فى البيت

ان شاء الله كام شهر و تشوفى ابنك او بنتك فى حضنك من غير اى حاجة باذن الله ياااااااااااارب yarub
مشتاقة بجد كلامك بيلمس قلبى الف شكر ياغاليه وربنا يااارب يديكى ويفرح قلبك عاجلا.
ربنا عالم والله انى ادعو لكم جميعا فى كل صلاه .
كفاية انك دورتيلى عالسونار المحمول مصيرهم يخترعوه . وكل واحدة تحمل تاخد اجازة وتقعد تتابع الغلبان اللى بقا فرجة
دعواتك ربنا يتم الحمل على خير ويرزق كل المسلمين اااامين

engyahmad
07-07-2009, 05:28 PM
حبيبتى اسمحيلى اتدخل . انا قبل العملية سالنا الدكتور عن الجماع قال عادى وبعدها فعلا زى ماقالت بسبوسة ححد يوم وساعة معينة لكن بعد كدة قال براحتكم فى اى وقت لان كتر الجماع بيزود فرص الحمل والله اعلم برضوا
المهم انا انصحك انتى وبسبوسة انشالله لا تياسوا من تكرار المحاولة لان كل مرة بتزيد فرص الحمل
وانا اعرف صديقة كررت ته ااكثر من مرة وحملت ثلبث مرة واخرى حملت رابع مرة
وبعدين هو اوفر من اى شئ تانى ومادام ربنا يسر لنا فرصة زى دى يبقى نستغلها بصراحة كان غلط منى انى ماكنتش ناوية اغيره بس دة لانى من النوع الغير صبووور لكن اتمنى انكم تتحلوا بالصبر وتذكروا
ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لا تفرج
اللهم ياارحم الرحمين ارزق كل مشتاق وكل محروم الزرية الصالحة ااااااامين

الخجولة 2008
07-07-2009, 06:37 PM
يهمني رااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااي كم
(( اطفال الانابيب ))
الله يخليكم ادخلووووووووووووووووووووووووووووووا

http://www.tabeebe.com/vb/showthread.php?t=91701

الخجولة 2008
07-07-2009, 06:40 PM

بنات انا اليوم سويت سحب للبويضات ..

قبل مـا اسوي كان عندي بويضتين .. بس هم سحبوا مني بويضه واحده لان الاخرى لا تصلـح ..

يوم الخميس بيكون الارجاع

منو عملت اطفال الانابيب .. و تلقحت عندها بويضه واحده و حملت

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ادعوووووووووووووووووووولي لا تبخلون علي ؟؟

ليلى الحياة
07-07-2009, 06:54 PM
انا عملت الاشعة وتعذبت كثير لان عندي عنق الرحم ضيق الدكتورة ما قدرت ادخل الانبواب
كنت بموت من الالم مع انهم معطيني ابره مسكنه لكن تعذبت
النتيجة الصبغه ما مرت ولا ادخلت ابد والدكتورة تعذبت معاي كثير
الحمد لله على كل حال

يعني صعب كثير الحمل الطبيعي

وعلى فكره هم نفسهم مش عرفين السبب الاساسي

محتارين

على العموام الحد لله على كل حال رضيت بحكمك يا رب

ربي لا تذرني فرداً وانت خير الوارثين

انتوا بنات طمنوني عليكم

الكمبيوتر عندي خربان بس فترات يشتغل واحوال اتواصل معكم واحتمال ادخله التصليح لا تقلقوا لو اختفيت كم يوام راح توحشوني كثير

غيركذا بسافركم يوم عندي زواج ولد اخوي وفي هذي الفتره راح انقطع يوم او يومين

ادعوالي بنات

ليلى الحياة
07-07-2009, 06:58 PM

بنات انا اليوم سويت سحب للبويضات ..

قبل مـا اسوي كان عندي بويضتين .. بس هم سحبوا مني بويضه واحده لان الاخرى لا تصلـح ..

يوم الخميس بيكون الارجاع

منو عملت اطفال الانابيب .. و تلقحت عندها بويضه واحده و حملت

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ادعوووووووووووووووووووولي لا تبخلون علي ؟؟

في ام جمعة رجعوا لها جنين واحد وكان كل شي تمام بس هي ما استمرت على المثبتات قبل التحليل لانها استخدمتها بطريقه تعبتها شوي وارتكتها
وما ثبت الحمل قبل التحليل

الله يسر لك وان شاء الله يتبت
توكلي على الله

العبره مس في الكم العبره في الكيف

الله يرزقك الولد الصالح

ليلى الحياة
07-07-2009, 06:58 PM
اخ طلال وش صار مع زوجتك بشرنا

ليلى الحياة
07-07-2009, 07:02 PM
مشكورة مشتاقه ترجمتك كانت ممتازة اعطيك 9من 10

ليلى الحياة
07-07-2009, 07:06 PM
بنات الكمبيوتر عندي ثقيل جداً

وصعب اني اقرا كل شي

حبيت اشكر كل البنات

وابي اعرف اخبار رهينه وش سوت

رنين العبرة
07-07-2009, 07:50 PM
سلااااااااااااااام للجميع

مشتاقة كفيتي ووفيتي والله ترجمتي لنا وسالتي عنا مشكورررة حبيبتي ما قصرتي ابدا والله طمنيني عليج انتي شخبارج متى راح تخلصين دراستج وامتحاناتج وكيف الوضع عندج في الغربة ان شاءالله مرتاحة هناك انتي وزوجج

ليلى الحمدللة على السلامة وما تشوفين شر ان شاء الله وكيف حاسة حالج الحين ان شا ءالله ارتحتي من بعد الاشعة ما ادري ليش احس علاج ام خالد في حالتج راح تنفع لاني اقراء دائما ان الحريم يستفيدون من علاجها اكثر من الرجال لان استجابة المراءة تكون اكثر وانتي الله يرزقج في القريب العلاج ومبروك لولد اخوج وان شاء الله بيت عامر بالافراح

اخ طلال شخبارك وكيف زوجتك بشرنا عنها

جوووود وينج هالايام مختفية طمنيني عليكي

الدموع وانتي بعد اختفيتي لكن انتي معذورة يالغلا اكيد الوعة والارهاق مسوي عمايلة معاااج ان شاء الله فترة وتعدي ونشووف بطنج جدامج تكبر كل يوم اكثر من يوم الله يحفظج ويحفظ جنينج يارب

رهينة كيفج يا غلاااتي عساج بخير وكيف الابر معاج مؤلمة والله خلاص تعودتي عليها يالله هانت الخميس بعد بكرة وطمنينا عليج قبل ما تروحي المستشفى تمام

ساندرااا كل البنات سمعت اخبارهم هاليومين الا انتي عسى ما شر كل هذا غياب يكفيج خلاص

نور كيف امورج صارت مع زوجج تصالحتوا الله لا يجيب الزعل بينكم يارب

اخباري انا اليوم عيد زواجي كملنا 4سنوات بتمام والكمال بدون اطفال الله لا يطول علينا السنين واحنا بدون عيال يارب والله يديم علينا الافراح في بيوتنا وتكون دائما عامرة يارب وما يجي السنة الجاية من رمضان الا واحنا اطفالنا في احضاننا قوووووولوا ااااااامين

ليلى الحياة
07-07-2009, 07:59 PM
سبحان الله
اربع سنوات
انتي اليوام
انا كان يوام الاحد
سبحان الله

رنين العبرة
07-07-2009, 08:52 PM
ما احتفلتي يا ليلى وكيف مر عليج عيد زواجج انا قاعدة اترجى ؤيلي يطلعني نتمشى سووا لكن ريلي مثل ما تعرفونة بيوتي كثيررر مرات يطق براسة الساعة 1 يقول لي يالله قومي نتمشى اشووي اكون انا على وشك النوم

ليلى الحياة
07-07-2009, 09:13 PM
ما احتفلتي يا ليلى وكيف مر عليج عيد زواجج انا قاعدة اترجى ؤيلي يطلعني نتمشى سووا لكن ريلي مثل ما تعرفونة بيوتي كثيررر مرات يطق براسة الساعة 1 يقول لي يالله قومي نتمشى اشووي اكون انا على وشك النوم

كل سنه اطلع معاه بس هذي السنه ما كنت ابي اسوي شي

لاني ثاني يوام لازم اسوي الاشعه

واي شي ممكن يخرب الاشعه

لو صار علاقه في ذاك اليوام تخترب الاشعة وانا انتظرتها بفارغ الصبر يعني تجنبت اني البس او اسوي اي شي اكتفيت بالصمت

ليلى الحياة
07-07-2009, 09:17 PM
رنين متى موعد رهينه

اليوام بيعطيها الابره التفجيريه لو سار كل شي تمام

رنين العبرة
07-07-2009, 09:21 PM
رهينة موعدها يوم الخميس عندها سحب اعتقد اكيد اليوم بيعطيها الابرة التفجيرية يحليلها مسكينة اول تجربه لها

ليلى ما علية ياقلبي السنة الجاية ان شاء الله تحتلفون وانتم ثلاث نفررررررر انتي وزوجج وولدج

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 09:25 PM

مساء الخيرات علي اخواتى الغاليات جميعا

ليلى

شكرا على 9 من 10 ويارب تكونى احسن اليوم وباذن الله تعبك ما يضيع وربى يعوض صبرك خير

رنين

كل عيد زواج وانتى و زوجك طيبين و بصحة وعافية وستر من الله .. الف مليون مبروك عليكم السنين الاربع من العشرة والمودة يارب يديم عليكم نعمته يارب وان شاء الله عيد زواجكم القادم يكون معاكم توأم انتى بحضنك ولد و زوجك بحضنه البنت يااااااااااااااارب و ما تعرفوا تحتفلوا و ما يسيبوكم فى حالكم ابدا هههههههههه

والف شكر على دعواتك الحلوة.. ما شاء الله عليكى يا رنين كلماتك جميلة ودعواتك اجمل وده يدل على طيبة قلبك

الغربة زى ما انتى عارفة وحشة جدااااااااا ما فى اوحش منها الحمد لله رب العالمين .. والدراسة ما تنتهى عندى اختبار صعب جداااااااااااااا فى نهاية الشهر القادم باذن الله ما تنسينى من دعواتك الطيبة يا طيبة

بعد هذا الاختبار لابد ابدا فى اختيار المشرف و موضوع للرسالة واسعتد لاختبار اصعب الله يعين ويساعد .. الدراسة هنا متواصلة مفيش راحة دواااااااااااااااااااااامة الحمد لله على كل حال

لكن الواحد لازم يعمل كده عشان يرجع بلده يلاقى ظيفة محترمة من غير بهدلة وقرف باذن الله تعالى ويقدر يعيش مستور ربنا كريم قادر يرزقنا جميعا

زوجى تعبان من الغربة لانه متعلق بامه جداااااااااااااا و هى متعلقة بيه اكتر .. و رغم انى بحبها وباتقى الله فى معاملتى ليها لكنها كل شوية تقوله انزل يلا وسيبها هى دراستها مش هتخلص وهتطول

والله صعبت عليا نفسى اوى وكان نفسى اقولها لو انا بنتك ترضى ان وجها يسيبها فى البلاد دى ويرجع لبلده عشان يشوف امه ؟؟

الحمد لله رب العالمين .. انا حكيت قصة حياتى معلش بس والله باعتبركم اكتر من اخوتى و اللى باقوله هنا معاكم مقدرش اقوله لاى حد تانى ربنا يخليكم ليا يارب

وان شاء الله يجى علينا رمضان وكلنا حوامل باذن الله مفيش حاجة بعيدة على ربنا

رنين العبرة
07-07-2009, 09:32 PM
كبري عقلج يا المشتاقة مهما كان هاذي ام وعارفة ان ابنها ما راح يسويها ينزل ويخليج بس من كثر ماهي مشتاقة له تقول هالكلام وانتي متى ان شاء الله راح تتخرجي يالله نبي نسوي لج حفلة في القسم اهني وبدل الفرحة تصير فرحتين فرحة نزولج وفرحة تخرجج وفرررحة الحمل ان شاء الله عن قريب

خلي قلبج كبيررر احنا لو حاسبنا امهات ازواجنا على كل كلمة ما راح نعيش كلنا نعاااني لكن ايش نسووي بنت خالتي ام زوجها لو تشوفيها ايش سووت فيها لدرجة ان هذيك الفترة صابها جنون تكلم حالها وتصرخ بليل وتقوم مدعورة قاموا اهلها طلعوها الكويت وجابوا زوجها عندها وعاشت اهيا وياه اهني الحين لان دائما الامهات يغارون على عيالهم ان جاءت زوجتة واخذته منهم

راضية
07-07-2009, 09:49 PM
اخباركم ايه يا بنات حبيت بس اقولكم انى تعبانه اوى رقبتى اتلوحت وعاملة رقبة اللى فى الصيدلية واربه مياه وحالتى كانت حاله بس الحمد لله بقيت احسن شوية على الدواء ان شاء الله هرجعلكم تانى بس اخذ حمام سخن علشان المرهم مضيقنى اوى وارجع اطمن عليكم يارب تكونوا بخير كلكم سامحونى لسه مش قريت اللى فاتنى من اخباركم

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 09:50 PM
تسلمى يا رنين على كلامك اللى دايما بيصبرنى

والله انا مكبرة عقلى فى حاجات كتييييييييييييرة اوى ابسط حاجة مثلا فى موضوع الفلوس و انها دايما بتيجى علينا احنا من دون باقى عيالها لاننا مش معانا اطفال وباقى عيالها معاهم اطفال كتير و كل شوية تقوله ساعد اخواتك والله ممكن تبقى اخر فلوس فى البيت وياخدها يديهالها او يديها لاخواته واقسم بالله مش باتكلم ابدا وباقول ان شاء الله ربنا هيعوضنا لكنها الايام دى اقنعته بجد انه يسافر و يسيبنى وهو بيفكر بجد بس متظر يبقى معاه تمن التذكرة وينزل واحنا محتاجين فلوس للعلاج والكشف بس اى حاجة عنده مش مهمة المهم امه يلا الحمد لله انا صابرة وعمرى ما بازعله بس باكتم جوايا واسكت الحمد لله رب العالين

معلش يا رنين انا نكدت عليكى فى عيد زواجك

يلا بقى عشان نحتفل بيكى ونعملك تورتة كبييييييييييييييييرة وبعدين هنسيبكم براحتكم مش هنبقى عوازل هههههههههههههههههه

ربنا يارب يسعدكم ويفرح قلبكم ويخليكم لبعض يارب وباذن الله تبقى حفلة تخرجى مع حفلة عيد ميلاد اولادك يااااااااااااااااااااااااااااارب لانى لسه باقيلى 3 سنين على التخرج ربنا يدينا ويديكى العمر يارب

يلا استمتعى بوقتك وعيشى يومك ويارب يكون عيد زواج جميل و سعيد عليكم يارب

رنين العبرة
07-07-2009, 09:51 PM
ساندرا عسى ما شر نايمة غلط والله كيف يالله ماتشوفي شر ان شاء الله قومي اخذي لج حمام ساخن وان شاء الله ما فيج الا العافية

رنين العبرة
07-07-2009, 09:57 PM
مشتاااقة لا تزعلين نفسج طيبي خاطرج مافي شي يستاهل الزعل لو انج على الفلووس الفلووس وسخ دنيا تروح وترجع وبالع** ام نكدتي علي ولا شي انا قلبي كتاب مفتوح لج بااي وقت انتي الحين حسبة اختي وان ما وقفت معاج مع منو راح اوقف خليكي ريل** وكملي دراستج على خير وان شاء الله رب العالمين بيفرجها عليكي وعلينا عن قريب

مشتاقة لعفو ربي
07-07-2009, 11:59 PM
اخباركم ايه يا بنات حبيت بس اقولكم انى تعبانه اوى رقبتى اتلوحت وعاملة رقبة اللى فى الصيدلية واربه مياه وحالتى كانت حاله بس الحمد لله بقيت احسن شوية على الدواء ان شاء الله هرجعلكم تانى بس اخذ حمام سخن علشان المرهم مضيقنى اوى وارجع اطمن عليكم يارب تكونوا بخير كلكم سامحونى لسه مش قريت اللى فاتنى من اخباركم

الف سلامة عليكى يا ساندرا و الله زعلتنى عليكى اوى .. ربنا يشفيكى ويعافيكى يارب وخلى بالك من نفسك وبلاش تجهدى روحك وان شاء الله تخفى وتبقى احسن من الاول

اللهم اذهب الباس رب الناس اللهم عافيها واعفو عنها وارزقها شفاءا لا يغادر من بعده سقم فانك الشافى المعافى لا اله الا انت yarub

nour_79
08-07-2009, 01:20 AM
كيفك ليلى
انشالله تكونى احسن دلوقتى بعد الاشعة
و تكونى فى افضل و احسن حال

nour_79
08-07-2009, 01:26 AM
ساندرا
اخبار رقبتك ايه
انشالله تكونى احسن

ليلى الحياة
08-07-2009, 01:34 AM
كيفك ليلى
انشالله تكونى احسن دلوقتى بعد الاشعة
و تكونى فى افضل و احسن حال

الحمد لله صحتي تمام

واعيش حياتي عادي

حالياً استعد لزواج ولد اخوي

وبس

وكلت امري لله

انا امس سويت الاشعه وكنت عارفه النتيجه

اليوام اخذته ودخلت على الدكتورة قالت نفس الشي ولكن لسبب مجهوال هل هو التشنج الزايد عندي الله اعلم

nour_79
08-07-2009, 01:35 AM
مشتاقة لعفو ربى
والله وحشتينى اخبارك ايه