المساعد الشخصي الرقمي

إعلانات : طبيبي | طبيبي | طبيبي | طبيبي | مشاهدة النسخة كاملة : تجمع لحوامل الشهر السابع والثامن والتاسع

الصفحات : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

أم ألاء أحمد
24-05-2007, 05:03 AM
السلام عليكم ياجماعة ايه مفيش تجمع لحوامل الشهر السابع ولا فيه وانا مشفتوش
عموما يلا كل واحدة تتكلم عن حملها وجنينها عامل ايه ومتى ستولد
وانا هبتدى بنفسى انا عندى بنت وحامل بالشهر فى اول الشهر السابع
وباذن الله هولد فى شهر 8/2007

االهنوف
24-05-2007, 09:10 AM
انا حامل في ولد ولله الحمد

وموعد ولادتي 30 -5-2007

يعني بعد 5 ايام بعمليه قيصريه

الله يسهل علينا جميعا

االهنوف
24-05-2007, 09:10 AM
انا حامل في ولد ولله الحمد

وموعد ولادتي 30 -5-2007

يعني بعد 5 ايام بعمليه قيصريه

الله يسهل علينا جميعا

rejan
24-05-2007, 03:11 PM
انا حامل بتوام لا اعرف نوعهم حتي الان لكن اغلب الظن انهم بنات
موعد ولادتي 22 -7

صاحب رسالة
24-05-2007, 04:58 PM
انا دخلت السابع من 5 ايام تقريبا وموعد ولاتي انشالله 19/8
وبالنسبة للجنس خليتها لبعد ما يطلع على الدنيا انشاءالله؛)
من يومين بادية احس بثقل كبير واعاني في الرجاد طول الليل مافي نوم:(
والبيبي راسه على وفوق وياي على جنب احس بألم من الوضعية:( انشاء الله يعتدل عن قريب
والماي حول البيبي قليل لازم اشرب ماي كثير عشان اعوض
والله يسهل على الجميع

أم ألاء أحمد
25-05-2007, 05:08 AM
اولا انا بشكركم على تفاعلكم معايا وربنا يقومنا بالسلامة

وعلى فكرة انا كمان ولدت بنتى الاولى قيصريه وشكلها المرة دى كمان قيصرى

om_lith
25-05-2007, 04:22 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اولا اشكرك اختي علي الموضوع الشيق
انا دخلت الشهر التاسع من 6 ايام و موعد ولادتي يوم 19/6 /2007
و بالنسبة للجنين ما اعرف ولد و الا بنت ( يلا بس شهر او اقل و هو بيقولي )
و الله جدا تعبانة و خصوصا اني في بلد اجنبي و ما معي حد من اهلي و ما اقدر انام اليل من الحرارة و كثرة الدخول علي الحمام ( اكرمكم الله) و احس بثقل في اسفل بطني و الم فظيع بالظهر و بديت اتنفخ و هدا بيضايق كثير
الحمد لله علي كل حال و ان شاء الله ربي يسهل عليا و عليكم و يرزق كل محروم
و لا تنسوا تدعولي ان ربي يسهل عليا الولادة و تكون طبيعية ويكون الجنين كامل الخلق و الخلقة

صاحب رسالة
25-05-2007, 04:40 PM
الله يسهل عليج ام ليث
وتولدين بالسلامه:)

أم ألاء أحمد
25-05-2007, 07:43 PM
ربنا يسهل عليكى ياام ليث وعلينا

جميعا ان شاء الله

om lamaa
25-05-2007, 10:20 PM
شكراً لكِ أختي الغالية على هذا الموضوع

انا حامل لي اسبوع في السابع ... وهذا ثاني حمل لي ... وموعد ولادتي ان شاء الله في 17 - 8 - 2007 م

والله يسهل على الجميع يارب

Al Hanoof
26-05-2007, 07:08 AM
الله يسهل عليج ام ليث

و يطلعك بالسلامه انشاء الله

انتي وكل الحوامل يا رب

ويرزق كل المحرومين انشاء الله

أغادير
26-05-2007, 09:35 AM
انا دخلت الثامن لي اسبوع و موعد ولادتي 19/7/2007
و حاسه بألم في الاسفل لان الرأس صار تحت
و الله يقومنا بالسلامه و بتسهيل الولاده يا رب
و يرزق كل محرومه

dont_cry
26-05-2007, 12:46 PM
الرحمن ييسر لكن يا اخواتي ولكل الحوامل وتكن بألف عافيه وصحة ويرزق كل من تتمنى الذرية الصالحة ذرية طيبة بإذن الله

أنا في نهاية الشهر السابع ويمكن دخلت الثامن هالاسبوع والتاريخ المتوقع لولادتي 21/7

وبصراحة خايفة مرة يقولوا 13/ 7 ومرة 18/ 7 وآخر مرة قالوا 21/7 لأن الجنين صغير ووزنه شوي

والرحمن يسهل علينا ويقومنا بالسلامة ويرزقنا ذرية صالحة اللهم آمين

naimal
26-05-2007, 03:54 PM
شكراً لكِ أختي الغالية على هذا الموضوع
انا حامل بالشهر التاسع اليوم دخلت التاسع وولادتي في6/26
يعني باقي لي شهر ويا رب يسهل ولادتنا ويرزق كل مسلم يارب

بنت الإسلام
26-05-2007, 06:23 PM
السلام عليكم

انا حامل في نهاية الثامن وموعد الولاده 2/7 - ان شاء الله

لكن اتمنى اني اولد قبل الموعد يعني في نصف التاسع للضروف خاصة

لااعلم نوع الجنين ولدي ولد وكانت ولادتة طبيعية

احس الان بالام تشبه الام الدورة وثقل اسفل البطن وكثرة التبول وعدم الراحة في النوم

اسال الله ان ييسر لي ولكن الولادة ويرزقنا اطفال تامين الخلقة والخلق .

rashrosh
26-05-2007, 07:16 PM
هاي يااحلى حوامل كيفكم وانا حامل ببداية الشهر التامن وتعبانة موووووووووووووووووووت من كل النواحي واكتر منطقة مجهدة عندي هي فوق عند المعدة لان ولله الحمد حامل بتوم بس مابدي اعرف نوعهم بخليه مفاجاة والتعب انه الاتنين راسهم فوق وبحس باحشائي تتقطع لما يتحركو والحمد لله

أم ألاء أحمد
27-05-2007, 01:27 AM
كفيفكم ياحوامل والله ربنا يكون فى عونا لانى انا كمان تعبانه جدا

عندى الم فى اسفل ظهرى ومش قدره اقولكم مدى الالم قد ايه

داه غير طبعا حاسه بثقل لان الراس تحت ودخول الحمام كتير جدا

بس هنعمل ايه ربنا يقوينا ويقومنا بالسلامه

أم ألاء أحمد
27-05-2007, 01:28 AM

أم ألاء أحمد
27-05-2007, 01:28 AM

أم ألاء أحمد
27-05-2007, 01:29 AM

فيروز
27-05-2007, 04:13 PM
ه يسهل علينا اجمعين ونولد بصحه وسلامه ونشوف اطفانا بصحه وعافيه

انا في بدايه السابع وماعرفت نوع الجنين والي يجيبه ربي خير وبركه

مجهولة m
27-05-2007, 08:13 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواتي الحوامل الله يتمم علينا بخير وعافيه وصل حملي الشهر الثامن ويبقى لي 10 ايام وادخل التاسع وادعولي الله
يقومني بالسلامه لاني حامل بتوائم وفي هذي الفتره مررررره تعبانه واللي تاعبني زياده ان الدكتوره اللي اتابع
عندها قالت احتمال الد طبيعي بس الروؤس فوق رحت عند دكتوره في مستشفى ثاني قالت انسي تولدي طبيعي وانها
راح تولدني عمليه قبل ما يفتح الرحم وتكون ولادتي اما نص التاسع واذا ماحصل طلق تكمل لنهاية التاسع
وانا والله شايله هم العمليه ومحتاره اسوي ابرة ظهر او تخدير كامل لانه اول حمل لي واختي ولدة عمليه بابرة ظهر
وتمدح فيها انها ريحتها كثير بس هي حامل بطفل واحد واملي بالله كبير انه يهون علينا ويطمن بالنا ويزيح
عنا هذا الخوف والقلق قولو اااااميييين ابي استشيركم ياللي ساكنين جده انا تابعت من بداية حملي الى الثامن في
مستشفى عرفان وصاحب زوجي يزن عليه انه يولدني في فقيهه وداني زوجي فقيهه وكشفت بس صار هو محتار زييي
نفسه يسمع نصيحة صاحبه بس تضايق انه فقيهه مشددين في قسم الولاده
وانا اتابع في عرفان عند دكتوره هدى خير وفي فقيهه عند دكتوره سحر ملودي مين عندها خلفيه عنهم افيدوني الله يوفقكم

assoula
28-05-2007, 04:09 AM
ربنا يقومنا كلنا بالسلامة
ويسهل على كل حامل الولادة
ويرزقنا الذرية الصالحة المعافة
انا فى التاسع وان شاء الله الولادة يوم 14-6
ويا جماعة سواء الولادة طبيعية او قيصرية
كل ولادة وليها مميزات وعيوب
ادعوا فقط الله ان يكتب لكم الافضل حيث كان

LIBYAN
28-05-2007, 07:14 PM
واخيرا عملتوا تجمع للحوامل الجزءالاخير

مشكوره ام الاء احمد

هدا ثانى حملى بس اول وليدى ادعولى اشوفه سليم معافى

انا فى ثانى اسبوع فى الثامن
موعد ولادتي 18-7
نوع الجنين بنوتة
وباسميها مريم إن شاء الله

rashrosh
29-05-2007, 01:51 PM
هاي لكل الحوامل الحلوين وهاي خاص للمجهولة m وبصراحة انا حاسة انو حالتك كتير شبيهة بحالتي وانا ولله الحمد عندي ولد وبنت قبل حملي ده بس مو توم وولدتهم ولادة طبيعية وحاليا انا بالاسبوع الاول من الشهر التامن وتوم الحمد لله رب العالمين واخر موعد عند الدكتورة قالتلي انه الراسين فوق وشكلي حولد قيصرية ... وانا متوترة مررررررررررة بس مابفكر اخد ابرة الظهر بصراحة بخاف منها وخليها قيصرية عادية والله يسهل يارب وبالنسبة للمستشفيات فطبعا انا بجدة وطول فترة حملي بتابع بالميديكال عشان زوجي خطوط والولادة باذن الله حتكون بالاطباء المتحدون وانا بحبها كتير ومستحيل اولد بغيرها ومن قبل ولدت عند الدكتورة امال شبكشي وكانت الحقيقة اسوء من السووووووء معاملتها جدا جدا جدا سيئة ومابنصح فيها لعدوي وجربت بعدها الدكتورة باسمة دلعو وزي العسل الله يسعدها والان عند دكتور اسمه محمد سمير فؤاد وهو استشاري وانشالله شكله كويس وادعيلي وادعيلك والله يقومنا كلنا بالسلامة يارب ويفرج عننا وماقلتيلي ايش نوع الاجنة عندك انا نفسي اعرف بس مخليتها مفاجاة وعموما انا عندي التوم منفصلين بمشيمتين وكيسين وانت كيف ؟؟؟,,,

dont_cry
29-05-2007, 07:28 PM
السلام عليكم شحالكم يا حوامل إن شاء الله بخير

اخواتي اصبروا فما بعد الصبر سوى الفرج

اختــــــي
LIBYAN

موعد ولادتي المرتقب تماما مثلك فأنا آخر دورة كانت بتاريخ 6\10
فالموعد بالدورة للولادتي بإذن الواحد الأحد 13\7
وثاني مرة قالولي 18\ 7
وآخر مرة 21\ 7

فياريت تخبرني متى كانت اخر دورة معكي لأني احسست بالفرح عندما وجدت حد معي بنفس التاريخ

مجهولة m
29-05-2007, 09:16 PM
هاي لكل الحوامل الحلوين وهاي خاص للمجهولة m وبصراحة انا حاسة انو حالتك كتير شبيهة بحالتي وانا ولله الحمد عندي ولد وبنت قبل حملي ده بس مو توم وولدتهم ولادة طبيعية وحاليا انا بالاسبوع الاول من الشهر التامن وتوم الحمد لله رب العالمين واخر موعد عند الدكتورة قالتلي انه الراسين فوق وشكلي حولد قيصرية ... وانا متوترة مررررررررررة بس مابفكر اخد ابرة الظهر بصراحة بخاف منها وخليها قيصرية عادية والله يسهل يارب وبالنسبة للمستشفيات فطبعا انا بجدة وطول فترة حملي بتابع بالميديكال عشان زوجي خطوط والولادة باذن الله حتكون بالاطباء المتحدون وانا بحبها كتير ومستحيل اولد بغيرها ومن قبل ولدت عند الدكتورة امال شبكشي وكانت الحقيقة اسوء من السووووووء معاملتها جدا جدا جدا سيئة ومابنصح فيها لعدوي وجربت بعدها الدكتورة باسمة دلعو وزي العسل الله يسعدها والان عند دكتور اسمه محمد سمير فؤاد وهو استشاري وانشالله شكله كويس وادعيلي وادعيلك والله يقومنا كلنا بالسلامة يارب ويفرج عننا وماقلتيلي ايش نوع الاجنة عندك انا نفسي اعرف بس مخليتها مفاجاة وعموما انا عندي التوم منفصلين بمشيمتين وكيسين وانت كيف ؟؟؟,,,

هلا اختي rashrosh
تقريبا" حبيبتي حالتنا وحده بس هذا اول حمل لي وانا بالثامن ويبقى لي 10 ايام ادخل التاسع وولادتي باذن الله
عمليه بتاريخ 20/6/2007 وهو نص التاسع وانا وضع البيبيهات عندي واحد معترض والثاني بالمقعده
بالنسبه لموضوع ابرة الظهر انا في حيره من الامر بس احيانا" الحاله اللي تشوفها الدكتوره افيد لك وللجنين هي
تحكم اذا تاخذيها او لا لان في بعض الحلات يكون تخدير كلي يؤثر على البيبي فيكون افضل ابرة الظهر حتى
يكون تاثيرها مقتصر على الجزء السفلي للام وتاثيرها اخف على البيبي واذا شافت الدكتوره الافيد ابرة الظهر
حاسويها عشان سلمتنا انا والحلوين والتوئم عندي الله يحفظ لنا ذريتنا شباب هههه
واما المتابعه انا كمان على التأمين وتابعت عند دكتوره هدى خير مصريه كثير يمدح فيها في مستشفى عرفان
وانا عن نفسي ارتحت لها لانها تحكي وتدردش معاكي وطيوبه مررره واهم شي حنونه وتصبر على الوحده ولما يكون
عندي مراجعه اكون بغرفة الانتظار اسمع الكل يحكي عنها بس ما جربتها في الولاده وكمان رحت فقيهه عند
دكتوره سحر ملودي سعوديه هي كمان طيوبه وزي العسل وانا رحت عندها مرره وحده في الثامن
لانها اختيار زوجي بس اللي لاحظته فيها من مره وحده انها جدية مرره ماتاخذ وتعطي يدوب تسال
ايش حاسه من ايش تشتكي وتصرف الدواء وبس اما اللي اتابع معاها في عرفان مصريه ودمها خفيف وعشان
اولادي زي حالتك كل واحد بكيس ومشيمه منفصلين تعمل السونار وتضحك معايا لانه اوضاعهم تختلف في الشهور الوسط
وتسأل ايش بتسميهم ولما يتغير وضعهم تقول مادري هذا فلان ولا اخوه ونويت اسميهم عبدالله وعبدالعزيز وصارت
حافظه اسمائهم وتخطط معاي انه تعمل اشاره لكل واحد ساعة الولاده عشان نميز الاول عبدالله والثاني عبدالعزيز
وانشالله مايصير الا كل خيييير يارب وسلامتك هذي هي علومي

LIBYAN
30-05-2007, 08:59 AM
حبيبتى dont -cry

LIBYAN
30-05-2007, 09:04 AM
صحيح موعد دورتى موبعيد عليك

كان يوم 11-10 وما تخافى هو اسبوع والا اسبوعين ما يخوف
بس ما قلتى شو جنس البيبى
وكيف صاير بطنك كبير والا صغير

لان بطنى صاير صغير وكلام الناس مخوفنى

dont_cry
30-05-2007, 03:53 PM
اختي LIBYAN

مشكورة عالرد ريحتيني

بالنسبة لبطني مش كبير وجنس البيبي بإذن الله ولد:)

بس الدكتورة تقول وزنه قليل كيلو وشوي وقالت عشان هالسبب يطلع لها في الكمبيوتر أني 21/ 7

بسبب حجمه الصغير

المهم يكونوا أجنتنا بخير وبعافية وإن شاء الله كل شيء بخيرلا تخافي وتوكلي على الرحمن

rashrosh
31-05-2007, 03:21 PM
هلا اختي rashrosh
تقريبا" حبيبتي حالتنا وحده بس هذا اول حمل لي وانا بالثامن ويبقى لي 10 ايام ادخل التاسع وولادتي باذن الله
عمليه بتاريخ 20/6/2007 وهو نص التاسع وانا وضع البيبيهات عندي واحد معترض والثاني بالمقعده
بالنسبه لموضوع ابرة الظهر انا في حيره من الامر بس احيانا" الحاله اللي تشوفها الدكتوره افيد لك وللجنين هي
تحكم اذا تاخذيها او لا لان في بعض الحلات يكون تخدير كلي يؤثر على البيبي فيكون افضل ابرة الظهر حتى
يكون تاثيرها مقتصر على الجزء السفلي للام وتاثيرها اخف على البيبي واذا شافت الدكتوره الافيد ابرة الظهر
حاسويها عشان سلمتنا انا والحلوين والتوئم عندي الله يحفظ لنا ذريتنا شباب هههه
واما المتابعه انا كمان على التأمين وتابعت عند دكتوره هدى خير مصريه كثير يمدح فيها في مستشفى عرفان
وانا عن نفسي ارتحت لها لانها تحكي وتدردش معاكي وطيوبه مررره واهم شي حنونه وتصبر على الوحده ولما يكون
عندي مراجعه اكون بغرفة الانتظار اسمع الكل يحكي عنها بس ما جربتها في الولاده وكمان رحت فقيهه عند
دكتوره سحر ملودي سعوديه هي كمان طيوبه وزي العسل وانا رحت عندها مرره وحده في الثامن
لانها اختيار زوجي بس اللي لاحظته فيها من مره وحده انها جدية مرره ماتاخذ وتعطي يدوب تسال
ايش حاسه من ايش تشتكي وتصرف الدواء وبس اما اللي اتابع معاها في عرفان مصريه ودمها خفيف وعشان
اولادي زي حالتك كل واحد بكيس ومشيمه منفصلين تعمل السونار وتضحك معايا لانه اوضاعهم تختلف في الشهور الوسط
وتسأل ايش بتسميهم ولما يتغير وضعهم تقول مادري هذا فلان ولا اخوه ونويت اسميهم عبدالله وعبدالعزيز وصارت
حافظه اسمائهم وتخطط معاي انه تعمل اشاره لكل واحد ساعة الولاده عشان نميز الاول عبدالله والثاني عبدالعزيز
وانشالله مايصير الا كل خيييير يارب وسلامتك هذي هي علومي
هاي ياعسولة ويامجهولة والله اشتقتلك كتير واتعودت عليك وعموما الله يقومك بالسلامة يارب وكل الحوامل الحلوين متلنا خخخ.... :good وبالنسبة لاخباري اليوم رحت للدكتور وطمني الامور الحمد لله منيحة وعال العال وباقيلي 3 اسابيع وفوت بالتاسع وشكله حيولدني باول التاسع انشالله وخبرني الحمد لله رب العالمين انه اللي عندي ولد وبنت والله كتير فرحت والله يتمملي على خير يارب ,,,وحسميهم مايا وفارس بأذن الله .. وشكرا عمواصلتك معي والله يسمعني عنك الاخبار الطيبة ,,,:ss:

مجهولة m
02-06-2007, 11:00 PM
الحمدلله حبيبيتي rashrosh
والله كثيييييييييررررررر فرحتلك مبروووووك الف الف الف مبررررروك ربي يحفظهم لك وللبابا ونفرح بقدومهم انشالله طيبين وبخير وصحه وتقومي لهم بالسلامه آآآآآآآآآآآآمين
وانا عندي بكره موعد اروح اشوف اخبار البيبيهات واخباري واعطيكي الجديد لاني يوم الاربعاء ادخل التاسع ونشوف ايش كلام الدكتوره عن موعد الولاده راح تغيره او مثل ما هو وان شالله تكون اخبار مطمنه ومشكوررررررره حبيبتي على مرررررررورررررك اختك مجهولة m

kiii
06-06-2007, 11:28 PM
هذه اول مشاركة لي ويا رب يهون على الجميع انا عطوني موعد ولادة 30/6 وعطوني بعد 3/7 انا بصراحة كثير تعبانة من الالم واحس وجع بكل مكان في جسمي

ستارونا
06-06-2007, 11:39 PM
مرحبا ... أما انا فباقيلي 4 ايام وادش التاسع .. والله ودي اولد بسرعه لاني تعبانه حييل واحس بثقل موطبيعي
انا الحمدالله عندي ولد وبنت .. يعني هالمره ماتفرق معاي اهم شي الصحة والسلامه لي وللبيبي :)

shosho samy
09-06-2007, 07:09 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
الصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
انا حامل في اول يوم في السابع الحمد لله وميعاد ولادتي ان شاء الله 9-9 ومش عارفة لسة بنت ولا ولد
بس ده اول حمل ليا ولسة ان شاء الله عندي ميعاد السونار اخر الاسبوع وان شاء الله اعرف نوع الجنين ووضعه
ادعولي لان ميعاد ولادتي قبل امتحاناتي ليكم
رببنا يوفق الجميع والسلام ع

ام لجين2004
10-06-2007, 06:15 PM
هلا والله بكل الحوامل الموجودين موعدي 30/6 في الاشعه وموعدي عندي الطبيه على حسب اخر دوره لي 4/7 واطلب منكم الدعاء بالولاده السهله بأذن الله

بنت الإسلام
10-06-2007, 07:53 PM
الى الاخت kiii والاخت ام لجين

ممكن اعرف متى كانت اخر دوره لكم

لاني انا كمان موعد ولادتي 30/6 وقالوا لي يمكن 2/7

لان انا اخر دوره لي كانت 24/ 9

الي هو ثاني يوم من رمضان .

ghada2410
12-06-2007, 12:14 PM
انا في السهر السابع لي موعد ولادتي 15/8/2007

و يرزق كل محرومه

ghada2410
12-06-2007, 12:16 PM
انا في الشهر السابعو موعد ولادتي 15/8/2007

و يرزق كل محرومه

أنوار المودة
12-06-2007, 03:49 PM
هلا بكل الحوامل

أنا في الشهر السابع وموعد ولادتي ان شاء الله 26/8/2007 م

الله يسهل علينا وعلى كل الحوامل ونفرح باطفالنا في احضاننا سليمين معافين

متألقه
12-06-2007, 05:31 PM
أهلين أنا لي أول مشاركه معكم وان شاء الله ولادتي راح تكون بنهاية شهر 7 بالهجري والله يهون على الجميع

pixy
13-06-2007, 08:47 AM
«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®»صباح الخير...
أنا حامل بالشهر الثامن وموعد ولادتي إن شاء الله بتاريخ 2/8/2007 يعني باقي شهر ونصف
لا تنسوني من خالص دعائكم والله يسهل عليكم جميعاً«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®»

نونو999
13-06-2007, 01:01 PM
انا حامل في نص الثامن
ان شاء الله ولد بس احتمال ولادة قيصريه لانه الراس فوق

أنوار المودة
13-06-2007, 03:18 PM
نونو 999
ان شاءالله ينزل الراس ولا تحتاجين عملية

انت من وين؟

لأن في مراخات يعدلون راس البيبي

والظاهر بعد ان في تمارين تسوينها عشان ينزل الراس

وان شاء الله اللي عندهم خبرة في الموضع يعلمونك

mannol
14-06-2007, 02:03 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
كيفكم يا حوامل ربنا يسهل ولاداتنا جميعا هذه اول مشاركة لي مع اني متابعة شبه يومية لهذا المنتدى الرائع اتمنى انكم تقبلوني صديقة لكم انا حامل بالاسبوع 32 وموعد ولادتي 16 اوغسط ولكني لااعرف تماما انا في اي يوم من الشهر الثامن ياريت تجاوبوني علما انه اول يوم من اخر دورة كان في 31 اوكتوبر الماضي ودورتي غير منتظمة الله يرزقنا جميعا الذرية الصالحة اتمنى الرد والسلام عليكم :sss :sss :sss

أم ألاء أحمد
14-06-2007, 05:43 AM
هاااااااااااااااااااى يا جماعه وحشتونى كتير معلش اخرت عليكم بس والله

كنت تعبانه والدكتور قاللى لازم تنامى على ظهرك وربنا يستورها ويقومنا بالسلامة

mannol
15-06-2007, 05:01 AM
شو هيك بتستقبلوا ضيوفكم الجدد بدون ترحيب :cry: على كل مو بيناتنا اليم كان موعد زيارتي للدكتورة وخبرتني اني بكره ادخل بلاسبوع 32 يعني انا كنت حاسبة اكترباسبوع الله يسهل ولاداتناجميعا بس ما حد جاوبني على سؤالي انا باي يوم من الشهر الثامن لما انه اول يوم من اخر دورةكان في 31 اوكتوبر الماضي اتمنى الرد واليلام عليكم :sss :sss

كوين
15-06-2007, 01:53 PM
اختي منوووول انتي لج 32 اسبوع و3 ايام :)

mannol
16-06-2007, 04:09 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
اختي كوين اشكرك على تعاونك لكن حابة اعرف طريقة حسابك علما ان دورتي غير منتظمة اتمنى السلامة للجميع وان يمنحنا الله الذرية الصالحة بانتظار مشاركة باقي الاخوات:sss

كوين
16-06-2007, 10:19 AM
حبيبتي تقدرين تحسبين ب due date calculator اتحطين تاريخ اول يوم فاخر ورة وو يقولج ..

في موضوع مثبت هني فالقسم يساعدج الغالية .. :)

قلب عصفوره
16-06-2007, 03:14 PM
السلام عليكم ورحمة الله
دخلت السابع من اسبوعين تقريبا
وكلي عشم في مساعدتكم
ياليت تزودوني بصور فساتين حمل لزواج اخوي وتكون ناعمه ولمصمم معروف
ودعواتي بتسهيل ولادتنا للجميع

لا تطنشوني فسااااااتين حمل تكفوووون

كوين
16-06-2007, 03:48 PM
حبيبتي قلب عصفورة .. دوري اي موديل من موديلات المصممين المشهورين اللي يكون الشغل فيها بس فمنطقة الصدر ومن تحت لووووز وكسرات ..

انا فعرس حماي .. اشتريت رقعه 7 وارات واكثر ..وعطيتها المصمم سوالي شغل جدا بسيط بس راقي وحلو .. الشغل بس على الصدر .. نفس الحمالات وفيها كسرات حلوة وسوالي فصوص وشغل على الاطراف .. بس حلو ..

تقريبا كل فساتين الحمل نفس التصميم ..

LIBYAN
16-06-2007, 04:05 PM
اخت منول انت فى بدايه الثامن
واهلا بيك معنا ويارب تولدى بخير

يعنى انا حسبت وطلعتى ليك 4 ايام فى الثامن

LIBYAN
16-06-2007, 04:10 PM
اخت قلب عصفور
صدفتنى نفس المشكله بس اشتريت فستان مشغول من ناحيه الصدر

وفى مكان البطن كمان مدخلين قماش اللى يتمغط مطروز والباقى حرير واسع الى تحت

والله من بدايه السابع وانا البس فيه ومااضياق عليا يعنى فكرته غريبه وحلوه

mannol
16-06-2007, 06:46 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
اختي ليبيان اشكرك على ترحيبك بي واتمنى نكون اصدقاء على فكرة انا حامل بولد وهذا اول حمل لي وانا مغتربة بس ادعولي ربنا ييسر حضور امي لولادتي علشان تكمل الفرحة وارجو الله ان يديم الفرحة على الجميع ويرزقنا الذرية الصالحة :sss :sss :sss

نونو999
25-06-2007, 02:03 AM
وين الحوامل اليوم نسمع اخبارهم

بحــرينية
28-06-2007, 07:49 PM
ويييييييييييينكم؟

dont_cry
29-06-2007, 11:51 PM
بعد وينا ؟؟؟؟؟؟؟

موجـــــــــودين ن ن ن ن ن ما رحنا بعيـــــــــــد
:p

اتمنى لكل الحوامل السلامة والولادة بسلام والرحمن ييسر لي ولكن فهذا شهري دخلت التاسع

والحمد لله رب العالمين

naimal
30-06-2007, 12:38 AM
يقومنا كلنا بالسلامة
ويسهل على كل حامل الولادة
ويرزقنا الذرية الصالحة المعافة

LIBYAN
01-07-2007, 07:19 AM
امين اختى وشو ولدتى والا لسه

اه بنات حاسين بالملل فى هده الفتره والخوف وكيف شكل البيبى
وحاولد طبيعى والا بقيصريه والله كل الاسئله تدور فى بالى وغير الاحلام

قولولى حتى انتم صاير معاكم هيك

حنين182
01-07-2007, 08:48 PM
انا حامل في أواخر شهري السادس و عندي بنت موعد ولادتي انشاء الله حسب الطبيب 13/9 أتمنى ان تقبلوني بينكم وأدعو معي أن يسهل الله ولادتي فأنا خائفة جدا لأنه حملي الأول و ازداد وزني كثيرا .
تقبلوا خالص تحياتي
أختكم من المغرب

حنين182
01-07-2007, 08:50 PM
انا حامل في أواخر شهري السادس و عندي بنت موعد ولادتي انشاء الله حسب الطبيب 13/9 أتمنى ان تقبلوني بينكم وأدعو معي أن يسهل الله ولادتي فأنا خائفة جدا لأنه حملي الأول و ازداد وزني كثيرا .
تقبلوا خالص تحياتي
أختكم من المغرب

كوين
01-07-2007, 10:39 PM
والله انا نفس اختي LIBAN .. فنص الشهر التاسع .. واحس بثقل وملل وخوف مع انها مب اول ولادة لي.. بس طفرانه حدي.. وملانه وابا اربي اليوم قبل باجر ..
اليوم راجعت الدكتورة اتقول ان الهيموجلوبين 9ونص وانه ناقص ..

بس تعبت خلاص ابا اربي ..اف ..

dont_cry
01-07-2007, 11:52 PM
أختي LIBYAN كلنا فينا رعب وخووووف وكلنا نفكر بهالاشياء بس ربي الرحمن يسهل على كل وحدة فينا وعلى كل حامل والرحمن كريم وستار .. الله يستر عليكن وعلى اطفالكن اللهم آمين

اختي حنين يا اهلا ويا سهلا قوافل الحوامل تزداد اللهم بارك وزيد:D وانا مثلك تمااما اول حمل لي والرحمن ييسر لي ولكي ولجميع الحوامل اللهم آمين

أختي كوين يا هلا فيج .. انتي ثاني مولود وتبين تفتكي عاد كيف نحن حليلنا اول مرة وزايغيين متى بنولد ونشوف البيبي بخير ونحن بخير .. اقولج لا تفكري متى بتولدي وخلي كل شيء على ربج الرحمن يسهلها ويهونها علينا جميعا اللهم آمين

naimal
02-07-2007, 12:16 AM
امين اختى وشو ولدتى والا لسه

اه بنات حاسين بالملل فى هده الفتره والخوف وكيف شكل البيبى
وحاولد طبيعى والا بقيصريه والله كل الاسئله تدور فى بالى وغير الاحلام

قولولى حتى انتم صاير معاكم هيك

لا حبيبتي لسا ادعي معي انا راح ادخل يوم الاربعاء المستشفى

نونو999
02-07-2007, 02:16 AM
لو سمحتو ياريت تحسبون لي احس اني ضايعه
ابغي اعرف هل انا في الثامن او دخلت التاسع اليوم
يعني كم سبوع لي وكم يوم بالضبط
وياليت بالهجري
اخر دورة 2/10/1427

نونو999
02-07-2007, 02:17 AM
وبغيت اعرف صورة الشريط اللي في التوقيع متى تتحرك وتروح لاخر صورة يعني من اول يوم للتاسع او متى

LIBYAN
02-07-2007, 07:21 AM
صباح الخير

اخت نونو : اشوف انك دخلتى التاسع بس بالهجرى ما اعرف وحتتحرك الصوره ما تخافى

naimal: ربى يسهل عليك وتولدى طبيعى

dont cry :امين ربنا يتقبل منك ويسهل ولدتنا اجمعين

كوين :فات الكثير ما باقى الا القليل والله الفتره هده بتملل معاك حق

حنين : الوزن ان شاء الله حيروح بعد الولاده بس ما خبرتينا شو جنس البيبى لان بيقولوا الولد يزيد وزن الام

تعرفوا امس جانى وجع خفيف وزى التشنج فى الجهة اليمنه فى بطنى

قلت يمكن تحركت غلط اه غير الحموضه
قتلى امى بالك شفتى شى وخاطرك فيه هدا علاش ما ولدتى
اه لو على الاشياء اللى خاطرى فيها:rolleyes:

وصديقاتى الاثنين جابوا بالعمليه معا انهم الاثنين كانوا بيتمشوا وكل شى لكى يسهل الولاده عملوه

والله هما زادوا خوفى

اللهم يسر لنا ولدتنا وقر اعيننا بشوفت اولادنا بصحه وعافيه وفرح قلوبنا

اللهم احسن خلقهم وخلقهم ويسر حملهم وولادتهم

اللهم اجعلم من الدريه الصالحه السليمه المعافه

اللهم امين

نونو999
02-07-2007, 01:37 PM
وين الحوامل والخبيرات يحسبون لي

دخنه
03-07-2007, 08:03 AM
الله يسهل عليكم جميعل يارب

عندي سؤال

انا الدوه موش منتظمه
والطبيب يحسب لي على الاشعه الصوتيه مش على اخر يوم في الدوره
هل الاشعه الصوتيه دقيقه في تحديد عمر الجنين

نونو999
03-07-2007, 11:22 AM
في اكثر من موضوع احط اسئله ولا احد يرد لييييييييييييييييييييييييييييييش

LIBYAN
03-07-2007, 08:26 PM
السلام عليكم

دخنه : هو بيبان با الالتراسواند بس اكيد حاعرف متى اخر دوره على شان يطابق عمر الجنين مع اخر دوره يعنى هو الكتور بيقيس محيط راس الجنين ويشوف لو كان حجم الراس ماشى مع موعد اخر دوره

نونو: انا حسبتلك وطلع انك فى الاسبوع 39 وموعد ولادتك يوم 9 \7

حنين182
04-07-2007, 01:30 AM
انا رحت عند الدكتور اليوم لاني حاسة بألم في صدري ومشاكل تنفس *ففاجأني اني في شهري السابع ونصف وانني ربما ان شاء الله سالد في 24 غشت احسست لأول مرة بخوف شديد من الولادة خاصة ان اهلي لن يكون بنفس المدينة هاته الفترة فجميع تحاليلي الأولى اكدت انني سالد في شتنبر لا افهم مالذي حصل هل هو خطأ ام ماذا مع العلم ان أخر تاريخ دورتي هو 29 شهر11 أي نونبر
ارجو ان تشرح لي احداكن هذ ا الموضوع هل الولادة تأتي بعد تسعة اشهر كاملة ام مع الانتهاء الشهر التامن تصبحين على اهبة الآستعداد
بارك الله بكن, شكراً ممسبقا

دخنه
04-07-2007, 01:47 AM
LIBYAN
شكرا لسرعت ردك
انا قالي الطبيب ان الطفل اصغر من موعد اخر دورة ولا اعترف بيوم دورتي لانها مش مظبوطه
هي في كل شهر تيجي بس مره في اول الشهر ومره باخر الشهر

نونو999
04-07-2007, 11:14 AM
السلام عليكم
انا اليوم مبسوطه لاني شفت الشريط اللي في التوقيع تحرك الصورة
طمأنيت اني دخلت التاسع ودي اولد الحين

نونو999
04-07-2007, 11:23 AM
السلام عليكم
انا اليوم مبسوطه لاني شفت الشريط اللي في التوقيع تحرك الصورة
طمأنيت اني دخلت التاسع ودي اولد الحين

نونو999
09-07-2007, 02:25 AM
للرفع..........

shosho samy
10-07-2007, 11:48 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
كيف احوالكم جميعا ,لي مدة طويلة لم ارسل اي جديد عني انا الحمد له الان في الشهر اثامن في اوله يعني وعملت سونار والدكتور طمني على ابيبي والحمد لله لكن كنت عايزة اعرف مين اللي عملت سونار في الفترة الاخيرة من الحمل وكانت النتيجة ان البيبي ظهر عمره اكبر من الميعاد المحدد للولادة اقصد انك علي لو كنت 30 اسبوع على ميعاد الدوره والسونار طلعك 33 او 32 اسبوع
ولا تنسوني من الدعاء لاني بمتحن وربنا يكمانا جميعا على خير ويرزقنا الذرية الصالحة ان شاء الله.

لولو28
11-07-2007, 11:20 AM
مرررررررررررررحبا يا حوامل التلت الأخير

الله يمرئه على خير انشاء الله للجميع

انا صارلي تقريبا 10 ايام بالشهر السابع و حبيت انضم الكم :)

اخت shosho samy انا صار معي هيك ... حكالي الدكتور انه البيبي اكبر من عمره ب 10 ايام تقريبا .. فا ممكن اولد قبل موعدي

وانشاء الله كلنا بنقوم بالسلامة ...

hebas
11-07-2007, 12:13 PM
ازيكم يا حوامل انا الحمد لله بدأت الشهر السابع على حساب الطبيب الخاص بى لانه طبعا حاسب من تاريخ اخر دورة لى عندى الم فظيع فى اسفل البطن ويختفى ويظهر وايضا حرقان فى فم المعدة غير طبيعى كل شئ اكله او اشربه يحدث لى هذا الحرقان بافعل بدأت ازهق من الحموضة المستمرة وعلى فكرة انا لا اعلم حتى الان نوع الجنين مع انى متلهفة معرفة النوع ولكنى لا اقوم بعمل سونار دورى انى فقط قمت به اخر مرة فى الرابع المهم انه يكون بخير وكنت بالامس اقوم ببعض التحاليل بول كامل وسكر صايم وفاطر وايضا قمت بالكشف عند طبيب الانف والاذن والحنجرة لانى عندى مشاكل فى اذنى بها طنين فظيع واشعر فى بعض الاوقات انها مسدودة وعندى مشكلة فى بلع اول شئ اكله او اشربه وقدا خبرنى ان كل شئ تمام وان ماشعر به كله نتيجة الحمل وضغط البيى على المعدة الحمد لله وظهرت نتيجة التحاليل والحمد لله مطمئنة لايوجد سكر فى البول ولا فى الدم نسبة طبيعية والحمد لله ربنا يقومنا كلنا بالف سلامة والمفروض ان اخر موعد ابلغنى به طبيب الاشعة التليفزيونية 5/10/2007
ربنا معانا جميعا :sss

حنين182
11-07-2007, 03:15 PM
وينكم يا اخواتي يعني ما ردت اي واحدة فيكم على سؤالي ارجو ان ااجد اذنا صاغية فالخوف بدأ يسيطر علي و جازاكم الله كل خير
تقبلوا خالص تحياتي
أختكم حنين من المغرب

نونو999
11-07-2007, 09:46 PM
السلام عليكم
حبيت اقولكم اني لي اليوم 11 يوم من التاسع وطقت كبدي
تعبت من المشي وقمت اركض وشربت دارسين ولا كاني حامل
ياربي زهقت

Al Hanoof
12-07-2007, 08:19 AM
صباح الخير يا حوامل

شو اخباركم انشاء الله تمام يا رب

انا في الشهر الثامن (35 اسبوع) والبارحه رحت على الدكتوره

وقالت لى انا ماء الجنين ناقص وان البيبي صغير

واذا ما زاد ماء الجنين لازم نولدك قبل الموعد

والله خايفه يا بنات ما ادري شو اسوي

ربي انشاء الله يسهل عليكم و يطلعكم بالسلامة يا رب

لولو28
12-07-2007, 10:56 AM
وينكم يا اخواتي يعني ما ردت اي واحدة فيكم على سؤالي ارجو ان ااجد اذنا صاغية فالخوف بدأ يسيطر علي و جازاكم الله كل خير
تقبلوا خالص تحياتي
أختكم حنين من المغرب

اخت حنين
لا تخافي وتوكلي على الله
نعم الولادة بتكون متوقعة من اول يوم بالتاسع وممكن تمد لبعد التاسع بأسبوعين
يعني حسب طبيعة الجسم وحجم البيبي و حركتك

الله يقومك بالسلامة

نونو999
12-07-2007, 05:40 PM
مرحبا داليوم لي 12 من الشهر التاسع
واليوم جاتني فلونزا وبطني يتحجر تقريبا كل عشر دقايق مصاحب التحجر الم في اسفل البطن
هل الفلونزا والتحجر كل عشر دقايق من علامات الولادة

نونو999
12-07-2007, 05:41 PM
واحس انه حركه الجنين اليوم زايدة

نونو999
13-07-2007, 11:10 PM
شفيكم وينكم ليش خمول
معقوله بس انا حامل في شهور الاخيرة

أم وتين
14-07-2007, 09:36 AM
انا اليوم بس انضميتلكم الحمد لله رب العالمين ... انا اليوم اول يوم في السابع وان شاء الله نضل متواصلين على طول

نونو999
14-07-2007, 09:41 AM
هلا ام وتين
الله يتمم حملك وتكملين لنهايه التاسع
واخيرا لقيت لي ونيس في هالقسم
صايرة لحالي وحيدة فريدة

Al Hanoof
14-07-2007, 02:56 PM
هلا بنات كيفكم انا اخر اسبوع من الثامن

نونو999
14-07-2007, 03:16 PM
اهلا وسهلا فيك الهنوف نورتي والله يتمم حملك
بس ياحوامل حبيت اسئل عن التقلصات والانقباضات هي نفسها اذا تحجر البطن
وجاتني الام اسفل البطن والا تكون بشكل ثاني

Al Hanoof
14-07-2007, 03:22 PM
مشكوره حبيبتي نونو

انشاء الله البنات يردو عليكي لاني ما عندي فكرة انا بعد اول مره

الله يطلعك بالسلامة يا رب ويرزقك الطفل المعافي يارب

نونو999
14-07-2007, 03:28 PM
يسلموو الهنوف لاخلا ولا عدم

إسراء
14-07-2007, 03:34 PM
السلام عليكم

أنا حامل ببداية الثامن يعني 30 أسبوع، وموعد الولادة 11/9/2007 إنشاء الله
بس إنشاء الله أقدم عن هذا الموعد لأن ورايي دراسة.
وعملت أشعة وقالوا البيبي تمام التمام بس هو صغير شوي، والحين أنا زعلانة على هالسالفة شوي
نصيحتكم لي....

مع السلامة

Al Hanoof
14-07-2007, 08:35 PM
هلا والله اسراء

انا بعد قالت لى الدكتوره نفس الكلام البيبي صغير

والماء ناقص وزعلت وما اعرف شو اسوي

Al Hanoof
14-07-2007, 08:36 PM
هلا والله اسراء

انا بعد قالت لى الدكتوره نفس الكلام البيبي صغير

والماء ناقص وزعلت وما اعرف شو اسوي

بحــرينية
16-07-2007, 10:14 AM
الله يتيت حملكم انشاء الله

لولو28
16-07-2007, 10:49 AM
اسراء والهنوف

الله يقومكم بالسلامة

ما تخافو عشان حجم البيبي
حتى لو اجا صغير البيبي بيكبر :)

توكلو على الله وادعو انه يسهلكم الولادة انشاء الله

Al Hanoof
16-07-2007, 01:10 PM
لولو

امين يا رب

مشكوره يا الغاليه

والله يسهل على كل الحوامل يا رب

نونو999
17-07-2007, 02:13 AM
مساكم الله بالخير
كيف الدبدوبات

زهرة الرحمن
17-07-2007, 03:22 AM
أنا لسة بدأه الشهر التاسع النهاردة..
وموعد ولادتى 17-8..
وعايزة أقول لكم أن حاسة أن زمن النوم أنتهى ..
لم أعد أستطيع النوم وأن نمت أقلق تقريباَ كل ساعتين ..
دعواتكم ربنا يعدى الفترة دى على خير..

الماسة 7
17-07-2007, 06:57 AM
مررررحبا بكن عزيزاتي حوامل منتديات طبيبي
انا حامل في نهاية التاسع وخائفة لان وزن الطفل ثلاثة وزيادة قليلا والرحم مغفل الى الان ولاعلامات لحدوث عملية الولادة مع اني لدي اطفال الاان هذة المرة انا خااااااائفة ارجو من اللي مرت بنفس ظروفي تر دعلي وخصوصا حجم الجنين
ماهو الوزن الطبيعي لة لولادة طبيعية ارجو من الجميع الرد والدعاء ليييييي

لولو28
17-07-2007, 10:20 AM
زهرة الرحمن : الله يقومك بالسلامة ان شاء الله
زمن النوم ليسا معك مجال فيه بس تولدي بينتهي هي هي هي هيه
حاولي تسترخي قبل ما تنامي و اسمعي قرآن و فكري بالشعور الحلو بس تشوفي البيبي رح ترتاحي و تنامي كويس انشاء الله

الماسة 7 : توكلي على الله.. حجم البيبي كويس انشاء مافيه اشي.. صاحبتي ولدت الاسبوع الماضي بنوته زي العسل وزنها 2.9 حتى ما صارات 3 كيلو و بتجنن ما شاء الله ..
والعبي رياضة و امشي وكلي تمر واقرأي شورة مريم و انشاء الله بفتح الرحم و بتولدي بالسلامة .. طمنينا عن اخبارك

الماسة 7
17-07-2007, 11:43 AM
جزاك الله خير اختي لولو 28 وسعدت لردك

hebas
17-07-2007, 12:13 PM
انا فى عملت سونار بالامس ولكن الطبيب اقلقنى كثيرا على البيبى لانه اخبرنى على ان الماء حول البيبى قليلة وانى المفروض فى الاسبوع 28 و3 ايام اخبرنى ان البيبى متاخر اسبوع اى 27 اسبوع 3 ايام ولكنه اخبرنى انه وزنه 1095جرام ولما ذهبت لطبيب النساء اخبرنى بانه قلق بالنسبة للماء القليلة لكن بالنسبة الى تاخره اسبوع هذا وارد عادى ولكنى خائفة كثيرا فبرجاء افادتى هل هذا طبيعى وومكن ان يمر بسلام هذا اول حمل لى واخبرنى انها بنوتة وبحمد ربنا على ذلك واتمنى ان تولد سليمة يارب افيدونى اكرمكم الله

نونو999
19-07-2007, 01:30 AM
مظلوم هالقسم
دايما يروح الصفحه الثانيه واقوم انا يالفقيرة ارفعه علشان ماينقرض
طبعا هالسطرين كاتبتهم للرفع

نونو999
19-07-2007, 01:31 AM
مظلوم هالقسم
دايما يروح الصفحه الثانيه واقوم انا يالفقيرة ارفعه علشان ماينقرض
طبعا هالسطرين كاتبتهم للرفع

لولو28
19-07-2007, 08:34 AM
انا معك نونو

الموضوع نايم كتير
الظاهر الحوامل بس تقلو بالوزن بيكسلو يكتوبو او مشغولين بالتجهيزات :)

نونو999
19-07-2007, 09:09 AM
اتوقع كذا السالفه
مافي الا انا وانتي

Al Hanoof
19-07-2007, 09:58 AM
هلا بنات شو اخباركم يا الحوامل

الله يسهل عليكم يا رب

hebas
19-07-2007, 12:23 PM
احنا موجودين هنا كيفكم انتم يارب تكون اخباركم كويسة
جزاك الله خيرا على الدعاء
ربنا يسهل علينا جميعا
ااااااااااااااااااااااااااااااامين

نونو999
19-07-2007, 02:29 PM
هلا نورتو والله
احنا الحمد الله نسال عنكم
اخباركم انتو

na_waal_2008
20-07-2007, 05:01 AM
انا حامل بالشهر التاسع لي اسبوعيين تقريبا وموعد ولادتي 9ثمانيهوالحمدلله وضع البيبي زين بفضل من ربي وحاسه بثقل شوي بس ربي يسهل على وعليكم ويرزق كل محروم

نونو999
20-07-2007, 08:49 PM
ووووووووووووووووينكم

أم وتين
21-07-2007, 09:10 AM
احنا هون ... كيف الدبدوبات ان شاء الله اموركم كلها تمام .....

معلش انا غبت عنكم كنت تعبانة شوي يعني هيك ارهاق وانخفض الضغط عندي والحمد لله هلأ صرت احسن

شو بلشتو تجهزوا للبيبي .... خبروني شو شريتو لانه عندي انا جهاز وخايفة يكون ناقص شغلات انا ناسييتهم... وشو اخر التطورات معكم

Al Hanoof
21-07-2007, 09:19 AM
صباح الخير بنات شو اخباركم انشاء الله تمام

انا والله ناقصني اغراض كثيره للبيبي و ما ادري شو اسوي

بس والله احاول اخلص تدرون لحد الحين ما شريت غير السرير و الفوط و 9 غيارات للبيبي

و الشراشف ............................. و الله كريم انشاء الله

نونو999
21-07-2007, 06:49 PM
مساء الخير

أسيل20
21-07-2007, 09:58 PM
مرحباً بكم جميعاً

هاي أول مشاركة لي

أنا حامل بالشهر الثامن ولي أول إسبوع فيه

وموعد ولادتي المتوقع 18 / 9 / 2007 إن شاء الله

جنس الجنين ليمن اللحين ماعرفت

الله يسهل علينا وعليكم ويتمم حملنا بخير يارب :good

عبير قلم
22-07-2007, 05:01 AM
سلام عليكم
أنا بالثامن ومو متأكدة بنت والا ولد وموعد ولادتي انشالله 6/9

أنين الروح
22-07-2007, 05:42 AM
هلا والله بالأمهات
أتمنى تكون صحتكم تمام والله يسهل عليكم
إنشاء الله وتقومون بالسلامة يارب
أنا الحين ببداية السابع تقريباً
لكني ما جهزت ولا شي
فرق بين حملي الأول والحين
الأول من الشهر الثالث جهزت
ووفرت على نفسي تعب السوق بالأشهر الأخيرة
لكني الحين متحسفة لأني ما بديت بالتجهيزات
الصيف يتعب وما تحبين تتسوقين بالهجو الحار
لكن خلاص من الأسبوع الياي إنشاء الله بجهز
أشوفكم على خير
والله يقومكم بالسلامة

نونو999
22-07-2007, 07:35 AM
حياكم الله جميع الحوامل
انا اليوم لي 23 يوم من الشهر التاسع والله يسهل

لولو28
22-07-2007, 12:21 PM
كيفك اخت نونو ؟

طمنينا كيف المعنويات ؟
انتي اول وحدة على الجدول مو باقيلك اشي... يلا هانت

الشهر التاسع عن كل التسع اشهر بتحسيه انه اطول من فترة الحمل كلها

بس تولدي انشاء الله بتنسي و بتحسي انه فترة الحمل مرت زي الحلم

ولا تشلي هم الولادة لحالك رح تعرفي انك رح تولدي

شو البيبي ولد والا بنوتة ؟؟ ومتى اخر مرة شفتي الدكتورة ؟؟

نونو999
22-07-2007, 02:04 PM
مرحبا حبيبتي لولو
اي والله زهقت من فترة الحمل مضيت ثمانيه شهور تعب
وحسيت انه الشهر التاسع لحاله ثمانيه شهور
كل يوم اقول بكرة بولد يجي بكرة اقول يمكن الليله
يلا تروح الايام ان شاء الله بسرعه
والله قالو لي في الشهر الخامس انه ولد
وكذا مرة اروح بعد الشهر السادس كله يقولون مسكر رجوله
اخرة مرة شفت الدكتورة تاريخ 23 / 6
وخلاص بعد مابروح لها زهقت مابغي اشوف المستشفى الا يوم الولادة
وانا انتظر

لولو28
22-07-2007, 03:07 PM
23/6 امممممممممممممممممممم

بس بالتاسع لازم تشوفي الدكتورة كل اسبوعين احسن !!!

ولا تفكري بالولادة اذا نسيتي الموضوع ما بتلاقي حاللك الإ والدة

انا هيك صار معي بابني

كنت بحفلة خطبة لصاحبتي و رقصت و كنا مبسوطين و ما كنت مفكرة ابدا اني رح اولد
لانو ليسا كان باقي على موعدي اسبوعين

وتاني يوم الصبح بديت احس باوجاع و روحت على المستشفى و طلعت ولادة

مفاجأة :)

وانشاء الله انتي كمان الله بيسرلك امرك بس ما تضلي تفكري

نونو999
22-07-2007, 05:52 PM
والله اتمنى يااختي ولو اولد اليوم قبل بكرة
اذا على الرقص من الحين اقوم اشتغل
خخخخخخخخخخ

لولو28
23-07-2007, 03:29 PM
شو يا حوامل يا حلوين

بشوف ما في اخبار

مافي اشي جديد ؟؟؟

نونو والهنوف وينكم؟ بعدكم مصمدين ؟

نونو999
23-07-2007, 05:30 PM
هلا اختي لولو كيف حالك
الجديد نوافيك بعد الولادة اهئ اهئ

حنين182
23-07-2007, 10:21 PM
انا في الشهر السابع و النصف فات الكثير ما بقى الا القليل
ربنا يسهل للجميع
تقبلوا خالص تحياتي

Al Hanoof
24-07-2007, 09:10 AM
شو يا حوامل يا حلوين

بشوف ما في اخبار

مافي اشي جديد ؟؟؟

نونو والهنوف وينكم؟ بعدكم مصمدين ؟

هلا حبيبتي

شو اخبارك الحلوه انشاء الله تمام

Al Hanoof
24-07-2007, 09:14 AM
مرحبا حبيبتي لولو
اي والله زهقت من فترة الحمل مضيت ثمانيه شهور تعب
وحسيت انه الشهر التاسع لحاله ثمانيه شهور
كل يوم اقول بكرة بولد يجي بكرة اقول يمكن الليله
يلا تروح الايام ان شاء الله بسرعه
والله قالو لي في الشهر الخامس انه ولد
وكذا مرة اروح بعد الشهر السادس كله يقولون مسكر رجوله
اخرة مرة شفت الدكتورة تاريخ 23 / 6
وخلاص بعد مابروح لها زهقت مابغي اشوف المستشفى الا يوم الولادة
وانا انتظر

انشاء الله يا رب تولدين بالسلامة قريب حبيبتي هانت

الله يسهل لك انشاء الله و يرزقك الذرية الصالحة يا رب

Al Hanoof
24-07-2007, 09:15 AM
صباح الخير بنات شو اخباركم

انشاء الله تمام يا رب

لولو28
24-07-2007, 04:08 PM
مرحبا Al Hanoof

كيفك؟ طمنيينا كيف الهمة؟ وين وصلتي ؟

لولو28
24-07-2007, 04:15 PM
اهلاً أسيل 20 هلا بيكي بالتجمع وانشاء الله التمام على خير

وعبير القلم هلا بيكي بالتجمع ..

وأنين الروح هلا والله انا متلك ما جهزت الا اشايء بسيطة وهلاء مع الصيف مو قادرة اروح السوق وبفكر اصلا ما اشتري كتير اشايء لانه في عندي من جهاز ابني اشياء و اصلا اول الجهاز عاطول بيصغر كل اشي فا الواحد ما يكتر اصلاً غير الهدايا على المباركة ..

وانشاء الله التمام للكل على خير وربنا بيقومنا بالسلامة انشاء الله

رونا
24-07-2007, 06:35 PM
يا بنات امتى يبدا الشهر السابع فى اى اسبوع ؟؟؟؟؟

انا دلوقتى فى الاسبوع 27 ابقى فى اى شهر

نونو999
25-07-2007, 10:16 AM
صباح الخير

إسراء
25-07-2007, 10:51 AM
صباح الخير للجميع

توني رادة من المستشفى وشوي خايفة لأن قلت للدكتورة أنه بتاريخ 2/7 عملت أشعة وطلع البيبي تمام بس الأشعة عطتني موعد الولادة بعد شهر من الموعد الأصلي... يعني أنا آخر دورة كانت 5/12 يعني الولادة بتكون في 11/9 بس الأشعة قالوا لي أنه الولادة 9/10 تقريبا يعني فرق شهر كامل مو معقولة حتى الدكتورة الحين عطتني أعمل أشعة مرة ثانية حتى تتأكد تقول عشان ما تصير ليي مشكلة أثناء الولادة وبتكون الأشعة بتاريخ 31/7 .... وبعد قالت أنه راسه فوق وأنا ليي الحين 33 أسبوع يعني بالثامن فهل هذا طبيعي تقول لي أنه ينزل راسه لتحت بنهاية الثامن وأنا خايفة لأنها تقول حجم البيبي زين بس بطني صغير ... والله مو عارفة شي :confused: وهذا الحمل الثاني لي

وبعد زوجي الله يهديه يقول ليي البيبي صغير لأني ما آكل زين فهل الأكل يتدخل في حجم البيبي ؟؟ :confused:

ساعدووووووووووني :(

Al Hanoof
26-07-2007, 07:54 AM
هلا بنات شو اخباركم واخبار الحمل انشاء الله تمام يا رب

الله يسهل عليكم انشاء الله

إسراء

حبيبتي نفس الشي انا الفرق بين موعد الدوره و الالترسواند شهر تقريبا

بموعد الدورة كان مفروض اكون ولدت خلاص بتاريخ 14/7

بس بالالترسواند لسه 18/8 و الحين لان وزن الجنين ناقص اعطوني موعد جديد 2/9

والله كريم الله يسهل عليكي وعلى كل الحوامل يا الغاليه

أم وتين
26-07-2007, 08:08 AM
كيفكم يا حواملنا يا حلوين ان شاء الله اموركم انتو والببيات تمام .... كيفك لول ونونو والهنوف

وين نونو شكلها ولدت وارتاحت والله اعلم .....

اختي اسراء ... اكيد حبيبتي التغذية بتاثر على حجم البيبي عشان هيك لازم توكلي كويس ... وبالنسبة لتاخير موعد الولادة توكلي على الله وان شاء الله بتتاكدي انه امروك تمام لما تعملي الاشعة في 31/7... وراس البيبي ان شاء الله بينزل باخر التامن اتوكلي على الله وادعيلنا

أم وتين
26-07-2007, 08:12 AM
اختي رونا ان شاء انتي بدخولك الاسبوع 27 بتكوني دخلتي السابع ان شاء الله

يللا منتظرينك في الدردشة

emono
26-07-2007, 08:39 AM
بلعكس انا مافي الفرق بين موعد الدوره و الالترسواند
مضبوط بس خايف من الولادة المبكرة

Al Hanoof
26-07-2007, 08:55 AM
ام وتين

هلا حبيبتي الله يسمع منك والامور انشاء الله كلها تكون تمام يا رب

و يسهل على كل الحوامل يا رب و يعوض صبرهم خير انشاء الله

emono

انشاء الله راح تولدي في موعدك يا رب و مو مشكله اذا ولدتي اسبوعين قبل او بعد الموعد

اذا كل امورك تمام والبيبي تمام اتركي الخوف والله كريم وانشاء الله ما يصير الا الى كاتبه رب العالمين

Al Hanoof
26-07-2007, 08:57 AM
انشاء الله يا رب

نونو 999

تكون ولدت بالسلامة يا رب

ونسمع عنها اخبار حلوه

Al Hanoof
26-07-2007, 11:56 AM
هلا بنات وينكم

domdom10
26-07-2007, 12:12 PM
انا حامل بالشهر السابع موعد ولادتي 26/10/2007 وهادى حملي الثاني وكثير متعبني

إسراء
26-07-2007, 12:42 PM
سلام عليكم

شكرا أخت أم وتين والهنوف على الرد.... وإنشاء الله تكون كل أموري تمام، والله يسهل على الجميع

لولو28
26-07-2007, 12:55 PM
هلا صبايا كيفكم؟

هاي نونو 999 شكلها عنجد ولدت مو مبينة !! اله يقومها بالسلامة انشاء الله

emono توكلي على الله ... والولادة المبكرة ما بتخوف بس اذا مو حابة ما تتحركي كتير الحركة بتحفز الطلق و بتبكر الولادة .. وانشاء الله بتقومي بالسلامة. .

الهنوف شو اخبارك ؟ وين وصلتي ؟ كم يوم صارلك بالتاسع ؟ ؟

نونو999
26-07-2007, 02:40 PM
في ذمتكم انا اولد والا شكلي شكل ولادة
الظاهر مكتوب لي الحمل بس مافي ولادة
باقي لي ثلاثه ايام واخلص التاسع
لايجي على بالكم اني بولد
هذا انا اراقب اللي في الشهر الثالث بولدون بعد سبعه شهور وانا لسه حامل

أنين الروح
27-07-2007, 05:00 PM
هههههههههههههه
الله يسهل عليج حبيبتي
وتولدين بالسلامة يارب

نونو999
27-07-2007, 06:15 PM
الله يسهل علينا وعليكم

Al Hanoof
28-07-2007, 08:24 AM
هلا صبايا كيفكم؟

هاي نونو 999 شكلها عنجد ولدت مو مبينة !! اله يقومها بالسلامة انشاء الله

emono توكلي على الله ... والولادة المبكرة ما بتخوف بس اذا مو حابة ما تتحركي كتير الحركة بتحفز الطلق و بتبكر الولادة .. وانشاء الله بتقومي بالسلامة. .

الهنوف شو اخبارك ؟ وين وصلتي ؟ كم يوم صارلك بالتاسع ؟ ؟

انا الحين في الاسبوع 37 و يومين

يعني كملت عشر ايام بالتاسع صح

يالله انشاء الله خير يا رب

Al Hanoof
28-07-2007, 08:26 AM
في ذمتكم انا اولد والا شكلي شكل ولادة
الظاهر مكتوب لي الحمل بس مافي ولادة
باقي لي ثلاثه ايام واخلص التاسع
لايجي على بالكم اني بولد
هذا انا اراقب اللي في الشهر الثالث بولدون بعد سبعه شهور وانا لسه حامل

الله يسهل عليكي يا الغاليه انشاء الله

و تقومي بالسلامة هانت حبيبتي

كلها كم يوم و راح تولدين انشاء الله

و تشوفي البيبي باحضانك انشاء الله

الله يسهل لك و لكل الحوامل و تقومي بالسلامة

Al Hanoof
28-07-2007, 10:42 AM
وينكم بنات اليوم

صح النوم

يالله تعالوا

نونو999
28-07-2007, 03:05 PM
هنا احنا موجود ين وين بنروح
ننتظر الفرج

ونعم بالله
28-07-2007, 07:42 PM
هلا بنات انا جديده معاكم بالسابع

Al Hanoof
29-07-2007, 06:37 AM
صباح النور بنات

انشاء الله الكل بخير و مبسوط

نونو

هانت حبيبتي ربك كريم

انشاء الله بتولدين بالسلامة يا رب

لولو28
29-07-2007, 09:18 AM
هنا احنا موجود ين وين بنروح
ننتظر الفرج

الله يسهلها عليكي و تقومي بالسلامة

لا تشيلي هم عادي ممكن تتأخري عن موعدك... بس انشاء الله هاليومين بنسمع انك ولدتي

طمنيييييييييييييييينا

لولو28
29-07-2007, 09:19 AM
صباح النور بنات

انشاء الله الكل بخير و مبسوط

نونو

هانت حبيبتي ربك كريم

انشاء الله بتولدين بالسلامة يا رب

صبااااااااااااح الخير

كيفك

نعم تقريباً صارلك 10 ايام بالتاسع

انشاء الله همتك قوية ؟؟ و جهزتي كل شي ؟؟ خلاص بدا العد التنازلي :)

Al Hanoof
29-07-2007, 09:24 AM
صبااااااااااااح الخير

كيفك

نعم تقريباً صارلك 10 ايام بالتاسع

انشاء الله همتك قوية ؟؟ و جهزتي كل شي ؟؟ خلاص بدا العد التنازلي :)

هلا لولو

والله بعدني ما جهزت شنطة الولادة اشتريت شويت اغراض للبيبي

بس اغراضي انا لسة و الشنطة لسة ها اليومين انشاء الله بحاول اخلص

و ربك كريم المشكله انا ادوام لحد الساعة اربعه و بعدها على البيت

اتغدى واريح لان بالليل مافي نوم مثل ما تعرفي فاحس انه الوقت يمر

وما احصل فرصة اروح السوق بس انشاء الله ها اليومين يا رب

لولو28
29-07-2007, 09:47 AM
والله انا متلك

بخلص دوام على الساعة اربعة لحد ما اجيب ابني و اروح بوصل البيت الساعة 5

ومع الشوب والحر مو قادرة اروح مكان بس انا ليسا معي وقت

يا دوب انتي تجهزي شنطة المستشفى

نونو999
29-07-2007, 10:06 AM
صباح الخير يابنات

نونو999
29-07-2007, 10:07 AM
صباح الخير يابنات

Al Hanoof
29-07-2007, 10:20 AM
لولو

ولا يهمك يالله انتي شجعتيني وانشاء الله راح اجهزها يا رب

نونو

صباح الورد يا الغاليه

شو اخبارك اليوم

نونو999
29-07-2007, 10:33 AM
الحمد الله تمام
اخبارك انتي
ويلا جهزي الشنطة انا صار لي شهرين مجهزة شنطه المستشفى والشنطة اللي بروح فيها بيت اهلي
والشنطة اللي بروح فيها بيت اهل زوجي
لانه اول يوم اطلع من المستشفى اروح عند ام زوجي ويوم ثاني عند امي الى الاربعين
يعني الحين بدخل الشهر الثالث والشنط مجهزة

لولو28
29-07-2007, 10:57 AM
صباح الخير نونو

طيب ممتاز مجهزة كل الشنط مريحة باللك

انا ليسا ما فوتت بالثامن و بنام وبحلم بالشنطة
هي هي يه ي

الله يهونها عليكي انشاء الله و تشوفي البيبي و تنسي كل تعب هالتسع اشهر

Al Hanoof
29-07-2007, 11:01 AM
الحمد الله تمام
اخبارك انتي
ويلا جهزي الشنطة انا صار لي شهرين مجهزة شنطه المستشفى والشنطة اللي بروح فيها بيت اهلي
والشنطة اللي بروح فيها بيت اهل زوجي
لانه اول يوم اطلع من المستشفى اروح عند ام زوجي ويوم ثاني عند امي الى الاربعين
يعني الحين بدخل الشهر الثالث والشنط مجهزة

انا الظاهر بولد و مو مجهزة الشنطة :D

انا بعد المستشفي بروح بيت اهلي لحد الاربعين انشاء الله

و انا اصل كل اسبوعين عندهم لان زوجي يداوم اسبوعين ويرجع اسبوعين

و شقتي قريب منهم علشان كذا نص اغراضي بيت اهلي والنص بالشقة

wafaa ahmed
29-07-2007, 11:21 AM
انا حامل فى اول الشهر السابع وعندى مشكلة كبيرة انا عندى حكة شديدة فى الشفرتين وبهم احمرار وجبت مراية وبصيت لاقيت فى حاجات لونها ابيض مش عرفة دى اة انا ماتديئة جدا

لولو28
29-07-2007, 11:55 AM
اخت waffa ahmed

الافضل انك تراجعي الدكتورة عشان تشوفي اذا في التهاب لانه اذا في حكة عادة بيكون في فطريات

بتاخدي تحاميل او دوا و انشاء الله بيروح

راجعي الدكتورة بلاش اذا كان التهاب يزيد

hebas
29-07-2007, 01:32 PM
انا فى اول يوم فى الثامن ومشكلة قلة المية لاتزال موجودة واخذت ابرتين الرئة ولا اعلم ماذا سيحدث كل ما طلبه من الطبيب ان اتابع حركة البيبى وانها لاتقل عن عشر حركات ان شاء الله ربنا يكرمنى ببنوتة زى السونار وموضوع العشر حركات مخلينى مشتتة طول اليوم ومش مركزة فى اى حاجة الا فى الحركة ومفيش نوم خالص وموضوع فلة المية مخلى نفسيتى تعبانة قوى ربنا يطمنى على بنتى يارب ويطمنى عليكم جميعا
ادعولى

لولو28
29-07-2007, 02:23 PM
hebas الله يطمنك انشاء الله و تقومي انتي والبنوتة بالسلامة

بس بدي اسألك شو ابرة الرئتين وليش اخدتيها ؟؟

وبيبين على السونار العادي انه مية البيبي قليلة ؟

hebas
29-07-2007, 02:47 PM
حبيبتى لولو
موضوع ابرة الرئة هى عبارة عن ابرتين for cortin كل 12 ساعة بيقولوا انها بتعمل على تعجل نمو الرئة لان الرئة بتكتمل فى السبوع 36 وانا عندى مشكلة فى قلة المية حول البيبى من الشهر السابع فالاطباء بيشكوا انى ممكن مكملش للشهر التاسع وحتى لو كملت للشهر التاسع بيقولوا ن الابر لا تاذى
وبالنسبة ان قلة المياه تبان فى السونار طبعا بتبان يا كل حاجة بتبان فى السونار
انا اخدت الابرتين ومنتظرة حركة البيبى لو قلت عن 10 حركات المفروض اكلم الطبيب مش عارفة ده معناه ايه بس المفروض اتصل بيه ابلغه
ربنا معانا جميعا
وجزاك الله خيرا على دعائك ويجعله فى ميزان حساناتك

لولو28
29-07-2007, 02:51 PM
شكرا على التوضيح

والله يقومك بالسلامة كمان مرة :)

نونو999
29-07-2007, 03:02 PM
hebas
الله يقومك بالسلامة

hebas
29-07-2007, 03:25 PM
حبيبتى لولو28
حبيبتى نونو 999
ربنا ما يحرمنيش منكم
جزاكم الله خيرا على الدعاء

راجية ربهاالرزق
29-07-2007, 03:58 PM
الله يقومك بالسلامه أختي hebas
أختي لاتخافين اللي أعرفه إنه التمر يزيد من المويه حول الجنين
فأكثري من التمر بشكل كبير وبإذن الله راح تشوفين الفرق
بنت خالتي قالوا لها نفس ماقالولك والحمدلله ولدت طبيعي وفي نهاية التاسع
فلا تقلقين .

نونو999
29-07-2007, 07:00 PM
مساء الخير
طلبو لي بنات اولد الليله
اذا طولت بكرة لاتنسووووووووووووووني
ان شاء اللله ماتشوفوني بكرة

لولو28
30-07-2007, 01:10 PM
يا بنننننننننننننننننننات شكلها نونو 999
عملتها ها هاها ها

ما بينت لهلاء

ادعولها الله يقومها بالسلامة والبيبي كمان يارررررررررررررررررررررررررررررررررررررب

لولو28
30-07-2007, 01:12 PM
نونو 999

هلاء انتبهت انك موجودة بالدردشة

شووووووووووووووووووووووووو ؟ ما صار اشي ليسا ؟؟ ما رحتي على المستشفى ؟

hebas
30-07-2007, 02:00 PM
اختى راجية جزاك الله خيرا على دعوتك ويارب تكون من نصيبى واقوم وابنتى معايا بصحة كويسة
بس استفسار انا سمعت ان التمر يساعد على الولادة والطلق انا لسة فى بداية الثامن اخاف اكل منه يعجل بالولادة
لو طلع التمر بيزود المية اكله عالطول لو قدرتى تفيدينى فى الموضوع ده يبقى جزاك الله خيرا

hebas
30-07-2007, 02:05 PM
حبيبتى نونو 999
طمنينا عليكى
وربنا يقومك بالف سلامة ونسمع عنك كل خير
وان شاء الله خير
وادعى لينا ها اوعى تنسى
ربنا معاك

نونو999
30-07-2007, 03:11 PM
انا موجودة اه ياقلبي
جيت فرحت قلت يمكن ماتشوفوني اليوم
ولا رحت المستشفى ماعندي سالفه وياهم لي اكثر من شهر الحين
اذا جاني الم خفيف او شي رحت مستشفى حكومي اكشف واطلع
واذا قالو تخطيط طلق هربت
بس اهم شي اتطمن على الجنين

لولو28
30-07-2007, 03:50 PM
'طيب فحصوكي داخلي شافو اذا في توسع ؟؟

نونو999
30-07-2007, 03:58 PM
اي رحت ليله الخميس الماضي قالت لي واحد سم
بس واليوم الاثنين مافي تغير لا الم ولا تقلص

نونو999
30-07-2007, 04:04 PM
اليوم قالت لي وحده اتبخر بقشور بصل
مادري صحيح كلامها وتتكلم بجد يعني ماتمزح
شرايك لولو

مشتاقه لك
30-07-2007, 04:19 PM
اي والله انا مجربتها بس انا مو حامل كنت مريضه مسخنه والله اتقولين جذابه بعد ساعه الاخت صاحيه وما فيه شي حتى زوجي يقولي شكلج صرتي زينه

عاد انا تبخرت بالاقشور بصل وعود والله يعزج من غير ملابس داخليه

انا سمعت ووووووووووووووايد ناس عندنا بالبحرين يسونها

جربي انتي ماراح اتخسؤين شي هي اذا مانفعت ماضر

نونو999
30-07-2007, 04:27 PM
اقوم اجل اجرب انا قاعده ماعندي لاشغل ولا مشغله
بس فاتحه قوقل وادور شي يجيب الطلق

hebas
30-07-2007, 04:43 PM
حبيبتى نونو
ربنا يطمنا عليكى وتقومى بالف سلامة ان شاء الله تساهيل ربنا
ويجعلها ساعة سهلة عليكى يا حبيبتى
ربنا يسهل ليكى حالك يارب
اااااااااااااااااااااااااااامين
وابقى بردوا طمنينا اذا قدرتى

hebas
30-07-2007, 04:46 PM
معلش عندى سؤال ليكم
هو لو انا عايزة يبقى لى توقيع زى اللى عندكم اعمله ازاى
هل فى اشتراك فى فى سايت معين او حاجة
لو حد يقدر يفدنى ياريت تقولوا لى
جزاك الله خيرا

نونو999
30-07-2007, 05:17 PM
خلصت الشغل وماصار شي خخخخ
تروشت ورجعت لكم
حبيبتي هبا
اكبسي على شريط الحمل بتاعي بتفتح عندك صفحه
اكتبي تاريخ اخر دورة وتلقي الشريط جاهز ماعليك الا تاخذي العنوان وتحطيه في توقيعك

نونو999
30-07-2007, 05:21 PM
عذرا تكتبي موعد الولادة
او عطيني تاريخ المتوقع فيه الولادة بالميلادي وانا اسويه لك

dont_cry
31-07-2007, 12:05 AM
كيفكم يا حوامل:D شدو الحيل ل ل ل ل ل ل ل ل ل

الحمد لله أنا ربيت من اسبوعين وجبت ولله الحمد والشكر ولد مثل القمر ربي الرحمن يحفظه لي من كل شر

يا الله اتحملوا ما بقى إلا شوي وتربوا وتقوموا بالسلامه

وادعوا الله بتسهيل ألم الولادة لأنه وايدددددد فظيع

الرحمن يسهل على كل الحوامل ويرزقكن اطفال صالحين واصحاء ومن عباد الله المخلصين

اللهم آمين

نونو999
31-07-2007, 06:36 AM
صباح الخير
انا مانمت من امس اهئ اهئ
البارح شربت زيت الخروع الساعه 11 ونص
ومسك بطني المقص ذبحني مووووووووووووووووووووووووووووت
مو عارفه شسوي مو متحمله الالم ومن صليت الفجر الله يعزكم مسكت الحمام
وكله خايفه انه زوجي ينتبه لي ياربي شسوي
انتظرت لين راح العمل وجاني الفرج
تعبني هالخروع
اه يمه

نونو999
31-07-2007, 07:22 AM
بنات الحين يتحجر بطني تقريبا كل اربع دقايق او خمس
يعني يصر خشن مرة وتقلصان اسفل بطني
هي تالم بس مو ذاك الالم اللي اسمع عنه
ومانزل مني شي لا افرازات ولا مويه
هل هذا بس من مؤثرات الخروع او هذا الطلق

Al Hanoof
31-07-2007, 08:45 AM
حبيبتى لولو
موضوع ابرة الرئة هى عبارة عن ابرتين for cortin كل 12 ساعة بيقولوا انها بتعمل على تعجل نمو الرئة لان الرئة بتكتمل فى السبوع 36 وانا عندى مشكلة فى قلة المية حول البيبى من الشهر السابع فالاطباء بيشكوا انى ممكن مكملش للشهر التاسع وحتى لو كملت للشهر التاسع بيقولوا ن الابر لا تاذى
وبالنسبة ان قلة المياه تبان فى السونار طبعا بتبان يا كل حاجة بتبان فى السونار
انا اخدت الابرتين ومنتظرة حركة البيبى لو قلت عن 10 حركات المفروض اكلم الطبيب مش عارفة ده معناه ايه بس المفروض اتصل بيه ابلغه
ربنا معانا جميعا
وجزاك الله خيرا على دعائك ويجعله فى ميزان حساناتك

انشاء الله يا رب حاولي تاكلي تمر و تشربي ماي و عصاير كثير

و امشي وانشاء الله الماية بترجع شوي اشوى طبيعية

انا نفس الحالة بس الدكتورة تقول الحمد لله فيه تقدم الماي

الحين احسن من الاول الحمد لله يا رب :good

Al Hanoof
31-07-2007, 08:58 AM
كيفكم يا حوامل:D شدو الحيل ل ل ل ل ل ل ل ل ل

الحمد لله أنا ربيت من اسبوعين وجبت ولله الحمد والشكر ولد مثل القمر ربي الرحمن يحفظه لي من كل شر

يا الله اتحملوا ما بقى إلا شوي وتربوا وتقوموا بالسلامه

وادعوا الله بتسهيل ألم الولادة لأنه وايدددددد فظيع

الرحمن يسهل على كل الحوامل ويرزقكن اطفال صالحين واصحاء ومن عباد الله المخلصين

اللهم آمين

الف الف مبروك وعقبال البقية يا رب

والله يسهل على الجميع انشاء الله

Al Hanoof
31-07-2007, 09:54 AM
بنات الحين يتحجر بطني تقريبا كل اربع دقايق او خمس
يعني يصر خشن مرة وتقلصان اسفل بطني
هي تالم بس مو ذاك الالم اللي اسمع عنه
ومانزل مني شي لا افرازات ولا مويه
هل هذا بس من مؤثرات الخروع او هذا الطلق

الله يا رب يسهل عليكي و تولدي بالسلامة انشاء الله يا رب

hebas
31-07-2007, 12:09 PM
حبيبتى نونو ربنا يسهلك يا حبيبتى ونطمن عليك يارب
بجد طمنينى عايزة اطمن عليكى
ان شاء الله خيرا
وجزاك الله خيرا يا حبيبتى على ردك على سؤالى هاحاول اعملها ولو معرتش هاستناك لما تولدى وتعمليها لى
ربنا يطمنا عليكى يا حبيبتى

hebas
31-07-2007, 12:14 PM
حبييتى Dont Cry
مبارك عليك المولود اللى زى القمر
والف حمد الله على سلامتك وسلامته
وربنا يطمنا عليكم جميعا يارب وانتم مسرورين بالمولود
واعى لينا بقى احنا كمان
مبارك مبارك مبارك عليك

hebas
31-07-2007, 12:18 PM
حبيبتى الهانوف
جزاك الله خيرا يا حبيبتى على الدعاء
ربنا يكرمك طمنتينى والحمد لله يا حبيبتى ان المية رجعت طبيعية ربنا يسهلك يا حبيبتى وتقومى بالف سلامة
بس معلش انا عايزة اسئل عن موضوع التمر انا سمعت ان التمر يساعد على الطلق هل لو كلت منه دلوقتى هاعجل بالولادة ولا حاجة انا لسة فى اول الثامن

hebas
31-07-2007, 12:30 PM
http://pregnancy.baby-gaga.com/newsletter/already-subscribed.php?et=H_MDFJRzPXDXMVZySFE81197e8bad7da 84ecfafecc45a76188d

Al Hanoof
31-07-2007, 12:40 PM
hebas

هلا حبيبتي

انا اعرف انه التمر عادي في اي وقت ممكن تاخذيه واذا كان شهرك يسهل عليكي الولادة ويساعدك

و ما اعتقد انه يعجل من الولادة انا من اول موسم الرطب انهبل عليه وانا اكل رطب والحمد لله ما صار فيني شي

وكلي امرك لله و الله قادر على كل شي وانشاء الله ما فيه الا العافية شربي حليب و عصاير و ماي و امشي

وراجعي الدكتورة وانشاء الله يا رب ما فيكي الا العافية انتي والبيبي يا رب

نونو999
31-07-2007, 12:44 PM
انا انتظر دخولك حبيبتي hebas
اذا ماعرفتي حطي لي التاريخ المتوقع للولادة وراح اسوي له بسرعه خلال دقيقه
والله يسهل عليكم وعلي
والله ذبحني هالخروع
يلا الاتكال على الله والتساهيل من ربنا

hebas
31-07-2007, 01:05 PM
حبيبتى الهانوف
ربنا يخليك على نصيحتك ان شاء الله اكل تمر وان شاء اذهب الى طبيب غدا ويارب يطمنى على البنوتة والمية يارب لانى مش قادرة اوصف ليكى القلق عندى اد ايه
بارك الله فيك

hebas
31-07-2007, 01:08 PM
حبيبتى نونو
الحمد لله انى اطمنت عليك ربنا يسهلك ياحبيبتى ويجعلها ولادة سهلة عليكى يارب
معلش انا حاولت اعمل التوقيع معرفتش
بصى يا جميلة انا اخر ميعاد للدورة كان 29/12/2006 وبالنسبة لاخر موعد للولادة زى ما السونار بيقول 5/10/2007 انا مش عارفة ميعاد الولادة ده ايه فلو التاريخين دول يفيدوك اكون شاكرة انك تعملى لى توقيع
جزاك الله خيرا
وربنا يجعل تعبك امبارح على خير ويجعله فى ميزان حساناتك يارب

hebas
31-07-2007, 01:08 PM
حبيبتى نونو
الحمد لله انى اطمنت عليك ربنا يسهلك ياحبيبتى ويجعلها ولادة سهلة عليكى يارب
معلش انا حاولت اعمل التوقيع معرفتش
بصى يا جميلة انا اخر ميعاد للدورة كان 29/12/2006 وبالنسبة لاخر موعد للولادة زى ما السونار بيقول 5/10/2007 انا مش عارفة ميعاد الولادة ده ايه فلو التاريخين دول يفيدوك اكون شاكرة انك تعملى لى توقيع
جزاك الله خيرا
وربنا يجعل تعبك امبارح على خير ويجعله فى ميزان حساناتك يارب

Al Hanoof
31-07-2007, 01:20 PM
hebas

الله يوفقك انشاء الله و تولدي بموعدك

و تتسهل امورك يا الغالية

Al Hanoof
01-08-2007, 07:10 AM
صباح الخير بنات

لولو28
01-08-2007, 09:21 AM
Al Hanoof

صباح النور كيفك ؟

نونو وينك ؟؟ طمنينا عنك ؟

hebas

بعتلك التوقيع بمسج شوفيه اذا بزبط

Al Hanoof
01-08-2007, 10:02 AM
لولو

صباح الورد يا الغاليه انا الحمد لله تمام

انتي شو اخبارك

لولو28
01-08-2007, 10:20 AM
انا كمان الحمد لله تمام

بس حركة البيبي من امبارح كتير خفيفة يعني بس خمس حركات طول اليوم و يادوب حسيت فيهم

واليوم تحرك الصبح شوي بس واذا ضلت هيك الحركة يمكن اروح على الدكتور لإني حكيت معه و حكالي راقبي الحركة اذا ليسا بطيئة مري على العيادة

Al Hanoof
01-08-2007, 11:03 AM
لولو

سلامتك وسلامة البيبي انشاء الله يا رب

انشاء الله ترجع الحركة طبيعية

وانشاء الله ما فيه الا العافية

و روحي لدكتور مثل ما قال علشان تطمئني

و ما في الا الخير انشاء الله

hebas
01-08-2007, 11:39 AM
صباح الخير ياحوامل
حبيبتى لولو موصلنيشش رسالة او حاجة ممكن تبعتيها لى تانى لو امكن وجزاك اله خيرا
وربنا يطمنا على البيبى ويكون احسن انهاردة ويتحرك انهاردة كتير عشان تتطمنى
وحبيبتى الهانوف صباح الفل عليكى يا حبيبتى
وربنا يطمنا كدة على نونو ان شاء الله

hebas
01-08-2007, 11:42 AM
بنات صحيح معلش عندى سؤال
انابقالى اسبوعين كدة بحس زى نبض كدة اسفل البطن مش فى كل وقت بس فى اوقات بحس انى حاسة بنبض مش قوى بس مستمر زى نبض القلب بالظبط
معقولة يكون نبض البيبى بس لو ده نبض البيبى ليه مش بحس بيه طول الوقت

أم وتين
01-08-2007, 12:05 PM
اختي hebas هاي الحركة طبيعية والكل بيحس فيها ومش كل الوقت ... هادي من حركات البيبي والله اعلم
ان شاء الله راح اعملك التوقيع اللي بدك اياه

اختي نونو كيفك ان شاء الله تكوني ولدتي وارتحتي ... بس ما تنسينا من دعائك

الهنوف ولولو وباقي الاخوات كيفكم ان شاء الله اموركم ماشية تمام طمنونا عليكم اول باول

لولو28
01-08-2007, 12:16 PM
hebas اتأكدي من الرسائل الخاصة

لانه عندي مبين انها واصلتك ؟؟

hebas
01-08-2007, 12:38 PM
حبيبتى الجميلة لولو جزاك الله خيرا على مساعدتك لى بارك الله فيك فعلا لقيت رسالتين من واحدة ومن نونو ربنا يقومها ويساعدها واحدة
بارك الله فيكم واعزكم
وعملت الى انت قلتيه

hebas
01-08-2007, 12:40 PM
حبيبتى ام وتين جزاك الله خيرا لى ردك
وجزاك الله خيرا
بالفعل قامت الاخت لولو والاخت نون وساعدونى فى التوقيع وتم بارك الله فيكم

hebas
01-08-2007, 12:43 PM
بس معلش افهم من كدة ان انا لسة فى السابع ومبدئتش الثامن اصل الدكتور قالى احسب كل بداية شهر من يوم 29 من كل شهر فهل ده صح ولاا ايه

Al Hanoof
01-08-2007, 01:16 PM
هلا يا حلوين شو اخباركم

hebas
01-08-2007, 01:31 PM
حبيبتى الهانوف
الحمد اخبارنا كويسة
مفيش اخبار عن نونو شكلها عملت يارب تكون بخير هى مولودها يارب
ربنا يسهلها ويسهل لينا جميعا
ااااااااااااااااااامين

لولو28
01-08-2007, 01:53 PM
hebas انا اللي بعرفه انه على ال 31 اسبوع ويوم تفوتي بالتامن يعني كمان يومين

انا متلك عندي مشكلة بالتواريخ

بس انا عملتلك التوقيع عا موعد الولادة

الله يطمنا على نونو شكلها عنجد عملتها ... الله يقومها بالسلامة

hebas
01-08-2007, 02:10 PM
يارب يا حبيبتى تكون قامت بالسلامة هى ومولودها وتكون صحتها كويسة
وشكرا يا حبيبتى على التوقيع قوى بارك الله فيك
انا دكتورى قالى انتى كدة دخلتى الثامن بقالك اربع ايام
المهم ان يكون البيبى كويس وكلها باذن ربنا

لولو28
02-08-2007, 09:21 AM
صباح الخير يا حلوين

انشاء الله نطمن على نونو قريباً هي والبيي :)

كيفكم ؟ انشاء الله كله تمام ؟

أم وتين
02-08-2007, 09:24 AM
كيفكم يا حلوين وكيف الكروش معاكم ... عن جد انا كل يوم بزيد تقل عن اليوم التاني

شكله نونو عملتها وولدت وارتاحت الله يقومها بالسلامة وترتاح وتشوف قرة عينها وعقبالنا يا رب

رونا
02-08-2007, 12:12 PM
لولو

ام وتين

hebas

ازيكم يا بنات عاملين اية ؟؟؟ وازى البيبهات اللى فى كروشكم يارب تكونوا بخير

نونو شكلها علمتها واتفكت ربنا يقومها بالف سلامة هى واللى فى بطنها وعقبالنا كلنا فى ميعادنا يارب

بنات انا فى الاسبوع ال 28 وحاسة ان ظهر هيتكـسر مش قادرة خلااااااااااااص اقعد ابقى عايزة حد يقومنى كرهت دخول الحمام لانى مابعرف اقوم من على التواليت ( اكرمكم الله ) فى حد حصلة كدة ؟؟؟

رونا
02-08-2007, 12:16 PM
معلش سؤال تانى

فى واحدة فيكم صدرها بيجيب حليب من دلوقتى ؟؟؟؟

امبارح حسيت ان صدرى هينفجر ضغط علية راح مطلع حليب :( انا خايفة يكون فى حاجة ربنا يستر

black tolib
02-08-2007, 02:36 PM
مرحب يا حوامل .. كيف حالكم ؟؟ أول مرة اشارك معكم ..

معلش سؤال تانى

فى واحدة فيكم صدرها بيجيب حليب من دلوقتى ؟؟؟؟

امبارح حسيت ان صدرى هينفجر ضغط علية راح مطلع حليب :( انا خايفة يكون فى حاجة ربنا يستر

رونا حبيبتي عادي يطلع حليب .. انا بيطلع من صدري حليب من الشهر السادس .. لا تخافي ولا على بالك .. بعدين سمعت

نصيحة مجربة انه لما يطلع الحليب ادهنيه على صدرك وهالشي بيخفف من التشققات و الألم وقت الرضاعة بإذن الله ..

انت بأي شهر ؟؟ يمكن صرتي بالسابع صح ؟؟

الله يقومنا جميعا بالسلامة ..

بنت بدر
02-08-2007, 03:12 PM
مرحبا حبايبي انا جديده وحبيت ادردش معكم اذا مافيه مانع

انا حامل في الاسبوع اتوقع 30 او 31 مدري على العموم عندي موعد يوم السبت

واشوف الدكتوره تقولي انا في اي اسبوع

بس هو في اي اسبوع تدخلين الثامن؟؟

وانا المشكله مسويه ربط عنق الرحم يعني الله يعيني على فتحه

يالله الله يسهل علينا بس

اتمنى انكم تقبلوني بينكم اخت جديده

black tolib
02-08-2007, 04:25 PM
هلا بنت بدر .. كيفك و كيف الحمل ؟؟ ان شاء الله تقومي بالسلامة يا رب..

هذا اول حمل ولا عندك اطفال ؟؟

بنت بدر
02-08-2007, 06:34 PM
اهلين حبيبتي انا الحمدالله بخير

لاهذا مو اول حمل لي يعتبر رابع حمل سقطت مرتين مره في الشهر السادس ومره في الخامس

وثالث حمل لي قالو لازم نسوي لك ربط عنق الرحم والحمد الله ربي تمم علي واكملت حملي وجبت ولد

الاان عمره سنه وثمان شهور

والحين انا حامل برضوا بعملية الربط

ربي يتمم علينا يارب

Om MarYam
03-08-2007, 08:38 PM
السلام عليكم جميعا والله يسهل علي كل حامل حملها وانشالله اتقومون بالسلامه يارب

انا لشارك وياكم انا الحين اخر الثامن وادش التاسع 8\8

عندى بنت وهذا حملى الثانى

بس احس بثقل مو طبيعي وبطنى اكبرمن حملى الاولى

الله يعينا انشالله ويهون علينا الطلق

ليليان**
03-08-2007, 09:44 PM
مرحبا اخواتي شلوووووونكم انا حامل بالشهور الاولى وحبيت اسال سوال ويااااااريت تتجاااااااوبووني لاني محتااااااارة انا ابي اعرف شلون احسب حملي انا احسب كل شهر اربع اسابيع هيك لحد الولادة بس سمعت ان الشهر الاول بيزيدو اسبوع يعني خمس اسابيع والرابع بعد لاني كل ماروح لدكتورة تعطيني تاريخ غير :rolleyes: :rolleyes:
وحدة عطتني تاريخ محدد ادخل كل شهر فية شهر جديد فلما حسبت لقيت زيااادة فية اسبوع واكثر علي فرجعت احسب بالاساااابيع احس اضبط يعني احسب من اخر دورة تبدا الاسااااااااابيع
تكفووووووووووون جااااااااااااااوبووووووووووووووني من خبرتكم انطركم علا ناااااااااااااااار

بنت بدر
04-08-2007, 12:12 AM
والله حبيبتي ماعندي فكره بس على قولتك

انتي يكون حسابك غير واحساب الدكتوره غير

مادري شلون يحسبونها

انشاء الله غيري يفيدك

ليليان**
04-08-2007, 03:39 AM
مرحبا اخواتي شلوووووونكم انا حامل بالشهور الاولى وحبيت اسال سوال ويااااااريت تتجاااااااوبووني لاني محتااااااارة انا ابي اعرف شلون احسب حملي انا احسب كل شهر اربع اسابيع هيك لحد الولادة بس سمعت ان الشهر الاول بيزيدو اسبوع يعني خمس اسابيع والرابع بعد لاني كل ماروح لدكتورة تعطيني تاريخ غير :rolleyes: :rolleyes:
[line]وحدة عطتني تاريخ محدد ادخل كل شهر فية شهر جديد فلما حسبت لقيت زيااادة فية اسبوع واكثر علي فرجعت احسب بالاساااابيع احس اضبط يعني احسب من اخر دورة تبدا الاسااااااااابيع
تكفووووووووووون جااااااااااااااوبووووووووووووووني من خبرتكم انطركم علا ناااااااااااااااار[line]
بنات بليييييز وين ردووووودكم جاااااااااااوبوووووني::eek: :confused:
:sss

sosoonly
04-08-2007, 06:07 PM
معلش يمكن فيه احد يفيدك احسن مني لان نفس السالفة تحصلي ومادري ايش التاريخ المضبوط لكن مو مهم عندي زيادة أو نقص اسبوع اهم شي التاريخ التقريبي ;)
بس انا عندي هم نفسي اشكيه
وهي اني لي اسبوع الشغالة مسافرة عني وماني متعودة على شغل البيت واحس انه مرهقني مررررة وخاصة ان لي طفلة عمرها 10 شهور وتبي لها اهتمام خاص ومراقبة حاسة بضغط :cry:
سؤالي شلون ارتب يومي عشان ما احس بتعب لاني بصراحة خايفة على اللي ببطني من كثر الشغل و كثر الانحناء ولا وبعد الحر الشديد الله يجيرنا من النار
ارجوكم خواتي جاوبوني وحاولوا تساعدوني:confused: :confused:

sosoonly
04-08-2007, 06:35 PM
اختي رونا الحاجات الي تصير لك نفسها تصير لي والله يعينا انشاء الله

لولو28
05-08-2007, 09:52 AM
رونا

كيفك ؟ انا نفس الشي وجع الظهر و الصدر بلش يتحجر و يوجع كتير بس هادا طبيبعي بالشهر السابع عشان هرمونات الحليب
الله يهونها علينا انشاء الله :)

بنت بدر
اهلا و سهلا فيكي بالتجمع انا اللي بعرفه انه على ال 31 اسبوع ويوم تفوتي بالتامن والله يسلهك فك الربط وتوقمي بالسلامة انشاء الله :)

Om MarYam

اهلا و سهلا فيكي بالتجمع والله يهون علينا التقل و يقومك بالسلامة انشاء الله

ليليان**

اهلا و سهلا فيكي بتحسبي اسبوع بعد الدورة و بصير بنفس التاريخ كل شهر بتفوفتي بالشهر اللي بعده .. لو تروحي على تجمع حوامل الشهر الاول والثاني والتالت بيفيدوكي اكتر عشان بتكونو بنفس الفترة

sosoonly

اهلا و سهلا فيكي بالتجمع و ديري بالك الانحناء مو كويس اذا بدك توطي قرفصي احسنلك و اريح لضهرك وانا متلك عندي مشكلة بترتيب اليوم لاني موظفة كمان وعندي ولد بس اهم اشي انك انتي ترتاحي لانه الحركة الكتيرة بتعمل ولادة مبكرة لا سمح الله عا مهلك اشتغلي والله يهونها عليكي

softy
06-08-2007, 01:57 AM
موضوع راااااااااااااااااااااااااائع

hebas
06-08-2007, 09:18 AM
كيفكم يا حوامل عاملين ايه
انا بقى خلاص بنوتى طلعة فوق قوى ومش قادرة اتنفس ولا اكح ولا اعمل اى حاجة وواقفة بالطول هى وزنها قليل بس شكل عظمها ناشف بس عارفين النوم بقى مستحيل الصراحة وجع الظهر عادى بس الكحة عندى مزمنة
صباح الخير يالولو عاملة ايه ومعندكيش اى اخبار عن نونو يارب ربنا يطمنا عليها يارب

لولو28
06-08-2007, 12:04 PM
اهلا hebas
صباح النور

انا الحمد لله تمام بس التقل و ورم الرجلين والصداع دبحوني ... انتي اخبارك ايه ؟ انتي من مصر صح؟ انا روحت على مصر مرتين وكتير حبيتها و انشاء الله رح ارجع اجي :)

انا و انتي تقريبا نفس الشي بنولد مع بعض انشاء الله :)

والله ما عندي ولا خبر عن نونو الله يسمعنا عنها الاخبار الطيبة انشاء الله ...

hebas
06-08-2007, 12:45 PM
حبيبتى لولو ربنا يخفف عليكى وعلينا جميعا
انا الحمد لله المية الطبيب طمنى انها زى ماهى ودى مرحلة كويسة انها لم تقل الحمد لله
ايوة يا حبيبتى انا من مصر وانتى تشرفينا وتنورينا فى اى وقت يا حبيبتى
ربنا يكرمنا ويفرح قلبنا باولادنا
تصدقى نفسى اولد بقى واشيل بنوتى
على فكرة دى اول بيبى لى انا لسة متزوجة
ان شاء الله ربنا يطمنا على نونو قريب ان شاء الله

hebas
06-08-2007, 12:47 PM
صحيح يا لولو انتى منين

لولو28
06-08-2007, 12:57 PM
من الاردن ، اجيتي على الاردن و الا لاء ؟

رونا
06-08-2007, 12:58 PM
صباح الخير

ازيكم يا احلى حوامل فى الجزء الاخير من الحمل ؟؟؟ وازى اللى فى كروشكم ؟؟؟

لولو تسلمى حبيبتى على الرد

بلاك حبيبتى نورتى الجزء الاخير

hebas
06-08-2007, 01:06 PM
حبيبتى يا لولو انا عمرى مسافرت خارج مصر خالص قبل كدة
كل اللى بسافره داخل مصر بس يعنى سافرت اسكندرية ومرسى مطروح والعريش دى مصايف عندنا فى مصر بس جميلة
انا كمان عمرى ما ركبت طيارة خالص هههههههه

hebas
06-08-2007, 01:07 PM
صباح النور يارونا
احنا خلاص فى الاواخر والحمد لله واللى فى كروشنا كويسين ربنا يفرحنا بيهم
وانتى اخبارك ايه يارب تكون كويسة

لولو28
06-08-2007, 01:09 PM
انشاء الله بتسافري و بتجي على الأردن و بتشرفينا
انا رحت على القاهرة و شرم الشيخ و كتير بحبببببببببببببهم

انا هادا تاني بيبي عندي
ابني صار 4 سنوات الاسبوع الماضي و هادا البيبي كمان ولد والحمد لله على كل شي

انا كتير كنت حابة بنوتة بس اللي بيجي من الله نعمة المهم الصحة

انا عندي نفسي الشعور وكتير حابة اولد واشوف البيبي زي كأنو اول مرة بتصدقي؟ كل الاولاد غلاوتهم وحدة :)

الله يخليلنا اياهم يارب وما يحرم حدا منهم

لولو28
06-08-2007, 01:13 PM
اهلا رونا

احنا تمام الكروشات كبرو والوزن زاد و حالتنا حالة
هيهيهيهي

انتي طمنينا عنك ؟ شو اخر الاخبار ؟؟

LOVE SCHOOL
06-08-2007, 01:13 PM
الله يكمل لكن بخير يا رب ويفرحكن بعيالكن...
واللي ولدوا...الحمدلله على السلامة ويرتبوا بعزكن
ويا رب انضم لكم قريب......
ادعوا لي

رونا
06-08-2007, 01:14 PM
صباح النور يارونا
احنا خلاص فى الاواخر والحمد لله واللى فى كروشنا كويسين ربنا يفرحنا بيهم
وانتى اخبارك ايه يارب تكون كويسة

اهو انا كويسة الحمد لله وربنا يهون الايام دة على خير لاحسن انا حاسة ان الحر هيسوى البيبى جوة بطننا :cry:

تصدقى انى بموت فى مرسى مطروح والعريش مهما روحت ومهما سافرت مش بحب غيرهم للراحة النفسية

رونا
06-08-2007, 01:15 PM
لولو الله يكون فى عونا

تصدقى انى ما بزيد فى الوزن الحمد لله وزنى زى ما هو 82 (( لو زاد هيروح فين هههههههه ))